Onko naisten perään vislaaminen seksuaalista väkivaltaa? Ronja Salmen mukaan on
"Naisten perään vislaaminen ja raiskaaminen ovat nekin molemmat naisiin kohdistuvan seksuaalisen häirinnän ja väkivallan asteikolla, mutta silti eri asioita. Mittakaavalla on väliä."
Näin väittää Ronja Salmi kolumnissaan: https://yle.fi/a/74-20222418
Olenko ainoa, jonka mielestä pelkkä vislaaminen ei ole seksuaalista väkivaltaa nähnytkään? Moukkamaista ja hunoa käytöstä se voi toki olla, mutta seksuaalista väkivaltaa? Millä perusteella?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on
Sama juttu kuin naisten (etenkin keski-ikäisten ja sitä vanhempien) harjoittama pidäkkeetön miesten tuijottaminen ja kommentointi sidukkalasi kädessä. Useimmiten tämä vieläpä kohdistuu nuoriin miehiin.
Väkivaltaa mikä väkivaltaa ja toivottavasti pian rangaistava teko!!
Henkinenkin väkivalta on väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Ronja vertaili naisiin kohdistuvia tekoja ja skaalan miedoimmassa päässä oli vislaaminen. Etkö ymmärrä lukemaasi? Oli kyse koko ajan ääripäistä. Kolumni oli hyvä ja Pisa-tutkimus osoitti, että on aiheellista olla huolissaan luetun ymmärtämisen vaikeudesta.
Pystytkö olemaan vai tilataanko ambulanssi?
Ronja Salmi puhuu täyttä asiaa kauneuskirurgiasta. Nämä ”mulla on oikeus” ja ”kehorauha” uhriutujat operaatioineen normalisoivat vaarallista operointia (kaikki kehoon kajoava on riskialtista) ja kehonkuvan ongelmia JA toimivat hyödyllisinä idiootteina alan markkinakoneistolle. Tai useinhan he eivät ole idiootteja, vaan saavat rahaa markkinoinnista. Suomalaiset somevaikuttajat EIVÄT tee näitä ilman kaupallista yhteystöytä eli rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Juuri näin. Olisin onnellinen jos joku pappa vielä vislaisi perääni. Ei taida tekohampailla onnistua. N77
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ronja vertaili naisiin kohdistuvia tekoja ja skaalan miedoimmassa päässä oli vislaaminen. Etkö ymmärrä lukemaasi? Oli kyse koko ajan ääripäistä. Kolumni oli hyvä ja Pisa-tutkimus osoitti, että on aiheellista olla huolissaan luetun ymmärtämisen vaikeudesta.
Jaa että tällainen uusi älypää on ilmaantunut palstalle. Näin eilen saman kommentin, ilmeisesti kuvittelee vielä olevansa kovinkin sanavalmis ja hauska.
Voi ei en tajunnut loukkaantua, kun nuorena minulle vislattiin. Ei ahdistanut, lähinnä siveli itsetuntoa. Nyt +50 saa olla aivan rauhassa, olen lähes näkymätön. Mutta ei tämäkään oikeastaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että tällainen uusi älypää on ilmaantunut palstalle. Näin eilen saman kommentin, ilmeisesti kuvittelee vielä olevansa kovinkin sanavalmis ja hauska.
Mun ei ole tarkoitus olla hauska, vaan saada teidät ääliöt triggeröitymään vastailemaan ja hyvin toimi sulle 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Juuri näin. Olisin onnellinen jos joku pappa vielä vislaisi perääni. Ei taida tekohampailla onnistua. N77
Vanhempi sukupolvi ei suuttunut kaikesta. Nyt saa miehenä olla valmis tekemään naiselle selväksi jos edes oven sille avaa. Kerran olen naiselle sanonut. "Muistuta seuraavalla kerralla että juuri sinua en auta, muita naisia kylläkin." Ei tykännyt kun avasin oven hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei en tajunnut loukkaantua, kun nuorena minulle vislattiin. Ei ahdistanut, lähinnä siveli itsetuntoa. Nyt +50 saa olla aivan rauhassa, olen lähes näkymätön. Mutta ei tämäkään oikeastaan haittaa.
Veikkaan ettet oo tajunnut montaa muutakaan asiaa.
Eiköhän pelkkä tissien katselu ole seksuaalista väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Vanhempi sukupolvi ei suuttunut kaikesta. Nyt saa miehenä olla valmis tekemään naiselle selväksi jos edes oven sille avaa. Kerran olen naiselle sanonut. "Muistuta seuraavalla kerralla että juuri sinua en auta, muita naisia kylläkin." Ei tykännyt kun avasin oven hänelle.
Sä et ole kuule uskaltanut avata edes sitä äitis kellarin oveen jonka takana piilottelee omaa surkeuttas maailmalta.
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Ei todellakaan ole. Epämiellyttävää. Eivät miehetkään tykkäisi jos naiset kommentoisivat ja huutelisivat miehille kaikenlaista missä nämä nyt liikkuisivatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Sä et ole kuule uskaltanut avata edes sitä äitis kellarin oveen jonka takana piilottelee omaa surkeuttas maailmalta.
Sittenkun rupeaa sun mielipiteet kiinnostamaan. Ilmoitan asiasta. :D hei hei. Heh heh heh. Saat viimeiaen sanan jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
En voi sanoa että olisin kokenut samaa. Todella usein pidän ovea auki ihmisille, sekä tutuille että myös julkisilla paikoilla vieraille, etenkin jos heillä on jotain käsissään. Mutta teen sen sukupuolesta riippumatta ja julkisilla paikoilla lähes aina osana itse ovesta kulkemista (eli pidän auki seuraavalle/vastaantulijalle). Muistaakseni viimeksi viime vuonna avasin oven jota en itse ollut käyttämässä, rautatieasemalla kahdelle isoja matkalaukkuja kantaneelle naisturistille. Kiittivät vuolaasti.
Vierailija kirjoitti:
Henkinenkin väkivalta on väkivaltaa.
Niin on, mutta kaikki mikä ei tunnu kivalta ei ole sen paremmin henkistä kuin fyysistäkään väkivaltaa. Esim. minua ärsyttää kun yksi juntti tuppautuu jatkuvasti seuraani ja kälättää jatkuvasti pelkästään omista asioistaan, mutta onko se väkivaltaa? Ei ole, vaan huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Ei todellakaan ole. Epämiellyttävää. Eivät miehetkään tykkäisi jos naiset kommentoisivat ja huutelisivat miehille kaikenlaista missä nämä nyt liikkuisivatkaan.
Saatika sitten että toiset miehet viheltelisivät perään, ja että se olisi niin normalisoitua että jos siitä menee valittamaan saa kuulla kuinka nykyään kaikki ahdistuu niin pienestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on imartelevaa.
Sittenkun rupeaa sun mielipiteet kiinnostamaan. Ilmoitan asiasta. :D hei hei. Heh heh heh. Saat viimeiaen sanan jos haluat.
Selkeästi kiinnostaa kun sain sut triggeröityä vastaamaan. Hyvä poika.