Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien on ollut normaalia, että 13-v harrastaa seksiä/käyttää alkoholia??

Vierailija
25.05.2007 |

Sen ikäinen on henkisesti täysin lapsi ja mielenkiinnon kuuluisi kohdistua aivan muihin asioihin, kuten harrastuksiin, koulunkäyntiin, kavereihin. Jos 13-v liikkuu miesten kanssa, niin vika löytyy silloin vanhemmista. Tuon ikäisen kuuluisi vielä viettää esim. viikonloppuillat KOTONA perheensä kanssa! Vanhin lapseni on 12-v, hän tulee arkisin ja viikonloppuisin kotiin viimeistään klo 19.30-20.00. En ymärrä miksi hänen pitäisi vuoden päästä muuttua aivan eri lapseksi, antaa miesten maata itsensä, hillua kaupungilla kännissä yömyöhään. Kyllä se niin on, että vanhemmat ne rajat asettaa. Eikä kannata vedota mihinkään murrosikään, että " sitten niille ei enää mahda mitään" . Jos lapsella on ollut turvallinen ja rajat asettava kasvualusta, hänen kanssaan pärjää murrosiässäkin, vaikka raskasta olisikin.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten alkoholinkäyttö ja seksielämä ole ikinä ollut eikä ikinä tule olemaan normaalia! Toisessa ketjussa puolusteltiin jo 13-vuotiaaseen sekaantunutta pedofiiliakin...

Ketkä friikit tälle palstalle oikein kirjoittelee???

Vierailija
82/107 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20-vuotias, joten aika tuoreessa muistissa nuo jutut.

Itse aloitin kännäykset sun muut 14-vuotiaana, varmaan aika monikin. Se oli aika suuri hyppäys siitä 13-vuotiaasta, jolloin kaikki olivat vielä kovin kilttejä. Moni kaveri aloitti nuo jutut paljon myöhemmin.

Kyllä tuolla kylillä ihmeteltiin, jos joku 13-vuotias penska oli mukaan eksynyt. No, oli siellä niitä 12-vuotiaitakin.. Täytyy sanoa, että itse olin varsinainen " pahis" , että ei todellakaan kaikki 14-vuotiaat keskustan puistoissa pyörineet.

Olen " hyvästä kodista" , jossa liiankin tiukat rajat. Siitähän se uhma lähtee, kun mitään ei anneta tehdä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa lapsen laajentaa rajoja ja pitää poikaystävää yötä, ettei tarvitse uhman takia ryypätä ja harrastaa seksiä.

Uskon, että luottamus välillämme säilyy.

Vierailija
84/107 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raision teinit

siinä teidän kullannupuille tulevaisuuden kuvaa:D

Vierailija
85/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on järkevää, ei yhtään jeesustelua, pitää kiinni kotiintuloajoista ja keskustella kaikesta teini-ikäisten lapsiensa kanssa. Aina ehtii törttöillä ja rällästää myöhemminkin aikuisena, jos siltä tuntuu. Vanhemman rooliin kuuluu suojella lastaan, eivät seksi ja päihteet kuulu nyky-suomalaisen 13-vuotiaan arkipäivään.

Vierailija
86/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeesti voi olla tota mieltä!!!!

Vierailija
87/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa näitä ihmisiä täällä. Ihmekös niitä 13-vuotiaita pyörii tua kylillä nolaamassa ittensä ja vanhempansa. Alkakaa välittään niistä lapsistanne. Rakastava äiti huolehtii ja asettaa rajoja. Jos lapsi on sitten niin tyhmä, että tekee salaa ja karkaa, niin tietääpähän äiti ainakin itse, että on tehnyt kaikkensa lapsensa eteen.

Vierailija
88/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä varmasti tekee parhaansa ja uskon että jokainen asettaa rajat jne. jne. Mutta jokainen järkevä ihminen tajuaa ettei se aina riitä. Se on lapsesta kiinni, hyvin harvoin vanhemmista.

Vierailija
89/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:n kysymykseen vastaus: Jo 90-luvun alussa oli ihan normaalia että 14-vuotiaat dokaili ja jotkut (seurustelevat) sekstaili. Siinä ei ollut mitään outoa eikä arvelluttavaa eikä ole tänä päivänäkään!

Olen henkisesti ihan varautunut siihen että viimeistään kahdeksannella alkaa biletys ja vakavampi seurustelu, eikä siinä oiekasti ole mitään pahaa, kunhan muistaa huolehtia ehkäisystä ja juoda vain vähän.

Vierailija
90/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsia nyt pysty kokoajan millään valvomaan. Seura tekee kaltaisekseen ja toiset lapset ei osaa sanoa mihinkään ei.

Vierailija
91/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtämään mitä saa tehdä ja mitä ei niin kyllä suoraan sanoen vituttaa jos/ kun nuorta kiusataan kiltteydestä.

Vierailija
92/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eikö tämä " rajat" silloin olisi kuin väittäisi, että " joo, kyllä kaikki 13v haluaa panna 30v miehiä ja se on tosi kivaa, mutta koska meillä on rajat niin emme anna tytön tehdä sellaista seksikivaa ukkojen kanssa" .

Mun mielestä NORMAALI 13v ei anna itseään hyväksikäytettävän, ainakaan tuossa mielessä.

Vierailija
93/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

aloittavat alkoholin käytön, tupakoinnin ja seksielämän jo yläasteiässä.

Oli sitten vanhemmat millaisia vaan, kyllä lapsi keinot keksii miten pääsee nauttimaan noista asioista jos vaan haluaa.

Vierailija
94/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä perheessä oltiin hyvin avoimia ja oli normaalia luottamusta, ei äitini tai isäni alkanut haistelemaan minua kun kotiin tulin joka ilta viim. 21.00.

Vierailija
95/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hyvämaineisella asuinalueella Helsingissä :-) Ja ei todellakaan ollut vanhempien tai kasvatuksen puutteen vika.

Pidin kyllä niitä (ikäisiäni) lapsia laiminlyötyinä ja jotenkin vähäjärkisinä toopeina (sivistymättöminä, ei kovin korkea älykkyys), jotka hengasivat kirjaston nurkilla kessut suussa ja bissepullo kädessä.

Vierailija
96/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yleensä känni-illan jälkeen jäin yöksi kaverilleni. Isäni kanssa kävimme iltaisin paljonkin keskusteluja päivästä jne. Miksi ihmeessä vanhempani olisivat kytänneet touhujani kun ei heillä ollut mitään syytä epäillä minua mistään!? Kyllä nuori keinot keksii. Ja minä jos kukaan osasin näytellä selvää! Joskus tulin kotiin humalassa, moikkasin vanhempiani ja sanoin että menen suihkuun, tekemään läksyt ja nukkumaan. Harvemmin vanhemmat tuli kyttäämään mun huoneeseen mitä mä siellä teen. Yleensä juteltiin kuulumiset sitten aamupalalla. -21-

Vierailija
97/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On vain koitettu avata niiden silmiä, jotka uskovat ettei oma pikkumussukka ainakaan (ehdottomasti) tällaista tee, kun meillä asetetaan rajat ja ollaan täydellisiä vanhempia. Nehän on ne kauheiden ihmisten villit kakarat. Kun ne nuoret kyllä osaavat manipuloida, valehdella jne.

Se on yyberkilttiä, jos kaverin kanssa joskus juodaan päivällä bisse tai siideri. Tai teinidiskossa kokeillaan tupakkaa ja pussaillaan tai hiplataan. Se on ihan eri asia kuin se, että oma lapsi vetää itsetuhoisena pään täyteen ja antaa panettaa itseään jokaisella vastaantulijalla.

Vierailija
98/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumihankeen (kuolema).

Terve vanhempi suojelee lapsiaan näiltä, ei siltä ettei hän koskaan koskisi alkoholiin, tupakkaan tai vaikka sitten pilveen.

Vierailija:

Vinkiksi annan, muista haistaa hengitystä ja ennenkun päästät sinne diskoon niin muista tarkistaa kaikkien reput, sieltä saattaa löytyä muutakin kun puuteria.. =) Muovipullot eivät kilise ja lasipullot voi sujauttaa sukan sisään niin ei kilinä kuulu. varsinkin jos jengi on tulomatkalla kovinkin hiljaa niin kannattaa kaikki puhalluttaa alkomittarilla.. :D

Niin ja ehdottomasti älä vie lastasi diskoon ennenkun se alkaa virallisesti ettei lapsesi kerkiä juomaan pihalla muutamaa sidua ennen sisäänkäyntiä. Varmuudeksi kannattaa kyllä odottaa pihalla kiikareitten kanssa koko diskon ajan ettei lapsi karkaa tupakalle/siiderille kesken biletyksen. =) Ainiin, mut hitto siellä diskossa voi olla joku joka on päässyt äidiltään sen verran karkuun että on saanut vietyä diskoon repun jossa on sidukkaa, sitä voikin sitten aina hörppiä vessareissulla. pullon voi piilottaa vessanpöntön taakse tai roskikseen niin ei valvojat sitä sieltä löydä. Jos lapsi kovin haisee sisulle kun hänet diskosta noudat niin kannattaa varmuudeksi vaan puhalluttaa.. :)

Vierailija
99/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla oli harrastuksia, olin kiinnostanut eläimistä ja kavereista jne. 10-14vuotiaana. Hmm, mutta mitähän siellä heppatalleilla tapahtuikaan!? :D Eipä ollut kenenkään äidillä hajuakaan mitä siellä hevostenhoidon ja ratsastusten välissä tehtiin! *huokaus* Voi niitä aikoja. Ensirakkaus jäi sinne heppatalleille ja siellä koettu ensisuudelma... =)

Vierailija
100/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä meidän luokalla joi ihan kaikki tytöt sanotaanko viim. 9. luokalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän