Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti päivystyksessä 72 euroa

Vierailija
30.08.2026 |

Köyhän ei kannattais sairastaa...

Kommentit (285)

Vierailija
281/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksut pitäisi poistaa. Samoin henkilökunnan määrä tulisis moninkertaistaa. Ei ole mitään järkeä, että ihmisellä menee aina ainakin 10 tuntia odotellessa. Päivystyksen tarkoitus on olla ilmainen, nopea ja kaikki huomioon ottava. Minä jouduin jonottamaan verenpoaineen mittausta yli 7 tuntia. 7 tuntia! Mikä siinä on ettei nykyään enää mikään toimi?

Eipä tainnut vaivasi olla päivystyksellinen jos verenpaineen mittauksella selvisit. Ymmärrätkö, että kaltaisesi vievät resursseja niiltä, jotka ovat siellä henki katkolla? Mene virka-aikana terveyskeskukseen mittauttamaan paineitasi.

Olen vahvasti eri mieltä. Minulla on oikeus hoitoon päivystyspolilla, enkä halua jonottaa terveyskeskuksessa. 

Voit olla eri mieltä, jos joskus sinä itse tai joku läheisesi makaa siellä elvytyshuoneessa sydänpysähädyksen saaneena. Ja joku tonttu vaatii aulassa oikeuttaan verenpaineen mittaukseen, koska "olin täällä ensin".

Vastaa tilannetta jossa joku leuhki että oli saanut hälytyskeskuksen soittamaan itselleen taksin. Kuvottavaa!!!

Vierailija
282/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä hinta. Oli pakko poliklinikalla käydä hakemassa reseptit, mutta oli pakko jättää kontrollikäynti väliin, kun rahat loppui siinä vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran poliklinikkakäynti maksaa. Pari vuotta sitten hinta oli 44e.

Kallista on! Halvemmaksi tulee "päästä" sairaalaan, alle 100 per vrk ja siihen kuuluu lääkäri, useita sairaanhoitajia ja ruoka monta kertaa päivässä. Näin ainakin Tampereella.

Vierailija
284/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalapäivä 72 euroa sisältää kaiken tutkimuksen, hoidon ja syömisen. Hintakatto vuodessa 800 euroa, minkä jälkeen päivämaksu 25 euroa. Ei paha kun se sisältää tosiaan kaikki tutkimukset ja hoidot ja kuljetukset hoitopaikkojen välillä

Vierailija
285/285 |
10.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on kohtuuton.

Jonoja ja turhia käyntejä tulee ehkäistä neuvonnalla ja ensiarviossa. Niissä tulisi käännyttää ihmisiä pois tai neuvoa odottamaan virka-aikaan, jos vaiva todella on sellainen. 

Ja kyllä sinne päivystykseen kuuluu muutkin asiat kuin hätätilanteet. Päivystyksellä myös ehkäistään asioiden pahentuminen ja tarkastetaan tilanne, jos oireet viittaa siihen että on riski, että kyseessä on jotain vakavaa. Tulos voi olla ettei ole vakavaa, mutta odottelu vakavassa tilanteessa olisi maksanut hengen. 

No mutta työterveyden kauttahan esimerkiksi pääsee aika vaivatra eteenpäin kun saa sieltä lähetteen jatkotutkimuksiin/hoitoon. Käyttäkää sitä hyväksi te, ketkä voitte. Helpottaa terveyskeskusten kuormaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi