Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa terapeutin kirjaus "ei tunnetason yhteyttä?"

Vierailija
05.09.2026 |

Huomasin juuri, että kirjoittanut yhteen käyntiin näin. Tästä jo aikaa ja terapia jatkunut kyllä sen jälkeen. Mutta mitä tuo tarkoittaa? 

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot jostain pahasta tapahtumasta, kuin lukisit kauppalistaa.

Ja mitäpä arvon terapeutti sanoo siitä,  että ne pahat tapahtumat tai ongelmat tai jopa kovin järkyttävät ikävät muka ihan sattumat vaan, on aiheutettu lukuisten ulkopuolisten tahoilta? Niitä on aiheutettu hänellec  ja jopa hänen läheisilleen.

Hän tietää sen,  mutta juju onkin siinä, että monet ulkopuoliset eivät  tiedä sairaista ja rikollisista järjestelyistä ja .uskovat siis  terapeuttien paskanjauhantaan,   eivätkä näe selviä paskakikkareita  siellä  suussa?

Osa ehkä itse ns. terapeuttista ei tiedä valheista ja järjestelyistä? 
Mitä jos uhri tietääkin, että asioihin  liittyy valheita  lavastuksia ja jopa rikoksia? 

Paljon esim. uskoteltu ja jopa lavastettu erilaisia asioita ja vihjailtu  vakavista ongelmista, osaksi jopa jotain konkreettisia asioita järjestetty vihjailujen tueksi? Vihjailtu ja jopa  osin  lavastettu asioita (kyllä!)kuten terveysongelmat, taloudelliset tappiot tai väkivallan ja hengenvaara. 

Käyttäydytty törkeästi vain testatakseen? Tehty jopa  niitä törkeitä rikoksia  testatakseen tunnetasoa ja reaktioita? 

Siis eikö  tuo jos mikä vaikuta kovin sairaalta  ja tunteettomalta toiminnalta?

Oksennus js järkytys, jos oikeasti joku vakavissaan yrittää selittää,  että ihan hyvällä vaan ja jopa  udkonut sellaiseen?

Kuinka idiootteja ihmiset on? Eipä taida moni tietää edellämainituista jutuista? 

Onko köynyr mielestä, että ei se ole mikään testi  kun uhri tietää siitä ja mihinkään testiin ei muutenkadn pitäisi liittyä lavastuksia törkeistä asioista ja rikoksiskin..Onko testattava  suostunut tuollaisiin testeihin? 

Tämön jälkeen  ihmetellään kun reaktiot vähän outoja asioihin? Lähinnä kun rikostutkija? No siihen on aihetta . Tämähön on järkyttävän  hilpeää. ?

Siis  onko ihmiset pikeasti noin idiootteja? 

Vierailija
122/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jotenkin pistää silmään tässä keskutelussa, että traumaan liittyvien tunteiden kokemiseksi liitetään useissa viesteissä itku ja mahdollisesti jopa jonkinlainen poissa tolaltaan olo. Itse olen käsittänyt, että traumaan liittyvällä tunneyhteydellä tarkoitetaan enemmän sitä, että kykenee tuntemaan traumaan liittyvät tunteet kuten esim. surun, vihan, ahdistuksen jne., ei niinkään se, että näitä asioita ilmentäisi näyttävillä tunnereaktioilla.

Minulla on tuota ongelmaa, että traumoihini ei kiinnity oikein minäänlaisia tunteita. En muista kunnolla lapsuuttani ja olen saanut käsityksen minulle tapahtuneista asioista lähinnä minusta tehtyjen erilaisten asiakirjojen perusteella. Tiedän järjentasolla, että ne tapahtumat ovat olleet väärin minua kohtaan ja minun on "oikeus" tuntea niistä ja menetetystä lapsuudesta ja siitä mitä nuoruudessa ja aikuisuudessa olen kokenut, surua ja muita tunteita. Niitä tunteita ei vaan ole, ne tapahtuvat ovat minulle samanarvoisia faktoja elämästäni kuin esim. se koska olen aloittanut koulun, koska olen valmistunut jne. Tunteet näistä ilmenevät traumatriggereiden myötä, mutta eivät kuitenkaan kiinnity mihinkään menneisyyden tapahtumiin. 

Nyt hiljalleen olen aina välillä alkanut tuntemaan vaimeaa surua ja mietin, että tämä saattaa olla sitä tunneyhteyden palautumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille traumatisoituneille Youtube-kanavaa Crappy Childhood Fairy, jos vain englanti taittuu. Musta tuntuu, että täällä palstailee nykyään aika paljon ihmisiä, jotka elävät ptsd:n kanssa. 

Aiheeseen liittyen on pakko sanoa, että ilman englannin kielen taitoa en olisi päässyt toipumisessani eteenpäin ollenkaan niin hyvin. Englanniksi on saatavilla niin paljon enemmän tietoa ptsd- ja cptsd-aiheista kuin suomeksi ja myös lähestymiskulma on usein positiivisella tavalla erilainen. Analyyttisempi, rakentavampi ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämistä tukeva mutta myös empaattisempi ja validoivampi. Suomessa korostuvat mielestäni edelleen liiaksi ääripäät: sekä "ota itseäsi niskasta kiinni" -tyyppinen saarnaus ja syyllistäminen että voivottelu ja trauman uhrin näkeminen ikuisesti rikkinäisenä reppanana. 

Vierailija
124/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet rakastunut häneen vaikka hän yritti.

Ei vaan, se tarkoittaa sitä että olet tunnekylmä. Tunnevammainen, kuten suuri osa naisista. Eli sinänsä normaali.

Ei kaikki naiset, vaihda nais kaverisi parempiin. Olet valinnut tietoisesti aina samanlaisen tunne-tason naisen, sen takia et tule saamaan oikeanlaista naista.

Vierailija
125/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämmöisen plörinän takia terapia on paskaa.

Vierailija
126/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäpä arvon terapeutti sanoo siitä,  että ne pahat tapahtumat tai ongelmat tai jopa kovin järkyttävät ikävät muka ihan sattumat vaan, on aiheutettu lukuisten ulkopuolisten tahoilta? Niitä on aiheutettu hänellec  ja jopa hänen läheisilleen.

Hän tietää sen,  mutta juju onkin siinä, että monet ulkopuoliset eivät  tiedä sairaista ja rikollisista järjestelyistä ja .uskovat siis  terapeuttien paskanjauhantaan,   eivätkä näe selviä paskakikkareita  siellä  suussa?

Mitä jos uhri tietääkin, että asioihin  liittyy valheita  lavastuksia ja jopa rikoksia? 

Paljon esim. uskoteltu ja jopa lavastettu erilaisia asioita ja vihjailtu  vakavista ongelmista, osaksi jopa jotain konkreettisia asioita järjestetty vihjailujen tueksi? Vihjailtu ja jopa  osin  lavastettu asioita (kyllä!)kuten terveysongelmat, taloudelliset tappiot tai väkivallan ja hengenvaara. 

Käyttäydytty törkeästi vain testatakseen? Tehty jopa  niitä törkeitä rikoksia  testatakseen tunnetasoa ja reaktioita? 

Oksennus js järkytys, jos oikeasti joku vakavissaan yrittää selittää,  että ihan hyvällä vaan ja jopa  udkonut sellaiseen?

Kuinka idiootteja ihmiset on? Eipä taida moni tietää edellämainituista jutuista? 

Onko köynyr mielestä, että ei se ole mikään testi  kun uhri tietää siitä ja mihinkään testiin ei muutenkadn pitäisi liittyä lavastuksia törkeistä asioista ja rikoksiskin..Onko testattava  suostunut tuollaisiin testeihin? 

Tämön jälkeen  ihmetellään kun reaktiot vähän outoja asioihin? Lähinnä kun rikostutkija? No siihen on aihetta . Tämähön on järkyttävän  hilpeää. ?

Älä viitti kilttejä sivistyneitä ihmisiä syytellä ongelmistasi.

Vierailija
127/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sillä jotain tekemistä sen kanssa, että tunnetason yhteyttä ei ole? 

Vierailija
128/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tietty etäisyys omiin tunnetasoihin on melkein välttämätöntä, että elämästä tulee yhtään mitään. Muutenhan sitä velloisi jatkuvasti kaikessa elämän epäreiluudesta. Itsekin itkeskelen aikani, mutta lopulta, ehkä vuosien päästä elämän on jatkuttava eikä jokainen koettuun vääryyteen palaava ajatus voi aiheuttaa romahdusta.

Tässä onkin se ero, että esim. minulle traumatapahtumat tulevat takaumina, eli niissä ei mitenkään vellota eikä niitä tietoisesti märehditä. Flashbackit iskevät päälle ihan ilman pyytämistä.

Vierailija
129/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti kilttejä sivistyneitä ihmisiä syytellä ongelmistasi.

Älkää vastatko tälle ihmiselle, älkääkä lukeko tämän henkilön viestejä. Itse luin ekan lauseen ja tunnistin tyypin. Yrittää aiheuttaa pahaa oloa ja harhaisuutta tietoisesti tällä palstalla, keksityillä tarinoillaan.

Vierailija
130/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei katsekontaktia yhdynnän aikana

Vierailija
131/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä auttoivat minua selviämään ainakin osin:

- terve itsekkyys, hemmottelen itseäni, otan itseni huomioon tietoisesti

- häpeän heitin roskakoriin jo vuosia sitten, sitä on turha kantaa mukanaan, eivät muutkaan häpeä

- toimijuus, yritän tehdä joka päivä jotakin, edes pientä, omaa tilannettani tai oloani parantavaa

- ikäville ihmisille saa olla tyly, ei tarvitse miellyttää

- nauran kaltoinkohtelijalleni jos tulee mieleen, en muista mistä tuon neuvon luin

Jotkut suosittelevat vihan purkua. Minä en tähän suostu. Voin vihata henkilöä, joka on minulle tärkeä, ja tehnyt pahaa minulle. Mutta mihinkään kiusaaviin ja reaktiota hakeviin ali-ihmisiin en vihaani tuhlaa. Nauran heille ja unohdan heidät, heitän mielessäni roskakoriin, jatkan elämääni. Ammattiapu ei auttanut minua, joten yksin näiden traumojen kanssa selviän. Pari hyvää ystävää tietävät enemmän, ja tukevat minua, vaikkei traumoista puhutakaan kuin hyvin harvoin. Heilläkin omansa.

Vierailija
132/132 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita pahantekijän oikea nimi tai häntä edustava keksimäsi nimi paperiin, revi se ja heitä roskikseen, vedä vessanpöntöstä alas tai polta paperisilppu. Tämän toistan aina silloin tällöin. Vapauttavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä