Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei edes yritä ymmärtää miesten ongelmia?

Vierailija
16.08.2026 |

Esim syrjäytymistä, päihdeongelmia yms. Ei mies ole automaattisesti huono ihminen jos sillä on ongelmia.

Kommentit (239)

Vierailija
181/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei se ymmärtäminen mitään auta

potku pers eelle

Tuohan on jo se nykyinen metodi. Miehelle sanotaan että miehistys nyt, jos vähääkään oireilee. 

Se "miehistyminen" tarkoittaa siinä yhteydessä, että yritä itsekin tehdä asioille jotain pelkän paapomisen odottamisen sijaan. Aikuisen ihmisen on yritettävä itsekin, eikä kuvitella olevansa lapsi, jonka eteen joku muu tekee kaiken.

Miehet alkaa itkemään, kun joku käskee miehistyä siinä missä nainen aloittaa päivänsä mantralla get up, dress up, make up and never give up😂

Voi kyynel, miehet. 

On se kiva lukea näitä artikkeleita naisten yksinäisyydestä, kun on perhe, kaveripiiri, työkaverit, harrastuskaverit, somekaverit mutta koetaan olevan yksinäisiä, ja sitten tiedän ihan konkreettisesti tapauksia, missä puhelimeen tulee viesti ehkä kerran kahdessa viikossa ja sekin on operaattorilta. Jälkimmäisessä ehkä vähän vaikeampi vetää mitään dress up, make up, never give up SLAYYYY roolia. 

Miksei miehetkään halua olla toisten miehen kavereita?

En tiedä, mies varmaan valitsi tulla kiusatuksi ja syrjityksi läpi koulujen, niin sen varmaan vauvafoorumilaiset selittäisivät. 

Miksei poika ollut pojalle kaveri koulussa, vaan kiusasi?

Vierailija
182/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta ymmärsin mieheni ongelmia. Rattijuoppouteen vedin rajan. Ihana vapaus eron jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin fiktion kirjoittamiskursseilla, neuvottiin että on yksi ominaisuus, jota kannattaa ehdottomasti välttää henkilöhahmoilla, koska siitä ei yksikään lukija tykkää.

Tämä yksi ominaisuus, joka ei herätä yhdessäkään ihmisessä empatiaa eikä mielenkiintoa on...

You guessed it - itsesääli. Ihan vinkkinä. 

Vierailija
184/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Tuohan on jo se nykyinen metodi. Miehelle sanotaan että miehistys nyt, jos vähääkään oireilee. 

Se "miehistyminen" tarkoittaa siinä yhteydessä, että yritä itsekin tehdä asioille jotain pelkän paapomisen odottamisen sijaan. Aikuisen ihmisen on yritettävä itsekin, eikä kuvitella olevansa lapsi, jonka eteen joku muu tekee kaiken.

Okei, kun ex totesi läheisen kuoleman jälkimainingeissa että pitää miehistyä, olinkin vain paapottava lapsi  joka odotti että joku muu tekee kaiken puolestani. 

Tahallinen väärinymmärtäminen ei ole kovin vakuuttava tapa argumentoida, poika.

Vierailija
185/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvät naiset ymmärtää. Olen tavannut heitä. Suurin osa naisista vain ei ole hyviä. 

Vierailija
186/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on erilainen ajattelu. Miehet ajattelee seksiä ja naiset ajattelee kaikkea turhaa.

Seksi on turhaa. (Paitsi lastenteko)

Vierailija
187/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Ihan yhtälailla voidaan sanoa että esim. monet fyysiset työt kuten raksa, palomies yms. hommat on sysätty miesten harteille. Ai niin, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun ei tue omaa agendaa. Mutta niin, melko hölmö heitto, kun kyse on pitkälti sukupuolittuneista työtehtävistä. Monet katsoisivat kieroon jos mies olisi esim. päiväkodissa töissä, koska se on "epänormaalia". 

"Sysätty". En usko että kukaan pakottaa sua pelastajaksi.  Et pääsisi vaikka yrittäisit. Rakennusalalla on paljon naisia, yleensä johtohommissa.

Itsehän tekaisin otona ok-talon pystymetsään kolmessa kuukaudessa.

Tutustuin juuri lähihoitajamieheen ja olen hulluna häneen. 

N

Ja pointti oli? Naisparatko pakotetaan hoitamaan lapsia ja vanhuksia, eivät voi itse tehdä valintoja opinnoissa ja töissä? On miehiäkin varhaiskasvatuksessa, ei se poista sitä, että enemmistö on naisia ja tilanne on päinvastainen rakennusalalla. On sukupuolittuneita ammatteja halusit tai et. 

Ketjun pointti oli luuserimiesten luuserius. Miksi sinä olet luuseri, etkä osaa ratkoa ongelmiasi?

Naisissa on PALJON enemmän hulluja kuin miehissä. Peräti 20% nuorista naisista on hulluja ja käyttää masennuslääkkeitä. Määrä on tuplaantunut 10 vuodessa.

Tai oikeastaan merkki siitä, ettei miehet viitsi hoidattaa nuppiaan kuntoon ajoissa. Miehet kärsii mielen ongelmista ihan yhtä paljon, mutta eivät tee niille mitään vaikka pitäisi. Sen näkee jo tuollaisesta vähättelevästä kielenkäytöstä.

Hulluus on feminiininen ominaisuus ja siksi terapian asiakkaista 80% on naisia.

Vierailija
188/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta miesten ongelmat ja se on ihan ok minulle. Minäkään en miehenä tule koskaan kiinnostumaan yhdenkään naisen ongelmista. Ihan hyödytöntä yrittää saada jotain muutosta, hyväksyy tosiasiat ja menee eteenpäin. 

Jos nyt edelleen joku kertoisi, miten naisten pitäisi miesten ongelmista kiinnostua, tavalla, joka vielä ei toteudu.

Siinä nyt ei ole mitään uutta, ettei miehiä kiinnosta naisten ongelmat, ja helpommalla pääseekin, kun käsittelee ne vain itse. Ei siihen tarvitse ketään miestä ilkkumaan ja nälvimään tai raivoamaan, kun mies ei kestä toisten haavoittuvaisuutta yhtään sen enempää kuin omaansakaan.

Vierailija
189/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä menee nykyään huonosti koska naiset päättävät nykyään miesten asioista, parannuskeino olisi se että miesten asioista päättäisi vain ja ainoastaan terveet miehet. Miehille pitäisi saada työpaikkoja ja miehille pitäisi saada parempaa palkkaa, jos mies ei menesty niin terveiden miesten pitäisi auttaa miehiä eikä kenenkään tasa-arvo hömppämiehen. 

Nykyään on vaikea olla mies koska tasa-arvon takia ei saa olla mies ja tasa-arvo häivyttää sukupuolet pois kun taas samalla terveet naiset odottaa mies on perinteinen mies eli ottaa vastuun, pitää huolta, auttaa tekee raskaita töitä yms. 

Myös naisilla on nykyään ongelmia kuten myös miehillä, elämme epätervettä aikaa. Ehkä joku kasari ja ysäri oli vielä suht tervettä aikaa. 

Ongelmana on, etteivät miehet vaivaudu itse panemaan tikkua ristiin toistensa etten. Sinäkään et tee muuta kuin ulvot netissä että kaikki on naisten syytä.

Mitä minä voin tehdä? En minä ole päättämässä asioista missä päätetään kuinka poikia kasvatetaan, en ole päättämässä miehille lisää palkkaa, en ole päättämässä että miehet saavat hyviä työpaikkoja enkä ole päättämässä sitä asiaa kuinka miesten roolia tuetaan. 

En ole minäkään ja olen nainen?? Minulla on kyllä kaksi poikaa, joiden kasvatukseen olen tietenkin vaikuttanut, mutta ei minulla ole valtaa poikien kasvatukseen yleisesti.

Kouluilla ja päiväkodeilla on. Ehkä niitä pitäisi kehittää siihen suuntaan jälleen missä pojat saavat olla poikia eli vapautta lisää siihen että poika voi olla sellainen kun hän haluaa olla? 

Mun pojat ovat nyt 17 ja 7, ja ovat saaneet olla oma itsensä päiväkodissa ja koulussa, siinä määrin kuin se on yhteisten sääntöjen puitteissa mahdollista (samoin tyttäreni). Sanoisin, että tyttäreni on ollut vaikeinta olla oma itsensä koska hän on erittäin sosiaalisesti taitava, haluaa olla kiltti kaikille ja innokas oppimaan ja hänen pk-ryhmässään ja myöhemmin luokallaan on ollut yksi poika, joka on toistuvasti pahoinpidellyt muita lapsia ja häiriköinyt ja pilannut monia päiviä ja oppitunteja. (Useimmat pojat ovat pk:ssa tykänneet ihan samoista asioista kuin tytötkin, leikkimisestä, pelaamisesta, liikkumisesta ja lukemisesta).

Mutta itse asiaan: miehet, jotka ovat huolissaan tästä asiasta voisivat varmaan hakeutua opetusalalle, kasvatustieteiden tutkijaksi, tai politiikkaan? Naisopettajat ja LTO:t joita olen tavannut ja joita omilla lapsillani on ollut ovat olleet ehdottoman tasapuolisia ja kivoja kaikille lapsille. Eli mun kokemuksella alalla olevat naiset tekevät jo osuutensa. Itselläni ei ole taipumuksia opetus/kasvatusalalle eikä politiikkaan.

Vierailija
190/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta miesten ongelmat ja se on ihan ok minulle. Minäkään en miehenä tule koskaan kiinnostumaan yhdenkään naisen ongelmista. Ihan hyödytöntä yrittää saada jotain muutosta, hyväksyy tosiasiat ja menee eteenpäin. 

Jos nyt edelleen joku kertoisi, miten naisten pitäisi miesten ongelmista kiinnostua, tavalla, joka vielä ei toteudu.

Siinä nyt ei ole mitään uutta, ettei miehiä kiinnosta naisten ongelmat, ja helpommalla pääseekin, kun käsittelee ne vain itse. Ei siihen tarvitse ketään miestä ilkkumaan ja nälvimään tai raivoamaan, kun mies ei kestä toisten haavoittuvaisuutta yhtään sen enempää kuin omaansakaan.

Juuri näin. 

Vierailija
191/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ja jälkikasvu on jo hyvin pitkälle kirottu naisten asioiden nimissä. Enää ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rationalisoida tehdyt virheet.

Vierailija
192/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ongelmat kiinnostaa sekä naisia että toisia miehiä, tuollainen itsesääli ja kiukuttelu sen sijaan on vain luotaan työntävää. Äläkä huoli, viestisi perusteella kenenkään ei ole syytäkään odottaa sinulta minkäänlaista empatiaa ketään kohtaan.

Vierailija
193/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Okei, kun ex totesi läheisen kuoleman jälkimainingeissa että pitää miehistyä, olinkin vain paapottava lapsi  joka odotti että joku muu tekee kaiken puolestani. 

Naisten odotetaan jostain syystä aina hoitavan läheisen kuollessa hautajaiset ja paperisodan. Ei jää sillä lailla aikaa maata ja surra kuin miehillä.

Ja sinä tietenkin oletat että näin oli tässäkin tapauksessa, koska nainen ei koskaan toimi väärin tai tee mitään väärää. Tuon juuri halusin tuoda esille, jos mies edes suree piruvie läheisensä kuolemaa, sekin on jo heikkouden merkki. 

Niin se nyt vaan yleenså menee, että naisen odotetaan toimivan ja mies saa pysähtyä. Ikinä en ole naisena saanut pysähtyä suremaan tai saanut mieheltä suruuni tukea. 

Sinulla mitään miestä ole ollutkaan. 

Eikä sinulla sydäntä, munia, selkärankaa tai aivoja.

Vierailija
194/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ja vanhusten hoiva on sysätty jo naisten harteille. Miehet voisivat vaihteeksi osoittaa jotain yhteiskuntakelpoisuutta ja huolehtia toisistaan. Eivät naiset voi kaikesta huolehtia, joku raja.

Ihan yhtälailla voidaan sanoa että esim. monet fyysiset työt kuten raksa, palomies yms. hommat on sysätty miesten harteille. Ai niin, mutta sillä ei ole mitään väliä, kun ei tue omaa agendaa. Mutta niin, melko hölmö heitto, kun kyse on pitkälti sukupuolittuneista työtehtävistä. Monet katsoisivat kieroon jos mies olisi esim. päiväkodissa töissä, koska se on "epänormaalia". 

"Sysätty". En usko että kukaan pakottaa sua pelastajaksi.  Et pääsisi vaikka yrittäisit. Rakennusalalla on paljon naisia, yleensä johtohommissa.

N

Ja pointti oli? Naisparatko pakotetaan hoitamaan lapsia ja vanhuksia, eivät voi itse tehdä valintoja opinnoissa ja töissä? On miehiäkin varhaiskasvatuksessa, ei se poista sitä, että enemmistö on naisia ja tilanne on päinvastainen rakennusalalla. On sukupuolittuneita ammatteja halusit tai et. 

Ketjun pointti oli luuserimiesten luuserius. Miksi sinä olet luuseri, etkä osaa ratkoa ongelmiasi?

Eli sukupuolittuneita töitä ei mielestäsi ole ja olen luuseri, koska mielestäni niitä on? öö OK? Äly loppuu ja ad hominemit alkaa. 

Niin alkaa, sinulla. Koko ketju alkoi itsekkään sovinistisian ruikutuksesta kun naiset ei passaa häntä ja muita ukkeleita silloin kun käsketään.

Ai nyt olen jo ketjun aloittaja... Psykoosit tulilla, ei kai siinä. 

Niin, sinulla, kun vedät tuollaisia älyttömiä ja lapsellisia johtopäätöksiä. Jos et ole aloittaja, merkkaa se jotenkin, koska sinua on vaikeaa erottaa hänestä kun juttusi ovat samanlaisia.

En vieläkään ymmärrä mistä vauhkoonnuit. Totesin faktan, että sukupuolittuneita töitä on ja sinä aloitit ad hominemit. Mutta juu, tässä ei tee muuta kuin hukkaa aikaansa. Kivaa illanjatkoa sinullekin. Älä kirskuta hampaitasi liikaa. 

Enkä minä sitä mistä sinä vedät nuo omat ad hominemisi tai psykoosisyytöksesi. Puhuit sukupuolittuneista töistä ja minä vastasin siihen että ne eivät ole olennaisia ja että sinulla itselläsi on jotain vialla kun alat satunnaista keskustelijaa syytellä psykooseista ja ties mistä muusta. En ole se, joka sinua alkoi henkilönä haukkua, en tiedä kuka se oli enkä piittaakaan. Mutta se liittyy siihen mitä sanoin sen merkkaamisesta kuka olet, koska anonyymissa ketjussa ei voi tietää kuka on kuka. Ainoa joka nyt vauhkoontui, olit sinä, sen voi päätellä noista ihme syytöksistäsi.

Olet siinä oikeassa, että aikaa tuhlaantuu. Johtuu siitä, että alat esittää outoja syytöksiä muille, vaikket tiedä kuka puhuu. Kivaa illanjatkoa vain sinullekin, älä kirskuttele niitä hampaitasi. Ei tee hyvää kiilteelle.

Kukaan tässä ketjussa ei merkkaa viestejään mutta jostain syystä hänen viesti(t) olivat sinulle ongelma? Merkkaatko itse viestisi? 

Olivat, koska alkoi syytellä random keskustelijaa asioista, välittämättä kenelle ne menevät. Asiatonta kieltä ei tarvitse sietää.

Ja kyllä, merkkaan viestini, jos laitan ne sellaiseen kohtaan, jossa on muiden keskustelu, johon haluan kommentoida tulematta sekoitetuksi johonkin toiseen.

Vierailija
195/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Naisissa on PALJON enemmän hulluja kuin miehissä. Peräti 20% nuorista naisista on hulluja ja käyttää masennuslääkkeitä. Määrä on tuplaantunut 10 vuodessa.

Joo, onhan se nyt paljon coolimpaa istua linnassa taposta tai pahoinpitelystä, kuin hakea itselleen apua ennen kun joutuu ongelmiin 👍👍👍Maksella korvauksia uhrille tai tämän perheelle loppuelämänsä. Kertoa omalle pojalleen, millainen SANKARI iskä on ollut 👍👍👍👍

Vankilassa on vähän porukkaa, mutta hulluja akkoja on määrällisesti paljon!

Silti enin osa niistä on miehiä, ei naisia. Miehet ovat vankien enemmistöä.

Vierailija
196/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

potku pers eelle

Miehet alkaa itkemään, kun joku käskee miehistyä siinä missä nainen aloittaa päivänsä mantralla get up, dress up, make up and never give up😂

Voi kyynel, miehet. 

On se kiva lukea näitä artikkeleita naisten yksinäisyydestä, kun on perhe, kaveripiiri, työkaverit, harrastuskaverit, somekaverit mutta koetaan olevan yksinäisiä, ja sitten tiedän ihan konkreettisesti tapauksia, missä puhelimeen tulee viesti ehkä kerran kahdessa viikossa ja sekin on operaattorilta. Jälkimmäisessä ehkä vähän vaikeampi vetää mitään dress up, make up, never give up SLAYYYY roolia. 

Miksei miehetkään halua olla toisten miehen kavereita?

En tiedä, mies varmaan valitsi tulla kiusatuksi ja syrjityksi läpi koulujen, niin sen varmaan vauvafoorumilaiset selittäisivät. 

Lopeta selittely. On ihan asiallista kysyä miksi miehet eivät tue toisiaan vaan vaativat paapomista vain naisilta. 

Vierailija
197/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö miehet ymmärtää naisten ongelmia?

Miksi minun pitäis olla empaattinen miehiä kohtaan, kun miehet nauravat naisten kärsimykselle?

Niinpä, voitas mekin vain nauraa miesten kärsimyksille.

Ihan rauhassa. Minua ei kiinnosta sen enempää syytösten kuunteleminen ja asioiden vaatiminen kuin vahingoniloinen ilkkuminenkaan.

-eri 

Vierailija
198/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö miehet ymmärtää naisten ongelmia?

Miksi minun pitäis olla empaattinen miehiä kohtaan, kun miehet nauravat naisten kärsimykselle?

Tässäkin ketjussa miehet hyvin havainnollistaa tätä nimittelemällä apua itselleen hakevia ihmisiä hulluiksi. 

Siinä teille MIESTEN solidaarisuutta ja tukea. Pistää miettimään, että ehkä te tosiaan ansaitsette kaiken pskan. 

Vierailija
199/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvät naiset ymmärtää. Olen tavannut heitä. Suurin osa naisista vain ei ole hyviä. 

Hyvä nainen ymmärtää myös, milloin mies ei oikeasti halua apua ja ymmärrystä, vaan henkilökohtaisen palvelijan, jota voi syytellä, käskyttää ja käyttää hyväksi.

Vierailija
200/239 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on erilainen ajattelu. Miehet ajattelee seksiä ja naiset ajattelee kaikkea turhaa.

Seksi on turhaa. (Paitsi lastenteko)

Puhu vain omasta puolestasi. Aseksuaalisuus on marginaalissa, vaikka se sinulle sopivaa olisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä