Suutuin miehelle ja lopetin pyykkäämisen. 2 vko myöhemmin vaatteiden loputtua se yritti itse. Ilmeni, että se ei osaa käynnistää konetta.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin jännä että nää on kuitenkin usein jossain vaiheessa pärjänneet sinkkuna sen verran että ovat pystyneet ruokkimaan ja vaatettamaan itsensä. Sitten parisuhteen myötä mikään ei enää onnistu.
Nykynaisten poikkikset tulee kehitysmaista joissa äityli tai vaimo ln hoitanut miesvauvan kotityöt.
Kuule ihan kantasuomimutsitkin hemmottelevat poikansa pilalle. Eilen viimeksi juttelin seinänaapurin kanssa. Hänen kuopuksensa täyttää 18 eikä saa edes aamupalaa itselleen. Toinen tuntemani 17-vuotiaan nuorukaisen äiti tekee lapselleen kaikki ateriat valmiiksi lautaselle ja kehuu ettei lukiolaista voi käskeä siivoamaan omaa huonetta tai pesemään pyykkiä, koska koulunkäynti on niin vaativaa. Se poika myös viedään autolla kouluun parin kadunvälin päähän ja haetaan koulusta, ettei vain vahingossakaan oppisi liikkumaan itsenäisesti kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet käyttöohjeet laittanut?
Ei miehet lue käyttöohjeita ennen kuin ovat saaneet koko laitteen epäkuntoon.
En minäkään, vaikka ei peekateutta.
N
Olet sitten haalinut tumpelon puolisoksi, onnea valinnallesi. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdatko myös kesä/talvirenkaat ja tiedät mihin lisätään öljyä jos merkkivalo syttyy?
Se merkkivalo syttyy ehkä joskus, tai sitten ei syty koskaan. Renkaat vaihdetaan kaksi kertaa vuodessa. Vaikka olettaisi, että nainen ei mitenkään näistä selviä itse, niin onko tämä "työnjako" sinusta jotenkin järjellinen? Pyykinpesu kun on aika lailla jokapäiväistä hommaa, sanoisin itse peseväni pyykkiä ainakin sata kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hoidan meillä omat ja lasten kaikki pyykit. Kaksi poikaa, urheilevia junnuja, ala- ja yläkoululaiset. Vaimo hoitaa omat pyykkinsä.
Mitä tästä ajattelet?
M45
En ole aloittaja, mutta minä ajattelen, että opetatkohan pojillesi pyykkäystä myös? Tai muita kotihommia? Ei tuosta nyt mitään mitalia sinänsä kenellekään jaeta, että tekee kotitöitä.
Pitihän se arvata, ettei tämäkään kelpaa. Aina on valittamisen aihetta, myös silloin kun mies niitä kotitöitä tekee. Ei tee tarpeeksi usein, tarpeeksi laadukkaasti, tarpeeksi nopeasti tai ei opeta lapsille.
Mitalejahan tässä ei kukaan ole odottamassa, perus arjen juttujahan nämä on.
No siihen nähden, ettet kertonut mitään muista kotitöiden jaoista teillä kotona, niin paha siihen on muuta sanoa. En sanonut kuitenkaan ettei kelpaa. Enkä valittanut. Enkä sanonut ettet tee tarpeeksi, laadukkaasti tai nopeasti. Kysyin opetatko pyykkäystä lapsillesi tai muita kotitöitä. Et vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin jännä että nää on kuitenkin usein jossain vaiheessa pärjänneet sinkkuna sen verran että ovat pystyneet ruokkimaan ja vaatettamaan itsensä. Sitten parisuhteen myötä mikään ei enää onnistu.
On olemassa sinkkumiehiä (ehkä myös naisia) , joilla äiti käy pesemässä pyykit ja siinä pesukoneen pyöriessä myös siivoaa, tekee ruokaa tai ainakin tuo mukanaan kassillisen valmista ruokaa.
On olemassa opiskelevia sinkkumiehiä jotka matkustavat viikonloppuisin junassa toiselle puolelle Suomea lapsuudenkotiinsa urheilukassi täynnä likapyykkiä. Sunnuntai-iltaisin he palaavat opiskelupaikkakunnalle mukanaan äidin pesemä pyykki ja äidin laittamat pöperöt.
Paras/pahin tietämäni tapaus on espoolainen teekkari joka ei viihtynyt opiskelija-asunnossaan vaan muutti takaisin kotiin, koska siellä palvelu pelaa. Mies on nyt 24, ei ole koskaan seurustellut. Kuka tuollaisen huolisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdatko myös kesä/talvirenkaat ja tiedät mihin lisätään öljyä jos merkkivalo syttyy?
Minä osaan ja tiedän mutta renkaidenvaihtoa suosittelen tekemään rengasliikkeessä, siellä kun pystytään myös tasapainottamaan ne renkaat, eikä ole kallista.
Minullakin sellainen sukulainen, jonka vaimo on passannut hänet niin, ettei osaa edes mikrossa ruokaa lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hoidan meillä omat ja lasten kaikki pyykit. Kaksi poikaa, urheilevia junnuja, ala- ja yläkoululaiset. Vaimo hoitaa omat pyykkinsä.
Mitä tästä ajattelet?
M45
Miksi vaimo hoitaa omat pyykkinsä?
Silkkipuseropyykkäys 60 astetta, oletan?
Ystävän mies keitti hänen angoravillatakkinsa. Lapsen nukke sai nätin takin.
Ohis
"Miksi vaimo hoitaa omat pyykkinsä?
Silkkipuseropyykkäys 60 astetta, oletan?"
Täähän se luultavasti olis. Meilläkin minä lopulta luovutin kun mies oli riittävän monta kertaa tunkenut kaiken samaan 60 asteen pesuun. Siellä pyörivät iloisesti yhdessä villasukat, silkkipuserot, valkoiset paidat ja tummanpunaiset huivit. Totesin että hänen ei tarvitse enää hoitaa ainakaan minun pyykkejäni. Voi toki olla että tämä oli tavoitekin.
Saa kyllä olla ihan täydellinen imbesilli, jos ei edes tekoälyn aikana saa selvitettyä, miten pesukonetta käytetään.
Vastasiko aloitta "pesuaine menee pesuaineiden taivaiseen".
miksi piilotat koneen käyttöoppaan. tottakai jotain voi päätelläkin- mutta esim varsinainen pesuaine - esipesuaine on luonnollisestikin vieraat. meilläkin viikko opetusta- älykoneet- uuni kuin avaruusaluksesta- jos ei ikinä ole käyttänyt tai jopa uusi kone, täytyyhän sitä opiskella millaisia ohjelmia. nukkusihdin sijainti-puhdistus- ominaisuudet.
sinä osaat sen ulkoa pimeässäkin- hänelle uusi. se miksi uusi asia- sitä me emme tiedä- onko työnjako perheessä- sepä se----tuo sektori just tuokonetyyppi jäänyt vieraaksi. mistähän miehesi suuttuisi ja koet vastaavan besserwisser
Minun mies ei ole kertaakaan käynnistänyt konetta lähes kolmenkymmenen avioliitto vuoden aikaan, ei ole myöskään koskaan silittänyt vaatteitaan.
E i ole tullut mieleenkään, että koskaan olisin edes häntä pyytänyt kyseisiin hommiin.
Auliisti teen ne hommat itse, olen aina tehnyt. Mielellänikin.
Onpa jollakin suuret murheet.
Sillä manipuloidaan nainen hoitamaan tylsät arjen asiat. Nainen voimaantuu jos luulee tietävänsä miestä paremmin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä ajattelet?
M45
Miksi vaimo joutuu hoitamaan omat pyykkinsä? Vai tietääkö hän että runttaat kaiken sekaisin 60 pesuun ja haluaa siksi hoitaa omansa?
Minä pesen suurimman osan pyykeistä 60 asteessa, hyvin harvoin tarvitsee muita, lakanat pestään 90 asteessa. Vaikka olen nainen, ei taida olla kuin takkeja joissa on 30/40 pesut
Vierailija kirjoitti:
miksi piilotat koneen käyttöoppaan. tottakai jotain voi päätelläkin- mutta esim varsinainen pesuaine - esipesuaine on luonnollisestikin vieraat. meilläkin viikko opetusta- älykoneet- uuni kuin avaruusaluksesta- jos ei ikinä ole käyttänyt tai jopa uusi kone, täytyyhän sitä opiskella millaisia ohjelmia. nukkusihdin sijainti-puhdistus- ominaisuudet.
sinä osaat sen ulkoa pimeässäkin- hänelle uusi. se miksi uusi asia- sitä me emme tiedä- onko työnjako perheessä- sepä se----tuo sektori just tuokonetyyppi jäänyt vieraaksi. mistähän miehesi suuttuisi ja koet vastaavan besserwisser
Suosittelisin jotain äidinkielen tukiopetusta, tämä on todella työlästä luettavaa. Pesukoneen käyttö on huomattavasti helpompaa.
Mä ihmettelin pitkään, miksi miehen pesemät pyykit haisee niin pahlle. Kielsin sitä pesemästä mun pyykkejä ja poimin aina uuteen pesuun omat vaatteeni, lakanat ja pyyhkeet. Ajattelin että se pesee niitä jollain pikaohjelmalla ja liian alhaisessa lämpötilassa. Kävi ilmi, että niin pesikin ja lisäksi laittoi pesuaineen esipesulokeroon…
Mielenkiintoinen ilmiö sikäli, että osasi kyllä pestä pyykkiä nuorempana ja ekan yhteisen pesukoneen käyttö onnistui. Tai no, silloi ennen lapsia pestiin molemmat omat pyykkimme, joten ehkä on aina pessyt pyykkinsä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
#naisvihanäkyvåksi
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ei ole kertaakaan käynnistänyt konetta lähes kolmenkymmenen avioliitto vuoden aikaan, ei ole myöskään koskaan silittänyt vaatteitaan.
E i ole tullut mieleenkään, että koskaan olisin edes häntä pyytänyt kyseisiin hommiin.
Auliisti teen ne hommat itse, olen aina tehnyt. Mielellänikin.
Onpa jollakin suuret murheet.
T, palstamies joka yrittää esiintyä naisena
Tää. Muutettiin kesällä ja mies sai pikaisesti netin ja television paikoilleen ja kuntoon. Nyt syksyn tullen alkais lämmitys olla ajankohtaista ja se olen minä joka saa perehtyä talon lvi-asioihin ja niiden säätöihin ja huoltoon. Mies pohdiskelisi asiaa ehkä joskus tammikuussa kun sisällä on 10 astetta.