Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti päivystyksessä 72 euroa

Vierailija
30.08.2026 |

Köyhän ei kannattais sairastaa...

Kommentit (285)

Vierailija
261/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksut on järkyttäviäa sitten vielä se, että usein on turha reissu. Ravaa kymmenen kertaa terkkarissa/päivystykssessä tai minne nyt ylipäänsä edes pääset (jos pääset) ja sitten ehkä tutkitaan. Väkisinkin tulee mieleen, että tässä ollaan tekemässä tarkoituksellista harvennusta.

Vierailija
262/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Oikeasti tuloton ei edelleenkään maksa senttiäkään omista tai lastensa käynneistä itse. Arvostus varattuihin aikoihin ja niihin saapumisiin on sitten sen mukaista.

Esimerkiksi minäkin taas maksan kaikesta viimeisen päälle nykyään. Veroja maksamalla ei enää saa palveluja.

Näillä tulottomilla asiakkaillani on realistisesti sama tai parempi ostovoima kuin minulla työssäkäyvänä  ja kyllä se laittaa keskiluokan ajattelemaan; mitä hlvetin järkeä tässä enää on.

-SH.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Oikeasti tuloton ei edelleenkään maksa senttiäkään omista tai lastensa käynneistä itse. Arvostus varattuihin aikoihin ja niihin saapumisiin on sitten sen mukaista.

Esimerkiksi minäkin taas maksan kaikesta viimeisen päälle nykyään. Veroja maksamalla ei enää saa palveluja.

Näillä tulottomilla asiakkaillani on realistisesti sama tai parempi ostovoima kuin minulla työssäkäyvänä  ja kyllä se laittaa keskiluokan ajattelemaan; mitä hlvetin järkeä tässä enää on.

-SH.

Sakkomaksua (oliko n. 70 euroa?) ei hyväksytä menoksi toimeentulotuessa. 

Vierailija
264/285 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksut on järkyttäviäa sitten vielä se, että usein on turha reissu. Ravaa kymmenen kertaa terkkarissa/päivystykssessä tai minne nyt ylipäänsä edes pääset (jos pääset) ja sitten ehkä tutkitaan. Väkisinkin tulee mieleen, että tässä ollaan tekemässä tarkoituksellista harvennusta.

Maksut eivät ole järkyttäviä, mutta sinä olet idiootti. Miksi ravaat poleilla ja tk.ssa? Pyritkö väkisin saamaan itsellesi diagnooseja?

Vierailija
265/285 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on kohtuuton.

Jonoja ja turhia käyntejä tulee ehkäistä neuvonnalla ja ensiarviossa. Niissä tulisi käännyttää ihmisiä pois tai neuvoa odottamaan virka-aikaan, jos vaiva todella on sellainen. 

Ja kyllä sinne päivystykseen kuuluu muutkin asiat kuin hätätilanteet. Päivystyksellä myös ehkäistään asioiden pahentuminen ja tarkastetaan tilanne, jos oireet viittaa siihen että on riski, että kyseessä on jotain vakavaa. Tulos voi olla ettei ole vakavaa, mutta odottelu vakavassa tilanteessa olisi maksanut hengen. 

Vierailija
266/285 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksut pitäisi poistaa. Samoin henkilökunnan määrä tulisis moninkertaistaa. Ei ole mitään järkeä, että ihmisellä menee aina ainakin 10 tuntia odotellessa. Päivystyksen tarkoitus on olla ilmainen, nopea ja kaikki huomioon ottava. Minä jouduin jonottamaan verenpoaineen mittausta yli 7 tuntia. 7 tuntia! Mikä siinä on ettei nykyään enää mikään toimi?

Eipä tainnut vaivasi olla päivystyksellinen jos verenpaineen mittauksella selvisit. Ymmärrätkö, että kaltaisesi vievät resursseja niiltä, jotka ovat siellä henki katkolla? Mene virka-aikana terveyskeskukseen mittauttamaan paineitasi.

Olen vahvasti eri mieltä. Minulla on oikeus hoitoon päivystyspolilla, enkä halua jonottaa terveyskeskuksessa. 

Voit olla eri mieltä, jos joskus sinä itse tai joku läheisesi makaa siellä elvytyshuoneessa sydänpysähädyksen saaneena. Ja joku tonttu vaatii aulassa oikeuttaan verenpaineen mittaukseen, koska "olin täällä ensin".

Vierailija
267/285 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomi on päästetty tämmöseen tilaan.Tuommonen hinta on täysin järetön.

Jos jalka on poikki ja joku korjaa sen, niin 72 euroa ei ole mitään. Jos on nuha ja tarvii sairaslomalapun, niin joutaisi maksaa enemmänkin.

Jos jalka on poikki ja se korjataan, ei siihen yksi päivystymaksu riitä. Tulee sairaalapäivämaksut niistä päivistä kun joutuu olee sairaalassa.  Silti se on halpaa terveydenhoitoa, maksat vain murto-osan laskun todellisesta hinnasta.

Terveydenhoitomaksujen maksukatto on 815 euroa vuodessa. Kun se ylittyy niin loppuvuoden sairaalamaksut ja poliklinikka käynnit ovat ilmaisia.

Vierailija
268/285 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on kohtuuton.

Jonoja ja turhia käyntejä tulee ehkäistä neuvonnalla ja ensiarviossa. Niissä tulisi käännyttää ihmisiä pois tai neuvoa odottamaan virka-aikaan, jos vaiva todella on sellainen. 

Ja kyllä sinne päivystykseen kuuluu muutkin asiat kuin hätätilanteet. Päivystyksellä myös ehkäistään asioiden pahentuminen ja tarkastetaan tilanne, jos oireet viittaa siihen että on riski, että kyseessä on jotain vakavaa. Tulos voi olla ettei ole vakavaa, mutta odottelu vakavassa tilanteessa olisi maksanut hengen. 

Päivystykselle kuuluu kaikki ennaltaehkäisevästä elvytyksiin. Heidän tehtävä on toimia nopeasti ja tarkasti, antamalla kaikenkattavaa hoitoa. 

Tuo ihmisten käännyttäminen on oikeasti laitonta. Sitä ei saa toteuttaa.

Vierailija
269/285 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomi on päästetty tämmöseen tilaan.Tuommonen hinta on täysin järetön.

Jos jalka on poikki ja joku korjaa sen, niin 72 euroa ei ole mitään. Jos on nuha ja tarvii sairaslomalapun, niin joutaisi maksaa enemmänkin.

Jos jalka on poikki ja se korjataan, ei siihen yksi päivystymaksu riitä. Tulee sairaalapäivämaksut niistä päivistä kun joutuu olee sairaalassa.  Silti se on halpaa terveydenhoitoa, maksat vain murto-osan laskun todellisesta hinnasta.

Terveydenhoitomaksujen maksukatto on 815 euroa vuodessa. Kun se ylittyy niin loppuvuoden sairaalamaksut ja poliklinikka käynnit ovat ilmaisia.

Tämä maksukatto tulee poistaa. Jos ramppaa poleilla noin paljon, pitää olla varaa siitä maksaakin.

Vierailija
270/285 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse loukkasin nilkkani sunnuntaina. Soitin päivystykseen ja sieltä sanottiin ettei sinne kannata tulla (jono). 

Mietin itsekseni että kun nilkka ei hirveästi turvonnut niin tuskin pahemmin kävi. 

Olin silloin lomalla ja kolmen pv levolla jalalla pystyi kävelemään.

Päivystyksessä en ole käynyt kuin 20 vuotta siten.

20 vuotta sitten? Olet äärimmäisen onnekkaassa asemassa. 

Vierailija
271/285 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä on isot jonot, koska lääkäreitä on paikalla todella vähän. Yleensä vain yksi pienemmillä paikkakunnilla.

Vierailija
272/285 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksessä on isot jonot, koska lääkäreitä on paikalla todella vähän. Yleensä vain yksi pienemmillä paikkakunnilla.

Järkyttävää valehtelua. Siellä on lääkäreitä pilvin pimein. Kaikki ovat vain niin laiskoja.

Vierailija
273/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollektiivinen kiitos kaikille kokoomusta äänestäneille. Garden-halleille löytyy tukea, koska se on kivaa pöhinää, yhteiskunnan kulmakiviin mm. terveydenhuoltoon ei rahat riitä, mutta ne onkin köyhille tarkoitettu. Onhan se arvovalinta kysymys, ja kokoomuksella on niin mainio arvopohja, jota männä vuosina niin kovasti mainostivat. Nythän se on tietysti se hyvä hallitusohjelma.

Vierailija
274/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-SH.

Me kaikki köyhät emme saa toimeentulotukea. Ole iloinen, että sulla on työpaikka.

Vierailija
275/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää valehtelua. Siellä on lääkäreitä pilvin pimein. Kaikki ovat vain niin laiskoja.

Jep, lääkäreillä on varaa valita vetävätkö kymppitonnien kuukausiliksoja vai ottavatko hyödyt irti osa-aikaisesta työstä. Varmaan aika moni painaa duunia nuorempana, kun on opintolaina niskassa, mutta kunhan se ja talo, huvila ja purjevene on maksettu, niin voi alkaa löysäillä. Jää enemmän aikaa nauttia siitä huvilasta ja purjeveneestä.

Vierailija
276/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vielä 9 krt, niin sitten loppuvuosi ilmaiseksi.

Vierailija
277/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tehtiin varjoainekuvaus ja pallolaajennus. Lasku sama, 71,30€ eli pelkkä poliklinikkamaksu kun tehtiin päiväkirurgisena, ja kotiutus samana päivänä.

Niin että onko kohtuutonta? Ei minusta.

Vierailija
278/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin tunti. Seitsemän tuntia kului viimeksi. 

Vierailija
279/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt, Suomi on hyvinvointivaltio ja terveydenhuolto liki ilmaista. 

Vierailija
280/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa seurakunnan rukousjonoon. Jeesus voi hoitaa ilmaiseksi.

Tekoälyyn voi myös syöttää oireet ja se antaa vastauksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän