Onko naisten perään vislaaminen seksuaalista väkivaltaa? Ronja Salmen mukaan on
"Naisten perään vislaaminen ja raiskaaminen ovat nekin molemmat naisiin kohdistuvan seksuaalisen häirinnän ja väkivallan asteikolla, mutta silti eri asioita. Mittakaavalla on väliä."
Näin väittää Ronja Salmi kolumnissaan: https://yle.fi/a/74-20222418
Olenko ainoa, jonka mielestä pelkkä vislaaminen ei ole seksuaalista väkivaltaa nähnytkään? Moukkamaista ja hunoa käytöstä se voi toki olla, mutta seksuaalista väkivaltaa? Millä perusteella?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkinenkin väkivalta on väkivaltaa.
Niin on, mutta kaikki mikä ei tunnu kivalta ei ole sen paremmin henkistä kuin fyysistäkään väkivaltaa. Esim. minua ärsyttää kun yksi juntti tuppautuu jatkuvasti seuraani ja kälättää jatkuvasti pelkästään omista asioistaan, mutta onko se väkivaltaa? Ei ole, vaan huonoa käytöstä.
Joo, häiritsee sun viinerinmussutusta tommonen kälätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Ei todellakaan ole. Epämiellyttävää. Eivät miehetkään tykkäisi jos naiset kommentoisivat ja huutelisivat miehille kaikenlaista missä nämä nyt liikkuisivatkaan.
Saatika sitten että toiset miehet viheltelisivät perään, ja että se olisi niin normalisoitua että jos siitä menee valittamaan saa kuulla kuinka nykyään kaikki ahdistuu niin pienestä.
Ei se ole todellakaan pienestä ahdistumista jos sun kantanen läski viheltää perään.
Tuossahan tuo juuri lukee että seksuaalista HÄIRINTÄÄ, etkö ymmärrä lukemaasi? Ei ihme että suomalaisten luku- ja kirjoitustaito ovat retuperällä
Ronjan ongelma on se, että kukaan ei ole koskaan vislannut hänen peräänsä. Eli oikeastaan asia ei edes kuulu hänelle.
Vaikka olen feministi, en koe vislaamista loukkauksena. Sehän viestii, että vislaaja arvostaa henkilön ulkomuotoa.
Enemmän tunkeilevat ja iholle tulevat lähestymiset ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ronjan ongelma on se, että kukaan ei ole koskaan vislannut hänen peräänsä. Eli oikeastaan asia ei edes kuulu hänelle.
Ai toisin kuin teillä ihramammoilla täällä 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen feministi, en koe vislaamista loukkauksena. Sehän viestii, että vislaaja arvostaa henkilön ulkomuotoa.
Enemmän tunkeilevat ja iholle tulevat lähestymiset ovat eri asia.
Sun iholle ei kukaan tunkeudu sinitukkaneb rasvapallo. Sama kun yrittäis lähennellä si Amazonin sademetsästä löytynyttä härskiintynyttä valaan raatoa.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö sinulta huomaamatta kohta "seksuaalisen häirinnän..."?
Ap:n kaltaiset vääristelevät tahallaan.
Ans kun mä arvaan, kohta sekin ettei katso eikä huomioi on seksuaalista väkivaltaa.
Olen mies joka ei osaa viheltää, joten ei tarvetta miettiä tuollaista
Vaadin tasa-arvoa
Jorma 67 objekti
Vieläkö joku nykyään vislaisee perään. Luulin jääneen ysärille.
Eiköhän ole parempi jättää naiset kokonaan rauhaan. Tekevät sitten itse aloitteen jos niitä kiinnostaa.
No ei se mielestäni automaattisesti ole, vaan riippuu kontekstista. Jos se tapahtuu vaikka töissä jossain tapaamisessa saapuessasi neuvotteluhuoneeseen, niin ei ole sopivaa. Jos se tapahtuu jossain rennomassa vapaa-ajan tapahtumassa eikä sitä seuraa mikään rivo huutelu, mielestäni rinnastuu enemmän harmittomaan flirttiin.
Jokaiselle naiselle niqabi päälle, niin ei tarvitse feminazien enää valittaa "mies-katseesta". :)
Voi voi, tätä se sitten on kun koulutus tyhmentää ihmistä ja sisälukutaito ja luetun ymmärtäminen on vaikeaa. Ymmärretään asiat väärin ja sitten meuhkataan asiasta ihan omasta tyhmyydestä johtuen.
Olen ihan iloinen, että olin olemassa aikakaudella, jolloin miehet vihelsivät joskus minullekin. Se saattoi piristää pidemmäksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan iloinen, että olin olemassa aikakaudella, jolloin miehet vihelsivät joskus minullekin. Se saattoi piristää pidemmäksikin aikaa.
Minusta se oli tosi alentavaa eikä kyllä piristänyt yhtään.
Miksi ihmeessä tämä on aina vain kyse naisista? On minulle vislattu. Naiset ovat sitä tehneet ja olen mies
Jokaisen naiseen kohdistuva katse on seksuaalista väkivaltaa.