Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei edes yritä ymmärtää miesten ongelmia?

Vierailija
16.08.2026 |

Esim syrjäytymistä, päihdeongelmia yms. Ei mies ole automaattisesti huono ihminen jos sillä on ongelmia.

Kommentit (188)

Vierailija
121/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Ihan yhtälailla voidaan sanoa että esim. monet fyysiset työt kuten raksa, palomies yms. hommat on sysätty miesten harteille. Ai niin, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun ei tue omaa agendaa. Mutta niin, melko hölmö heitto, kun kyse on pitkälti sukupuolittuneista työtehtävistä. Monet katsoisivat kieroon jos mies olisi esim. päiväkodissa töissä, koska se on "epänormaalia". 

Enpä ole kyllä huomannut yhdenkään palomiehen, raksamiehen tms. valittavan siitä, että tekevät noita töitä. Heillä on hommat hoidettavana ja sen verran selkärankaa, ettei aikaa eikä tarvetta ole valittaa ja trollata netissä kuten sinulla.

Väittämä oli että hoivatyö on sysätty naisten niskoille. Toin vain esiin, että kyse on ammattien sukupuolittumisesta... Mutta juu, niinhän se nykyään menee, että on paska ihminen jos yksinkertaisesti puhuu faktoja. Ilmeisesti ammattien sukupuolittumistakaan ei ole olemassa, jos kyse ei ole naisten ammateista. Miehet menevät ammatteihin joihin haluavat mennä ja naiset sysätään

Kyllä, sysätään. Miehet eivät viitsi tehdä asioita, joita ei kuitenkaan voi jättää tekemättä ja naiset joutuvat sitten hoitamaan ne. Siitä hyvästä saamme kuulla vinkumista siitä, että miehillä on muka niin rankkaa.

Aa niin, että naiset lapsesta pitäen työnnetään tiettyihin hommiin ja miehet vaan lampsivat sinne mitä haluavat tehdä, heitä ei mitenkään ohjailla? Okei okei. En kyllä ole yhdeltäkään hoitajalta kuullut, että heidät olisi painostettu valitsemaan se ala. 

Vierailija
122/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä menee nykyään huonosti koska naiset päättävät nykyään miesten asioista, parannuskeino olisi se että miesten asioista päättäisi vain ja ainoastaan terveet miehet. Miehille pitäisi saada työpaikkoja ja miehille pitäisi saada parempaa palkkaa, jos mies ei menesty niin terveiden miesten pitäisi auttaa miehiä eikä kenenkään tasa-arvo hömppämiehen. 

Nykyään on vaikea olla mies koska tasa-arvon takia ei saa olla mies ja tasa-arvo häivyttää sukupuolet pois kun taas samalla terveet naiset odottaa mies on perinteinen mies eli ottaa vastuun, pitää huolta, auttaa tekee raskaita töitä yms. 

Myös naisilla on nykyään ongelmia kuten myös miehillä, elämme epätervettä aikaa. Ehkä joku kasari ja ysäri oli vielä suht tervettä aikaa. 

Ongelmana on, etteivät miehet vaivaudu itse panemaan tikkua ristiin toistensa etten. Sinäkään et tee muuta kuin ulvot netissä että kaikki on naisten syytä.

Mitä minä voin tehdä? En minä ole päättämässä asioista missä päätetään kuinka poikia kasvatetaan, en ole päättämässä miehille lisää palkkaa, en ole päättämässä että miehet saavat hyviä työpaikkoja enkä ole päättämässä sitä asiaa kuinka miesten roolia tuetaan. 

En ole minäkään ja olen nainen?? Minulla on kyllä kaksi poikaa, joiden kasvatukseen olen tietenkin vaikuttanut, mutta ei minulla ole valtaa poikien kasvatukseen yleisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisitko jo jum4l4ut4 vastata siihen että kun sulle on naiset ja miehet, niin miten jaottelet ne esim seksuaalisen suuntautumisen mukaan? Tai tr*nssukupuoliset? Tai sellaiset tr*nssukupuoliset jotka olis ns esim mieheks jäätyään ollutkin h0m0ja? Tai mites nää jotka ei koe olevansa kumpaakaan? Kuinka monta lokeroo on ja miten ne menee tarkasti, kiitos. Muuten sun puheet on täyttä sheissea jos et osaa ees perustella. Muista myös ottaa huomioon a-seksuaalit molemmissa (tai jokaisessa) sukupuolessa yms. Ps. itepähän puhuit sukupuolista, ihan siks vaan

Vierailija
124/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voisitko jo jum4l4ut4 vastata siihen että kun sulle on naiset ja miehet, niin miten jaottelet ne esim seksuaalisen suuntautumisen mukaan? Tai tr*nssukupuoliset? Tai sellaiset tr*nssukupuoliset jotka olis ns esim mieheks jäätyään ollutkin h0m0ja? Tai mites nää jotka ei koe olevansa kumpaakaan? Kuinka monta lokeroo on ja miten ne menee tarkasti, kiitos. Muuten sun puheet on täyttä sheissea jos et osaa ees perustella. Muista myös ottaa huomioon a-seksuaalit molemmissa (tai jokaisessa) sukupuolessa yms. Ps. itepähän puhuit sukupuolista, ihan siks vaan

Täh?

Vierailija
125/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miesten ongelmat kiinnosta ketään, minulla meni aikaa ymmärtää tämä. Eikä sitä vastaan voi taistella, vaikka sanot tai teet mitä tahansa, ketään ei tule ikinä kiinnostamaan. Kannattaa oikeasti keskittyä muihin asioihin, koska tämä kuuluu apina-aivo osastoon, ihmisapinan aivot ei pysty tuntemaan empatiaa miehiä kohtaan.

Tsemppiä kaikille miehille, ihan turhaan keskustelette tai yritätte saada muutosta, sitä ei tule ikinä.

Kertokaa nyt joku, miten naisten pitäisi miesten ongelmista välittää? Monet naiset jo työskentelevät ammateissa, joissa pyritään ehkäisemään ja autetaan syrjäytyneitä ja päihdeongelmaisia, mitä muuta vielä pitäisi tehdä?

Anybody?

Vierailija
126/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se ymmärtäminen mitään auta

potku pers eelle

Tuohan on jo se nykyinen metodi. Miehelle sanotaan että miehistys nyt, jos vähääkään oireilee. 

Kuka sanoo?

Vierailija
127/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä menee nykyään huonosti koska naiset päättävät nykyään miesten asioista, parannuskeino olisi se että miesten asioista päättäisi vain ja ainoastaan terveet miehet. Miehille pitäisi saada työpaikkoja ja miehille pitäisi saada parempaa palkkaa, jos mies ei menesty niin terveiden miesten pitäisi auttaa miehiä eikä kenenkään tasa-arvo hömppämiehen. 

Nykyään on vaikea olla mies koska tasa-arvon takia ei saa olla mies ja tasa-arvo häivyttää sukupuolet pois kun taas samalla terveet naiset odottaa mies on perinteinen mies eli ottaa vastuun, pitää huolta, auttaa tekee raskaita töitä yms. 

Myös naisilla on nykyään ongelmia kuten myös miehillä, elämme epätervettä aikaa. Ehkä joku kasari ja ysäri oli vielä suht tervettä aikaa. 

Ongelmana on, etteivät miehet vaivaudu itse panemaan tikkua ristiin toistensa etten. Sinäkään et tee muuta kuin ulvot netissä että kaikki on naisten syytä.

Mitä minä voin tehdä? En minä ole päättämässä asioista missä päätetään kuinka poikia kasvatetaan, en ole päättämässä miehille lisää palkkaa, en ole päättämässä että miehet saavat hyviä työpaikkoja enkä ole päättämässä sitä asiaa kuinka miesten roolia tuetaan. 

En ole minäkään ja olen nainen?? Minulla on kyllä kaksi poikaa, joiden kasvatukseen olen tietenkin vaikuttanut, mutta ei minulla ole valtaa poikien kasvatukseen yleisesti.

Kouluilla ja päiväkodeilla on. Ehkä niitä pitäisi kehittää siihen suuntaan jälleen missä pojat saavat olla poikia eli vapautta lisää siihen että poika voi olla sellainen kun hän haluaa olla? 

Vierailija
128/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miesten ongelmat kiinnosta ketään, minulla meni aikaa ymmärtää tämä. Eikä sitä vastaan voi taistella, vaikka sanot tai teet mitä tahansa, ketään ei tule ikinä kiinnostamaan. Kannattaa oikeasti keskittyä muihin asioihin, koska tämä kuuluu apina-aivo osastoon, ihmisapinan aivot ei pysty tuntemaan empatiaa miehiä kohtaan.

Tsemppiä kaikille miehille, ihan turhaan keskustelette tai yritätte saada muutosta, sitä ei tule ikinä.

Älä jauha paskaa, poika. Minun ongelmani nimenomaan huolestuttivat lähipiiriäni ja sekä silloinen naisystäväni, vanhempani että kaverini ansiokkaasti estivät minua vajoamasta kokonaan, ml. se että tuuppivat selästä hakeutumaan terapiaan. Jos olisi noudattanut sinun ja muiden palstan valittajamiesten esimerkkiä, olisin tuhlannut aikaa kiukutteluun ja muiden haukkumiseen ja lopulta varmaan menettänyt elämänhallinnan kokonaan.

Tsemppiä tosiaan kaikille miehille, älkää kuunnelko tuollaisten omassa itsesäälissään rypevien naisvihaajien ulinaa.

M40

Tälläiset fiksut miehet palauttaa mun uskon vielä. Kiitos. Mut lisäisin kyllä vielä että tsemppiä myös meille naisille kun joudutaan kuunteleen tällästä liian usein

Vierailija
129/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä sure. Huomenna et ymmärrä, miten naisilla on rahaa istua kahviloissa. Sen jälkeen et ymmärrä, miksi naisilla on deittiapeissa parempi flaksi. Sen jälkeen et ymmärrä taaaaaaaskaaaaan, miten naisilla on varaa laittaa kynsiään. 

Vierailija
130/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluilla ja päiväkodeilla on. Ehkä niitä pitäisi kehittää siihen suuntaan jälleen missä pojat saavat olla poikia eli vapautta lisää siihen että poika voi olla sellainen kun hän haluaa olla? 

Lisää vapautta mihin? Tässähän on muutama vuosikymmen hoettu, miten pojat on poikia. 

Vierailija
131/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Ihan yhtälailla voidaan sanoa että esim. monet fyysiset työt kuten raksa, palomies yms. hommat on sysätty miesten harteille. Ai niin, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun ei tue omaa agendaa. Mutta niin, melko hölmö heitto, kun kyse on pitkälti sukupuolittuneista työtehtävistä. Monet katsoisivat kieroon jos mies olisi esim. päiväkodissa töissä, koska se on "epänormaalia". 

Ok eli vielä lisäks elät 80-luvulla. Momnet naiset on palomiehiä ja miehet lasten leireillä ja päiväkodissa töissä, kokemusta on. Onko muuta ulinaa vai ootko kohta saanu purettua ton sisäisen naisvihan

Huoh, ei missään väitetty etteikö noissa hommissa ole yhtäkään naista tai vastavuoroisesti miestä. Voit googlata "ammattien sukupuolittuminen" ja saat liudan artikkeleita, vaikka Ylen artikkeli vuodelta 2023 "Kone näyttää, miten pahasti jotkin alat ovat sukupuolittuneita korkeakouluissa". Vieläkin on ns. naisten ja miesten ammatteja, tykkäsit tai et. 

Huoh, kukaan ei myöskään väitä etteikö niitä olisi, eikä sillä ole merkitystäkään. Se vain ei liity mitenkään siihen, että aloittaja itkee naisia huolehtimaan miesten ongelmista.

Vierailija
132/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

ÄO 50? ja ei se toisilla selaimilla itelleen tykkäyksien laitto nyt auta. Jäit jo kiinni

Vierailija
133/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monet koittaakin ymmärtää. Iso osa miehistä pitää sitä akkojen jorinoina jos koittaa auttaa. Ei huolita sitä apua ja syytetään vain auttajaa. Ja kaikkia muita paitsi itseä.

Vierailija
134/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sysätty". En usko että kukaan pakottaa sua pelastajaksi.  Et pääsisi vaikka yrittäisit. Rakennusalalla on paljon naisia, yleensä johtohommissa.

Itsehän tekaisin otona ok-talon pystymetsään kolmessa kuukaudessa.

Tutustuin juuri lähihoitajamieheen ja olen hulluna häneen. 

N

Ja pointti oli? Naisparatko pakotetaan hoitamaan lapsia ja vanhuksia, eivät voi itse tehdä valintoja opinnoissa ja töissä? On miehiäkin varhaiskasvatuksessa, ei se poista sitä, että enemmistö on naisia ja tilanne on päinvastainen rakennusalalla. On sukupuolittuneita ammatteja halusit tai et. 

Ketjun pointti oli luuserimiesten luuserius. Miksi sinä olet luuseri, etkä osaa ratkoa ongelmiasi?

Eli sukupuolittuneita töitä ei mielestäsi ole ja olen luuseri, koska mielestäni niitä on? öö OK? Äly loppuu ja ad hominemit alkaa. 

Niin alkaa, sinulla. Koko ketju alkoi itsekkään sovinistisian ruikutuksesta kun naiset ei passaa häntä ja muita ukkeleita silloin kun käsketään.

Ai nyt olen jo ketjun aloittaja... Psykoosit tulilla, ei kai siinä. 

Niin, sinulla, kun vedät tuollaisia älyttömiä ja lapsellisia johtopäätöksiä. Jos et ole aloittaja, merkkaa se jotenkin, koska sinua on vaikeaa erottaa hänestä kun juttusi ovat samanlaisia.

Vierailija
135/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok eli vielä lisäks elät 80-luvulla. Momnet naiset on palomiehiä ja miehet lasten leireillä ja päiväkodissa töissä, kokemusta on. Onko muuta ulinaa vai ootko kohta saanu purettua ton sisäisen naisvihan

Huoh, ei missään väitetty etteikö noissa hommissa ole yhtäkään naista tai vastavuoroisesti miestä. Voit googlata "ammattien sukupuolittuminen" ja saat liudan artikkeleita, vaikka Ylen artikkeli vuodelta 2023 "Kone näyttää, miten pahasti jotkin alat ovat sukupuolittuneita korkeakouluissa". Vieläkin on ns. naisten ja miesten ammatteja, tykkäsit tai et. 

Huoh, kukaan ei myöskään väitä etteikö niitä olisi, eikä sillä ole merkitystäkään. Se vain ei liity mitenkään siihen, että aloittaja itkee naisia huolehtimaan miesten ongelmista.

Niin, sillä ei ole mitään merkitystä kun se kumoaisi tuon ulinan siitä, että hoivatyö olisi jotenkin miesten toimesta sysätty naisten harteille. Jännä. Kyse oli siitä. Vastasin siihen viestiin. 

Vierailija
136/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vielä harvempi mies ymmärtää noiden miestan ongelmia.

Vierailija
137/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt joku, miten naisten pitäisi miesten ongelmista välittää? Monet naiset jo työskentelevät ammateissa, joissa pyritään ehkäisemään ja autetaan syrjäytyneitä ja päihdeongelmaisia, mitä muuta vielä pitäisi tehdä?

Antaa miehille pillua ja kuunnella valitustaan suu supussa.

Vierailija
138/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää vapautta mihin? Tässähän on muutama vuosikymmen hoettu, miten pojat on poikia. 

No onko nykyään pojilla käsitöitä ja tytöillä rättikässää? Onko nykyään liikuntatunnit sukupuolieroteltu? Onko nykyään naisia armeijassa? Eikö nykyään myös isät tee kotitöitä ja ole kotona? 

Miten voit sanoa että pojat on poikia kun sukupuolet on häivytetty pois? 

Vierailija
139/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon helpompaa uhriutua ja nalkuttaa. Sekä tehdä lomamatka toyboy-landiaan.

Ihan samaa tekee miehetkin, uhriutuu, valittaa ja hankkii hädin tuskin täysi-ikäisiä puolisoita toiselta puolen maailmaa.

Vierailija
140/188 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sysätty". En usko että kukaan pakottaa sua pelastajaksi.  Et pääsisi vaikka yrittäisit. Rakennusalalla on paljon naisia, yleensä johtohommissa.

Itsehän tekaisin otona ok-talon pystymetsään kolmessa kuukaudessa.

Tutustuin juuri lähihoitajamieheen ja olen hulluna häneen. 

N

Ja pointti oli? Naisparatko pakotetaan hoitamaan lapsia ja vanhuksia, eivät voi itse tehdä valintoja opinnoissa ja töissä? On miehiäkin varhaiskasvatuksessa, ei se poista sitä, että enemmistö on naisia ja tilanne on päinvastainen rakennusalalla. On sukupuolittuneita ammatteja halusit tai et. 

Ketjun pointti oli luuserimiesten luuserius. Miksi sinä olet luuseri, etkä osaa ratkoa ongelmiasi?

Eli sukupuolittuneita töitä ei mielestäsi ole ja olen luuseri, koska mielestäni niitä on? öö OK? Äly loppuu ja ad hominemit alkaa. 

Niin alkaa, sinulla. Koko ketju alkoi itsekkään sovinistisian ruikutuksesta kun naiset ei passaa häntä ja muita ukkeleita silloin kun käsketään.

Ai nyt olen jo ketjun aloittaja... Psykoosit tulilla, ei kai siinä. 

Niin, sinulla, kun vedät tuollaisia älyttömiä ja lapsellisia johtopäätöksiä. Jos et ole aloittaja, merkkaa se jotenkin, koska sinua on vaikeaa erottaa hänestä kun juttusi ovat samanlaisia.

En vieläkään ymmärrä mistä vauhkoonnuit. Totesin faktan, että sukupuolittuneita töitä on ja sinä aloitit ad hominemit. Mutta juu, tässä ei tee muuta kuin hukkaa aikaansa. Kivaa illanjatkoa sinullekin. Älä kirskuta hampaitasi liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme