Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 65-vuotiaat on vapautettu liikekannallepanosta? Useimmat heistä ovat toimintakykyisiä eikä heillä yleensä ole alaikäisiä lapsia.

Vierailija
22.08.2026 |

Lisäksi yli 65-vuotiaat ovat suurimmaksi osaksi jo eläkkeellä eli heidän sotaanlähdöstään ei koituisi ongelmia työpaikoilla. 

65-69-vuotias siis olisi oikeastaan parasta mahdollista sotilasmateriaalia mitä on.

Reservi saataisiin heti laajemmaksi jos yläikärajaksi säädettäisiin 70 vuotta. 

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava aloitus.

Muissa Pohjoismaissa ja Virossakin on jokaisella paikkakunnalla aktiivisesti toimivat kodinturvajoukot. Siellä voivat vapaaehtoisesti maanpuolustushenkiset larpata sotaa sydämensä kyllyydestä.

Se ei oo Virossa kohta enää vaa larppaamista

Vierailija
102/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-sukupolven miehet (raavaat, lihaksikkaat urokset), millenniaalit, zetat ja kohtapuoliin alfat menevät rintamalle. Myös ne ulkkikset, jotka toistaiseksi on vapautettu. T. X-nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Fukushiman ydinvoimala räjähti Japanissa 2011, yli 60-vuotiaita ilmoittautui vapaaehtoisiksi siivoamaan ydinjätettä ettei nuorempien tarvitsisi altistua säteilylle.

Ukrainassa vanhukset ovat jääneet pois evakuointibusseista jotta nuoremmat pääsisivät kyytiin.

Ja kautta aikojen ihminen on halunnut suojella nuorempaa sukupolvea. Jokainen vanhempi suojelee mieluummin lastaan (vaikka se olisi jo aikuinen) kuin vanhempaansa tai edes sisarustaan. 

Vierailija
104/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-nainen lisää vielä, että olen itsekin käynyt maanpuolustuskurssin. Aion itsekin osallistua erilaisiin tehtäviin lottana.

Vierailija
105/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä hoitaa orvot lapset jos ei mummut ja vaarit? Liian nuoret pitää säästää joten etulinjaan laitetaa 30-40 vuotiaat jotka yleensä pienten lasten isät 

Laitetaan ne vaarit rintamalle pienten lasten isien sijaan niin ei tarvitse miettiä kuka hoitaa orvot.

-ap

Vierailija
106/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai lapsettomat naiset joilla on ollu jo menopaussi. Kuka niitä jää kaipaamaan

Minä jään kaipaamaan. Ihastuksellani on menopaussi. Onneksi X-sukupolven naiset eivät joudu rintamalle. M57

Menee vähä offtopikiksi mut mua naurattaa et 57-vuotias "ihastuu" vielä johonki.

Hitto, mikä pentu olet. Tiedän 90-100-vuotiaita, ketkä ovat ihastuneet ja menneet naimisiinkin vielä. T. 60-v mummo, jolle miehet edelleen tulevat juttelemaan kuntosalilla ja pyytävät treffeille...

Ku mä oon 37 ja en enää romanttisesti ihastu kehenkään niinku joskus teininä tehtiin. Pelkkä seksi ilman sitoumuksia riittää.

Kyllä se riittää kuule 57-vuotiaillekin. Tietäisitpä. Mutta ethän sinä uskalla ajatella edes omien vanhempiesi seksielämää.

Mutta asiasta viidenteen: sinut voidaan lähettää rintamalle. Olet perheetön mies, sinua ei kukaan tarvitse. OK?

mä en oo siis mikään pelkuri joka pelkäis sotaa ja lähtis karkuun jos Venäjä hyökkäis.

Mut vielä tuohon seurusteluun nii ihmetyttää miten niillä 60-vuotiailla miehillä seisoo 60-vuotiaiden naisten kanssa. Alkaako ne 60-vuotiaat naiset näyttää haluttavilta ku on iteki 60? Ku nyt ne ei näytä. 

Vierailija
107/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Kai se on ajateltu, ettei suurin osa sen ikäisistä kuitenkaan rintamalla enää pärjäisi? Joskus aiemmin oli sairaanhoitajan koulutuksen saaneillakin vain 65-vuotiaaksi velvollisuus valmiuslain mukaan mennä sinne, mihin käsketään, mutta sekin nostettiin jokin aika sitten 68:aan vuoteen. Ihan riippumatta siitä, milloin on viimeksi ollut hoitoalan hommisas. Olen jo eläkkeellä enkä enää yli neljännesvuosisataan ole tehnyt hoitsun hommia, mutta vielä reilut 3 vuotta pitää olla varalla. No sitten menen, jos käsky käy. Vannoinhan mä sen aikoinaan sairaanhoitajan valassani.

Tämä on vaikea juttu, jos on koulutus mutta ei ole koskaan tehnyt fyysistä hoitotyötä... mulla sama juttu. En vaan muista hommista enää mitään kun tein toimistotöitä koko työuran.

Vierailija
108/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä mua vaivaa, mutta mä en innostu ihmisten tappamisesta. Mulla vain ei ole tappajan vaistoa ollut koskaan. Kyllä tollainen 6-vuotias lapsipsyko voitaisiin hyvin laittaa polkemaan miinoja rintamalle ja tietysti kaiken maailman vihaiset feministit myös. 

Ei vihollinen ole ihminen voi sen ampua ilman tunnontuskia.Sinä tai minä on pelin henki.

Vierailija
109/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jään kaipaamaan. Ihastuksellani on menopaussi. Onneksi X-sukupolven naiset eivät joudu rintamalle. M57

Menee vähä offtopikiksi mut mua naurattaa et 57-vuotias "ihastuu" vielä johonki.

Hitto, mikä pentu olet. Tiedän 90-100-vuotiaita, ketkä ovat ihastuneet ja menneet naimisiinkin vielä. T. 60-v mummo, jolle miehet edelleen tulevat juttelemaan kuntosalilla ja pyytävät treffeille...

Ku mä oon 37 ja en enää romanttisesti ihastu kehenkään niinku joskus teininä tehtiin. Pelkkä seksi ilman sitoumuksia riittää.

Kyllä se riittää kuule 57-vuotiaillekin. Tietäisitpä. Mutta ethän sinä uskalla ajatella edes omien vanhempiesi seksielämää.

Mutta asiasta viidenteen: sinut voidaan lähettää rintamalle. Olet perheetön mies, sinua ei kukaan tarvitse. OK?

mä en oo siis mikään pelkuri joka pelkäis sotaa ja lähtis karkuun jos Venäjä hyökkäis.

Mut vielä tuohon seurusteluun nii ihmetyttää miten niillä 60-vuotiailla miehillä seisoo 60-vuotiaiden naisten kanssa. Alkaako ne 60-vuotiaat naiset näyttää haluttavilta ku on iteki 60? Ku nyt ne ei näytä. 

Okei. Nuorin mua yrittänyt jannu oli 25-v. Onko kyseessä joku fetissi? Näytän muutaman vuoden ikäistäni nuoremmalta, mutta korkeintaan 5-kymppisestä menisin omasta mielestäni.

Vierailija
110/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kynnelle kykenevän eläkeläisen kannattaisi lähteä sotimaan jos sellainen tilanne tulee. Mukavat eläkepäivät ovat nimittäin siinä vaiheessa jo peruuttamattomasti ohi eikä eläkkeitäkään välttämättä enää makseta. Joko eläkkeenmaksajia kuolee sodassa liikaa tai sitten vihollinen voittaa ja ottaa eläkerahastot haltuunsa "sotakorvauksena".

Joten samapa se. 

Vierailija
111/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykysodassa painellaan nappeja ja lennätetään drooneja. Kyllä siihen käy kaiken ikäiset. 

Vierailija
112/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kyselee noin tyhmiä? Onkohan itse 15v, tyhmä sekä tietämätön?

Vierailija
113/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tapasin elämäni naisen 61-vuotiaana. Hän on samaa ikäpolvea, kuin minä. Nyt olemme olleet yhdessä 20 vuotta. Harrastamme seksiä neljä kertaa viikossa.

Vierailija
114/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nykysodassa painellaan nappeja ja lennätetään drooneja. Kyllä siihen käy kaiken ikäiset. 

Ei vanhukset osaa käyttää edes nettiä, kyllä ne ovat diginatiivien hommia.

Vierailija
115/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyhmä. Piste. Ei mitään elämänkokemusta tuollaisella aloittajalla. Taitaa olla Kelan elätti.

En ole Kelan elätti, minulla on vakituinen työ.

-ap

Ei uskoisi tuolla järjenköyhyydellä mitään vakituisempaa työtä, muuta kuin joku kaatopaikkavahti.

Vierailija
116/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä Igor. Mieti oikein kovasti.

Vierailija
117/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi parempi, että ylipäätään sotiminen jätettâisiin niille, joilla on jontoinen jalka haudassa. Turha sitä on nuoria traumatisoida ja tapattaa.

Vaikkapa vain yli 45-vuotiaat rintamalle? Ja valtionjohto eturintamaan pyssykät selässä. Vois rauhantahto vahvistua.

Joka maassa sodasta päättävät poliitikot ensimmäisinä rintamalle. 

Vierailija
118/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä hoitaa orvot lapset jos ei mummut ja vaarit? Liian nuoret pitää säästää joten etulinjaan laitetaa 30-40 vuotiaat jotka yleensä pienten lasten isät 

Laitetaan ne vaarit rintamalle pienten lasten isien sijaan niin ei tarvitse miettiä kuka hoitaa orvot.

-ap

Nyt ap ota ne iltalääkkeesi jo, alkaa mennä jo niin sekopäiseksi sun juttusi.

Vierailija
119/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisin jo Suomen itsenäisyyden takia. isäkin oli sodassa,,,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän