Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti päivystyksessä 72 euroa

Vierailija
30.08.2026 |

Köyhän ei kannattais sairastaa...

Kommentit (285)

Vierailija
241/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ihotulehdukseen ivermektiinisalvaa, joka maksaa jotain 35 euroa. Mutta että saa sen reseptin maksaa siis tuplasti.

Tuo 72e on poliklinikkamaksu, ei normi terv. keskusmaksu. Olisiko jotain 25-30e. Helsingissä ilmainen ( tavallinen terv. kesk käynti, poliklinikkamaksu sama kun muualla maassa).

Vierailija
242/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pää kainalossa ja pitää mennä päivystykseen, ei 72e tunnu missään että on vielä elossa. Mut sit jos menee sinne turhan takia,hyvä että maksaa.

Miksi haluat luoda vastakkainasettelua? Sinusta on ihan ok. jos joku käyttää julkista terv.hoitoa, niin hän maksaa 72€. 

Entä jos henkilö käy työterveydenhoidossa, hän saa sen veloituksesta veronmaksajien piikkiin ja kukaan ei sitä arvostele, vaikka työssäkäyvät käyttävät suurimman osan terveyspalveluista ja se tehdään vielä veronmaksajien piikkiin esim. lääkärintodistukset jne. Ja vielä kalliisti tuotettuna, kun veronmaksajat maksavat ylisuuret lääkäripalkkiot ja yksityisen lääkäriaseman osakkeenomistajien osingot ja.optiot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden vuoden päästä varmaan 120e. 

Onneksi

Ajattele vähän mitä kirjoitat!!

Esim vakavasti sairastunut joutuu maksamaan monta polikliniikkamaksua vuodessa,tuo maksu ei peritä vain päivystyksessä, vaan myös suunnittelusta käynnistä sairaalan poliklinikoilla!

Vierailija
244/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman korkeampi hinta ehkäisee jonoja kun eläkeläiset eivät mene huomionkipeyttään valittamaan että voi tohtori kun minua nyt kolottaa ja sattu sinne ja tänne mutteivät pysty tarkentamaan oireita paremmin. Myöskin läskit yh:t pysyvät poissa pameja ruinaamasta kun tuolla 70e:lla saa mukavasti irtsareita ja siideriä.

Vierailija
245/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman korkeampi hinta ehkäisee jonoja kun eläkeläiset eivät mene huomionkipeyttään valittamaan että voi tohtori kun minua nyt kolottaa ja sattu sinne ja tänne mutteivät pysty tarkentamaan oireita paremmin. Myöskin läskit yh:t pysyvät poissa pameja ruinaamasta kun tuolla 70e:lla saa mukavasti irtsareita ja siideriä.

Eiköhän ne ole työssäkäyvät jotka kuormittavat terveydenhoidon

https://www.tsr.fi/tiedon-silta/terveydenhuollon-suurkulutusta-kannatta…

Vierailija
246/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisille tulisi myöntää jokaiselle kaksi ilmaista lääkärikäyntiä vuodessa ja vaikka saman verran hoitajakäyntejä. Kun nuo on käytetty, niin sitten alkaisi osittainen omavastuu, eli vaikkapa niin, että 80 euroa lääkärikäynnistä ja 40 hoitajakäynnistä. Kun maksukatto täyttyy, niin sitten taas ilmaista (tätä tarvitaan esimerkiksi vakavampien sairauksen hoitamisten yhteydessä). Netissä saadut hoito-ohjeet olisivat ilmaisia. Sillä voisi myös kannustaa ihmisiä käyttämään niitä enemmän. 

Juurikin suomalaisten tulisi maksaa enemmän. Kauheita valittajia. Istuin päivystyksessä eilen illalla ja odottelin kipsaria. Kyllä 50+ jaksoivat kovaan ääneen valittaa ja aivan kaikesta. Haukuttiin kaikki työntekijät useaan otteeseen ja ravasivat röökillä. 

Jos kunto on tuollainen, käytös "kohtalaisen" heikkoa, voi maksuja nostaa reippaasti.

Tähän olen törmännyt sinä ainoana kertana kun asioin päivystyksessä. Nilkka paskana, kuvattiin ja kipsattiin. Jatkot laitettiin kirurgian polille. Siellä odotellessani kuuntelin reippaasti keski-iän ylittäneiden valittamista. Ei tarpeeksi nopeaa, kaikki ovat kahvilla, kukaan ei osaa mitään, katso nyt noitakin.....mitä helvettiä he siellä tekivät?? Siinä oli oikein jackpot siihen, miksi maksut tulisi olla korkeammat. 

Vierailija
247/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sulle: mitään pameja ei kirjoiteta päivystyksessä.

Vierailija
248/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksut pitäisi poistaa. Samoin henkilökunnan määrä tulisis moninkertaistaa. Ei ole mitään järkeä, että ihmisellä menee aina ainakin 10 tuntia odotellessa. Päivystyksen tarkoitus on olla ilmainen, nopea ja kaikki huomioon ottava. Minä jouduin jonottamaan verenpoaineen mittausta yli 7 tuntia. 7 tuntia! Mikä siinä on ettei nykyään enää mikään toimi?

Vierailija
249/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten pitäisi itse kustantaa terveydenhuoltomenonsa. Varsinkin elintapasairaiden. Kroonisesti sairaat vievät Suomen konkurssiin.

Vierailija
250/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 16 vuotiaiden hoito on aivan ok pitää maksuttomana. Kuitenkin siitä korkeammalle pitäisi kaikki maksaa kyllä itse. 

Vierailija
251/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksut pitäisi poistaa. Samoin henkilökunnan määrä tulisis moninkertaistaa. Ei ole mitään järkeä, että ihmisellä menee aina ainakin 10 tuntia odotellessa. Päivystyksen tarkoitus on olla ilmainen, nopea ja kaikki huomioon ottava. Minä jouduin jonottamaan verenpoaineen mittausta yli 7 tuntia. 7 tuntia! Mikä siinä on ettei nykyään enää mikään toimi?

Eipä tainnut vaivasi olla päivystyksellinen jos verenpaineen mittauksella selvisit. Ymmärrätkö, että kaltaisesi vievät resursseja niiltä, jotka ovat siellä henki katkolla? Mene virka-aikana terveyskeskukseen mittauttamaan paineitasi.

Vierailija
252/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän lääkäri käynnit maksaa Kela.

Vierailija
253/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tainnut vaivasi olla päivystyksellinen jos verenpaineen mittauksella selvisit. Ymmärrätkö, että kaltaisesi vievät resursseja niiltä, jotka ovat siellä henki katkolla? Mene virka-aikana terveyskeskukseen mittauttamaan paineitasi.

Olen vahvasti eri mieltä. Minulla on oikeus hoitoon päivystyspolilla, enkä halua jonottaa terveyskeskuksessa. 

Vierailija
254/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuspersut

Vierailija
255/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kannata tuhrantakia käydä itkemässä joka pikkua asiasta. Jos oikeasti tarvitse apua niin tuo 72€ on pieni summa siihen kustannuksiin nähden

Vierailija
256/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointivaltio jossa ilmainen terveydenhoito kuullen sanottavan.......

Vierailija
257/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomi on päästetty tämmöseen tilaan.Tuommonen hinta on täysin järetön.

Jos jalka on poikki ja joku korjaa sen, niin 72 euroa ei ole mitään. Jos on nuha ja tarvii sairaslomalapun, niin joutaisi maksaa enemmänkin.

Jos jalka on poikki ja se korjataan, ei siihen yksi päivystymaksu riitä. Tulee sairaalapäivämaksut niistä päivistä kun joutuu olee sairaalassa.  Silti se on halpaa terveydenhoitoa, maksat vain murto-osan laskun todellisesta hinnasta.

Vierailija
258/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa seurakunnan rukousjonoon. Jeesus voi hoitaa ilmaiseksi.

Tyhmää vitsailla, eihän tuo tosiasia ole 

Vierailija
259/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vahvasti eri mieltä. Minulla on oikeus hoitoon päivystyspolilla, enkä halua jonottaa terveyskeskuksessa. 

Mutta haluat jonottaa päivystyksessä joka kestää kauemmin ja maksaa enemmän🤣

Vierailija
260/285 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän lääkäri käynnit maksaa Kela.

No kuule, ei todellakaan aina. Vain jos on valmiiksi jo toimeentulotuki asiakas. 

Itse olen köyhä ja rahat riittävät juuri ja juuri erittäin säästeliäästi eläen, mutta jos tulee ylimääräisiä menoja niin taloudellinen tilanne tulee erittäin haastavaksi. En saa toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä