YLE: "Minja Koskela pelastaisi Suomen rikkaiden rahoilla" - mutta ennen sitä rikkaat häipyvät maasta
Tänne jää Minja, köyhät, kela-elätit, vanhukset ja tyhmät.
Paneeksi Minja rajat kiinni, kuten Pohjois-Koreassa?
Kommentit (540)
Minua keräisi rikkaita omaisuuden pois. Sitten juhlittaisiin samaan tahtiin, kunnes rahat taas loppuu. Mitä sitten tehdään?
Ei ne rikkaat rikastu eikä tee lisää euroja tyhjästä. Raha tulee rahan luokse ja rahan tekeminen vaatii rahaa. Jos pääoma kerätään pois, niin jäljelle ei jää mitään.
Se on vasemmistolaisen politiikan ongelma. En tosin kannata kapitalismiakaan, mutta kummallisen iloisia ihmiset ovat vaikkapa uudesta Prismasta. Maitopurkin kun saa nyt halvalla - ei väliä, vaikka koko ruokamarkkina alkaa olla kovin harvojen ketjujen vallassa. Kun minä hyödyn, niin kokonaisuudelle on ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksaa huvittaa tämä vasemmistolainen kuvitelma, että Suomessa olisi jotenkin yletön määrä rikkaita, joiden taskuista varastaa rahaa valtion pohjattomaan kirstuun ja tuhlata tulonsiirtojen muodossa tai lähettää suoraan Afrikkaan. Suomi on aivan persaukinen maa ja rikkaita ei juurikaan ole.
Vasemmistosta on hienoa että Suomi on kerjäläisten takapajula. Se on sitä aitoa ja köyhää kommunismia jossa vasemmistolaiset haluavat elää.
Toivottavasti viimeisetkin rikkaat ottavat rahansa ja lähtevät Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti KELA suljetaan mahdollisimman pian, ja teikäläiset kupparit ja tukielätit kuolee nälkään.
Mutta sitähän te haluatte, joten sehän olisi ihan 5/5?
Vierailija kirjoitti:
Syödään rikkaat.
Tehdään kelaeläteistä mieluummin koiranruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaat ole mikään ratkaisu ongelmiin. Mitä me tarvitsemme on korkean tuottavuuden teollisuutta. Korkea(hko) palkkaisia työpaikkoja, tuottavuutta ja liikevoittoja. Tällaisista esimerkkeinä vaikka Spotify, Oura, Lily. Rikkaat henkilöt eivät ole mikään tavoite. Sillä rikas pakkaa rakastumaan, koska resurssit pakkaa tuvat heille ja tällöin keskiverto kansa köyhtyy (e.g Yhdysvallat).
En tiedä miksi kaikki meuhkaavat nyt rikkaista henkilöistä, kun tarvitsemme korkean tuottavuuden liiketoimintaa. Se asuuko niiden omistajat täällä Sveitsissä vai Panamassa on triviaalia.
Jos joku start up lähtee lentoon, niin siinä tulee sivutuotteena myös muutama rikas henkilö. Supercellistä tunnettuja ovat Paananen ja Kodisoja, Woltista Miki Kuusi ja kumppanit, SiloAI:sta Peter Sarlin, Ourasta Lahtela ja Kivelä. Näistä suurin osa jäi Suomeen ja käsittääkseni ainoastaan Kuusi on vaihtanut maisemaa.
Kylläpä nyt ottaa koville perus seuraamukset, jos ääri-oikeisto ottaa velkaa niin että napa paukkuu ja kansa köyhtyy. Niin jollain se puliveivaus on maksettava, valtio kerää rahansa verotuksella.
Vasemmisto on aina muiden taskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödään rikkaat.
Tehdään kelaeläteistä mieluummin koiranruokaa?
Sopii tulla koittaan, nyt jo vaihdatte toiselle puolelle katua ja välttelette katsetta, se on helppoa olla olevinansa siellä ruudun takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti KELA suljetaan mahdollisimman pian, ja teikäläiset kupparit ja tukielätit kuolee nälkään.
Kela suljetaan myös kun rikkaat ovat lähteneet rahoineen.
Sama lopputulos.
Ratkaistaan ongelma laittamalla maastapoistumisvero: 90% Omaisuudesta ja varallisuudesta jää
valtiolle jos häivyt.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on aina muiden taskuilla.
Tätä jaksetaan hokea mutta nythän sinimustat on olleet kaikkien paitsi suurrikkaiden taskulla. Onko tämä hyväksyttävää? Ei ole varaa jättää satoja tuhansia ihmisiä oman onnensa nojaan. Eläkkeelle osa, osa kuntoutukseen ja työelämään. Tuo taskukeskustelu on niin väsynyttä. T. Vassu, kaikki mukaan-asenteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela suljetaan myös kun rikkaat ovat lähteneet rahoineen.
Sama lopputulos.
Mitä sinä täälä vielä luuhaat jos jossain muualla on niin paljon parempi?
Mene nyt jo äläkä itke, näytä että sun sanat tarkottaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden vastuuton ja pohjattoman ahne porsastelu kaikkien muiden vahingoksi on lopetettava!
Niin, rahalla ei ole isänmaata. Mieti kuka omistaa meidän sähköverkon esimerkiksi? Se että Minja laittaa miljöönärit verolle, ei vaan poista tätä.
Säännöt on selvät, osta osakkeita hyppää kyytiin kansankapitalismiin.
On ymmärrettävää että verot jotka ei koske minua, on niitä parhaimpia veroja. Olen itse yrittäjä, minulla on reilu 2 miljoona velkaa yhä, omistan kuljetusliikkeen ja talli-varasto kiinteistön pirkanmaalla. Polttoainehinnat nousee, ja se siirtyy tuotteiden hyllyhintaan. Taistelen nyt jo aika rajusti että selvitään näiden polttoainehintojen ynnä muiden kulun noustessa. Se vielä tästä puuttuisi että saisin maksaa prosentin miljoonääriveroa. Rahaa minulla ei ole vaan hitosti lainaa, mutta omaisuutta on siis yritykseni kautta.
Itse duunarina ymmärrän tilanteesi ja tuskasi, mutta näille täällä pörrääville kelan elättämille demarfemakkoämmille sinun on ihan turha yrittää tuota sanoa. Ne ei kuule, ne ei halua edes kuulla, ne ei ymmärrä eivätkä edes halua ymmärtää, niitä kiinnostaa VAIN se osuus missä kerrot olevasi mies, ja sana "miljoona", ihan sama onko se rahaa tilillä vai velkaa sillä ei ole mitään väliä. Pääasia näillä on se että saavat ja pääsevät loisimaan ja kuppaamaan miesten piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden vastuuton ja pohjattoman ahne porsastelu kaikkien muiden vahingoksi on lopetettava!
Niin, rahalla ei ole isänmaata. Mieti kuka omistaa meidän sähköverkon esimerkiksi? Se että Minja laittaa miljöönärit verolle, ei vaan poista tätä.
On ymmärrettävää että verot jotka ei koske minua, on niitä parhaimpia veroja. Olen itse yrittäjä, minulla on reilu 2 miljoona velkaa yhä, omistan kuljetusliikkeen ja talli-varasto kiinteistön pirkanmaalla. Polttoainehinnat nousee, ja se siirtyy tuotteiden hyllyhintaan. Taistelen nyt jo aika rajusti että selvitään näiden polttoainehintojen ynnä muiden kulun noustessa. Se vielä tästä puuttuisi että saisin maksaa prosentin miljoonääriveroa. Rahaa minulla ei ole vaan hitosti lainaa, mutta omaisuutta on siis yritykseni kautta.
Itse duunarina ymmärrän tilanteesi ja tuskasi, mutta näille täällä pörrääville kelan elättämille demarfemakkoämmille sinun on ihan turha yrittää tuota sanoa. Ne ei kuule, ne ei halua edes kuulla, ne ei ymmärrä eivätkä edes halua ymmärtää, niitä kiinnostaa VAIN se osuus missä kerrot olevasi mies, ja sana "miljoona", ihan sama onko se rahaa tilillä vai velkaa sillä ei ole mitään väliä. Pääasia näillä on se että saavat ja pääsevät loisimaan ja kuppaamaan miesten piikkiin.
Kuule vedä porvari vttu päähäs, tällä teidän sikailulla ei ole mitään tekemistä miesten ja naisten kanssa, ihan turhaan yrität ajaa kansaa erilleen sillä.
Tuokin yrittäjä hyötyisi vastuullisemmasta järjestelmästä jossa valtion omaisuutta ei kahmita hyvä veli kerholaisille ja sinä tiedät sen varsin hyvin.
Kuvottavaa tuommoinen maanpetostelu että laillinen korruptio säilyis aina vaan hinnasta viis.
Suomessa näyttää siis olevan vain kaksi ääripäätä: pienituloiset, jotka asuvat Suomessa ja maksavat kaikki verot, koska saavat jotain pientä yhteisestä kassasta -- ja rikkaat, jotka elelevät tehden tiliä veronmaksajien kustannuksella ja uhkaavat häipyä heti, jos heiltä vaaditaan jotain pikkuista yhteiseksi hyväksi.
Kumpi tässä kuviossa on lopulta se "lusmu" ja maata rasittava henkilö?
Vierailija kirjoitti:
Ratkaistaan ongelma laittamalla maastapoistumisvero: 90% Omaisuudesta ja varallisuudesta jää
valtiolle jos häivyt.
Maastapoistumisveron täytyy kuulua tuohon ilman muuta. Norjasta voidaan katsella vaikka mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule vedä porvari vttu päähäs, tällä teidän sikailulla ei ole mitään tekemistä miesten ja naisten kanssa, ihan turhaan yrität ajaa kansaa erilleen sillä.
Tuokin yrittäjä hyötyisi vastuullisemmasta järjestelmästä jossa valtion omaisuutta ei kahmita hyvä veli kerholaisille ja sinä tiedät sen varsin hyvin.
Kuvottavaa tuommoinen maanpetostelu että laillinen korruptio säilyis aina vaan hinnasta viis.
Teillä kommarikiimaisilla kelan elättämillä punikkiakoilla se kiilusilmäinen miesvihakiima ja punikkikiima estää näköjään oikeinlukemisenkin, minkä ihan itse vahvistit tuolla punikkiulinallasi.
Kirjoitin että: "Itse duunarina ymmärrän tilanteesi ja tuskasi"
Joten punikkiakka on hyvä vaan ja kertoo, miten minusta keskituloisena duunarina vientiteollisuudessa saa "porvarin"?
Vierailija kirjoitti:
Yrityksiä tulee verottaa sitä enemmän, mitä pienempi niiden T&K-/investointibudjetti on tai jos vähentävät työvoimaa. Pitää pakottaa kunnianhimottomat osinkojen jakeluun tottuneet yritykset kasvamaan. Mutta sitten niistä investoinneista tulee myös palkita pienemmillä veroilla.
Isot amerikkalaiset teknologiayritykset eivät ole maksaneet juuri mitään osinkoja ja ovat investoineet tai pitäneet käteiskassaa, omistaja on saanut voittoa kasvaneena osakkeen arvona ja myöhemmin sitten jättiosinkoja mahdollisesti.
Käyhän kysymässä, mitä kampaajasi ja lähikauppiaasi ajattelisivat tällaisesta verotussysteemistä? Veikkaan, että kummankin TKI-budjetti on pyöreä nolla.
Heinäkuoman possehan on tässä kunnostautunut erinomaisen hyvin. Sellaista se on sosiaaliloisivien shampanja-sosialistien piireissä.