APUA, rahat ihan loppu, laskuja rästissä paljon, miten selviämme?
Olemme eläneet jo vuosia pakkasella, tilit menee, eikä riitä.
Miten saisimme apua?
Talous-ja velkaneuvonnassa käyty, eivät voi auttaa, onnittelivat sitkeydestä ja siitä, ettei luottotiedot ole menneet
ystäviltä ja läheisiltä lainattu rahaa, enää ei voi pyytää
seurakunnalta ei enää voida antaa
Laskuihin on sovittu maksuaikoja ja niitä on osin peruuntunut, koska emme ole saaneet sovitusti maksettua = kerralla erääntynyt koko velka
pikavippejä n. tuhat euroa yhteensä
Takuusäätiöstä ei myönnetä apua, koska maksuvara ei riitä ja emme ole laskeneet maksuja ulosottoon
Huutonetissä kävin kurkkimassa, siellä ei ole huutoja mihinkään, eli mitä siellä voisi myydä, että menisi kaupaksi?
Kirpparipöytä oli, tuloa 70€/vko ja pöytävuokra 30€
Kertokaa viisaita neuvoja
Kommentit (149)
Kuolinpesä on pakko jakaa, jos yksikin osakas sitä vaatii.
Myös toimeentulotukea voi saada vaikka olisi kiinteää omaisuutta. Se vain kehotetaan realisoimaan tietyssä määräajassa ja myönnetty tuki voidaan periä silloin takaisin.
Kuolinpesän jakoa voi vaatia ja se tehdään, vaikka toinen osakas vastustaa.
Vaatimusasian oon laittanut vireille käräjäoikeuteen jo yli vuosi sitten. Toinen osapuoli (joka siis vastustaa jakoa), viivyttelee tahallaan, ei vastaa tiedoksiantoihin, soittopyyntöihin, postin kautta saamiinsa kirjeisiin asiaan liittyen. Joten eipä tää juuri mihinkään etene. Jos olis varaa yksityiseen asianajajaan niin vois onnistua nopeemmin. Mutta ei ole. Ja vaikka saankin jossain kohtaa jaon pakottamalla niin se omaisuus pitää vielä muuttaa rahaksi. Sekin ottaa aikansa. Ei auta akuuttiin tilanteeseen. Muita ohjeita?
Vierailija kirjoitti:
Myös toimeentulotukea voi saada vaikka olisi kiinteää omaisuutta. Se vain kehotetaan realisoimaan tietyssä määräajassa ja myönnetty tuki voidaan periä silloin takaisin.
Kela ei suostu tämmöseen. Kysytty on. Realisoi omaisuus, on Kelan ohje. (En tiedä jos on kunnilla/kaupungeilla ollu eri käytännöt, mutta Kelassa näin.
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Löysin googlen kautta tämmösen vanhan ketjun. Ajattelin kertoa meidän perheen tilanteen ja kattoa mitä tuumaatte siitä.Mies töissä NETTOpalkka n.2000€/kk
Mä olen työkyvytön, sairauspäivärahaan oikeutetut päivät käytetty, kuntoutustuesta ei päätöstä. Lapsia 3 joista 2 saa lapsilisää.Oma talo. Ei asuntolainaa. Muuta velkaa (takausvastuun kautta 50000) on.
Mulla omaisuus (osuus kuolinpesästä), jonka takia en saa toimeentulotukea, vaikka tulot tällä hetkellä 0€. Yksi auto (pakollinen, lähimmät palvelut n. 20km päässä).
Rahat ei riitä millään, vaikka leivon itse leivät ja sämpylät. Vaatteet tulee lahjotuksina sukulaisilta.Tuota kuolinpesän jakoa olen yrittänyt vaatia, mutta toinen osakas vastustaa. Pesän omaisuus on kiinteää eli se pitäs myydä ensin. Ja siihen ei toinen suostu. Ideoita?
Ei auta vaikka toinen vastustaa, jakoon menee silti jos yksikin osakas sitä vaatii. Käytä lain suomaa oikeuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vaatimusasian oon laittanut vireille käräjäoikeuteen jo yli vuosi sitten. Toinen osapuoli (joka siis vastustaa jakoa), viivyttelee tahallaan, ei vastaa tiedoksiantoihin, soittopyyntöihin, postin kautta saamiinsa kirjeisiin asiaan liittyen. Joten eipä tää juuri mihinkään etene. Jos olis varaa yksityiseen asianajajaan niin vois onnistua nopeemmin. Mutta ei ole. Ja vaikka saankin jossain kohtaa jaon pakottamalla niin se omaisuus pitää vielä muuttaa rahaksi. Sekin ottaa aikansa. Ei auta akuuttiin tilanteeseen. Muita ohjeita?
Ilmoitus Viralliseen Lehteen. t se on tiedoksi annettu ja homma etenee.
Miten nyt menee? 🤔
Aloitus vuodelta 2011.
Hei!
Löysin googlen kautta tämmösen vanhan ketjun. Ajattelin kertoa meidän perheen tilanteen ja kattoa mitä tuumaatte siitä.
Mies töissä NETTOpalkka n.2000€/kk
Mä olen työkyvytön, sairauspäivärahaan oikeutetut päivät käytetty, kuntoutustuesta ei päätöstä. Lapsia 3 joista 2 saa lapsilisää.
Oma talo. Ei asuntolainaa. Muuta velkaa (takausvastuun kautta 50000) on.
Mulla omaisuus (osuus kuolinpesästä), jonka takia en saa toimeentulotukea, vaikka tulot tällä hetkellä 0€. Yksi auto (pakollinen, lähimmät palvelut n. 20km päässä).
Rahat ei riitä millään, vaikka leivon itse leivät ja sämpylät. Vaatteet tulee lahjotuksina sukulaisilta.
Tuota kuolinpesän jakoa olen yrittänyt vaatia, mutta toinen osakas vastustaa. Pesän omaisuus on kiinteää eli se pitäs myydä ensin. Ja siihen ei toinen suostu. Ideoita?