Millaisia asioita paheksut 'salaa' lasten kasvattamisessa?
Kommentit (385)
Uralla etenemisen priorisointi lasten kasvatuksen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Taaperon vieminen päiväkotiin ja vanhempi itse jää kotiin vauvan kanssa.
Olisi sille taaperollekin kiva olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko? Varmaan siihen on joku syy että laitetaan päikkyyn. Kyllähän se taapero ehtii olla myös kotona, asteen verran virkeämmän vanhemman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni on hyvinkin traumatisoitunut. Asut Suomessa, ystävä hyvä. Toivon että helpottaa, mutta älä käytä traumoja syynä käytöksellesi.
Kenelle tää oli vastaus ja ylipäätään mikä järki tässä kommentissa? Oliko vastaus tuolle joka vei taaperon päiväkotiin ja jäi itse vauvan kanssa kotiin?
Kyllähän heikentynyt mielenterveys ja siten heikentynyt jaksaminen ja elämänhallinta on osaltaan traumojen vika? Miksi se asia pitäsi kiistää? Sehän on hyvä että ihminen tunnistaa oman heikkoutensa ja syyt niiden taustalla ja osaa tarvittaessa hakea apua ja ottaa apua vastaan. Tässä tapauksessa ihminen tajusi että taaperollekin parempi päästä ulkoileen ja virikkeiden ääreen sen sijaan että pitäisi olla väsyneen äidin kanssa kotona jonka väsymys olisi saattanut vain pahentua ilman päiväkodin apua ja perheen tilanne huonontua entisestään.
Pienet lapset ja vauvat ovat raskaita hoidettavia. Hyvä että on mahdollisuus Suomessa viedä isompi lapsi päiväkotiin jolloin vauva-arkea jaksaa paremmin ja isompikin lapsi hyötyy kun äiti jaksaa paremmin olla hänenkin kanssaan kun lapsien aiheuttamaa taakkaa saa vähän jaettua muillekin kuin äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko? Varmaan siihen on joku syy että laitetaan päikkyyn. Kyllähän se taapero ehtii olla myös kotona, asteen verran virkeämmän vanhemman kanssa.
En voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa. Taaperot on niin pieniä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Uralla etenemisen priorisointi lasten kasvatuksen edelle.
Ne miehet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää tuollaista ajatusmaailmaa. Taaperot on niin pieniä vielä.
Huomaan kyllä että ymmärryksessä on ongelmia
Tv:n yms ruutujen näyttäminen usein pikkulapsille. Se, ettei käytetä kunnollisia turvaistuimia ja jo pienet laitetaan kasvot menosuuntaan istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni on hyvinkin traumatisoitunut. Asut Suomessa, ystävä hyvä. Toivon että helpottaa, mutta älä käytä traumoja syynä käytöksellesi.
Kenelle tää oli vastaus ja ylipäätään mikä järki tässä kommentissa? Oliko vastaus tuolle joka vei taaperon päiväkotiin ja jäi itse vauvan kanssa kotiin?
Kyllähän heikentynyt mielenterveys ja siten heikentynyt jaksaminen ja elämänhallinta on osaltaan traumojen vika? Miksi se asia pitäsi kiistää? Sehän on hyvä että ihminen tunnistaa oman heikkoutensa ja syyt niiden taustalla ja osaa tarvittaessa hakea apua ja ottaa apua vastaan. Tässä tapauksessa ihminen tajusi että taaperollekin parempi päästä ulkoileen ja virikkeiden ääreen sen sijaan että pitäisi olla väsyneen äidin kanssa kotona jonka väsymys olisi saattanut vain pahentua ilman päiväkodin apua ja perheen tilanne huonontua entisestään.
Pienet lapset ja vauvat ovat raskaita hoidettavia. Hyvä että on mahdollisuus Suomessa viedä isompi lapsi päiväkotiin jolloin vauva-arkea jaksaa paremmin ja isompikin lapsi hyötyy kun äiti jaksaa paremmin olla hänenkin kanssaan kun lapsien aiheuttamaa taakkaa saa vähän jaettua muillekin kuin äidille.
Tottakai pitää viedä päivähoitoon jos se on perheelle parasta. Sitten voi reilusti sanoa että on liian väsynyt tms.
Mutta tuo on naurettavaa uhriutumista piiloutua joidenkin traumojen taakse ja tietysti naapurin Ellan traumat ei niihin verratuna merkkaa mitään ja plaaplaaplaa. Jos sulla on joku trauma mihin tarvit apua, se on sinun tehtäväsi hankkia sitä. Hyvin todennäköisesti naapurin Ellalla asiat on voineet olla pahemmin kuin sinulla mutta ei vain avaudu asioistaan naapureille.
Ei niinkään kasvatus asia vaan se että niitä lapsia on aivan pakko tehdä pienellä ikäerolla ihan vaan kun "pitää" vaikka ne omat voimavarat ei siihen riitä.
Sitten tosiaan viedään sitä vanhempaa päikkyyn että on voimia olla vauva kanssa.
Järjetöntä.
Voi tehdä myös toisin. Itse tein suuremmalla ikäerolla koska tiesin että en kykene useaan vaippaikäiseen samaan aikaan, enkä ome katunut päivääkään. Kukaan ei ole joutunut kärsimään lapsista siksi että mun ois ollu joku pakko tehdä ne liukuhihnameinigillä maailmaan. Kun ei ole.
-Että lapsen pukemiseen, vaipanvaihtoon, syömiseen ym tarvitaan youtube.
-Ylipäätään pienen lapsen liika ruutuaikaa.
-se ettei viedä asioita loppuu. Näen päivittäin miten vanhemmat taistelevat ulkovaatteita lasten päälle ja lopulta antavat periks ja toteavat "no toisaalta siellä/auto on lämmin. Tämän kerran sitten."
-"Lähdettäiskö kotiin?"
-se että annetaan lasten päättää ja määrätä. Ei aseteta rajoa.
-Jatkuva lapsen ympärillä pörrääminen ja palveleminen. Seurasin kerran tilannetta missä mehujäätä kuskattiin edes takaisin. Lapsen piti saada sellainen mutta ei kuitenkaan syönyt. Äiti yritti viedä sen välillä takaisin pakkaseen mutta aina kun lapsi inahti niin se tuotiin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää viedä päivähoitoon jos se on perheelle parasta. Sitten voi reilusti sanoa että on liian väsynyt tms.
Mutta tuo on naurettavaa uhriutumista piiloutua joidenkin traumojen taakse ja tietysti naapurin Ellan traumat ei niihin verratuna merkkaa mitään ja plaaplaaplaa. Jos sulla on joku trauma mihin tarvit apua, se on sinun tehtäväsi hankkia sitä. Hyvin todennäköisesti naapurin Ellalla asiat on voineet olla pahemmin kuin sinulla mutta ei vain avaudu asioistaan naapureille.
Ei kannata alkaa vääntää, jos joku on ihan palikka.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolineutraali kasvatus
Miten joku voi olla sukupuolineutraalia kasvatusta vastaan? En minä ainakaan kasvattanut sukupuolia vaan yksilöitä. Ja jos nyt pojalla sattui olemaan meidän ajalle ja kulttuurille hyväksyttyjä poikamaisia juttuja niin fine, ja samoin ihan ok jos sattui olemaan ei niin tyypillisiä poikamaisia juttuja ja kiinnostuksen kohteita, tai jopa käytöstä, jota mielletään tyttömäiseksi. Yritin hyvästä lapseni juuri sellaisina kuin olivat.
Esimerkiksi keskimmäinen pojista oli äärimmäisen siisti ja tykkäsi pitää mm kenkänsä jo hyvin pienestä hyvin puhtaina. Itse olen tällainen vähän hälläväliä äiti, mutta arvostin hänen näkemystään ja tarvettaan. Ketään pojastani ei koskaan ole kiinnostaneet autot, mutta tanssiminen ja kulttuuri noin yleisesti ottaen sitäkin enemmän. Tykkäävät lukea ja kokata. Menestyivät koulussa. Nyt on vanhempi valmistumassa teknillisestä korkeakoulusta ja toinen on jo melko pitkällä kokki-urallaan ja työskentelee jo toisessa tähtiravintolassa.
Nähkää lapsi yksilönä eikä sukupuolensa!
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä tuota paheksu, mutta sitä että lapsi viedään hoitoon ja vanhemmat jää lomailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata alkaa vääntää, jos joku on ihan palikka.
Älä nyt itseäsi noin rumasti hauku
Lasten annetaan juosta vapaana esimerkiksi ravintoloissa, junissa ja kauppakeskuksissa. Vaihtoehtoisesti lapsi makaa ravintolan tai liiketilan lattialla. Vanhemmat eivät puutu edellämainittuihin millään tavalla. Sitten kun lapsi saa kuuman keiton päällensä tai joku asruu hänen päälleen vahingossa tämä on tietenkin sen aikuisen vika joka ei katso eteensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niinkään kasvatus asia vaan se että niitä lapsia on aivan pakko tehdä pienellä ikäerolla ihan vaan kun "pitää" vaikka ne omat voimavarat ei siihen riitä.
Sitten tosiaan viedään sitä vanhempaa päikkyyn että on voimia olla vauva kanssa.
Järjetöntä.
Voi tehdä myös toisin. Itse tein suuremmalla ikäerolla koska tiesin että en kykene useaan vaippaikäiseen samaan aikaan, enkä ome katunut päivääkään. Kukaan ei ole joutunut kärsimään lapsista siksi että mun ois ollu joku pakko tehdä ne liukuhihnameinigillä maailmaan. Kun ei ole.
Niinpä.
Kaupassa lapsen annetaan hypistellä ja kuolata kaikki karkit läpi mutta niitä ei sitten ostetakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä.
Niinpä.
Voi tulla vaikka mitä yllätyksiä elämässä, vaikka kuinka tarkasti elämää.suunnittelee. Vaikkapa tulee oikein pahasti kehitysvammainen lapsi, niin se vaippojen käyttö ei pääty koskaan.
Aika monella on todella paljon traumataakkaa ja on ihan itse etsinyt tukea traumoista selviämiseen. Se ei ole naapurisi tehtävä etsiä sitä tukea sinulle.