Suutuin miehelle ja lopetin pyykkäämisen. 2 vko myöhemmin vaatteiden loputtua se yritti itse. Ilmeni, että se ei osaa käynnistää konetta.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hoidan meillä omat ja lasten kaikki pyykit. Kaksi poikaa, urheilevia junnuja, ala- ja yläkoululaiset. Vaimo hoitaa omat pyykkinsä.
Mitä tästä ajattelet?
M45
En ole aloittaja, mutta minä ajattelen, että opetatkohan pojillesi pyykkäystä myös? Tai muita kotihommia? Ei tuosta nyt mitään mitalia sinänsä kenellekään jaeta, että tekee kotitöitä.
Pitihän se arvata, ettei tämäkään kelpaa. Aina on valittamisen aihetta, myös silloin kun mies niitä kotitöitä tekee. Ei tee tarpeeksi usein, tarpeeksi laadukkaasti, tarpeeksi nopeasti tai ei opeta lapsille.
Mitalejahan tässä ei kukaan ole odottamassa, perus arjen juttujahan nämä on.No siihen nähden, ettet kertonut mitään muista kotitöiden jaoista teillä kotona, niin paha siihen on muuta sanoa. En sanonut kuitenkaan ettei kelpaa. Enkä valittanut. Enkä sanonut ettet tee tarpeeksi, laadukkaasti tai nopeasti. Kysyin opetatko pyykkäystä lapsillesi tai muita kotitöitä. Et vastannut.
Tiesitkö, että tällä palstalla on useita kirjoittajia.
Tarina on oikeasti ihan uskottava. Nykyajan korkeastikoulutetuilla käsienheiluttajilla alkaa miehetkin olla avuttomia nutturapäisiä neitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdatko myös kesä/talvirenkaat ja tiedät mihin lisätään öljyä jos merkkivalo syttyy?
Minä osaan ja tiedän mutta renkaidenvaihtoa suosittelen tekemään rengasliikkeessä, siellä kun pystytään myös tasapainottamaan ne renkaat, eikä ole kallista.
Näin taitaa tehdä miltei jokainen mieskin nykypäivänä, mikä järkevää onkin. Silti sitä käytetään edelleen esimerkkinä jostain "miesten hommasta", joka on niin kamalan vaikeaa ettei nainen jostain tuntemattomasta syystä voi millään sitä osata! Ja sitten näiden samojen ääliöiden järki ei riitä pesukoneen käynnistämiseen.
Ai suutuit- se kertoo mikä olet. kypsä rouva- jopa perheenäiti, työtoveri-
käyttäydy. lapsellinen kiukkuämmä. kostaa oikein- sitten piilottaa käytöoppaan. häivy kaivoon.
Erotkaa, eihän tollaista kukaan kestä. Minä rakensin omakotitalon eikä muija muurannut tiiltäkään no erohan siitä tuli kun tein talon valmiiksi, hetkonen, mua taidettiin kusettaa, no yks hailee rakensin itselleni uuden. Laiska sen on joka töitään luettelee (vanha hoenta).
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin jännä että nää on kuitenkin usein jossain vaiheessa pärjänneet sinkkuna sen verran että ovat pystyneet ruokkimaan ja vaatettamaan itsensä. Sitten parisuhteen myötä mikään ei enää onnistu.
Eivät välttämättä ole pärjänneet ainakaan itsekseen...
Esim. mun Exällä oli ehjät vaatteet kun tavattiin ensimmäisiä kertoja. Äitinsä ilmeisesti oli just ostanut.
Pyykit pesetti muilla ihmisillä. Sekään ei tullut puheeksi. Tiesin vain ettei hänellä ollut toimivaa pesukonetta omassa kodissaan.
Me olimme (valitettavasti) vuosia yhdessä. Miehellä oli monesti rikkinäisiä alushousuja ja sukkia, koska hän ei ostanut sellaisia ikinä itse. Paidan, housut tai takin saattoi joskus hyvin harvoin ostaa itse, mutta niitäkään ei mielellään. Äitinsä oli kuitenkin ainoa henkilö joka niitä alusvaatteita osti.
Meillä minä pyykkäsin. Vasta vuosia myöhemmin kun oltiin jo erottu kävi ilmi ettei mies edes osannut pyykkikonetta käyttää. En tiedä osaako nykyistä pesukonettansa käyttää, mutta viihtyy muiden nurkissa enemmän tai vähemmän passattavana...
Vierailija kirjoitti:
miksi piilotat koneen käyttöoppaan. tottakai jotain voi päätelläkin- mutta esim varsinainen pesuaine - esipesuaine on luonnollisestikin vieraat. meilläkin viikko opetusta- älykoneet- uuni kuin avaruusaluksesta- jos ei ikinä ole käyttänyt tai jopa uusi kone, täytyyhän sitä opiskella millaisia ohjelmia. nukkusihdin sijainti-puhdistus- ominaisuudet.
sinä osaat sen ulkoa pimeässäkin- hänelle uusi. se miksi uusi asia- sitä me emme tiedä- onko työnjako perheessä- sepä se----tuo sektori just tuokonetyyppi jäänyt vieraaksi. mistähän miehesi suuttuisi ja koet vastaavan besserwisser
Ehkä teidän kannattaisi hommata niitä helpompia koneita eikä älylaitteita kun niiden käyttö on teille hepreaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin jännä että nää on kuitenkin usein jossain vaiheessa pärjänneet sinkkuna sen verran että ovat pystyneet ruokkimaan ja vaatettamaan itsensä. Sitten parisuhteen myötä mikään ei enää onnistu.
Nykynaisten poikkikset tulee kehitysmaista joissa äityli tai vaimo ln hoitanut miesvauvan kotityöt.
Kuule ihan kantasuomimutsitkin hemmottelevat poikansa pilalle. Eilen viimeksi juttelin seinänaapurin kanssa. Hänen kuopuksensa täyttää 18 eikä saa edes aamupalaa itselleen. Toinen tuntemani 17-vuotiaan nuorukaisen äiti tekee lapselleen kaikki ateriat valmiiksi lautaselle ja kehuu ettei lukiolaista voi käskeä siivoamaan omaa huonetta tai pesemään pyykkiä, koska koulunkäynti on niin vaativaa. Se poika myös viedään autolla kouluun parin kadunvälin päähän ja haetaan koulusta, ettei vain vahingossakaan oppisi liikkumaan itsenäisesti kaupungilla.
Ai tapaileeko suominaiset 15-18v poikia, näyttää olevan 30v molemmin puolin ruskeahipiäiset.
Vierailija kirjoitti:
Tarina on oikeasti ihan uskottava. Nykyajan korkeastikoulutetuilla käsienheiluttajilla alkaa miehetkin olla avuttomia nutturapäisiä neitejä.
Me nutturapäiset neidit osataan kyllä käyttää pesukonetta, joten ei nyt ihan onnistunut tuo vertaus.
Vierailija kirjoitti:
Ai suutuit- se kertoo mikä olet. kypsä rouva- jopa perheenäiti, työtoveri-
käyttäydy. lapsellinen kiukkuämmä. kostaa oikein- sitten piilottaa käytöoppaan. häivy kaivoon.
Opettele kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
miksi piilotat koneen käyttöoppaan. tottakai jotain voi päätelläkin- mutta esim varsinainen pesuaine - esipesuaine on luonnollisestikin vieraat. meilläkin viikko opetusta- älykoneet- uuni kuin avaruusaluksesta- jos ei ikinä ole käyttänyt tai jopa uusi kone, täytyyhän sitä opiskella millaisia ohjelmia. nukkusihdin sijainti-puhdistus- ominaisuudet.
sinä osaat sen ulkoa pimeässäkin- hänelle uusi. se miksi uusi asia- sitä me emme tiedä- onko työnjako perheessä- sepä se----tuo sektori just tuokonetyyppi jäänyt vieraaksi. mistähän miehesi suuttuisi ja koet vastaavan besserwisser
Ihan jokaisen kodinkoneen käyttöohjeet löytyy nykyisin netistä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken parisuhteen tilasta, kun pyykin peseminen toisen puolesta lopetetaan vuosien jälkeen.
Sama tuli mieleen, taitaa romantiikka olla aika kaukana kun alkaa pyykinpesukin rassaamaan, sinkuna pistin juuri pyykinpesukoneen päälle, kesti 2minuuttia, kone pesee ja sit laitan kuivumaan 2minuuttia, mikä tässä on niin raskasta? Juu ja minulla on 3 lasta ja yhteishuoltajuus.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ei ole kertaakaan käynnistänyt konetta lähes kolmenkymmenen avioliitto vuoden aikaan, ei ole myöskään koskaan silittänyt vaatteitaan.
E i ole tullut mieleenkään, että koskaan olisin edes häntä pyytänyt kyseisiin hommiin.
Auliisti teen ne hommat itse, olen aina tehnyt. Mielellänikin.
Onpa jollakin suuret murheet.
Mites sitten, kun olet pari viikkoa pois kotoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hoidan meillä omat ja lasten kaikki pyykit. Kaksi poikaa, urheilevia junnuja, ala- ja yläkoululaiset. Vaimo hoitaa omat pyykkinsä.
Mitä tästä ajattelet?
M45
En ole aloittaja, mutta minä ajattelen, että opetatkohan pojillesi pyykkäystä myös? Tai muita kotihommia? Ei tuosta nyt mitään mitalia sinänsä kenellekään jaeta, että tekee kotitöitä.
Pitihän se arvata, ettei tämäkään kelpaa. Aina on valittamisen aihetta, myös silloin kun mies niitä kotitöitä tekee. Ei tee tarpeeksi usein, tarpeeksi laadukkaasti, tarpeeksi nopeasti tai ei opeta lapsille.
Mitalejahan tässä ei kukaan ole odottamassa, perus arjen juttujahan nämä on.No siihen nähden, ettet kertonut mitään muista kotitöiden jaoista teillä kotona, niin paha siihen on muuta sanoa. En sanonut kuitenkaan ettei kelpaa. Enkä valittanut. Enkä sanonut ettet tee tarpeeksi, laadukkaasti tai nopeasti. Kysyin opetatko pyykkäystä lapsillesi tai muita kotitöitä. Et vastannut.
Tiesitkö, että tällä palstalla on useita kirjoittajia.
Tiesin. Omituisemmaksi asian tekisi se, että joku tulee toisen puolesta loukkaantumaan keskusteluun asiasta, jonka itse kuvittelee päänsä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ei ole kertaakaan käynnistänyt konetta lähes kolmenkymmenen avioliitto vuoden aikaan, ei ole myöskään koskaan silittänyt vaatteitaan.
E i ole tullut mieleenkään, että koskaan olisin edes häntä pyytänyt kyseisiin hommiin.
Auliisti teen ne hommat itse, olen aina tehnyt. Mielellänikin.
Onpa jollakin suuret murheet.
Mites sitten, kun olet pari viikkoa pois kotoa?
Ei se koskaan ole. Mieshän kuolisi nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan jokaisen kodinkoneen käyttöohjeet löytyy nykyisin netistä.
Otat kuvan pesukoneesta ja pyydät tekoälyltä kyseisen mallin vaiheittaiset käyttöohjeet. Näin hiton "vaikeaa" nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä ajattelet?
M45
Useimmin on päinvastoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken parisuhteen tilasta, kun pyykin peseminen toisen puolesta lopetetaan vuosien jälkeen.
Sama tuli mieleen, taitaa romantiikka olla aika kaukana kun alkaa pyykinpesukin rassaamaan, sinkuna pistin juuri pyykinpesukoneen päälle, kesti 2minuuttia, kone pesee ja sit laitan kuivumaan 2minuuttia, mikä tässä on niin raskasta? Juu ja minulla on 3 lasta ja yhteishuoltajuus.
Ihan samaa olen tässä ketjussa ihmetellyt, että miten ap:n miehellä on niin kiire, ettei tuota jouda tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin olet käyttöohjeet laittanut?
Oletko ikinä tavannut miestä? Ei ne lue käyttöohjeita. Tämä on niin johdonmukaista että se voisi oikeastaan olla sukupuoli-identiteetin määrittelykriteeri.
Riippuu vähän vempeleestä. Tuo on urbaani legenda, että mies ei koskaan lukisi käyttöohjeita, ja tätä lapsellista väitettä toistellaan usein.
Olen nähnyt kotonani ja muuallakin useita eri-ikäisiä miehiä tutkimassa käyttöohjeita, yleensä netistä. t. nainen
Onko sun mieletä miesviha oikeasti sitä, että mies joutuu ihan itse opesemään pyykkinsä?