Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti päivystyksessä 72 euroa

Vierailija
30.08.2026 |

Köyhän ei kannattais sairastaa...

Kommentit (285)

Vierailija
201/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tuo valitus 72e maksusta. Se ei vastaa läheskään sitä todellista kustannusta. Suomalaiset ovat vain niin helkkarin tottuneet itselle lähes ilmaiseen terv.huoltoon, että ulina on kova kun hinta nousee. Isoin moka on tapahtunut siitä, kun nuo terv.huollon maksut on hintoineen laahanneet perässä ja nyt niitä sitten nostetaan kerralla hiukan isommin. Olkaa tyytyväisiä, että (ainakaan vielä) ei olla USAn terv.huoltosysteemissä.

Yli 65-vuotisille on edullinen lääkärimaksu. 

Vierailija
202/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on nämä tukien saajat suomessa nykyään uskomatonta porukkaa. Asia, kuin asia, niin muien pitäsi se heille kustantaa. Itse ei olla valmiita tekemään yhtään mitään.

Itkupillejä ovat

Työterveyttä pitäisi rajoittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse loukkasin nilkkani sunnuntaina. Soitin päivystykseen ja sieltä sanottiin ettei sinne kannata tulla (jono). 

Mietin itsekseni että kun nilkka ei hirveästi turvonnut niin tuskin pahemmin kävi. 

Olin silloin lomalla ja kolmen pv levolla jalalla pystyi kävelemään.

Päivystyksessä en ole käynyt kuin 20 vuotta siten.

Vierailija
204/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun soitat laskutukseen ennen eräpäivää  , laskun voi maksaa osamaksuina, kaverini teki niin kun oli rahasta tiukkaa.

Vierailija
205/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos ei edes saisi apua vaivaan, odotusta tunteja ja summa melkein satasen. 🤔

No silloin voi miettiä, onko vaiva sellainen, että kannattaa edes mennä päivystykseen? Lähtökohtaisesti päivystys on vain hätätapauksia varten, eli tilanteita, kun ei voi odottaa aamua ja oman terveyskeskuksen avautumista tai muuten lähtee henki.

Vierailija
206/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi menit. Oliko pakko mennä. 

Miksi sinun mielestäsi niitä päivystyksiä järjestetään? 

Vastaus: Siksi, että tarvitsijat saisivat sieltä apua hätätilanteessa. 

Niin, tarvitsijat. Suurin osa päivystykseen tunkijoista ei ole heitä vaan haluajia. Toivottavasti maksuja nostetaan edelleen.

Voisi vaikka olla 3 maksutonta käyntiä vuodessa ja lopuista sitten maksu. 

Vierailija
207/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaiset ja muut saa ilmaiseksi kaiken hoidon, onko edes ukrainalaisia?  Sotaa käyty jo yli kolme vuotta. Luulenpa että ovat venäläisiä ketä oikeat ukrainalaiset ei hyväksy maassaan.  Menin poliklinikalle suomalaisen pikkupojan kanssa-tosi sairas-joutuikin sitten jatkohoitoon.  Niin joku ukrainalaisnainen ja hänen iso lapsensa pääsi ennen meitä. Ja se kovaääninen puhe mitä näiden on koko ajan polotettava: puhelimessa, lapsilleen.

Vierailija
208/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksen lääkärit haluavat tehdä 24 tunnin vuoron, ja saavat jopa nukkua ja palkka juoksee.  KUka kertoisi minulle, minkä summan nuo saavat yhdestä päivystyksestä- ainakin 1000euroa. Voiko hoitajatkin olla 24 h työssä?  Sitten alankin ymmärtää miksi jonotus kestää aina tunteja.

Vierailija
209/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos ei edes saisi apua vaivaan, odotusta tunteja ja summa melkein satasen. 🤔

Joo, itse en jaksanut kun jouduin käymään kolme kertaa päivystyksessä ennen kuin vaiva diagnosoitiin oikein (ja sitten jouduttiinkin tippaan ja oltiin sairaalassa useampi päivä). Ensimmäisellä kerralla odotin päivystyksessä seitsemän tuntia (mikä nyt ei ole kovin hauskaa milloinkaan, eikä varsinkaan silloin kun on kovat kivut päällä) ennen lääkärin näkemistä. Sitä ennen piti käydä kolmella sairaanhoitajalla selittämässä samat asiat. En edelleenkään tajua syytä siihen, minkä takia minun piti käydä kolmella eri sairaanhoitajalla kertomassa täysin samat asiat kuin edelliselle. Mikä pointti tuossa on?? Kaiken huippu oli se, että jo ensimmäisellä kerralla otetut tulehdusarvot näyttivät että arvot olivat koholla, ja lääkäri sivuutti tämän täysin. Jos oltaisiin ensimmäisellä kerralla tehty oikea diagnoosi, niin oikea hoito ja lääkitys oltaisiin voitu aloittaa jo silloin, eikä viiden viikon päästä, jolloin kivut olivat jo niin kovat että pyörryin niiden takia päivystyksen odotusaulassa. 

Ja tämän takia itselleni riitti ja nykyään on terveysvakuutus. Toki itse olen siitä onnellisessa asemassa, että olen töissä ja pystyn maksamaan nuo vakuutusmaksut. Ei huvittaisi maksaa veroja niin paljoa mitä nyt teen, kun en juurikaan saa niille julkisen puolelta vastinetta.  Mutta ainakin nyt pääsen paremmin ja nopeammin hoitoon (tämä auttoi mm. kun minulla oli syöpäepäily, jota sitäkään ei yllätys yllätys julkisella edes huomioitu). Eri asia sitten, jos joskus joudun työttömäksi. 

Vierailija
210/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksen lääkärit haluavat tehdä 24 tunnin vuoron, ja saavat jopa nukkua ja palkka juoksee.  KUka kertoisi minulle, minkä summan nuo saavat yhdestä päivystyksestä- ainakin 1000euroa. Voiko hoitajatkin olla 24 h työssä?  Sitten alankin ymmärtää miksi jonotus kestää aina tunteja.

Lääkäri saa 24h vuorosta kyllä reilusti enemmän kuin 1000e. Toki verot on myös sitä 50% luokkaa. Ihan kelpo korvaus mielestäni koulutukseen, vastuuseen ja osaamiseen nähden.

Vierailija
211/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala päivä 70 euroa. Hintakatto vuodessa 800 euroa.

Vierailija
212/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran poliklinikkakäynti maksaa. Pari vuotta sitten hinta oli 44e.

Krista ja Sanna hommailivat sotelakeja niin tässä on tulos.

Vierailija
213/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaala päivä 70 euroa. Hintakatto vuodessa 800 euroa.

Heh...juu juu. Hinnat ylös!

Vierailija
214/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sotehomma yksityiseksi? Miksi ei. Jokainen saa sen mitä on valmis maksamaan. Ei enempää, ei vähempää.

Vierailija
215/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todellinen kiire kyseessä, eikä tosiaan vi odottaa oireidensa kanssa seuraavaan arkipäivään, niin ei tuollaisesta summasta viitsi edes nurista. 

Vierailija
216/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todellinen kiire kyseessä, eikä tosiaan vi odottaa oireidensa kanssa seuraavaan arkipäivään, niin ei tuollaisesta summasta viitsi edes nurista. 

Toiset märisevät aina

Vierailija
217/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain vuosia sitten se, että sain puhelimessa päivystyksestä reseptin virtsatieinfektioon maksoi yli 40 e. 
Nyt en ole muutamaan vuoteen tarvinnut. Onkohan tällaisen puhelunkin hinta noussut? 

tietenkin on, jos lähdet lääkärille soittelemaan. sekin on lääkärikäynti

Vierailija
218/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran poliklinikkakäynti maksaa. Pari vuotta sitten hinta oli 44e.

Krista ja Sanna hommailivat sotelakeja niin tässä on tulos.

Krista ja sanna olivat suomen kansan puolella, tekivät kaikkensa.

Vierailija
219/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyään hyvinvointivaltion irvikuva.

perskoko haluaa ajaa tänne amerikan mallia. tämä on vasta alkusoittoa

Vierailija
220/285 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain vuosia sitten se, että sain puhelimessa päivystyksestä reseptin virtsatieinfektioon maksoi yli 40 e. 
Nyt en ole muutamaan vuoteen tarvinnut. Onkohan tällaisen puhelunkin hinta noussut? 

tietenkin on, jos lähdet lääkärille soittelemaan. sekin on lääkärikäynti

No ei ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi