Mitä tarkoittaa terapeutin kirjaus "ei tunnetason yhteyttä?"
Huomasin juuri, että kirjoittanut yhteen käyntiin näin. Tästä jo aikaa ja terapia jatkunut kyllä sen jälkeen. Mutta mitä tuo tarkoittaa?
Kommentit (132)
Mulla oli kirjattu että puhun asioista ilmeettömästi ilman tunnetason yhteyttä.
Mulla siis vakavaa ja hengen vaarallista väkivaltaa taustalla ja jos joudun puhumaan asiasta, puhun siitä kuin se olisi ihan normaalia ja hyväksyttävää ja samalla tunnetasolla kuin mitäs pitäisi ostaa kaupasta. Itse ammattilaisetkin kuuntelee sitä kauhistuneen näköisenä, oon ollut hengen vaarassa usein mutta en ole kai sitä hyväksynyt osaksi elämääni koska se on vaan niin kamalaa. En edes rekisteröi ollenkaan niitä asioita mistä pitää puhua.
Diagnosoitu ensin ptsd jota seurasi cptsd enkä luota psykiatriseen hoitoon yhtään niin enpä mä mitenkään tunteellinen uskallakaan olla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea kirjaajalle siellä Kannassa näkyy? Minulla oli joskus hämmentävä tilanne terapiassa kun psykoterapeutti kommentoi että Kannassa näkyy lastensuojeluilmoitus.
Mistään ei ole koskaan ole oltu yhteydessä ja kerrottu että minusta olisi tehty lastensuojeluilmoitus, joten aloin sitä terapeutille ihmetellä. Sen jälkeen hän kommentoi nopeasti katsoneensa väärin.
Tästä jäi todella hämmentynyt olo. Mietin oliko terapeutti tehnyt minusta ilmoituksen ja jos on, niin miksi ihmeessä kukaan lastensuojelusta ei ole ollut yhteydessä? Ilmoituksista pitäisi käsittääkseni niiden kohdetta tiedottaa.
Tämä hämmentää yhä vuosien päästäkin.
Jos oli yhtä aikaa useamman asiakkaan tiedot auki ja katsoi vahingossa väärästä. Kannassa ei näy sen enempää ammattilaiselle kuin itse potilaalle, mutta potilastietojärjestelmässä voi olla sellaisia kirjauksia, joita ei viedä kantaan. Yleensä ne on jotain hallinnollisia merkintöjä ajan siirtämisestä tms.
Miksi sinua kiinnostaa terapeutin mielipide? Elä elämääsi ja lopeta itsesi määrittely jonkun ulkopuolisen mielipiteiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua kiinnostaa terapeutin mielipide? Elä elämääsi ja lopeta itsesi määrittely jonkun ulkopuolisen mielipiteiden perusteella.
Tämä. Hyväksikäyttävän ja manipuloivan rahastajan armoille ei kannata heittäytyä. Sinä olet hänelle pelkkä lypsylehmä, eikä hänellä ole mitään tulosvastuuta puoskaroinnistaan. Juokse.
Mulla ei onneksi terapeutti tee Kanta-kirjauksia lainkaan. Ainoastaan kirjoittaa itseään varten muistiinpanoja käsin.
Itsellä voisi myös lukea noin: joudun muutenkin koko ajan miettimään, mikä tunne nyt kuuluisi olla ja minkä ilmeen siihen kuuluisi liittyä? On ihanaa olla välillä yksin, ei tarvitse miettiä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan mennään, koska oireet estävät normaalin elämän. Itsellä esimerkiksi traumaoireet. Joku raha on pieni hinta, jos sillä voi lievittää oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Hyväksikäyttävän ja manipuloivan rahastajan armoille ei kannata heittäytyä. Sinä olet hänelle pelkkä lypsylehmä, eikä hänellä ole mitään tulosvastuuta puoskaroinnistaan. Juokse.
Jep ja kaikki pharman myyntistrategiat perustuvat negaatioon ja noseboon. "Olet sairas, sinussa on jotain vikaa, tarvitset meitä ollaksesi ok". Ei tuollainen ole ok. Parisuhteessa tuollainen katsottaisiin vakavaksi lähisuhdeväkivallaksi. Yhtäkkiä se onkin hyvä ja haluttavaa kun tekijä on rahastava ammattilainen.
Itse koin aina että puheeseen perustuvassa terapiassa pitää pystyä, no, puhumaan. Itsellä jos ne tunteet pääsi pintaan, niin puhuminen oli itkulta mahdotonta. Enkä kyllä ikinä kokenut että se ammattilaisen seurassa vollottaminen olisi auttanut yhtään mitään! Päinvastoin, olin sen jälkeen aina äärimmäisen uupunut ja entistä ahdistuneempi. Sama kyllä silloinkin kun puhuin asioista "vain järjellä". Koen että aloin todella toipua vasta kun ensin jätin lääkkeet ja lopulta koko tuon systeemin psykoterapioineen. Vähän surettaa miten koko nuoruus meni ammatti"avun" piirissä, mutta olen hyväksynyt senkin osaksi historiaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan mennään, koska oireet estävät normaalin elämän. Itsellä esimerkiksi traumaoireet. Joku raha on pieni hinta, jos sillä voi lievittää oireita.
Voin kertoa, ettei psykoterapia ole mikään tae traumojen hoitoon/kanssa pärjäämiseen. Henkilökohtaisesti olen kokenut, kuinka pitkä psykoterapia alleviivasi ja vahvisti traumojani, ja sen jäljiltä olen heikompi ja invalidisoituneempi kuin koskaan. Ammattilaisella ei tosiaan tällä alalla ole minkään valtakunnan tulosvaatuuta, ja sinä jäät täysin yksin ja heitteille epäonnistuneen puoskaroinnin jäljiltä, helvetin paljon köyhempänä. Ei kannata purematta niellä ja uskoa mitä syötetään. Terapia on yksi niistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Itse koin aina että puheeseen perustuvassa terapiassa pitää pystyä, no, puhumaan. Itsellä jos ne tunteet pääsi pintaan, niin puhuminen oli itkulta mahdotonta. Enkä kyllä ikinä kokenut että se ammattilaisen seurassa vollottaminen olisi auttanut yhtään mitään! Päinvastoin, olin sen jälkeen aina äärimmäisen uupunut ja entistä ahdistuneempi. Sama kyllä silloinkin kun puhuin asioista "vain järjellä". Koen että aloin todella toipua vasta kun ensin jätin lääkkeet ja lopulta koko tuon systeemin psykoterapioineen. Vähän surettaa miten koko nuoruus meni ammatti"avun" piirissä, mutta olen hyväksynyt senkin osaksi historiaani.
Lopetin nuorena pitkäksi aikaa ammattilaisella käymisen, kun vittuuntunut täti siellä (psykiatri) soitti suutaan ettei kaikkia vain voida auttaa.
Ensin ajattelin että tämä psykiatrin toteamus kertoo ehkä jotain minusta, mutta näin jälkikäteen se kertoo mielestäni ensisijaisesti siitä kuinka keinottomia ammattilaiset traumojen hoitamisessa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Hieno kuulla että tuohon myllyyn joutunut voi itse myös kasvaa yli siitä. Ulkopuolelta sen sairauden näkee selvästi mutta kun on sen keskiössä ei välttämättä näe. Aikuisten painostava energia vaan ohjaa toimimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin nuorena pitkäksi aikaa ammattilaisella käymisen, kun vittuuntunut täti siellä (psykiatri) soitti suutaan ettei kaikkia vain voida auttaa.
Ensin ajattelin että tämä psykiatrin toteamus kertoo ehkä jotain minusta, mutta näin jälkikäteen se kertoo mielestäni ensisijaisesti siitä kuinka keinottomia ammattilaiset traumojen hoitamisessa ovat.
Tuttua. Minulle psykiatri suuttui silmittömästi, kun ihmettelin, että hoidatte pelkkiä oireita täällä, ette lainkaan juurisyytä. Koko ala on täysin lapsenkengissään, eikä kenelläkään tuolla ole juuri mistään faktatietoa. Mennään mutulla, alistamisella, hyväksikäytöllä ja aivan jäätävällä ihmisyyden rikkomisella. Huh.
Sinulle sopisi paremmin tekoälyterapia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, ettei psykoterapia ole mikään tae traumojen hoitoon/kanssa pärjäämiseen. Henkilökohtaisesti olen kokenut, kuinka pitkä psykoterapia alleviivasi ja vahvisti traumojani, ja sen jäljiltä olen heikompi ja invalidisoituneempi kuin koskaan. Ammattilaisella ei tosiaan tällä alalla ole minkään valtakunnan tulosvaatuuta, ja sinä jäät täysin yksin ja heitteille epäonnistuneen puoskaroinnin jäljiltä, helvetin paljon köyhempänä. Ei kannata purematta niellä ja uskoa mitä syötetään. Terapia on yksi niistä asioista.
No itse miellän ainakin itseni ensisijaisesti maksavaksi asiakkaaksi; jos en ole tyytyväinen tuotteeseen, en sitä osta tai lopetan tilauksen.
Sama pätee terapeuttiin: en ole mitenkään kiintynyt häneen henkilönä. Jos hän ei palvele minun tarpeitani enää, ostan joltain toiselta.
Kertoo ihmisestä joka ajattelee vain omia tarpeitaan. Ei kenenkään muun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärräthän, että kirjaus ei viittaa sinun ja terapeutin väliseen yhteyteen, vaan sinun yhteyteesi asioihisi, joista kerrot.
Kiitos! Tämä selvensi asiaa paljon, ensin google ja tekoäly alkoivat väittää, että kyse omi minun ja terapeutin väleistä ja aloin ihmetellä:)
Ap
Tekoäly voi puhua ihan puuta heinää. Älä ikinä niele kritiikittä tekoälyn höpinöitä.
Tekoälyn väitteet voi aina käydä kriittisellä silmällä läpi,kuten kuuluu,mutta se ei tarkoita,etteikö sitä voi hyödyntää edes suuntaa antavasti asiassa josta aloittaja puhui. On epänormaalia tuo,mitä terapeutti kirjoitti. Aloittajan kannattaa tehdä vertaisarviointia,eli ei myöskään ottaa todesta mitään mitä hänelle hänen elämästään tietämättömät tahot sanovat-varsinkaan tällä palstalla.
Oletteko kokeilleet, mitä tekoäly tietää teistä? Itsellä ei ole yhtäkään nimimaimaa. Tekoäly antaa nimelläni täysin paikkansa pitämätöntä tietoa esimerkiksi ammatistani ja koulutuksistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse miellän ainakin itseni ensisijaisesti maksavaksi asiakkaaksi; jos en ole tyytyväinen tuotteeseen, en sitä osta tai lopetan tilauksen.
Sama pätee terapeuttiin: en ole mitenkään kiintynyt häneen henkilönä. Jos hän ei palvele minun tarpeitani enää, ostan joltain toiselta.
Minulla meni sukset ristiin psykoterapeutin kanssa, kun psykoterapeutti halusi Kelan terapian rinnalle vaikka mitä eikä oma jaksaminen siihen riittänyt. Lopulta päädyin lopettamaan terapian, mutta Kela ei sitten suostunut siihen että olisin ne loput myönnetyt käynnit käyttänyt jonkun muun terapeutin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee terapeuttiin: en ole mitenkään kiintynyt häneen henkilönä. Jos hän ei palvele minun tarpeitani enää, ostan joltain toiselta.Minulla meni sukset ristiin psykoterapeutin kanssa, kun psykoterapeutti halusi Kelan terapian rinnalle vaikka mitä eikä oma jaksaminen siihen riittänyt. Lopulta päädyin lopettamaan terapian, mutta Kela ei sitten suostunut siihen että olisin ne loput myönnetyt käynnit käyttänyt jonkun muun terapeutin kanssa.
Minä kävin psykoterapeutilla ensin omakustanteisesti kolme kuukautta 1krt/ vko. Sen jälkeen Kela-korvauksella. Oletettavasti en lähtisi Kelan kanssa asioimaan jos vaihtaisin terapeuttia. Olen muutenkin aika itsenäinen, enkä tarvitse viranomaistahoa joka väliin pätemään.
Mitä kaikkea kirjaajalle siellä Kannassa näkyy? Minulla oli joskus hämmentävä tilanne terapiassa kun psykoterapeutti kommentoi että Kannassa näkyy lastensuojeluilmoitus.
Mistään ei ole koskaan ole oltu yhteydessä ja kerrottu että minusta olisi tehty lastensuojeluilmoitus, joten aloin sitä terapeutille ihmetellä. Sen jälkeen hän kommentoi nopeasti katsoneensa väärin.
Tästä jäi todella hämmentynyt olo. Mietin oliko terapeutti tehnyt minusta ilmoituksen ja jos on, niin miksi ihmeessä kukaan lastensuojelusta ei ole ollut yhteydessä? Ilmoituksista pitäisi käsittääkseni niiden kohdetta tiedottaa.
Tämä hämmentää yhä vuosien päästäkin.