Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutuin miehelle ja lopetin pyykkäämisen. 2 vko myöhemmin vaatteiden loputtua se yritti itse. Ilmeni, että se ei osaa käynnistää konetta.

Vierailija
08.09.2026 |

Kysyi myös, mihin pesuaine menee. 

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies ei ole kertaakaan käynnistänyt konetta lähes kolmenkymmenen avioliitto vuoden aikaan, ei ole myöskään koskaan silittänyt vaatteitaan.

E i ole tullut mieleenkään, että koskaan olisin edes häntä pyytänyt kyseisiin hommiin.

Auliisti teen ne hommat itse, olen aina tehnyt. Mielellänikin. 

Onpa jollakin suuret murheet. 

Mites sitten, kun olet pari viikkoa pois kotoa?

Ei se koskaan ole. Mieshän kuolisi nälkään. 

Ilmeisesti mies menee äiskän luo täysihoitoon, kun vaimo toipuu sairaalassa aivoinfarktista.

Vierailija
82/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten haalinut tumpelon puolisoksi, onnea valinnallesi. :-)

Se oli varmaan sellainen itsevarma suklaasilmäinen mies joka osasi kohdistaa huomionsa ja kehunsa oikeaan aikaan, supliikimies:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä mies osaa asentaa, käynnistää, ja tyhjentää koneen. Myös hän osaa vaihtaa apk:n pikapesuohjelman eco-ohjelmaksi, ja pyykkikoneen pikaohjelman kirjopesuksi. 

Vierailija
84/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun olet sitä minuutin opettanut niin se osaa käyttää pyykkikonetta itsekin ja huomaa että sinä olet perheessä täysin turha elementti ja vaihtaa järkevämpään partneriin jonka kanssa yhteiselo ei ole jatkuvaa turhaa draamailua turhista asioista. 

Vierailija
85/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpä mies osaa asentaa, käynnistää, ja tyhjentää koneen. Myös hän osaa vaihtaa apk:n pikapesuohjelman eco-ohjelmaksi, ja pyykkikoneen pikaohjelman kirjopesuksi. 

Ensi vuoden kaikkien alojen nobelisti on nyt selvillä! Vapise Einstein, et ole enää mitään! 

Vierailija
86/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Onko sun mieletä miesviha oikeasti sitä, että mies joutuu ihan itse opesemään pyykkinsä?

Ei vaan miesvihaa on se tapa, jolla asiaa täällä käsitellään. Halveksuva, suorastaan ilkkuva. Monet naiset palstalla eivät tunnu miestensä liittolaisilta vaan "vihanaisilta" (ei vihamiehiltä..).

Ap ei myöskään tunnu miehensä liittolaiselta vaan hänen vastustajaltaan. 

Mikä estää neuvottelemasta ystävällisessä hengessä miehen kanssa ja neuvomasta miestä pesukoneen käytössä? Ja onko tuo pesukoneen hallinta nyt sitten naisen korkein taito? t. nainen 69 v, liittolainen miehensä kanssa, ei vastustaja.

Vierailija
87/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou, joku hoksasi nyt piilomiesvihaisen koukkuni: käyttöohjeiden piilottamisen!

Ne ovat kaikki tamponipakettieni alla piilossa, ja luen niitä salaa muulta perheeltä aina vessassa käydessäni. Mieheni ei osaa näin ollen laittaa edes telkkaria päälle, josta saan syyn olla jatkuvasti äkäinen ja väheksyvä akka. Tavoitteenani on oikeasti vain tuhota miehinen itsetunto!

Vierailija
88/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMG! Älä sano että osaa vielä tarkistaa vaatteiden pesulaputkin! 

Vierailija
89/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI JUMALISTE, KIITOS AP BINGOJEN BINGO KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS, Ap. Sama kävi meillä. Mies naputti naamaansa kuinka vaatteiden pesu ei hänen mielestään ole rakettitiedettä eikä työtä ensinkään. Suutuin ja jätin hänen paskaset vaatteet pyykkikaappiin. Sanoin PESE ITSE, EI SE RAKETTITIEDETTÄ OLE. Jumalauta, mies ei tiennyt koko pesukoneesta hevon paskaa, ei löytänyt kaapista pyykinpesuainetta, ei tiennyt, että hana avataan ensin, ei tiennyt lämpötiloja ei osannut eritellä värilliset ei värilliset, kysyi mihin lokeroon mitäkin laitetaan ja miksi tässä on kaksi lokerikkoa. Näin sanoin hänelle: MENE HELVETTIIN SAATANAN TOLLO, ANNAS KUN MINÄ LAITAN RAKETTITIETEEN PYÖRIMÄÄN, PIDÄ SINÄ SILLÄ AIKAA LÄPESI KIINNI TAI PITÄÄKÖ HUITAISTA ?!

Vierailija
90/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä toksista feminiinisyyttä. Lietsotaan miesvihaa ja vaaditaan mahdottomia, vaikka keskustelemalla tästäkin olisi selviydytty. Nyt mies sitten ällöttää ja on avioero tulilla.

Ei feminismiä Turkuun, ei feminismiä minnekään!

Vierailija
91/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viesteihin vastaaminen ei jostakin syystä toimi niin M45 jatkaa.

- Alakoululaista en opeta vielä pesemään pyykkiä. Yläkoululaisen laitan harjoittelemaan sopivana hetkenä.

- Opetan poikani käyttämään yhtä vaatetta enemmän kuin yhden päivän. Alusvaatteet eivät kuulu tähän.

- Pesen omat ja poikieni pyykit normaalisti 40 asteessa, erikoisemmat vaatteet ohjeen mukaan 30 asteessa tai lyhyemmällä ohjelmalla, mutta bulkkipaitoja en ala lajittelemaan ja jakamaan pieniin pyykkiannoksiin. Jos tavallinen paita ei kestä 40 asteen pesua niin poistukoot rivistä hajoamisen takia.

- Vaimoni saa pestä omansa, kun on tarkka asteista ja erilaisista järjestyksistä.

- Lasten vaatteiden pesemiseen liittyy myös kuivatus ja takaisin kaappeihin laitto, tilanteen mukaan laitan pojatkin tekemään noita.

Miksi näin?

Helpompi tehdä itse, kun vaimo ei omatoimisesti tartu hommiin. Eikä urheilevien junnujen hikisiä vaatteita voi pestä kolmen päivän päästä jos seuraava käyttökerta on kahden päivän päästä. Yksinkertaista.

Ai niin, teen myös ruokaa 4/5 kerroista ja hoidan siivousta sekä kaupassakäyntiä myös. Vaimo kiinnostuneempi läksyistä. Minuakin ne kiinnostavat, mutta en olen ylikiinnostunut niistä. Sama homma lasten läksyissä kuin aikuisten töissäkin...riittävän hyvä on tarpeeksi, ei kannata tehdä täydellisesti kauhealla stressillä.

Kun kaupungissa asutaan niin luonteva työnjako myös tämä. Jos asuisin maalla tai omakotitalossa niin vaatisin vaimon osallistumaan enemmän jotta voisin käyttää aikaa oikeisiin miesten töihin ja jollei tämä onnistuisi niin harkitsisin vaimon vaihtamista.

Vierailija
92/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti kirjoitti miesvihanovellin ja mummot kaikki yläpeukuttamassa 😆😂

Vierailija
93/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AI JUMALISTE, KIITOS AP BINGOJEN BINGO KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS, Ap. Sama kävi meillä. Mies naputti naamaansa kuinka vaatteiden pesu ei hänen mielestään ole rakettitiedettä eikä työtä ensinkään. Suutuin ja jätin hänen paskaset vaatteet pyykkikaappiin. Sanoin PESE ITSE, EI SE RAKETTITIEDETTÄ OLE. Jumalauta, mies ei tiennyt koko pesukoneesta hevon paskaa, ei löytänyt kaapista pyykinpesuainetta, ei tiennyt, että hana avataan ensin, ei tiennyt lämpötiloja ei osannut eritellä värilliset ei värilliset, kysyi mihin lokeroon mitäkin laitetaan ja miksi tässä on kaksi lokerikkoa. Näin sanoin hänelle: MENE HELVETTIIN SAATANAN TOLLO, ANNAS KUN MINÄ LAITAN RAKETTITIETEEN PYÖRIMÄÄN, PIDÄ SINÄ SILLÄ AIKAA LÄPESI KIINNI TAI PITÄÄKÖ HUITAISTA ?!

...ja samalla koko lähiökerrostalo ylipainoisine YH-äiteineen ja ongelmakäyttäjineen nousivat seisten taputtamaan!

Vierailija
94/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina on oikeasti ihan uskottava. Nykyajan korkeastikoulutetuilla käsienheiluttajilla alkaa miehetkin olla avuttomia nutturapäisiä neitejä.

Katkeruus paistaa kilometrien päähän. Oletko saanut pakit naiselta, koska tykkäät kutsua heitä käsienheiluttelijoiksi? 

Vierailija
95/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen: Mies ei osaa käyttää pesukonetta hehehehe!

Nainen: Prisma on niin valtava hehtaarihalli etten löydä sieltä mitään. 

Vierailija
96/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska viesteihin vastaaminen ei jostakin syystä toimi niin M45 jatkaa.

- Alakoululaista en opeta vielä pesemään pyykkiä. Yläkoululaisen laitan harjoittelemaan sopivana hetkenä.

- Opetan poikani käyttämään yhtä vaatetta enemmän kuin yhden päivän. Alusvaatteet eivät kuulu tähän.

- Pesen omat ja poikieni pyykit normaalisti 40 asteessa, erikoisemmat vaatteet ohjeen mukaan 30 asteessa tai lyhyemmällä ohjelmalla, mutta bulkkipaitoja en ala lajittelemaan ja jakamaan pieniin pyykkiannoksiin. Jos tavallinen paita ei kestä 40 asteen pesua niin poistukoot rivistä hajoamisen takia.

- Vaimoni saa pestä omansa, kun on tarkka asteista ja erilaisista järjestyksistä.

- Lasten vaatteiden pesemiseen liittyy myös kuivatus ja takaisin kaappeihin laitto, tilanteen mukaan laitan pojatkin tekemään noita.

Miksi näin?

Helpompi tehdä itse, kun vaimo ei omatoimisesti tartu hommiin. Eikä urheilevien junnujen hikisiä vaatteita voi pestä kolmen päivän päästä jos seuraava käyttökerta on kahden päivän päästä. Yksinkertaista.

Ai niin, teen myös ruokaa 4/5 kerroista ja hoidan siivousta sekä kaupassakäyntiä myös. Vaimo kiinnostuneempi läksyistä. Minuakin ne kiinnostavat, mutta en olen ylikiinnostunut niistä. Sama homma lasten läksyissä kuin aikuisten töissäkin...riittävän hyvä on tarpeeksi, ei kannata tehdä täydellisesti kauhealla stressillä.

Kun kaupungissa asutaan niin luonteva työnjako myös tämä. Jos asuisin maalla tai omakotitalossa niin vaatisin vaimon osallistumaan enemmän jotta voisin käyttää aikaa oikeisiin miesten töihin ja jollei tämä onnistuisi niin harkitsisin vaimon vaihtamista.

Mitä ne maaseudun omakotitalon oikeat miesten työt ovat?

Vierailija
97/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä toksista feminiinisyyttä. Lietsotaan miesvihaa ja vaaditaan mahdottomia, vaikka keskustelemalla tästäkin olisi selviydytty. Nyt mies sitten ällöttää ja on avioero tulilla.

Ei feminismiä Turkuun, ei feminismiä minnekään!

"Vaaditaan mahdottomia" = oletetaan että mies osaisi tarvittaessa pestä itse omat pyykkinsä. 

Joo, kyllä on todella täysin kohtuuttomia nämä nykynaisten vaatimukset. 

Vierailija
98/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia parisuhdetta ylistetään? Jos se tuottaa tuollaista sananvirtaa.

Vierailija
99/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään anna miehen koskea pyykkeihin. Hän ei tunnista materiaaleja, ei tunne pesumerkkejä, ei tiedä mitkä tuunauksistani kestävät mitäkin pesuohjelmaa, ei osa tahranpoistos ja ylipäätään pidän siitä, että ripustaessani tsekkaan samalla vaatteiden kunnon. Koska pyykki ei kuulu hänelle sen enempää kuin kokkaaminenkaan, hän hoitaa siivouksen. Molemmat pysyvät tyytyväisinä.

Vierailija
100/116 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hoidan meillä omat ja lasten kaikki pyykit. Kaksi poikaa, urheilevia junnuja, ala- ja yläkoululaiset. Vaimo hoitaa omat pyykkinsä.

Mitä tästä ajattelet?

M45

Useimmin on päinvastoin

Kai voit todistaa tuon jollain tutkimuksella. Että oikein päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme