Minkä kansalaisopiston kurssin olet jättänyt kesken?
Kommentit (175)
olen useammellekkin ilmoittautunut mutta opettajat aivan perseestä mutu juttuja jaelleet. esim tammelassa sukulaisuus perusteella jaettu "opettajien" tittelit. täysin suojatöitä sukulaisille tai kummin kaimoille.
Italian alkeet. En tosin aiheen enkä kurssitoteutuksen vuoksi, vaan koska muutin toiselle paikkakunnalle kesken lukukauden.
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni kertoo tässä ketjussa, että kokee, ettei aloittelijoiden kurssi ollutkaan aloittelijoille, vaan moni oli jo konkari, eikä opettaja halunnut ottaa aloittelijoita huomioon. Tosi outoa.
Ei siinä ole mitään outoa. Tavallista ja ikävää se on. Antakaa kurssin päätteeksi palautetta opistolle. Meillä ainakin tulee palautekysely automaattisesti kurssin päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jättänyt kesken, mutta ranskan alkeiskurssi oli täynnä vanhoja tätejä, jotka puhuivat jo valmiiksi ranskaa melkoisen hyvin. En oikein tiedä, mitä he siellä tekivät, kun selvästikin heidän olisi kuulunut olla jollain edistyneemmällä kurssilla. Siitä tuli jotenkin outo ilmapiiri, kun porukan tasot olivat niin erilaiset, ja ne, jotka oikeasti olivat alkeita opiskelemassa, jäivät jotenkin sivuun.
Minulla jäi japanin alkeiskurssi myös kesken samoista syistä. Luokassa oli parikymppisiä nuoria kavereita, jotka jo puhuivat jonkin verran japania ja olivat koko ajan äänessä ja nauroivat kaikille, jotka äänsivät väärin tms, olivat niin olevinaan Japanin asiantuntijoita. Mietinkin, että mitä tekevät alkeiskurssilla... Luokka oli ihan täynnä ja meno oli kuin peruskoulun ylä-asteella. Pienen hennon opettajan ääni ei kantanut ja puolet asioista jäi kuulematta. Lopetin kurssin parin kuukauden jälkeen ja niin lopetti moni muukin.
Aika törkeetä käytöstä noilta oppilailta.
Vierailija kirjoitti:
Italian kielen kurssin. Siellä oli umpi italialainen opettaja, ei puhunut suomea, vaan italiaa. Äkkiä siihen kyllästy, kun ei tajua yhtään mitään. Jo tokalla tunnilla heitti eteen kaikki 22 ääntämystä, miten tupla zz milloinkin äännetään tai milloin suhautetaan ch tai zd.
Ukko itse lausuen ja jos et päässy samantien jyvälle, niin jotain se rähjäs. En silloin vielä antanut periksi, että kyllä mä syyslukukauden kävin. Totesin silloin, että mä tajuan tästä touhusta just yhtä paljon kun tulinkin, että moiccu. Tammikuussa en palannut tunneille, vaikka maksanutkin olin.
Kuulostaa hyvältä opettajalta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi kielten opettaja naljaili sanoja kysyttäessä oppilaalle, että kun oppilas kerta lunttaa ja lukee kysytyn sanan kirjasta, niin voisi edes ääntää sen sitten oikein.
Hän oli oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi kielten opettaja naljaili sanoja kysyttäessä oppilaalle, että kun oppilas kerta lunttaa ja lukee kysytyn sanan kirjasta, niin voisi edes ääntää sen sitten oikein.
Hän oli oikeassa.
Ei ollut. Kansalaisopistoissa on kyse vapaaehtoisesta harrastamisesta, opettajan ote ei voi olla sama kuin yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Ranskan alkeiskurssin. Ensin opeteltiin sanomaan "minä olen sejase, kuka sinä olet". Sitten opettaja sanoi tämän yhdelle oppilaalle, ja tämä vastasi ja esitteli itsensä seuraavalle. Kun kaikki kolmekymmentä opiskelijaa olivat vuoron perään toistaneet tämän, olikin varttitunti kulunut. Ajattelin, että itseopiskelukin olisi tehokkaampaa kuin tämä.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kuvankäsittelykurssi 20 vuotta sitten.
Opettajalla ei ollut pätevyyttä hommaan, istui lähinnä koneellaan tekemässä omia juttujaan ja nokitti juuri ja juuri täysikäisen poikansa auttamaan meitä. Kun esittelin suunnitelmani käyttää vanhan sanomalehden maisemakuvaa pohjana kurssityölleni, se ei kelvannut tekijänoikeussyistä. Minulla ei ollut muutakaan eikä opettajalla pääsyä kuvapankkiin, joten homma tyssähti sitten siihen. Muut kurssilaiset olivat eläkeiässä ja hyvä jos osasivat hiirtä liikuttaa itsenäisesti...lopun aikaa piirsin ja muokkasin sitten omia kuviani, se poika opetti minulle tehosteiden käyttöä ym. :D
Vierailija kirjoitti:
Kuvankäsittelykurssi 20 vuotta sitten.
Opettajalla ei ollut pätevyyttä hommaan, istui lähinnä koneellaan tekemässä omia juttujaan ja nokitti juuri ja juuri täysikäisen poikansa auttamaan meitä. Kun esittelin suunnitelmani käyttää vanhan sanomalehden maisemakuvaa pohjana kurssityölleni, se ei kelvannut tekijänoikeussyistä. Minulla ei ollut muutakaan eikä opettajalla pääsyä kuvapankkiin, joten homma tyssähti sitten siihen. Muut kurssilaiset olivat eläkeiässä ja hyvä jos osasivat hiirtä liikuttaa itsenäisesti...lopun aikaa piirsin ja muokkasin sitten omia kuviani, se poika opetti minulle tehosteiden käyttöä ym. :D
Niin ja kurssi jäi siis kesken kuitenkin, kun tekeminen loppui.
Joogan. Se oli muuten hyvä ja mielenkiintoinen kurssi mutta pitkästyin kun se kesti aina 1,5h kerrallaan. Jos se olisi kestänyt esim 45min kerrallaan niin olisin jaksanut niitä joogatunteja.
Tanssikurssi viime vuonna. Kyseessä oli siis kaupungin paritanssikurssi, ALKEET, ja vakuuteltiin että ei tarvitse osata mitään eikä vaadi kovaa kuntoa. No juu...
Tokalla tunnilla salsattiin vauhdilla, minä ja pari muuta heikkokuntoisempaa ei pysyneet yhtään perässä. No, näitä sattuu, jatkoin siis... Minulla on hahmotusongelma, jonka seurauksena aloin helpottaa yhtä osaa jonkun tanssin loppuliikkeestä(tämä ei siis vaikuttanut mitenkään pariini, koska kohta tanssittiin erillään). Ohjaajia oli kaksi, mies ja nainen. Mies tuli luokseni ja ystävällisesti korjasi liikettäni, jonka jälkeen kerroin haasteestani ja hän sanoi, että voin tehdä liikkeen noinkin jos se auttaa. Mutta sitten paikalle marssi nainen, myrskynmerkkinä, ja alkoi huutaa miten viralliset kisasäännöt eivät hyväksy tuollaista?? Seisoin siinä hetken hämilläni, muun salin katsoessa minuun, ja sain lopulta paniikkikohtauksen pitkästä aikaa. Juoksin vessaan kakomaan ja mies lähti perääni, ohjaajia ei kiinnostanut. Siihen jäi.
Itsellä myös kolmivuorotyö eikä siten olisi mitään mahdollisuutta osallistua mihinkään säännöllistä läsnäolemista vaativaan harrastukseen. Ei tulisi mieleenkään edes kokeilla aloittaa yhtään mitään kun jo lähtökohta on tuhoon tuomittu.