Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
Myyjä ripitti imettävää äitiä ja ohjasi pukukoppiin Kempeleen Prismassa – "Käteen jäi nöyryytetty olo"
https://www.kaleva.fi/myyja-ripitti-imettavaa-aitia-ja-ohjasi-pukukoppi…
"Kempeleen Prisman työntekijä lähestyi tiistaina kaupassa imettävää äitiä ja neuvoi tätä siirtymään pukukoppiin ja sulkemaan verhot, kerrotaan Threads-sovelluksessa kiertävässä julkaisussa.
Äiti oli päätynyt imettämään itkevää vauvaa lastentarvikeosastolle, ollessaan tekemässä isoja ruokaostoksia.
Julkaisussa myyjän kuvaillaan ripittäneen nuorta äitiä ja kyselleen esimerkiksi vauvan ikää, sekä ohjeistaneen pyytämättä, missä ja miten vauvaa voi imettää.
Kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt äiti koki, että tilanteesta aiheutui hänelle nöyryytetty olo."
Prisma pyytää anteeksi, somekansa tukee ja paheksuu – nuori äiti kertoo nyt, mitä imetyskohusta seurasi
"Kempeleen Prismassa kuukauden ikäistä vauvaansa imettänyt Sofia Sevill kertoo tulleensa myyjän hätistelemäksi pois julkisesta tilasta. Olo oli nöyryytetty, ja se johti kirjoitukseen sosiaalisessa mediassa.
Tiistaina ruokaostoksilla ollut äiti meni imettämään vauvaa myymälän rauhalliselle lastentarvikeosastolle.
Paikalle tuli vanhempi naismyyjä, joka pyysi Sevilliä siirtymään pois näkyviltä sovituskoppiin. Sevillin mukaan myyjä myös kyseli lapsesta ja antoi neuvoja kysymättä.
– Hän ei tervehtinyt, tuli vain todella lähelle ja sanoi, että tuossa on pukukoppi, mene sinne ja vedä verho eteen. Minua itketti, ja mietin, mitä teen, kun vauva söi samaan aikaan, Sevill sanoo.
Myyjä lopetti kyselyn ja siirtyi hyllyttämään tavaroita. Sevill poistui hämmentyneenä myymälästä ja jatkoi imetystä autossa."
Kommentit (665)
Minulle on ok ,että naiset imettää missä vain , mutta älkää sitten vaatiko erillisiä imetyspaikkoja kaikkialle kun kuitenkin voitte imettää kaikkialla.
Suomi menee aina vaan enemmän ja enemmän lapsivihamieliseen suuntaan.
Tämä imetyskeskustelukin todistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinnat on länsimaissa yliseksualisoitu ja "kaapattu" väärään käyttöön pois lapsilta, miehille. Surullista.
Ai länsimaissa🤣
Niin, länsimaissa. Eräs länkkärilääkäri joka teki töitä Afrikassa kertoi paikallisille naisille miten miehet hänen kotimaassaan suhtautuvat naisten rintoihin. Nuo afrikkalaiset naiset meinasivat kuolla nauruun. Että miehetkö kuolaavat tissien perään kuin vauvat! Hän kirjoitti kirjan kokemuksistaan, oli mielenkiintoista luettavaa. - eri.
Tulee muistaa , että afrikassa monet naiset litistää tyttäriensä rinnat , jotta miehet ei raiskaisi. Kumpi feministinen totuus on oikea?
Molemmat. Toisaalla Afrikassa naiset kuljeksivat rinnat paljaana. Iso manner tuo Afrikka.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ok ,että naiset imettää missä vain , mutta älkää sitten vaatiko erillisiä imetyspaikkoja kaikkialle kun kuitenkin voitte imettää kaikkialla.
"älkää sitten vaatiko ku minäminäminä sanon", jos jotkut on julkisesti imettämässä, toiset haluaa taas mennä johonkin koppiin, niin mikä se sua riivaa?
Nyt tämä mamma on saanut some hetkensä, kuinka on ollut niin väärin kohdeltu. Kuinkas myyjä, todellakin toivon, että saa jatkaa työssään, eikä menetä työpaikkaansa tämän pöntön takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä oli oikeassa. Kukaan ei halua nähdä imettämistä ruokakaupassa.
Minäkin menen lähtökohtaisesti Prismaan ruokaostoksilla en katsomaan imetyssessioita.
Mitä se teet lastentarvikeosastolla jos ei sulla ole pientä lasta?
Eihän tuo henkilö sanonut, että hänellä ei ole lasta. Ja voihan sieltä lastenosastolta ostaa lelun vaikka siskontytölle.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Suomi menee aina vaan enemmän ja enemmän lapsivihamieliseen suuntaan.
Tämä imetyskeskustelukin todistaa sen.
Tämä trollien valtaama vessanseinä ei todista mitään Suomen lapsivihamielisyydestä, vaan ihan vaan keskustelupalstojen vihamielisyydestä.
Suomi on kaikenkaikkiaan erittäin lapsiystävällinen maa, jossa lapsen etua oikeasti ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ei kenenkään rinnat tai imetys haittaa, mutta en kyllä silti oikein ymmärrä miksi kyseinen äiti pahoitti mielensä rauhalliseen paikkaan neuvomisesta.
Olen itse imettänyt lapsiani, kaikkia kolmea.
Ensimmäisen kanssa oli aika sähläämistä ennenku alko sujumaan aina vaan paremmin.
Ajattelen nyt takasin siihen aikaan että jos olisin jossain vauvaosastolla rauhaisassa paikassa seissyt ja imettänyt niin en olisi todellakaan kaivannut kenenkään neuvoja.
Vauvahan nälissään saattaa alkuun aina hotkia enneku alkaa rauhallisempi imeminen.
Ja todennäkösesti mulla olisi ollut ne vauvanvaunutkin siinä vieressä. Jos olisin siirtynyt vauva rinnalla niin olisiko myyjä työntänyt ne vaunut sinne pukukopin luo?
En ole mustekala, vauvan pitäminen rinnalla, imettäminen, vaunujen työntäminen sekä kävely samalla ei oikein onnistu.
Kaikki jotka ovat imettäneet tietävät että kun sen on alottanut niin on vaikea kesken imetyksen lopettaa.
Vauva päästää kyllä nännin irti kun on tyytyväinen syömiseensä.
Ei kusella ja paskallakaan käydä julkisilla paikoilla vaikka ne on täysin normaaleita ja luonnollisia asioita
Vierailija kirjoitti:
Ei kusella ja paskallakaan käydä julkisilla paikoilla vaikka ne on täysin normaaleita ja luonnollisia asioita
Miten paska ja kusi liittyy vauvan imettämiseen? Ja sitä paitsi käydään......
Jos itselleni olisi ehdotettu sovituskoppia, olisin ollut tyytyväinen. Mikä meni pieleen.. tälle mammalle se ei sopinut, kävelee mielummin autoon imettämään ja nyt rutisee..
Kuukauden ikäinen on tosi pieni ja imee usein. Toisaalta miksi ei menisi pukukoppiin istumaan ja imettämään? Onhan siellä nyt oma rauha. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että imettää saa julkisesti, mutta sen voi tehdä huomaamattomasti niin, ettei tarvitse iskeä tissiä kaikkien nähtäville. Nostaa paidanhelmaa niin kukaan ei edes huomaa, että imetät.
Ihme uhriutuja taas. Olisi ilmoittanut myyjälle että voisitko antaa lapselleni ruokarauhan? Ollut joku katkera ilman opiskelupaikkaa jäänyt incelmies myyjänä. Jokainen normaali mies on nähnyt elämänsä aikana niin paljon tissejä ettei ruokintahetki herätä mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä oli oikeassa. Kukaan ei halua nähdä imettämistä ruokakaupassa.
Minäkin menen lähtökohtaisesti Prismaan ruokaostoksilla en katsomaan imetyssessioita.
Mitä se teet lastentarvikeosastolla jos ei sulla ole pientä lasta?
Eihän tuo henkilö sanonut, että hänellä ei ole lasta. Ja voihan sieltä lastenosastolta ostaa lelun vaikka siskontytölle.
T. Eri
No jos käyt ostamassa lelua siskontytölle ja siellä seisoo äiti imettämässä vauvaa niin mitenkä tämä luonnollinen tapahtuma voi sua häiritä?
Ehkäpä siskosikin on joskus joutunut tytärtään imettämään muuallakin kun kotonaan?
Mikä on aika todennäköstä jos siskosi on liikkunut kotinsa ulkopuolella kun vauva on ollut imetysikänen.
Aina voi aikunen, normaali ihminen päätään niin paljo taivuttaa ja kääntää ettei tartte kytätä kenenkään imettämistä.
Ymmärrän jos joku peräkammarinpoika eka kertaa nähdessään tissin IRL menee sekasin.
Mutta mietin että mitä se siellä vauvaosastolla tekee muutenkaan?
Vaikea sanoa miten tuo tilanne on mennyt. Riippuu todella paljon myyjän äänensävystä, miten tuon pyynnön tulkitsee. Onko se tarkoitettu hyvää tarkoittaen vai imetystä paheksuen. Tissithän ovat lasten ruokkimista varten luotu, joten siinä mielessä paheksuminen on vähän hassua. Toki ruokarauha on vauvalle tärkeää.
Mä olisin ollut mielissäni ehdotuksesta. Toinen vaihtoehto olisi ollut poistua kaupasta kotiin tai autoon imettämään. En ymmärrä nöyryytetyksi tuntemista ensinkään!
Mun on vaikee jotenkin sanoo mitä mieltä oon tästä. En omista lapsia ja oon bi(nainen) mutta enemmän miehinpäin suuntautunut joten mä kyllä ymmärrän että esim joku äijä saattaa kiihottua nähdessään tisun yllättäen, vaikka tää onkin vaan lapsen ruokintaa niin tissi on tissi. Ja on se itellekin kiusallista jos näkee jonkun imettävän jossain, yrittää olla kattomatta mut ite oon ainakin niin sellanen että jos nimenomaan yritän olla kattomatta niin ajatuksissani sit tuijotan...En suoraan tuomitse mutta kieltämättä ihmettelen mikä hinku joillain naisilla on tehdä tota (joskus vielä mahd. avoimella paikalla ja melkein kokonaan yläosatta), jos ite imettäisin niin menisin kyllä piiloon ihan siis just muita ajatellen, tuntuu kohteliaammalta. Jotenkin vertaisin tätä jopa siihen että esim äijää kutittaa palleista ja sen on pakko rapsuttaa, voi tehdä sen huomaamattomasti housujen päältä mahd piilossa tai vetää housut alas keskellä käytävää ja rapsutella antaumuksella. Anteeks
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden ikäinen on tosi pieni ja imee usein. Toisaalta miksi ei menisi pukukoppiin istumaan ja imettämään? Onhan siellä nyt oma rauha. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että imettää saa julkisesti, mutta sen voi tehdä huomaamattomasti niin, ettei tarvitse iskeä tissiä kaikkien nähtäville. Nostaa paidanhelmaa niin kukaan ei edes huomaa, että imetät.
Näinhän on voinut hyvin käydä tässäkin tapauksessa.
Hyvä olisi muistaa että kun sen imettämisen on jo alottanut niin ei siintä lähetä niin vaan kävelemään muualle.
Kyseessä ruokakauppa, ostoskori, vaunut, vauva rinnalla. Juu käveleppä siintä pukukopille.
Onko tuttu kauppa, tiedätkö missä pukukopit?
Montako olisi nähnyt sun rintasi jos olisit siirtynyt vauvaosastolta naistenvaateosastolle mistä useasti pukukopit löytyy?
Sillon täällä olisi ollut inkkelit, Karenit ja muut lumihiutaleet itkemässä sitä että nainen liikku kaupassa vauva rinnallaan kymmeniä metrejä. Paljastaen rintansa kaikille vastaantulijoille.
Olis tullut monta uhria itsensäpaljastaja äidille.
Samaa mieltä. Nokka pystyssä ihmiset pahastuu kaikesta nykyään. Keksimällä keksitään lisää pahastuksenaiheita kun elämä on urpoilla tylsää muutenkin.