Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei edes yritä ymmärtää miesten ongelmia?

Vierailija
16.08.2026 |

Esim syrjäytymistä, päihdeongelmia yms. Ei mies ole automaattisesti huono ihminen jos sillä on ongelmia.

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanuolia tulee koska naisille arka aihe. Miehen pitäisi olla supermies koko elämänsä ajan.

Ap

Aina voit olla oman elämäsi batman. Tai robin.

Vierailija
142/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Ihan yhtälailla voidaan sanoa että esim. monet fyysiset työt kuten raksa, palomies yms. hommat on sysätty miesten harteille. Ai niin, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun ei tue omaa agendaa. Mutta niin, melko hölmö heitto, kun kyse on pitkälti sukupuolittuneista työtehtävistä. Monet katsoisivat kieroon jos mies olisi esim. päiväkodissa töissä, koska se on "epänormaalia". 

"Sysätty". En usko että kukaan pakottaa sua pelastajaksi.  Et pääsisi vaikka yrittäisit. Rakennusalalla on paljon naisia, yleensä johtohommissa.

Itsehän tekaisin otona ok-talon pystymetsään kolmessa kuukaudessa.

Tutustuin juuri lähihoitajamieheen ja olen hulluna häneen. 

N

Ja pointti oli? Naisparatko pakotetaan hoitamaan lapsia ja vanhuksia, eivät voi itse tehdä valintoja opinnoissa ja töissä? On miehiäkin varhaiskasvatuksessa, ei se poista sitä, että enemmistö on naisia ja tilanne on päinvastainen rakennusalalla. On sukupuolittuneita ammatteja halusit tai et. 

Ketjun pointti oli luuserimiesten luuserius. Miksi sinä olet luuseri, etkä osaa ratkoa ongelmiasi?

Naisissa on PALJON enemmän hulluja kuin miehissä. Peräti 20% nuorista naisista on hulluja ja käyttää masennuslääkkeitä. Määrä on tuplaantunut 10 vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä menee nykyään huonosti koska naiset päättävät nykyään miesten asioista, parannuskeino olisi se että miesten asioista päättäisi vain ja ainoastaan terveet miehet. Miehille pitäisi saada työpaikkoja ja miehille pitäisi saada parempaa palkkaa, jos mies ei menesty niin terveiden miesten pitäisi auttaa miehiä eikä kenenkään tasa-arvo hömppämiehen. 

Nykyään on vaikea olla mies koska tasa-arvon takia ei saa olla mies ja tasa-arvo häivyttää sukupuolet pois kun taas samalla terveet naiset odottaa mies on perinteinen mies eli ottaa vastuun, pitää huolta, auttaa tekee raskaita töitä yms. 

Myös naisilla on nykyään ongelmia kuten myös miehillä, elämme epätervettä aikaa. Ehkä joku kasari ja ysäri oli vielä suht tervettä aikaa. 

Ongelmana on, etteivät miehet vaivaudu itse panemaan tikkua ristiin toistensa etten. Sinäkään et tee muuta kuin ulvot netissä että kaikki on naisten syytä.

Mitä minä voin tehdä? En minä ole päättämässä asioista missä päätetään kuinka poikia kasvatetaan, en ole päättämässä miehille lisää palkkaa, en ole päättämässä että miehet saavat hyviä työpaikkoja enkä ole päättämässä sitä asiaa kuinka miesten roolia tuetaan. 

En ole minäkään ja olen nainen?? Minulla on kyllä kaksi poikaa, joiden kasvatukseen olen tietenkin vaikuttanut, mutta ei minulla ole valtaa poikien kasvatukseen yleisesti.

Kouluilla ja päiväkodeilla on. Ehkä niitä pitäisi kehittää siihen suuntaan jälleen missä pojat saavat olla poikia eli vapautta lisää siihen että poika voi olla sellainen kun hän haluaa olla? 

Lisää vapautta mihin? Tässähän on muutama vuosikymmen hoettu, miten pojat on poikia. 

No onko nykyään pojilla käsitöitä ja tytöillä rättikässää? Onko nykyään liikuntatunnit sukupuolieroteltu? Onko nykyään naisia armeijassa? Eikö nykyään myös isät tee kotitöitä ja ole kotona? 

Miten voit sanoa että pojat on poikia kun sukupuolet on häivytetty pois? 

Miten nämä käsityöt, kotityöt ja armeija hälventää sukupuolta? Ei mitenkään.

Vierailija
144/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä menee nykyään huonosti koska naiset päättävät nykyään miesten asioista, parannuskeino olisi se että miesten asioista päättäisi vain ja ainoastaan terveet miehet. Miehille pitäisi saada työpaikkoja ja miehille pitäisi saada parempaa palkkaa, jos mies ei menesty niin terveiden miesten pitäisi auttaa miehiä eikä kenenkään tasa-arvo hömppämiehen. 

Nykyään on vaikea olla mies koska tasa-arvon takia ei saa olla mies ja tasa-arvo häivyttää sukupuolet pois kun taas samalla terveet naiset odottaa mies on perinteinen mies eli ottaa vastuun, pitää huolta, auttaa tekee raskaita töitä yms. 

Myös naisilla on nykyään ongelmia kuten myös miehillä, elämme epätervettä aikaa. Ehkä joku kasari ja ysäri oli vielä suht tervettä aikaa. 

Ongelmana on, etteivät miehet vaivaudu itse panemaan tikkua ristiin toistensa etten. Sinäkään et tee muuta kuin ulvot netissä että kaikki on naisten syytä.

Mitä minä voin tehdä? En minä ole päättämässä asioista missä päätetään kuinka poikia kasvatetaan, en ole päättämässä miehille lisää palkkaa, en ole päättämässä että miehet saavat hyviä työpaikkoja enkä ole päättämässä sitä asiaa kuinka miesten roolia tuetaan. 

Eikä ole naisetkaan mikään massa, jossa jokainen yksilö voi päättää noista asioista yhtään sen enempää. Silti täällä syyllistetään naiset kaikesta mahdollisesta.

Kukaan ei myöskään ole vaatinut sinua noihin kuvailemiisi asioihin. Älä siis vaadi sitä muiltakaan. Me palstalla keskustelijat tuskin olemme yhtään sen kykeneväisempiä niihin.

Vierailija
145/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heillä on ihan riittävästi ongelmia ihan omasta takaa?

Vierailija
146/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii just. Naisten kuuluu myös muistaa antaa pesää syrjäytyneille miehille. 🥹 Jotta syrjäytyminen saataisiin loppumaan. 😊

Miten se pesän antaminen syrjäytymisen poistaa? 

Ei mitenkään, mutta sitä täällä ollaan vaatimassa joka välissä ja kaiken muun ohessa.

Vierailija
147/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, kuinka kauan tätä samaa keskustelua pitää käydä? Aina kun naiset puhuvat omista ongelmistaan, paikalle ilmestyy joku kertomaan, että ”mutta entäs miehet?”. Ihan kuin naisten kokemuksia ei voisi käsitellä hetkeäkään ilman, että keskustelu pitää väkisin kääntää miesten ongelmiin.

Ja kyllä, olen feministi ja sanon tämän ihan suoraan: minua ei kiinnosta enää yhtään tämä jatkuva miesten ”meitä ei ymmärretä” määkiminen. Miehet kyllä osaavat puhua omista ongelmistaan silloin kun haluavat. Mutta aivan liian usein vastuu niiden ratkaisemisesta yritetään ujuttaa naisten harteille. Naisten pitäisi ymmärtää yksinäisiä miehiä, kuunnella vihaisia miehiä, tukea päihdeongelmaisia miehiä, kasvattaa syrjäytyneitä miehiä ja vielä kaiken päälle vakuuttaa heille, etteivät he ole pahoja ihmisiä. Miksi ihmeessä?

Totta kai syrjäytyminen ja päihdeongelmat ovat todellisia ongelmia. En minä sitä kiistä. Mutta tämä ”mies ei ole automaattisesti huono ihminen, jos sillä on ongelmia” on niin kummallinen olkinukke, että ihan oikeasti tekisi mieli repiä hiukset päästä. Kuka tässä on väittänyt, että jokainen ongelmissa oleva mies olisi paha ihminen? Ei kukaan. Miehet vain tuntuvat tarvitsevan jatkuvasti vakuuttelua siitä, että heidän pahoinvointinsa on yhteiskunnallisesti merkittävää.

Samaan aikaan naiset joutuvat aivan oikeasti elämään yhteiskunnassa, jossa heidän kehoaan, seksuaalisuuttaan, ulkonäköään, ikäänsä, äitiyttään ja käyttäytymistään arvioidaan jatkuvasti. Naiset kohtaavat seksuaalista häirintää ja väkivaltaa, kantavat suhteettoman paljon vastuuta monesta näkymättömästä hoivatyöstä ja joutuvat jatkuvasti tasapainoilemaan sen välillä, ovatko he miesten mielestä liian äänekkäitä, liian hiljaisia, liian itsenäisiä, liian vaikeita, liian helppoja, liian lihavia, liian laihoja, liian vanhoja tai liian kunnianhimoisia.

Ja sitten pitäisi vielä pysähtyä suremaan sitä, että joku mies kokee olevansa yksinäinen?

Anteeksi nyt vain, mutta joskus perspektiiviä tarvitaan.

Minusta on myös uskomattoman rasittavaa tämä oletus, että naisten pitäisi tuntea erityistä vastuuta miesten pahoinvoinnista vain siksi, että olemme naisia. Jos mies on syrjäytynyt, yhteiskunnan pitää auttaa häntä. Jos hänellä on päihdeongelma, hänelle pitää tarjota hoitoa. Jos hän on yksinäinen, hänen pitäisi saada tukea. Mutta miksi helvetissä ensimmäinen ratkaisu on aina se, että naisten pitäisi ymmärtää häntä paremmin?

Miehet ovat aikuisia ihmisiä! He kykenevät rakentamaan ystävyyssuhteita, hakemaan apua ja osallistumaan yhteiskuntaan siinä missä naisetkin. Feminismi ei ole miesten henkilökohtainen ilmainen terapiapalvelu.

Ja ennen kuin joku taas alkaa kirjoittaa, että ”kaikki miehet eivät ole tällaisia”, niin tiedän. Ei tarvitse. En ole sanonut, että kaikki miehet ovat samanlaisia. Puhun yhteiskunnallisista rakenteista ja keskustelukulttuurista. Jos joku tunnistaa itsensä tekstistä, kannattaa ehkä miettiä miksi, eikä ensimmäisenä alkaa syyttää naisia siitä, etteivät he ymmärrä.

Minua kiinnostaisi joskus nähdä keskustelu, jossa naiset saisivat puhua naisten kokemuksista ilman, että joku mies ilmestyy viiden minuutin päästä kertomaan, että hänen ongelmansa ovat vieläkin tärkeämpiä.

Joten kyllä: autetaan ihmisiä, jotka kärsivät. Mutta lopetetaan tämä jatkuva miesten pahoinvoinnin käyttäminen keinona vaatia naisilta lisää ymmärrystä, empatiaa ja hoivaa. Naisten ei tarvitse kantaa vastuuta aikuisten miesten elämästä.

Ja jos joku mies kokee tämän epäreiluksi, hyvä. Ehkä pieni epämukavuus on joskus ihan terve muistutus siitä, miltä tuntuu, kun oma kokemus ei automaattisesti saa keskustelun keskipistettä.

Vierailija
148/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se ymmärtäminen mitään auta

potku pers eelle

Tuohan on jo se nykyinen metodi. Miehelle sanotaan että miehistys nyt, jos vähääkään oireilee. 

Se "miehistyminen" tarkoittaa siinä yhteydessä, että yritä itsekin tehdä asioille jotain pelkän paapomisen odottamisen sijaan. Aikuisen ihmisen on yritettävä itsekin, eikä kuvitella olevansa lapsi, jonka eteen joku muu tekee kaiken.

Vierailija
149/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Ihan yhtälailla voidaan sanoa että esim. monet fyysiset työt kuten raksa, palomies yms. hommat on sysätty miesten harteille. Ai niin, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun ei tue omaa agendaa. Mutta niin, melko hölmö heitto, kun kyse on pitkälti sukupuolittuneista työtehtävistä. Monet katsoisivat kieroon jos mies olisi esim. päiväkodissa töissä, koska se on "epänormaalia". 

"Sysätty". En usko että kukaan pakottaa sua pelastajaksi.  Et pääsisi vaikka yrittäisit. Rakennusalalla on paljon naisia, yleensä johtohommissa.

N

Ja pointti oli? Naisparatko pakotetaan hoitamaan lapsia ja vanhuksia, eivät voi itse tehdä valintoja opinnoissa ja töissä? On miehiäkin varhaiskasvatuksessa, ei se poista sitä, että enemmistö on naisia ja tilanne on päinvastainen rakennusalalla. On sukupuolittuneita ammatteja halusit tai et. 

Ketjun pointti oli luuserimiesten luuserius. Miksi sinä olet luuseri, etkä osaa ratkoa ongelmiasi?

Naisissa on PALJON enemmän hulluja kuin miehissä. Peräti 20% nuorista naisista on hulluja ja käyttää masennuslääkkeitä. Määrä on tuplaantunut 10 vuodessa.

Joo, onhan se nyt paljon coolimpaa istua linnassa taposta tai pahoinpitelystä, kuin hakea itselleen apua ennen kun joutuu ongelmiin 👍👍👍Maksella korvauksia uhrille tai tämän perheelle loppuelämänsä. Kertoa omalle pojalleen, millainen SANKARI iskä on ollut 👍👍👍👍

Vierailija
150/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiselvä Allun ulina, osa 15785436788875444566788856776540007532136778837953555543672256697543367000000000000000

😂

Miten tästä tunnistit Allun? Itse en...!

Koska vain Allu tekee naisia yleistäviä aloituksia, jotka eivät ole mitenkään älykkäitä ja koko keskustelun hän ei osaa jankuttaa kuin omaa agendaansa. 

Se, että hänen ÄO on 60, paistaa läpi niin että näkö lähtee. 

Kiitos! Jätänkin tämän ketjun sitten tähän. Kokemuksesta oppineena tiedän ettei Allun kanssa kannata jäädä jankkaamaan. Siitä kun ei tule keskustelua, eikä tolkullista loppua.😌

Viimeistään huomenna hän ihmettelee, miksi naiset istuvat kahviloissa, miksi naiset matkustelee, miksi naisilla on niin paljon helpompaa, miksi naisilla on rahaa...  Lista on fking loputon! 

😂😂😂😂😂

Vierailija
151/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Tuohan on jo se nykyinen metodi. Miehelle sanotaan että miehistys nyt, jos vähääkään oireilee. 

Se "miehistyminen" tarkoittaa siinä yhteydessä, että yritä itsekin tehdä asioille jotain pelkän paapomisen odottamisen sijaan. Aikuisen ihmisen on yritettävä itsekin, eikä kuvitella olevansa lapsi, jonka eteen joku muu tekee kaiken.

Miehet alkaa itkemään, kun joku käskee miehistyä siinä missä nainen aloittaa päivänsä mantralla get up, dress up, make up and never give up😂

Voi kyynel, miehet. 

Vierailija
152/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Joo, onhan se nyt paljon coolimpaa istua linnassa taposta tai pahoinpitelystä, kuin hakea itselleen apua ennen kun joutuu ongelmiin 👍👍👍Maksella korvauksia uhrille tai tämän perheelle loppuelämänsä. Kertoa omalle pojalleen, millainen SANKARI iskä on ollut 👍👍👍👍

SANKARI, joka pieksi jonkun sivullisen kännipäissään snagarijonossa 🙄

Vierailija
153/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Okei, kun ex totesi läheisen kuoleman jälkimainingeissa että pitää miehistyä, olinkin vain paapottava lapsi  joka odotti että joku muu tekee kaiken puolestani. 

Vierailija
154/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ongelmat, mutta en ymmärrä sitä, että kaikista ongelmista syytetään muita eikä itse oteta mitään positiivisia askelia näiden ongelmien selvittämiseksi.

Jos liiallinen päihteiden käyttö on ongelma, silloin ratkaisuna on ensisijaisesti hakea siihen asianmukaista apua, esimerkiksi päihde- tai vieroitushoitoa. Jos ongelmana taas on syrjäytyminen, yksinäisyys tai vaikeudet ihmissuhteissa, silloin olisi paikallaan keskustella asiasta esimerkiksi terapeutin tai muun ammattilaisen kanssa, hakea vertaistukea, lukea aihetta käsittelevää kirjallisuutta ja ennen kaikkea pyrkiä itse tekemään jotain tilanteen muuttamiseksi.

Ongelman olemassaolo ei itsessään ole häpeällistä, eikä avun hakemista pitäisi hävetä. Sen sijaan on kohtuutonta ajatella, että vastuu omasta paranemisesta tai elämäntilanteen korjaamisesta voitaisiin siirtää kokonaan muiden ihmisten vastuulle. Ette voi sysätä vastuuta omasta toipumisestanne naisille, etenkään täysin vieraille naisille, ilman että itse haette apua ongelmiinne ja olette valmis tekemään niiden eteen töitä.

Vieraat naiset eivät ole velvollisia toimimaan terapeutteina, päihdehoitajina, yksinäisyyden lääkkeenä tai pelastajina. Heillä ei myöskään ole velvollisuutta tarjota ystävyyttä, seurustelua tai parisuhdetta vain siksi, että joku toinen kokee olevansa yksinäinen tai syrjäytynyt. Ihmissuhteiden pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen ja vastavuoroisuuteen, ei siihen, että toinen osapuoli asetetaan vastuuseen toisen hyvinvoinnista.

Vierailija
155/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole minäkään ja olen nainen?? Minulla on kyllä kaksi poikaa, joiden kasvatukseen olen tietenkin vaikuttanut, mutta ei minulla ole valtaa poikien kasvatukseen yleisesti.

Kouluilla ja päiväkodeilla on. Ehkä niitä pitäisi kehittää siihen suuntaan jälleen missä pojat saavat olla poikia eli vapautta lisää siihen että poika voi olla sellainen kun hän haluaa olla? 

Niin sitä nytkin tehdään. Jos poikien vapautta rajoittaa se, että heiltä edellytetään käytöstapoja muita ihmisiä kohtaan niin voi voi.

Vierailija
156/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Okei, kun ex totesi läheisen kuoleman jälkimainingeissa että pitää miehistyä, olinkin vain paapottava lapsi  joka odotti että joku muu tekee kaiken puolestani. 

Naisten odotetaan jostain syystä aina hoitavan läheisen kuollessa hautajaiset ja paperisodan. Ei jää sillä lailla aikaa maata ja surra kuin miehillä.

Vierailija
157/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Naisten odotetaan jostain syystä aina hoitavan läheisen kuollessa hautajaiset ja paperisodan. Ei jää sillä lailla aikaa maata ja surra kuin miehillä.

Ja sinä tietenkin oletat että näin oli tässäkin tapauksessa, koska nainen ei koskaan toimi väärin tai tee mitään väärää. Tuon juuri halusin tuoda esille, jos mies edes suree piruvie läheisensä kuolemaa, sekin on jo heikkouden merkki. 

Vierailija
158/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miesten ongelmat kiinnosta ketään, minulla meni aikaa ymmärtää tämä. Eikä sitä vastaan voi taistella, vaikka sanot tai teet mitä tahansa, ketään ei tule ikinä kiinnostamaan. Kannattaa oikeasti keskittyä muihin asioihin, koska tämä kuuluu apina-aivo osastoon, ihmisapinan aivot ei pysty tuntemaan empatiaa miehiä kohtaan.

Tsemppiä kaikille miehille, ihan turhaan keskustelette tai yritätte saada muutosta, sitä ei tule ikinä.

Älä jauha paskaa, poika. Minun ongelmani nimenomaan huolestuttivat lähipiiriäni ja sekä silloinen naisystäväni, vanhempani että kaverini ansiokkaasti estivät minua vajoamasta kokonaan, ml. se että tuuppivat selästä hakeutumaan terapiaan. Jos olisi noudattanut sinun ja muiden palstan valittajamiesten esimerkkiä, olisin tuhlannut aikaa kiukutteluun ja muiden haukkumiseen ja lopulta varmaan menettänyt elämänhallinnan kokonaan.

Tsemppiä tosiaan kaikille miehille, älkää kuunnelko tuollaisten omassa itsesäälissään rypevien naisvihaajien ulinaa.

M40

Tälläiset fiksut miehet palauttaa mun uskon vielä. Kiitos. Mut lisäisin kyllä vielä että tsemppiä myös meille naisille kun joudutaan kuunteleen tällästä liian usein

Olet oikeassa, tsemppiä teille naisillekin että jaksatte. Miehiäkin on moneen junaan, myös hyviä yksilöitä on. Yritetään sietää ja tukea toinen toistamme.

M40

Vierailija
159/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Ja sinä tietenkin oletat että näin oli tässäkin tapauksessa, koska nainen ei koskaan toimi väärin tai tee mitään väärää. Tuon juuri halusin tuoda esille, jos mies edes suree piruvie läheisensä kuolemaa, sekin on jo heikkouden merkki. 

Niin se nyt vaan yleenså menee, että naisen odotetaan toimivan ja mies saa pysähtyä. Ikinä en ole naisena saanut pysähtyä suremaan tai saanut mieheltä suruuni tukea. 

Vierailija
160/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Miehet alkaa itkemään, kun joku käskee miehistyä siinä missä nainen aloittaa päivänsä mantralla get up, dress up, make up and never give up😂

Voi kyynel, miehet. 

On se kiva lukea näitä artikkeleita naisten yksinäisyydestä, kun on perhe, kaveripiiri, työkaverit, harrastuskaverit, somekaverit mutta koetaan olevan yksinäisiä, ja sitten tiedän ihan konkreettisesti tapauksia, missä puhelimeen tulee viesti ehkä kerran kahdessa viikossa ja sekin on operaattorilta. Jälkimmäisessä ehkä vähän vaikeampi vetää mitään dress up, make up, never give up SLAYYYY roolia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan