Kuka on lukenu kirjan Sieppari ruispellossa?
Onko lukemisen arvoinen? Joku joskus hehkutti sitä aivan mahtavana ja "elämäämuuttavana" kirjana :D
Onko hurjan syvällinen vai kepeämpää luettavaa?
Onko suomennoksissa paljon eroa?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullisti elämäni.
Miten? Juonikaan ei ole mitään. Joku nuori kolli vähän seikkailee Nykissä kun ei halua mennä kotiin kuuntelemaan vanhempien läksytystä.
Nykissä on tunnetusti niin helvetisti ruispeltoja.
Luuletko että päähenkilö elää ruispellossa?
Kirjan nimen perusteella se kertoo ruispellossa olevasta siepparista. Jos kyseessä on suomentajan virhe niin ei todellakaan kannata suomennosta lukea koska se todennäköisesti sisältää muitakin virheitä.
Luin sen jonkun poikakirjan minkä piti olla klassikko ja sen jälkeen olen ollut epäileväinen kun hehkutetaan jotain varmasti aikalaisilleen mahtavaa juttua mutta vuosikymmeniä myöhemmin. Faulkneriakin minun piti lukea mutta aaaaargh……..ei vain pysty edes miettimään aloittamista.
Luin sen joskus nuorena, mutta ei se minun elämää mullistanut, vaikka olin juuri oikean ikäinen. Ehkä se ei iske suomalaisiin tai nykyajan ihmisiin, jos ei ole elänyt nuoruuttaan yhdysvalloissa 80 vuotta sitten niin se ei kosketa.
Pari kertaa lukenut joskus yläasteikäisenä ja parikymppisenä, silloin ekan kerran kiinnosti kun olin juuri Beatlesista kiinnostuttuani lukenut että John Lennonin murhaaja väitti saaneensa siitä innoituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Lukenut vuosikymmeniä sitten. En muista siitä mitään.
Sitten on aika lukea uudestaan, itse olen lukenut Dostojevskin Rikos ja ja rangaistus kolme kertaa noin 15 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullisti elämäni.
Miten? Juonikaan ei ole mitään. Joku nuori kolli vähän seikkailee Nykissä kun ei halua mennä kotiin kuuntelemaan vanhempien läksytystä.
Kirjan nimen perusteella se kertoo ruispellossa olevasta siepparista. Jos kyseessä on suomentajan virhe niin ei todellakaan kannata suomennosta lukea koska se todennäköisesti sisältää muitakin virheitä.
Oletko koskaan kuullut metaforasta?
Päähenkilönä on angstinen ja masentunut teinipoika, joka ei ymmärrä mitä häntä vaivaa. Voin suositella lukijoille, joita kiinnostavat murrosiän ja mielenterveyden haasteet. Muiden kannattaa suosiolla jättää lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullisti elämäni.
Oletko koskaan kuullut metaforasta?
Olen kuullut ja sinä kertonet nyt minulle täysin tyhjentävän selityksen miten se liittyy tähän?
Vierailija kirjoitti:
Luin yli 30 vuotta sitten sen. Muistan että se oli tylsän puoleinen. Mun makuun ylikehuttu kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin yli 30 vuotta sitten sen. Muistan että se oli tylsän puoleinen. Mun makuun ylikehuttu kirja.
Ilmankos palstan vihervassarit tuntuvat tykkäävän siitä. Niille kaikki ylihehkutettu käsittämätön paska on sitä suurinta taidetta. Sitten vielä kehtaavat inistä kun ihmiset eivät ymmärrä heitä.
Luin kirjan joskus teini-ikäisenä, mutta en muista siitä muuta kuin nimen. Minulla on hämärä mielikuva että kirja olisi ollut pettymys, ei ollenkaan niin ihmeellinen kuin kehuttu.
Yksi parhaimpia romaaneja, jonka olen lukenut. En muista siitä paljoa. Luin sen noin 20+ ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullisti elämäni.
Ei, kun se syö sitä vtun ruisleipää siellä ruispellossa ja pieree ripulilieju-pieruja koko aika. Se paskanhaju tunkee nokkaan kirjan sivuilta.
Pas kat on.