Ihminen muuttaa keskimäärin 5-7 vuoden välein, pitääkö tuo paikkkaansa sinun kohdallasi?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan päde minuun tuo olettamus. Olen asunut tässä samassa asunnossa jo 32 vuotta. Että se siitä keskiarvosta.
Et siis ymmärrä, mitä keskiarvo tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan päde minuun tuo olettamus. Olen asunut tässä samassa asunnossa jo 32 vuotta. Että se siitä keskiarvosta.
Et siis ymmärrä, mitä keskiarvo tarkoittaa?
Mikä keskiarvo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45 ikävuoteen asti kyllä.
Koulu, työpaikat ja halu vaihtaa asuntoa paremmalle paikalle.
Myös homouteen sairastumisella oli iso merkitys.
Oletko kysynyt vanhemmiltasi koskaan halusivatko he sinua vai olitko vahinkolapsi?
Vain kaltaisesi kuvottava umpihomo voi ajatella tuollaisia asioita.
pese pyykkisi nestemäisellä homolla.
Ei. Ekat 19 vuotta asuin samassa asunnossa. Seuraavan 11 vuoden aikana muutin 15 kertaa. Sen jälkeen olen vaihtanut asuntoa/paikkakuntaa seitsemän, yhdeksän ja yhden vuoden asumisen jälkeen.
Nyt asun 6. vuotta kodissa, josta en muuta enää koskaan.
Minun kohdallani pitää. Muutin 17-vuotiaana pois kotoa ja siitä lähtien olen muuttanut 1-5 vuoden välein. Koko lapsuuteni asuin samassa paikassa enkä sitäkään oikein kokenut paikakseni. En oikein osaa juurtua mihinkään enkä oikein sitä kaipaakaan. Tykkään vaihtelusta.
no joo, aika lailla 5-8v välein on muutot olleet melkein lapsuudesta lähtien. Nuorena aikuisena pari 1-2v välein muuttoa koska opiskelijakämppä, sen jälkeen pätenyt se 5-7v välein. En varsinaisesti rakasta muuttamista koska koti on mulle sellainen ns. vakauden linnake. Tosin yhtään omistusasuntoa tässä ei ole joukossa eli silloin tilanne saattaisi olla eri. Vuokra-ja asokämppiä nämä olleet. Nykyisessä olen asunut 4v ja voi olla että lähivuosina taas muutto edessä, toisaalta tällä hetkellä en osaa yhtään arvata mihin. Jotenkin kaipaisi rauhaa kaiken hälinän keskellä ja se on paljon toivottu pk-seudun lähiössä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 36 vuotta ja asun elämäni 8. kodissa, joten nyt keskiarvo on 4,5 vuotta. Tosin asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta samassa kodissa, sen jälkeisen 10 vuoden aikana kuudessa eri kodissa ja nyt en ole muuttanut kuuteen vuoteen. Ehkä ihan tyypillistä, että parikymppisenä tulee muutettua keskivertoa useammin.
Joillekin muuttaminen jää kuitenkin ikään kuin päälle. Tiedän, että eksäni, joka on 35v, muuttaa edelleen suurin piirtein kerran vuodessa. Osittain tosin sen takia, että hän pistää asiat ihmisten kanssa v*tuiksi ja lähtee ikään kuin karkuun.
Jaa, sä siis stalkkaat exääsi. Tervettä
Laskin että mun keskiarvo on 2,5. 😂 Pisimpään on tainnut asua eräässä lapsuuden perheeni asunnoista (8 vuotta), lyhyimmillään muutaman kuukauden. Ikävuosien 18-30 välillä muutin melkein joka vuosi.
Mun kohdalla pitää, koko elämän ajan ollut noin. Olen kohta 60v ja muuttoja on riittänyt. Kerran asuin 8,5 v samassa paikassa kun ei päästy muuttamaan kesken lapsen lukion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 36 vuotta ja asun elämäni 8. kodissa, joten nyt keskiarvo on 4,5 vuotta. Tosin asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta samassa kodissa, sen jälkeisen 10 vuoden aikana kuudessa eri kodissa ja nyt en ole muuttanut kuuteen vuoteen. Ehkä ihan tyypillistä, että parikymppisenä tulee muutettua keskivertoa useammin.
Joillekin muuttaminen jää kuitenkin ikään kuin päälle. Tiedän, että eksäni, joka on 35v, muuttaa edelleen suurin piirtein kerran vuodessa. Osittain tosin sen takia, että hän pistää asiat ihmisten kanssa v*tuiksi ja lähtee ikään kuin karkuun.
Jaa, sä siis stalkkaat exääsi. Tervettä
Onko sun mielestä jotenkin terveempää, ettei esimerkiksi tiedä missä omien lasten isä asuu??
Välillä muutin vuoden tai jopa vajaan vuoden välein. Välissä olin 4 vuotta aloilla I, sitten taas pari muuttoa, ja nyt olen asettunut aloilleni.
Ikää 60v ja kolmas paikkakunta, neljä muuttoa.
38 vuotta, 13 osoitetta, eli keskimäärin 2,9 vuotta per kämppä. Joissain olen asunut vain kesän ja nuorena tuli muutenkin muutettua useammin. Tässä oon ollut 6,5 vuotta ja vähän olis taas kämppäkuume.
Serkkuni on 56v, eikä ole muuttanut koskaan. On asunut aina samassa talossa.
Olen elämässäni asunut kolmessa osoitteessa ja olen kuuskymppinen.
Ehkä tuo koskee vuokra-asuntoja. Omistusasunnossa keskimäärin asutaan pitempään. Muuttaminen on paitsi inhottavaa, raskasta ja stressaavaa myös kallista. Kun asunto on mieleinen siinä pysyy vähän pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuo koskee vuokra-asuntoja. Omistusasunnossa keskimäärin asutaan pitempään. Muuttaminen on paitsi inhottavaa, raskasta ja stressaavaa myös kallista. Kun asunto on mieleinen siinä pysyy vähän pitempään.
Ei muuttaminen ole välttämättä lainkaan kallista. Etenkin jos yhtään suunnittelee ja selvittelee, voi muuttaa hyvinkin halvalla.
Aikuisikää 32 vuotta takana ja asunut ainakin 15 asunnossa eli reilusti alle 3 vuotta keskimäärin. Pisin asumisaika aikuisena kuitenkin yli 9 vuotta samassa asunnossa.
Vielä yliopistossa opiskelessani kuvittelin, että hyvä koulutus takaisi sen että saisi töitä. Nyt valmistuttuani huomaan olevani vain heittopussi, jolle vittuillaam että mitäs opislelit väärää alaa ja erehdyit valmistumaan ja nyt luulet vain itsestäsi liikoja jos luulit, että yliopisto koulutsu takais vakaamman elämän menon