Miksi yli 65-vuotiaat on vapautettu liikekannallepanosta? Useimmat heistä ovat toimintakykyisiä eikä heillä yleensä ole alaikäisiä lapsia.
Lisäksi yli 65-vuotiaat ovat suurimmaksi osaksi jo eläkkeellä eli heidän sotaanlähdöstään ei koituisi ongelmia työpaikoilla.
65-69-vuotias siis olisi oikeastaan parasta mahdollista sotilasmateriaalia mitä on.
Reservi saataisiin heti laajemmaksi jos yläikärajaksi säädettäisiin 70 vuotta.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Tai lapsettomat naiset joilla on ollu jo menopaussi. Kuka niitä jää kaipaamaan
Minä jään kaipaamaan. Ihastuksellani on menopaussi. Onneksi X-sukupolven naiset eivät joudu rintamalle. M57
Ketkä hoitaa orvot lapset jos ei mummut ja vaarit? Liian nuoret pitää säästää joten etulinjaan laitetaa 30-40 vuotiaat jotka yleensä pienten lasten isät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 89-vuotias äitini olisi valmiina aseisiin.
Seki voi lennättää dronea
Sun päälle, kun hän ei enää muista, että olet samalla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä hoitaa orvot lapset jos ei mummut ja vaarit? Liian nuoret pitää säästää joten etulinjaan laitetaa 30-40 vuotiaat jotka yleensä pienten lasten isät
Heidät laitetaan sotalapsiksi ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaako sen ikäiset?
Miksi eivät jaksaisi? Nykynuorten eläkeikä on 68-69 vuotta eli valtiojohto on katsonut että sen ikäinen on vielä terve ja työkykyinen. Eikä edes fyysistä työtä tekevillä ole mitään alempaa eläkeikää.
65-69-vuotiailla eläkeläisillä ei siis ole mitään tekosyytä olla osallistumatta sotaan.
-ap
Ootas, kun otan lukulasit esille.
Sanopa muuta. Minulla on lukulasit hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jään kaipaamaan. Ihastuksellani on menopaussi. Onneksi X-sukupolven naiset eivät joudu rintamalle. M57
Menee vähä offtopikiksi mut mua naurattaa et 57-vuotias "ihastuu" vielä johonki.
Jos sotaa voi käydä ilman suuria fyysisiä ponnisteluja, niin kyllä näin eläkemummona haluaisin mukaan. Droonin lennätys on ennestään tuttua, osaan myös koota niitä ja harrastin alaa ennen kuin ensimmäiset kaupalliset droonit tulivat edes markkinoille.
Niin, tarvitaanhan sodassa myös tykin ruokaa😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kykeneville vanhemmille koulutetuille riittää kyllä sotatilanteessa töitä myös kotirintamalla. Pitää esim. evakuointeja ohjata ja järjestellä.
Ennen heitä sanottiin ruotiukoiksi.
Nuoret miehet voisivat tehdä niitä kotirintaman töitä ja pysyä samalla perheidensä luona. Ja vanhemmat sitten mennä vaarallisempiin paikkoihin.
-ap
Ja nuoret pojat kotirintamalla olisivat ikämiehiä parempi vaihtoehto. Onhan romantiikka ja uudet sukupolvet yhä kansakunnan omatoimisesti hoidettava.
Lopettakaa se sodasta höpöttäminen. Te ette sitä tulisi kestämään, joten rukoilkaa rauhaa.
Nykyään moni 40v ei pysty enää tetsaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee vähä offtopikiksi mut mua naurattaa et 57-vuotias "ihastuu" vielä johonki.
Hitto, mikä pentu olet. Tiedän 90-100-vuotiaita, ketkä ovat ihastuneet ja menneet naimisiinkin vielä. T. 60-v mummo, jolle miehet edelleen tulevat juttelemaan kuntosalilla ja pyytävät treffeille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän vitsi. Ap on lähettämässä tykinruuaksi omat vanhempansa ja isovanhempansa. Nyt saatana jotain häpyä tähän ikärasismiinkin.
Onko se sitten parempi, jos eläkeläinen olisi valmis lähettämään lapsensa ja lapsenlapsensa sotaan? Eikö sekin ole ikärasismia?
Eläkeläisillä ei ole töitä eikä samanlaisia sitoumuksia kuin nuoremmilla (esim. alaikäiset lapset) joten heidän olisi helpompi mennä rintamalle.
-ap
Minä olen eläkkeellä ja teen töitä. Maksan enemmän veroja kuin sinä. Enkä ole valmis lähettämään ainoaa elävää jälkeläistäni sotaan. Sen takia hän ei suosituksestani käynyt armeijaakaan.
Mutta voithan sinä alkaa ajaa asiaasi, ottaa yhteyttä kansanedustajaasi ja laatia kansalaisaloitteen liikekannallepanoikärajan nostamiseksi 85 vuoteen.
Lue aloitus. Puhuin ikärajan nostamisesta 70 vuoteen. 85 on omaa keksintöäsi.
-ap
Sehän nostettiin juuri 65 vuoteen, idiootti. Saman tien sen voisi nostaa vaikka 90 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se sodasta höpöttäminen. Te ette sitä tulisi kestämään, joten rukoilkaa rauhaa.
Death to peace
War at last
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto, mikä pentu olet. Tiedän 90-100-vuotiaita, ketkä ovat ihastuneet ja menneet naimisiinkin vielä. T. 60-v mummo, jolle miehet edelleen tulevat juttelemaan kuntosalilla ja pyytävät treffeille...
Ku mä oon 37 ja en enää romanttisesti ihastu kehenkään niinku joskus teininä tehtiin. Pelkkä seksi ilman sitoumuksia riittää.
Ehdin päästä jo pois reservistä ja kokoomuksen valopäät jatkoivat reservivuosia toista kymmentä vuotta. Luoja mikä tampiopuolue, en enää koskaan äänestä oikeistoa.
Naurettava aloitus.
Muissa Pohjoismaissa ja Virossakin on jokaisella paikkakunnalla aktiivisesti toimivat kodinturvajoukot. Siellä voivat vapaaehtoisesti maanpuolustushenkiset larpata sotaa sydämensä kyllyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ku mä oon 37 ja en enää romanttisesti ihastu kehenkään niinku joskus teininä tehtiin. Pelkkä seksi ilman sitoumuksia riittää.
Kyllä se riittää kuule 57-vuotiaillekin. Tietäisitpä. Mutta ethän sinä uskalla ajatella edes omien vanhempiesi seksielämää.
Mutta asiasta viidenteen: sinut voidaan lähettää rintamalle. Olet perheetön mies, sinua ei kukaan tarvitse. OK?
Jos sa siitä sodasta niin haaveilet, kuka ei kiellä mennä vapaaehtoiseksi jo nyt. Ei tarvi sinulla odottaa edes eläkkeikää.
Ei sodankäynti ole pelkkää ramboilua.