Ihminen muuttaa keskimäärin 5-7 vuoden välein, pitääkö tuo paikkkaansa sinun kohdallasi?
Kommentit (49)
No nyt kun sanoit niin juu 7 vuotta asuttiin ennen kuin muutettiin. Asunnossa ei vikaa, mutta naapuri oli sellainen että pari viimeistä vuotta asuttiin kaihdinten takana. Oli niin utelias että kurkki ikkunoista avoimesti sisään että mitä touhutaan. Ahdisti.
Olen asunut 50 vuotta samassa vuokra-asunnossa.
Lapsuudessani muutettiin kolme kertaa ja siinä kolmannessa lapsuudenasunnossa asuin 16 vuotta, ennenkuin muutin pois. Sitten omillani olen asunut neljässä eri asunnossa ja tässä viimeisimmässä 14 vuotta.
No ei todellakaan päde minuun tuo olettamus. Olen asunut tässä samassa asunnossa jo 32 vuotta. Että se siitä keskiarvosta.
Ensimmäiset pari asuntoa menee tuohon haarukkaan. Nykyinen on oma ja asuttu 10 vuotta.
Olen nyt 51 vuotias ja elämässäni muuttanut sen verran (lapsuus mukaanlukien) että keskiarvoksi muodostuu tosiaan 5,667 vuotta yhdessä paikassa. Nykyisessä asunnossa asunut reilut 1,5 vuotta.
Elämäntilanteen mukaan.
Kotoa lähdettyä 47 vuodessa 9 asuntoa joissa on asuttu 2-13 vuotta (+ 2 raksa-ajan asuntoa n 1v).
Nykyisessä talossa asuttu 8v mutta muutto tulee ajankohtaiseksi parin vuoden sisällä
Olen muuttanut 6 kertaa viimeisen 7 vuoden aikana.
Synnyin 1999
Olen muuttanut:
2015
2016
2018
2018
2019
2020
2021
2024
Nykyinen on eka omistusasunto ja aion asua tässä pitkään :) Opiskeluajat oli tuulisia. Vanhemmat asuu edelleen samassa talossa, johon v. 1999 synnyin.
pitää keskiarvona kyllä paikkansa vaikka nykyisessä 12v
Ei. Olen 69 v ja muuttanut 71 kertaa. Seuraavaksi muutan varmaan Kalmistoon.
Hyvin lähellä. Aivan hitusen yli 7 vuoden menee.
Vanhempien talossa 21 vuotta (omakotitalo), vaimon kotitilalla 15 vuotta (omakotitalo) , kaksi vuotta keskusta-asunnossa (kerrostalo), 18 vuotta lähiössä rivarissa (jatkuu vissiin hautaan asti). Mielenkiintoista kyllä ei päivääkään vuokralla; en ole koskaan päättänyt olla asumatta vuokralla, mutta elämä on mennyt näin.
Ex vaimo asui synnyinkodissaan vanhempiensa kanssa 21 vuotta, 15 vuotta minun kanssa ja sen jälkeen yksin; eli on koko elämänsä asunut samassa talossa reilut 56 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Perheemme kohdalla ei pidä paikkaansa; 15 vuosi samassa talossa menossa
Koska isäsi on homo. Muuten olisitte jo muuttanut.
No me on nyt asuttu tässä 20v eli valmistumisesta asti eikä ole aikeita muuttaa, asuntolaina loppui 1,5v sitten.
Olen asunut tässä talossa 11 vuotta enkä ole kyllä vielä muuttamassa mihinkään. Isäni on asunut omassa talossaan yli 40 vuotta ja sitä ennen samalla tontilla olleessa vanhemmassa talossa. Pieni tila on isän lapsuudenkoti vaikka vanhaa taloa ei enää olekaan.
Mä ainakin vihaan muuttamista enkä sitä helposti tee.
Aika kaukana tuosta keskiarvosta. Kahden asunnon väliä ramppaillaan. Toisessa asuttu vajaa 30-v ja toisessa yli 20-v.
Ei pidä paikkaansa, mutta jos lasketaan kaikki elämäni muutot, niin saataisiin suunnilleen tuollainen oletus. Ensin 19 vuotta lapsuudenkodissa, sitten 10 vuoden jakso, jolloin muutin parin vuoden välein ja sen jälkeen yli 25 vuotta samassa talossa.
25 vuotta samassa talossa täälläkin.
Perheemme kohdalla ei pidä paikkaansa; 15 vuosi samassa talossa menossa