Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 65-vuotiaat on vapautettu liikekannallepanosta? Useimmat heistä ovat toimintakykyisiä eikä heillä yleensä ole alaikäisiä lapsia.

Vierailija
22.08.2026 |

Lisäksi yli 65-vuotiaat ovat suurimmaksi osaksi jo eläkkeellä eli heidän sotaanlähdöstään ei koituisi ongelmia työpaikoilla. 

65-69-vuotias siis olisi oikeastaan parasta mahdollista sotilasmateriaalia mitä on.

Reservi saataisiin heti laajemmaksi jos yläikärajaksi säädettäisiin 70 vuotta. 

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin siellä rintamalla olisi tarkoitus aika lailla pärjätä ilman kummempia lääkityksiä. Meidän yli kuusikymppisillä alkaa olla semmoinen lääkearsenaali, ettei homma oikein pelittäisi. 

Vierailija
62/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja viisikymppiset naiset, heidät kun laittaisi sotaan, niin sitä ei voimaa ei kestäisi kukaan ja sota olisi alta aikayksikön hoidettu =) Lähtisivät kodeistaan luultavasti ihan mielellään!

Mä olisin valmis. Varsinkin,. jos sillä omat lapset säästyisi. Oon hyvin toimintakykyinen ja joutaisin rintamalle paljon ennemmin kuin nuoret aikuiset, joilla elämä edessä. Jos hormonikorvaushoitoa jättäisi vähemmälle, saattaisin olla myös melko ärhäkkä ja viddumainen vihollisen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän vitsi. Ap on lähettämässä tykinruuaksi omat vanhempansa ja isovanhempansa. Nyt saatana jotain häpyä tähän ikärasismiinkin.

Onko se sitten parempi, jos eläkeläinen olisi valmis lähettämään lapsensa ja lapsenlapsensa sotaan? Eikö sekin ole ikärasismia?

Eläkeläisillä ei ole töitä eikä samanlaisia sitoumuksia kuin nuoremmilla (esim. alaikäiset lapset) joten heidän olisi helpompi mennä rintamalle. 

-ap

Minä olen eläkkeellä ja teen töitä. Maksan enemmän veroja kuin sinä. Enkä ole valmis lähettämään ainoaa elävää jälkeläistäni sotaan. Sen takia hän ei suosituksestani käynyt armeijaakaan.

Mutta voithan sinä alkaa ajaa asiaasi, ottaa yhteyttä kansanedustajaasi ja laatia kansalaisaloitteen liikekannallepanoikärajan nostamiseksi 85 vuoteen.

Vierailija
64/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykeneville vanhemmille  koulutetuille riittää kyllä sotatilanteessa  töitä myös kotirintamalla. Pitää esim. evakuointeja ohjata ja järjestellä.

Ennen heitä sanottiin ruotiukoiksi.

Nuoret miehet voisivat tehdä niitä kotirintaman töitä ja pysyä samalla perheidensä luona. Ja vanhemmat sitten mennä vaarallisempiin paikkoihin.

-ap

Huom! Internet ajetaan ensimmäisten asioiden joukossa alas sota-aikana. Sitten ei palstailla, eikä someteta. Radiot yleensä toimivat. Odotellaan, että milloin seuraava drooni tippuu alas. Kannattaa opettaa jälkikasvu hyvissä ajoin oikeasti tekemään kotitöitä. 

Tosiasiassa te kaikki joudutte rintamalle koko perhe.

Vierailija
65/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei riitä mikään: Vuoden 2026 alusta voimaan astuneen lakimuutoksen myötä yleinen asevelvollisuuden yläikäraja nostettiin 60 vuodesta 65 vuoteen kaikilla sotilasarvosta riippumatta. 

Vierailija
66/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkin siellä rintamalla olisi tarkoitus aika lailla pärjätä ilman kummempia lääkityksiä. Meidän yli kuusikymppisillä alkaa olla semmoinen lääkearsenaali, ettei homma oikein pelittäisi. 

Kyllähän te tekosyitä keksitte.

Vierailija
67/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain muuttamaan asevelvollisuuslakia. Turhaan täällä vauvapalstalla uliset.

Vierailija
68/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi köyhiltä miehiltä leikataan ja rikkaille annetaan. Näin saamme koko kansan maanpuolustustahdon nousuun.

Vierailija
69/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet 65 vuotiaat sitäpaitsi haluavat kuolla pois, koska terveydenhuoltomme on alennustilassa.

On eri asia kuolla aktiiviseen eutanasiaan kuin räjähtää puoliksi, kitua. Venäjällä miljoonia miehiä.

No yhtä paljon se sodassa kuoleminen sattuisi nuortakin, ja lisäksi heiltä jäisi myös elämä elämättä. Ja ehkä lapsia orvoiksi.

-ap

Vierailija
70/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku punaiset paperit omaava huutelee taas täällä, että muut vain kuolemaan, kunhan itse vain saa itsekkäästi elellä kuten haluaa. Kyllä c- ja t-paperillisetkin pääsevät/joutuvat johonkin hommiin sodan syttyessä. 

Vierailija
71/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sai vakavan syövän heti, kun täytti 65-v ja olisi päässyt nauttimaan eläkepäivistä... Tosi asiassa aika harva on siinä iässä riittävän terve fyysisesti ja heikentynyt näöntarkkuus haittaa myös monia juttuja. 

Vierailija
72/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja viisikymppiset naiset, heidät kun laittaisi sotaan, niin sitä ei voimaa ei kestäisi kukaan ja sota olisi alta aikayksikön hoidettu =) Lähtisivät kodeistaan luultavasti ihan mielellään!

Mä olisin valmis. Varsinkin,. jos sillä omat lapset säästyisi. Oon hyvin toimintakykyinen ja joutaisin rintamalle paljon ennemmin kuin nuoret aikuiset, joilla elämä edessä. Jos hormonikorvaushoitoa jättäisi vähemmälle, saattaisin olla myös melko ärhäkkä ja viddumainen vihollisen kannalta.

Sama! Tämän tappokoneen kun käynnistäisi ja vastassa olisi vihollisen setämiehet, niin aikamoinen kamikaze olisi luvassa.

Vierailija
73/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku punaiset paperit omaava huutelee taas täällä, että muut vain kuolemaan, kunhan itse vain saa itsekkäästi elellä kuten haluaa. Kyllä c- ja t-paperillisetkin pääsevät/joutuvat johonkin hommiin sodan syttyessä. 

Kyl se isoin kuolleisuus on silti niillä ketkä on käyny armeijan vaativimmin (joku laskuvarjojääkäri- tai sissirukki).

Nuo t- ja c-miehet on jossain sukkavarastolla 100km etulinjasta

Vierailija
74/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako sen ikäiset? 

Kestävyys, se on se juttu,  fyysinen kestävyys on jo puolessa siitä, mitä 40-vuotiaalla. 

T. 67-v

Harmillista kyllä. Muistan, kuinka 80-vuotias isäni uhkui voimaa ja terveyttä alle kolmikymppisenä. Hän on sotilasarvoltaan vänrikki. Hän varmasti lähtisi sotimaan, jos olisi nuorempi, mutta ei häntä nyt voi päästää rintamalle, vaikka kyllä hän edelleen tekee sienestys- ja marjastusreissuja. Minä lähden rintamalle hänen puolestaan. T. X-sukupolveen kuuluva

Vierailija
75/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän vitsi. Ap on lähettämässä tykinruuaksi omat vanhempansa ja isovanhempansa. Nyt saatana jotain häpyä tähän ikärasismiinkin.

Onko se sitten parempi, jos eläkeläinen olisi valmis lähettämään lapsensa ja lapsenlapsensa sotaan? Eikö sekin ole ikärasismia?

Eläkeläisillä ei ole töitä eikä samanlaisia sitoumuksia kuin nuoremmilla (esim. alaikäiset lapset) joten heidän olisi helpompi mennä rintamalle. 

-ap

Minä olen eläkkeellä ja teen töitä. Maksan enemmän veroja kuin sinä. Enkä ole valmis lähettämään ainoaa elävää jälkeläistäni sotaan. Sen takia hän ei suosituksestani käynyt armeijaakaan.

Mutta voithan sinä alkaa ajaa asiaasi, ottaa yhteyttä kansanedustajaasi ja laatia kansalaisaloitteen liikekannallepanoikärajan nostamiseksi 85 vuoteen.

Lue aloitus. Puhuin ikärajan nostamisesta 70 vuoteen. 85 on omaa keksintöäsi.

-ap

Vierailija
76/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako sen ikäiset? 

Miksi eivät jaksaisi? Nykynuorten eläkeikä on 68-69 vuotta eli valtiojohto on katsonut että sen ikäinen on vielä terve ja työkykyinen. Eikä edes fyysistä työtä tekevillä ole mitään alempaa eläkeikää.

65-69-vuotiailla eläkeläisillä ei siis ole mitään tekosyytä olla osallistumatta sotaan.

-ap

Vastahan tästä aiheesta oli juttua lehdessä! Halukkaat voivat laittaa hakemuksen perusteella halukkuutensa peliin ja esittää toivomuksen päästä kriisiajan tehtäviin, ja niitähän riittää!

Vierailija
77/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai lapsettomat naiset joilla on ollu jo menopaussi. Kuka niitä jää kaipaamaan

Ja lapsettomat miehet joilla on jo ollut andropaussi ja joilla ei enää seiso. Kuka niitä eturauhasvaivaisia vanhoja paskoja jää kaipaamaan. 

Nehä menee jo muutenki. Pienten lasten isätki joutuu menemään

Vierailija
78/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hetkellä toisille toivoot, se sinua itseä edestä odottamassa on.Niin että valmistautuu oma eläkkepäivissä pitkän työuran tai työttömyyden jälkeen palvelemaan liikellepanossa . Tsemppia! 

Vierailija
79/119 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miks joku vastustaa tätä. Haluaako joku kuolla mielummi saattohoidossa vihanneksena vai taistelukentällä tätä maata puolustaessa?

Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ajateltu, ettei suurin osa sen ikäisistä kuitenkaan rintamalla enää pärjäisi? Joskus aiemmin oli sairaanhoitajan koulutuksen saaneillakin vain 65-vuotiaaksi velvollisuus valmiuslain mukaan mennä sinne, mihin käsketään, mutta sekin nostettiin jokin aika sitten 68:aan vuoteen. Ihan riippumatta siitä, milloin on viimeksi ollut hoitoalan hommisas. Olen jo eläkkeellä enkä enää yli neljännesvuosisataan ole tehnyt hoitsun hommia, mutta vielä reilut 3 vuotta pitää olla varalla. No sitten menen, jos käsky käy. Vannoinhan mä sen aikoinaan sairaanhoitajan valassani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi