Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ambulanssi ei siirtänyt Olivia Orasta hoitoon tarpeeksi nopeasti

Vierailija
09.09.2026 |

HUS siis syyllinen kuolemaan

Kommentit (221)

Vierailija
61/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS teki kaikkensa prlastaakseen potilaan hengen (kun sinne vihdoin pääsi), eikä onnistunut. Kuinka todennäköisesti jollain päiväkirurgisella pikkuklinikalla olisi samat valmiudet kuin jättimäisellä yliopistosairaalalla?

Vierailija
62/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Olivia nyt maksoi hengellään. Ehkä ilman turhaa viivettä olisi pelastunut? Eikö se kuitenkin ole loppupeleissä hyvinvointivaltiossa tapana et potilaat yritetään hoitaa tilanteesta riippumatta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän erikoiselta, että julkisen terveydenhuollon pitäisi olla valmis hoitamaan yksityisellä puolella sattuneita hätätilanteita. Hoitakoot itse. Jos eivät pysty niin sitten klinikka kiinni.

Ei lainkaan erikoista, viime kädessä julkinen sektori pn vastuussa terveydenhoidosta ja näin on kaikissa Eu maissa.  Ja myös potilaskuljetksista. Ja siksi jokainen Suomen kansalainen maksaa julkiselle sektorille sairausvakuutusmaksua, käytti palveluita tai ei. 

Vierailija
64/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tapaus. Älkää menkö puoskaroitavaksi yksityisklinikalle, jolla on epämääräinen historia ja epäpätevä henkilökunta.

Helppo sanoa netissä noin. Onhan se henkilökunta voinut vaikka vaihtua vuosien saatossa.

Vierailija
65/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Husilta vastattiin lehdelle yleisellä tasolla, että yksityiset sairaalat vastaavat itse hätätilanteidensa hoidosta."

Mikä on yksityinen sairaala? Jokainen pieni yksityinen klinikka? Eli jos mä käyn yksityisellä hammaslääkärillä ja saan anafylaktinen sokin puudutteesta/paikka aineesta. Niin siihen sitten saan kuolla, kun sairaalaan en pääse?

Kyllähän hammaslääkärissä tulee olla varautunut tuollaiseen.

Vierailija
66/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Husilta vastattiin lehdelle yleisellä tasolla, että yksityiset sairaalat vastaavat itse hätätilanteidensa hoidosta."

Mikä on yksityinen sairaala? Jokainen pieni yksityinen klinikka? Eli jos mä käyn yksityisellä hammaslääkärillä ja saan anafylaktinen sokin puudutteesta/paikka aineesta. Niin siihen sitten saan kuolla, kun sairaalaan en pääse?

Niillä yksityisillä klinikoilla ja lääkäriasemilla  pitäisi olla EpiPen , sekä muut  tarvittavat tavarat sekä tieto ja taito siltä varalta, jos jotain sattuu potilaalle.

Vierailija
67/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä yksityisillä klinikoilla ja lääkäriasemilla  pitäisi olla EpiPen , sekä muut  tarvittavat tavarat sekä tieto ja taito siltä varalta, jos jotain sattuu potilaalle.

No ei se EpiPen nyt niin ihmeainetta ole sekään.

Vierailija
68/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän oli hoidossa koko ajan. Klinikalla. Jos tehdään toimenpiteitä, pitäisi olla myös mahdollisuus hoitaa komplikaatioita.  Itseäni aina pelottaa, että minulle annetaan liian isot annokset aineita. Olen aika herkkä niille. 

Vierailija
69/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä ambulansseista ja HUSista mitään. 

MOT:n tietojen mukaan klinikalta soitettiin hätänumeroon, mutta potilaan siirto viivästyi, koska paikalle saapunut ambulanssi ei saanut aluksi Husista lupaa siirtää potilasta.

KOSKA YKSITYNEN KLINIKKA ON ITSE VASTUUSSA KRIISITILANTEISTAAN JA POTILASKULJETUKSISTAAN.

Ei ole mikään automaatio, että pörssihuijarin huijaripörriäinen kuittaa voitot ja ulkoistaa riskit HUSille.

Asiakkaiden on syytä tajuta tämä: he ottavat helvetin ison riskin mennessään yksityiselle. Yksityisklinikat eivät ota mitään vastuuta hoitovirheistään. Asiakas joutuu nostamaan yksityisoikeudellisen kanteen kuten nyt on Olivian vanhemmat tehneet.

Tosin poliisi tutkii klinikkaa, koska siellä on kähmyilty ennenkin.

Niin muista tämä myös silloin, kun menet HUSin tai muun erikoissairaanhoidon sairaalan antamalla palveluseteleillä yksityiselle leikkaukseen. Jos jotain menee pieleen, joudut itse tai omaisesi tekemään rikosilmoituksen. Palvelusetelin antaja ei ota mitään vastuuta mahdollisista hoitovirheistä.

Vierailija
70/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...fasssarien aktiivisilla sopeutustoimilla aiheutettu kuolemantuottamus... Mitenkähän persut saavat hihkuttua tämänkin m a ahanmuuton ja Sannan syyksi ? 

Vierailija
71/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä klinikka on ollut aivan yleisessä tiedossa paska. Kuka idiootti menee näihin hoitoon. Itseään saa syyttää.

Ehkä klinikka on ollut halvempi kuin muut vastaavat. 

Vierailija
72/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkisella sektorilta ei saa apua, niin miksi ihmeessä peritään eläkkeistä ja palkasta sairausvak

maksua, kun tähän saakka sen perimistä on perusteltu julkisen terv.hoidolla. Se ei ole mikään pikkusumma,.käyttäjämaksujen päälle. 

Vierailija
73/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän erikoiselta, että julkisen terveydenhuollon pitäisi olla valmis hoitamaan yksityisellä puolella sattuneita hätätilanteita. Hoitakoot itse. Jos eivät pysty niin sitten klinikka kiinni.

Siis ehkä tehohoitoa vaativaa potilasta pitäisi pystyä hoitamaan jollain kauneusleikkaus klinikalla?Ihmisen henki on vaarassa,ei siinä pitäisi pohtia ,pääseekö hoitoon vai ei.

Vierailija
74/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lainkaan erikoista, viime kädessä julkinen sektori pn vastuussa terveydenhoidosta ja näin on kaikissa Eu maissa.  Ja myös potilaskuljetksista. Ja siksi jokainen Suomen kansalainen maksaa julkiselle sektorille sairausvakuutusmaksua, käytti palveluita tai ei. 

Silti lisätään tukea yksityisille ja vähennetään julkiselta puolelta. Loogista? 

Vierailija
75/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä klinikka on ollut aivan yleisessä tiedossa paska. Kuka idiootti menee näihin hoitoon. Itseään saa syyttää.

Julkkiksista Suvi P. ja Sonja A ainakin

Vierailija
76/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse potilas maksaa ambulanssin ja hoitonsa sairaalassa joten ei se nyt siitä voi olla kiinni. Lasku kyllä lähtee Oliviankin kuolipesälle kaikesta vaikka paskasti hoidettu. hminen on hengenvaarassa ja tontut arpoo autetaanko vai ei.

Vierailija
77/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tälle puljulle saadaan lappu luukulle. 

Vierailija
78/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tapaus. Älkää menkö puoskaroitavaksi yksityisklinikalle, jolla on epämääräinen historia ja epäpätevä henkilökunta.

Mitäs sitten tehdään kun kaikki nuo kriteerit osuu tuohon paikalliseen terveyskeskukseen?

Vierailija
79/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...fasssarien aktiivisilla sopeutustoimilla aiheutettu kuolemantuottamus... Mitenkähän persut saavat hihkuttua tämänkin m a ahanmuuton ja Sannan syyksi ? 

Mt potilaita näyttää riittävän...

Vierailija
80/221 |
09.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta selittelyä. Tietysti potilas kuskataan hätätilanteessa ja voidaan jälkikäteen sitten selvittää, oliko klinikka kykenemätön toimimaan hätätilanteessa jne. Eli onko tarpeen rajoittaa toimintaa, jos se ei vastaa lakia. Herranen aika. tuolla kuskataan kaikenlaisia narkkareita ja juoppoja, jotka viikosta toiseen kuormittaa oksentaen verta tai kuolioineen terveydenhuoltoa ja yhtäkkiä tästä tehdään ongelma. Tervettä järkeä kiitos. Ihminen on vaarassa, kyyti lähtee ja piste. Onko nämä ihmiset siellä aivan järkensä menettäneitä vai hidasjärkisiä vain?

Mitä uskomatonta tuossa on, ei mitään. Suomen lainsäädäntö on pielessä, koska kuka tahansa, vaikkapa puutarhuri, sähkömies, hevosmies tai muuten vaan "kauneusmies" voi ottaa veitsen käteen ja rasvaimuputkiston käyttöönsä, Suomessa siihen ei vaadita minkäänlaista koulutusta eikä rajoituksia tai säädöksiä ole lakiin kirjattu, mutta jos juoppo tai narkkari tekee kuolemaa, NE TÄYTYY AINAKIN KORJATA POIS KADULTA. Vertasit nyt kaksi täysin eri asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän