Ambulanssi ei siirtänyt Olivia Orasta hoitoon tarpeeksi nopeasti
Kommentit (223)
Siis aivan käsittämättömän törkeää hus:lta. Eiköhän tämän hemmetin 60 % veroasteen vastinparina ole se, että jos joku on hengenvaarassa niin häntä autetaan ja katsellaan laskutusasiat myöhemmin. Toivottavasti myös tämä tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kertonut muuta. HUS on ilmoitti, että yksityisklinikoiden kuuluu hoita itse tapahtumat, eli sopimusta ei todennäköisesti siirrosta edes ollut, järkeenkäypä asia. HUS:lla varmaan muutakin tekemistä kuin yksitysklinikoiden pieleen menneiden toimenpiteiden jatkohoidon järjestäminen.
Oletko ihan pimee?
Olet !
Vierailija kirjoitti:
Tähän on tultu Pisa-tulosten sekä yleisemmänkin tasoromahduksen myötä. Ambulanssissa on nykyään kaksi AMK-pelleä, mahdollisesti vielä joitain somepissiksiä. Jos olisi kunnon vanhan ajan pulla-automiehistö, olisi siirto tapahtunut heittämällä.
Ei se kyyti ambulanssikuskien takia lykkääntynyt, vaan siksi koska siirtolupaa ei myönnetty heti.
Mutta isompi kysymys on, miksi tuo yksityinen klinikka soitti ambulanssin sen sijaan että olisivat hoitaneet potilaan itse? Kyseessähän oli terveydenhuollon yksikkö ja paikalla oli lääkäri sekä sairaanhoitajia.
Julkinen puoli korjaa päivittäin yksityisellä sössittyjä leikkauksia sun muita toimenpiteitä. Näistä ei vaan paljon puhuta julkisuudessa. Menisi yksityisten maine.
T. Hoitaja eräällä hyvinvointialueella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä ambulansseista ja HUSista mitään.
MOT:n tietojen mukaan klinikalta soitettiin hätänumeroon, mutta potilaan siirto viivästyi, koska paikalle saapunut ambulanssi ei saanut aluksi Husista lupaa siirtää potilasta.
Varmasti näkivät että vakava tilanne niin aletaan jotain lupia selvittelemään. Mikä meitä suomalaisia vaivaa nykypäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on hätä, niin silloin viedään. Hyvänen aika, ei kai ne siellä yksityisklinikalla huvikseen apua pyytäneet. Olihan se siinä kohtaa jo selviö, ettei heillä ole mahdollisuuksia hätätilanteiden hoitamiseen. Silloin lähdetään ja äkkiä, ihan samalla tavoin kuin kenen tahansa potilaan kanssa, ihan mistä vain!
Ei vaan nykysuomessa jäädään siihen pihalle röökille ja renkaita potkimaan kunnes kirjuri täti sanoo langan toisessa päässä että "Noh.. tämän kerran, saatiin se momentille x"
Vierailija kirjoitti:
Se klinikka sanoo vaikka mitä. Mutta noinhan se menee. Julkinen korjaa yksityisten mokat.
Tottakai korjaa kun henki kyseessä. Siinä hetkessä ei pidä katsoa mikä kellekin kuuluu, vaan kaikki tekee kaikkensa, että henki pelastuu.
Raha-asiat voi miettiä myöhemmin.
Nyt ei niin tehty.
HUS ennakoi Petteri ”Liekkimuna” Orpon visiota Sveitsin menolipuista kansalaisille ilman paluuta.
Halpa on ihmisen henki tässä maassa nykyään. Portinvartijat Husissa vastassa. "Riippuu, otetaanko me hoitoon, näes siitä, että mistähän olet tulossa?"
Vierailija kirjoitti:
"Husilta vastattiin lehdelle yleisellä tasolla, että yksityiset sairaalat vastaavat itse hätätilanteidensa hoidosta."
Mikä on yksityinen sairaala? Jokainen pieni yksityinen klinikka? Eli jos mä käyn yksityisellä hammaslääkärillä ja saan anafylaktinen sokin puudutteesta/paikka aineesta. Niin siihen sitten saan kuolla, kun sairaalaan en pääse?
Jep, näin se menee, jos et itse pääse kadulle soittamaan 112.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PSC yrittää syystä vastuuta HUS:lle. Kyllä näiden yksityissairaaloiden tulisi itse vastata myös hätätilanteistaan eikä sysätä kuluja ja ongelmia veronmaksajille!
Veroja nekin maksaa, pöljä
En olisi niin varma tästä puljusta.
Vierailija kirjoitti:
Julkinen puoli korjaa päivittäin yksityisellä sössittyjä leikkauksia sun muita toimenpiteitä. Näistä ei vaan paljon puhuta julkisuudessa. Menisi yksityisten maine.
No niin se pitää ollakin. Laskuttaa vai sitten JÄLKIKÄTEEN näitä yksityisiä. Ihmiset on hoidettava.
Miksi eivät vaan ottaneet kyytiin ja laskuttaneet myöhemmin vaikka korkojen kera tätä klinikkaa, tai potilasta itseään? Kait se ihmisen henki on tärkeämpi kuin byrokratia, tai raha. Ne rahat saa joltain kyllä perittyä, mutta menehtynyttä ei voi tuoda takaisin elävien kirjoihin.
Vierailija kirjoitti:
"Husilta vastattiin lehdelle yleisellä tasolla, että yksityiset sairaalat vastaavat itse hätätilanteidensa hoidosta."
Mikä on yksityinen sairaala? Jokainen pieni yksityinen klinikka? Eli jos mä käyn yksityisellä hammaslääkärillä ja saan anafylaktinen sokin puudutteesta/paikka aineesta. Niin siihen sitten saan kuolla, kun sairaalaan en pääse?
Vertautuuko sinun mielestä leikkauksia hoitava kauneuskirurginen paikka terveyttä hoitavaan hammaslääkörikäyntiin.
Eli saadaan huseerata miten halutaan, kunhan joku muu hoitaa ongelmat?
Vierailija kirjoitti:
Mitä itket, eihän julkiselle puolelle edes pääse hoitoon normaali veronmaksaja.
No, ylinopeuttako olisi ambulanssin pitänyt ajaa jonkun narsistin takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on tultu Pisa-tulosten sekä yleisemmänkin tasoromahduksen myötä. Ambulanssissa on nykyään kaksi AMK-pelleä, mahdollisesti vielä joitain somepissiksiä. Jos olisi kunnon vanhan ajan pulla-automiehistö, olisi siirto tapahtunut heittämällä.
Ei se kyyti ambulanssikuskien takia lykkääntynyt, vaan siksi koska siirtolupaa ei myönnetty heti.
Mutta isompi kysymys on, miksi tuo yksityinen klinikka soitti ambulanssin sen sijaan että olisivat hoitaneet potilaan itse? Kyseessähän oli terveydenhuollon yksikkö ja paikalla oli lääkäri sekä sairaanhoitajia.
Toisin sanoen yksityiskoulut saavat tehdä mitä huvittaa ja kun ongelmia tulee, niin julkinen puoli hoitaa ne? Coidaan tarjota yksityisesti lentoja, mutta kun lento viivästyy valtio hoitaa lentokoneen paikalle?
Siinä on kuule yks Olivia kuollut jo ennen kuin HUS:issa saadaan ees Apotti auki että voi konsultoida josko tämän yksilön saa tuoda sairaalaan.
Tämän klinikan vikahan se on, etteivät ole järjestäneet tarvittavia sopimuksia jatkohoidosta ja kuljetuspalveluista tällaisia tilanteita varten. Ilmeisesti koitettu säästää ja ajateltu, että julkinen hoitaa jos sattuu joku hätätilanne.