Miksi niin monet äidit käyttää raskautta tekosyynä herkuttelulle, lasikottelulle ja itsensä lössähtämään päästämiselle+
Onko raskaus muka joku tekosyy sille että voi hyvällä omalla tunnolla vaan maata peiton alla suklaan ja kirjan kanssa sen sijaan että liikuttaisiin ja syötäisiin terveellisesti?? Mikä ihme siinä on että raskaus tekee monista naisista ihme hemmottelunkipeitä plösöjä jotka sallii itselleen kaikki mielitekonsa?
Itselläni on kaksi lasta (2- ja 4-vuotiaat), olen 32 v. Kummankaan raskauden aikana en lihonut yli kymmentä kiloa ja nekin kilot lähti parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen. Elin ihan normaalia elämää raskauden aikana, liikuin päivittäin ja söin hyvin terveellisesti, vaikka mielitekoja oli useinkin. Itsekurii ansiosta en kuitenkaan sortunut niihin.
Nyt olen elämäni kunnossa ja ihmíset ihmettelee aina hyvän kroppani ja nuorekkaan olemukseni salaisuutta... no, se on yksinkertaisesti itsekuri - se mikä näyttää monelta nykyajan ylipainoiselta odottajalta puuttuvan täysin.
Kommentit (11)
raskausajan, samoin makean himo. Lihoin 12 kiloa, mutta nyt kun hormonitoiminta on taas normaalitasolla olen ihan samalla tavalla hoikka (BMI 20) kuin ennenkin. Kyllä mulla ainakin syömistarve oikeasti johtui raskaudesta, normaalisti en koskaan mässäile sillä tavalla - minkä todistaa jo sekin että olen raskausajan ulkopuolella (ennen ja jälkeen) oikeasti hoikka & timmi vartaloltani.
muilla voi olla ihan erilaisia elämänarvoja kuin " timminä" pysyttely ja valtaisa itsekuri ja kuritus.
imetys kuluttaa niin törkeenä että en ressaa painonnousua. ihanaa, hmm.. pitäisköhän ottaa kohta taas jäätelöö ;)
...näkyy enemmän reippaita, tuntuu että pelkän masun lisää painoa saaneita odottaviä äitejä kuin noita mainitsemiasi " plösöjä" . Sitten vois myös avartaa maailmaan omien silmälappujen ulkopuolelle siten, että raskauksia on erilaisia. Sekä fyysisesti että henkisesti.
Jaa,a...empä vielä ole ehtiny lojumaan ja herkuttelemaan ylenmäärin. Saa nähdä sitten loppuvaiheessa mitä tekee kun lomalla eikä liikkuminen samaan malliin enää suju. Miksi pitää kytätä ja taivastella muiden tyylejä olla raskaana jne? Eikö se oma napa riitä tuijottamiseen? Kukin kantaa omt kilonsa ja seurauksensa olemisestaan.
Hienoa, että olet voinut elää aivan normaalisti raskautesi aikana. Joillekin vaan tuppaa väkisinkin tulemaan sellainen väsymys (jopa koko raskauden ajaksi), että ei kerrassaan ole sellaisessa kunnossa kuin aiemmin. Tämän takia liikunta jää minimiin. Hyvä, että jaksaa työssä käydä. Kaikki eivät jaksa sitäkään.
Ruokailutottumuksiin voi varmaan helpommin vaikuttaa kuin liikkumiseen ja energisyyteen.
Nämä ovat kuitenkin hyvin yksilöllisiä asioita, että jokaisella on oikeus tehdä ihan mitä haluaa - niin kuin muutenkin elämässään.
Vierailija:
Jaa,a...empä vielä ole ehtiny lojumaan ja herkuttelemaan ylenmäärin. Saa nähdä sitten loppuvaiheessa mitä tekee kun lomalla eikä liikkuminen samaan malliin enää suju. Miksi pitää kytätä ja taivastella muiden tyylejä olla raskaana jne? Eikö se oma napa riitä tuijottamiseen? Kukin kantaa omt kilonsa ja seurauksensa olemisestaan.
Ne ovat tosin aina lähteneet pois. Eli eipä välttämättä aina ole terveellisistä elämäntavoista kiinni, eiköhän siihen vaikuta jokin muukin seikka. Joku (lääkäri) kertoi, että hormoonitoiminnalla on melko suuri merkitys niiden kilojen tulon kanssa.
kuluttaa niin vararavinnon kerääminen nyt raskausaikana ei arveluta :)
Eka raskaus: oli niin paha olo ja väsytti koko ajan että sängystä vessaan käveleminen oli suurin liikuntasuoritus minkä pystyin tekemään. Koko ajan koski, oksetti, oli kamalaa.
En pystynyt tekemään töitäkään; huippasi heti kun ylös nousin, eipä silloin ole liikenteeseen lähtemistä (paitsi jos on erityisen itsetuhoinen sielu).
Lihoin lähes +40kg raskauden aikana, olin turvonnut pulla!
Kaikki lähti alle vuodessa...
Toinen raskaus: Lihoin ehkä 4kg ja kun tulin kotiin synnäriltä, oli se kaikki jo lähtenyt ja vähän extraakin.
Liikuin koko raskauden ajan ja oli mahtava olo, 2 päivää synnytyksestä hölkkäsin 5km.
Tadaa, on siis olemassa erilaisia raskauksia! Luuletko että joku oikeasti haluaa olla tosi huonossa kunnossa ja lihoa 40kg? Juu varmaan.....
t. normaalipainoinen, nuori reipas äiti
Esim. kaikki eivät voi liikkua loppuun asti ja joutuvat vaikkapa makailemaan sängyssä ihan lääkärin määräyksestä? Ja joillakin hormonit heittelee niin että suklaansyönti on halpa konsti pitää ihminen jotenkin siedettävällä mielellä?