Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kansalaisopiston kurssin olet jättänyt kesken?

Vierailija
31.08.2026 |

Minä joogan.

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovan kirjoittamisen kurssin. Piti lukea ääneen muille omia kirjoituksiaan.

Oliko siinä joku ongelma?

Vierailija
62/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelukurssin. Ajattelin että olis ollu kiva osata tehdä itse vaatteita, mutta ymmärsin olevani sisäpiiriin yrittävä tunkeilija. 

No justinsa. Kyllä tarttisi jotain vaihtuvuutta noihin kursseihin sitten saada, jos ne tommoseksi menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikebanakurssin, koska siellä oli vaikea olla aloittelija ohjaajan keskittyessä kokeneempiin . Hän ei jaksanut keskittyä alkeisiin, vaikka kurssi oli suunnattu aloittelijoille ja kokeneille.
Yhden luovan kirjoittamisen kurssin, jossa ei ollut ohjausta ollenkaan. Olin kai erehtynyt kurssista?

Vierailija
64/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joogassa kävin aikoinaan tasan kaksi kertaa, paikkana oli todella iso liikuntasali, jossa oli hyytävän kylmä.

Eipä tainnut olla motivaatio huipussaan!

Olisi kyllä suotavaa että puuttuvan motivaation omaavat eivät vaivautuisi jotta eivät veisi paikkoja niiltä, joilla motivaatiota oikeasti on.

Hyytävän kylmä sali ja motivaation puute sinusta samoja asioita?

Vierailija
65/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1980 Venäjänkielen kurssiin!

Vierailija
66/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karaten alkeet. Olin juuri muuttanut Vaasaan, ja olin ryhmän ainoa, joka ei puhunut ruotsia äidinkielenään, tai lukioruotsia enempää. Minun takiani ryhmän vetäjät joutuivat kertomaan asiansa myös suomeksi. Ja se silmien pyörittely ja tuhahtelu... Ryhmäläiset kaikki eivät puhuneet suomea alkeita enempää, joten kommunikointi vaihtuvien parien kanssa oli vaikeaa tai mahdotonta. Tunsin olevani suureksi vaivaksi, joten lopetin kurssin.

Kuulosta kamalalta paikalta tuo Vaasa.

Vierailija
67/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en jätä kesken. :D mutta yhdessä kävin aika vähän koska sali oli liian täynnä, lähinnä mummoja, jotka kyräilivät kulmiensa alta ja tulivat röyhkeästi paikalleni kuulemma "heidän paikka" ym. :DDD

Vierailija
68/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin keskustelukurssin. Kurssilla keskusteltiin pareittain tai pienissä ryhmissä ja häly oli hirveä, kun iso luokka oli ängetty täyteen oppilaita. En vaan jaksanut sellaista enää työpäivän jälkeen. 

Minä en enää käy kielikursseilla tuon takia. Joillain kursseilla teetetään koko ajan tehtäviä parin tai ryhmän kanssa, innokkaiden  volyymit nousee ja luokissa on kamala akustiikka. En kuule mitään hälinän keskeltä.

Vierailija
69/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en jätä kesken. :D mutta yhdessä kävin aika vähän koska sali oli liian täynnä, lähinnä mummoja, jotka kyräilivät kulmiensa alta ja tulivat röyhkeästi paikalleni kuulemma "heidän paikka" ym. :DDD

:D

Vierailija
70/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavatanssijumppa.  Se oli kivaa, mutta selvästikään ei suunnattu aloittelijalle. Kaikki muut ilmeisesti tiesivät kuviot etukäteen, koska he osasivat jollain tyyliin "iso valssi" -käskyllä tehdä saman liikkeen, ja minä pyörin aina eri suuntaan.

Vierailija
71/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni kertoo tässä ketjussa, että kokee, ettei aloittelijoiden kurssi ollutkaan aloittelijoille, vaan moni oli jo konkari, eikä opettaja halunnut ottaa aloittelijoita huomioon. Tosi outoa.

Vierailija
72/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä avioeron kokeneille.

Vierailija
73/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä olen valinnut verkkokurssin. Ei tarvitse lukea ääneen, ei herätä huomiota jos ei laita omaa tekstiä näkyville ja ehtii oikeasti miettiä mitä kirjoittaa. Sellaiset kirjoittakaa kymmenen minuuttia ja sitten luetaan ääneen on kamalia.

Vierailija
74/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin, kun siellä joutui keskustelemaan itseään huonommin puhuvien kanssa, en oppinut yhtään mitään. Melkeinpä taito taantui, kun sopeudutin itseni suomiaksentilla puhuvien muiden ryhmäläisten puheen tasoon. Ei vastannut odotuksiani. Ainoa britti oli opettaja, mutta hän ei osallistunut ryhmäkeskusteluihin.

Vierailija
75/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin, kun siellä joutui keskustelemaan itseään huonommin puhuvien kanssa, en oppinut yhtään mitään. Melkeinpä taito taantui, kun sopeudutin itseni suomiaksentilla puhuvien muiden ryhmäläisten puheen tasoon. Ei vastannut odotuksiani. Ainoa britti oli opettaja, mutta hän ei osallistunut ryhmäkeskusteluihin.

Ilmeisesti sinä olet osunut sille alkeiskurssille missä edettiin aloittelijoiden tahtiin?

Vierailija
76/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lavatanssijumppa.  Se oli kivaa, mutta selvästikään ei suunnattu aloittelijalle. Kaikki muut ilmeisesti tiesivät kuviot etukäteen, koska he osasivat jollain tyyliin "iso valssi" -käskyllä tehdä saman liikkeen, ja minä pyörin aina eri suuntaan.

Sama kokemus. Menin laviskurssin näytetunnille, opettaja kysyi onko paikalla ekakertalaisia, oli useita ja, suurin osa ryhmästä oli vanhoja konkareita. Sitten sanoi, että yleensä näytän ensin, mutta mennään nyt suoraan ja alkoi vauhdilla vetää jotain monimutkaista sarjaa.

Heiluin siellä minne sattuu, vaikka perustanssien askeleet ovat minulle ihan tuttuja, en pysynyt mitenkään perässä.  Opettajalla oli jotenkin ylimielinen asenne, vaikutti ennemmin esiintyjältä kuin ohjaajalta. Eipä tullut minulle toista kertaa tällä kurssilla. 

Vierailija
77/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni kertoo tässä ketjussa, että kokee, ettei aloittelijoiden kurssi ollutkaan aloittelijoille, vaan moni oli jo konkari, eikä opettaja halunnut ottaa aloittelijoita huomioon. Tosi outoa.

Jep. Minäkin jätin jazztanssit alkeet kesken kun kävi ilmi, että suurin osa oli tanssinut jazzia aiemmin ja heille kaikki liikkeet oli jo ennestään tuttuja. Sitten minä ja muutama muu tiputtiin heti kärryltä, koska opettaja meni edistyneempien tahtiin. Miksi alkeiskursseja ei voisi oikeasti suunnata aloittelijoille ja nämä pidempään harrastavat voisivat mennä ihan omille kursseilleen? Ja alkeissa käytettäisiin aikaa siihen, että myös hitaammat oppivat. Eikö se ole alkeiden idea? 

Vierailija
78/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmä avioeron kokeneille.

Mikä kurssissa oli vikana?

Vierailija
79/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siinä joku ongelma?

Ei, huvikseni vain jätin kurssin kesken, kun tajusin sen luonteen.

Vierailija
80/175 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian, koska opettaja ei ollut suunnitellut tunteja lainkaan ja teetti meillä hiljaisia, kirjallisia tehtäviä. Espanjan, koska en jaksanut enkä ehtinyt pikkulapsiarjessa lukea läksyjä enkä harjoitella tarpeeksi. Vuosia myöhemmin aloitin kielikurssit taas ja olen käynyt tunnollisesti. Nyt ranskaa.