Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien on ollut normaalia, että 13-v harrastaa seksiä/käyttää alkoholia??

Vierailija
25.05.2007 |

Sen ikäinen on henkisesti täysin lapsi ja mielenkiinnon kuuluisi kohdistua aivan muihin asioihin, kuten harrastuksiin, koulunkäyntiin, kavereihin. Jos 13-v liikkuu miesten kanssa, niin vika löytyy silloin vanhemmista. Tuon ikäisen kuuluisi vielä viettää esim. viikonloppuillat KOTONA perheensä kanssa! Vanhin lapseni on 12-v, hän tulee arkisin ja viikonloppuisin kotiin viimeistään klo 19.30-20.00. En ymärrä miksi hänen pitäisi vuoden päästä muuttua aivan eri lapseksi, antaa miesten maata itsensä, hillua kaupungilla kännissä yömyöhään. Kyllä se niin on, että vanhemmat ne rajat asettaa. Eikä kannata vedota mihinkään murrosikään, että " sitten niille ei enää mahda mitään" . Jos lapsella on ollut turvallinen ja rajat asettava kasvualusta, hänen kanssaan pärjää murrosiässäkin, vaikka raskasta olisikin.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin varma

Vierailija
22/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se onnistuu, jos olit kännissä, miten muka eivät huomanneet??? Eli kertoo että omissakin vanhemmissasi OLI vikaa, eivät välittäneet, eivät olleet kiinnostuneita päivästäsi ja mitä olit tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siksi että rakastan heitä ja haluan heidän säilyttävän lapsen viattomuutensa vielä pitkään. Uskon että omalla esimerkillä, välittämisellä ja sopivilla rajoilla edistän lapsieni normaalia psyykkistä ja seksuaalista kehitystä. Todella surullista, että täällä jotkut äidit antavat lapsilleen mallin, että aikuisten touhut ovat sallittuja jo lapsille.

Ap

Vierailija
24/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme hyvällä omakotitaloalueella, vanhempani olivat työssäkäyviä, minulla oli paljon hyviä ystäviä ja harrastuksia, reissasimme paljon ulkomailla ja kasvoin kyllä aika pitkälle pumpulissa. Minulla oli kotiintuloajat ja selkeät rajat. Hmm, mutta silti vanhemmiltani salaa join 14vuotiaana useinkin ja niin teki ystävänikin.

Siskoni alkoi juomaan 17vuotiaana ja veljeni joi ekat kännit vasta 20vuotiaana.

Kai te päästätte lapsenne joskus päiväsaikaan, alkuillasta kaupungille? Kai te päästätte nuorenne joskus yökylään kaverille? Kai teidän tytön koulussa järjestetään diskoja? Niin näissä paikoissa voi tapahtua ihan mitä vain, pitäkää lapsenne talutushihnassa niin mitään ei tapahdu!

Vierailija
25/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti aloitin alkoholikokeilut 12v. ja paneskelut 14v.

kaikki niitä jossain vaiheessa tulee kokeilemaan.

Vierailija
26/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyytenikin menetin 14-vuotiaana. Minun annettiin kasvaa vapaasti, eikä paljon rajoitettu. Hurjaa oli nuoruus, mutta onnekkaasti selvisin kaikesta ehjin nahoin. Nyt omat lapset alkavat olla saman ikäisiä, kun itse aloittaessani kokeilut.

Meillä tullaan viimeistään 21.00 (14-v) kotiin, myös viikonloppuisin. Olen myös joskus soittanut kaverin vanhemmille, jos lapsi on mennyt kaverille yöksi. Itse aion todellakin vetää huomattavasti tiukempaa linjaa, kuin äitini. Jos vaikka lapseni säästyisivät isoimmilta vaikeuksilta...

Vierailija
27/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän tämä maailma menee hullummaks ja raaemmaks, kun lapset ei ole lapsia, vaan ns. aikuistutaan liian aikaisin ja siten tunne-elämä häiriintyy. Sad but true.

Vierailija
28/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
29/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa näin vapaaehtoistyöntekijänä ollessa noita 13-vuotiaita " äitejä" . Ja uskomattominta oli, että äiti usein leikki ikäistensä kanssa, kun oli imettänyt ja ruuat laittanut. Näitä kauppatavaroina naimisiin joutuneita oli satoja pikkukaupungissa. Jaa tosiaan, eräässä kirkon pisteessä oli tyttö, jolla oli 2-vuotias poikalapsi ja n 4 kk ikäinen tyttövauva. Tyttö itse oli 13 vuotias. Ja miksi oli kirkon terveysasemalla, oli uusi raskaus, jonka välttämiseksi mietittiin keinoja. Saisi tytön kroppa edes hetken toipua ennenkuin tulee uudelleen raskaaksi. Fiksu tyttö, tosin lapsi löytyi helposti arjen toimien ja juttujen takaa. Tyttö ei ollut mikään harvinaisuus, puhuivat päivittelyyni, että nuorin synnyttänyt äiti oli vajaa 11 -vuotias.

Elämä on. Mutta meillä täällä euroopassa ei 13 vuotias todellakaan ole valmis äidiksi.

Vierailija
30/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä parkua...

Tai jos hyvin käy, he onnistuvat salaamaan sen teiltä. Niin kuin suurin osa teineistä.

Vierailija
31/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä känni-illan jälkeen jäin yöksi kaverilleni. Isäni kanssa kävimme iltaisin paljonkin keskusteluja päivästä jne. Miksi ihmeessä vanhempani olisivat kytänneet touhujani kun ei heillä ollut mitään syytä epäillä minua mistään!? Kyllä nuori keinot keksii. Ja minä jos kukaan osasin näytellä selvää! Joskus tulin kotiin humalassa, moikkasin vanhempiani ja sanoin että menen suihkuun, tekemään läksyt ja nukkumaan. Harvemmin vanhemmat tuli kyttäämään mun huoneeseen mitä mä siellä teen. Yleensä juteltiin kuulumiset sitten aamupalalla. -21-

Vierailija
32/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ei ole meilläpäin normaalia, keneltäkään. Joten eiköhän tämä ongelma hoida sillä itsensä.

Vierailija
33/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan muutama näiden lapsijuoppojen vanhempia paikalla, sillä niin kovin ollaan puolustelemassa, ettei " lapsesta huomaa, jos se on juonut" . Ihmettelen todella, miksi yleensäkään 12-15 -vuotiaat ovat yömyöhään kaupungilla pyörimässä. Sen ikäisten kuuluisi vielä olla kotona perheensä kanssa. Vai ovatko vanhemmat myös itse baarireissulla...? Ei kai sitä silloin huomaa, onko lapsi juonut, jos itse makaa krapulassa haisten vanhalle viinalle. NORMAALI vanhempi tasan tarkkaan huomaa, onko lapsi juonut!!!

Syy näin huolestuttaviin ilmiöihin - kännäys ja seksi liian varhain - johtuu vanhempien välinpitämättömyydestä ja heidän antamastaan huonosta mallista.

Te äidit, jotka täällä käskette meitä vastuullisia vanhempia ottamaan laput pois silmiltä, kertokaas miten kasvatatte omia lapsianne? Annatteko heidän huorata pitkin kyliä?

Vierailija
34/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jossain vaiheessa, kyllä, mutta normaalia ei ole, että tuonikäisenä kuin sinä

Vierailija:

Vierailija
35/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin mielestä lapselle ei tarvitse asettaa sen vuoksi rajoja, että voihan se dokata päivälläkin, rajoista huolimatta? Nostetaan ikäänkuin kädet pystyyn? 13-vuotiaalla ei mielestäni ole vielä mitään asiaa notkua kaupungille puolenyön aikoihin viikonloppuna (eikä sen puoleen viikollakaan)

Voihan se olla, että minunkin lapseni tulevaisuudessa vetävät tiettämättäni päiväkännit, kun eivät kaupungille päässä rällästämään yöllä, mutta voisin kuitenkin ajatella, että päiväkänneissä riski joutua pahoinpidellyksi, hyväksikäytetyksi,raiskatuksi tms. on huomattavasti pienempi kuin yöaikaan Helsingissä kännäily.

Se, että kaikkea täytyy kokeilla, kuuluu nuoruuteen, mutta se, tarvitseeko vanhempien antaa kaikelle siunauksensa, on sitten eri juttu.

Vierailija
36/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on opettajia ja vanhempia valvomassa. Tosin eipä heillä ole harmainta aavistustakaan kuinka moni siellä on nauttinut alkoholia.

Joissakin bilepaikoissa ns. mehudiskoissa on nämä selviintymishuoneet.. Siellä useinkin näkee hyvinkin huonossa kunnossa olevia teinejä. kumma ettei niistä ilmoiteta edes vanhemmille.

Vierailija
37/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain koitettu avata niiden silmiä, jotka uskovat ettei oma pikkumussukka ainakaan (ehdottomasti) tällaista tee, kun meillä asetetaan rajat ja ollaan täydellisiä vanhempia. Nehän on ne kauheiden ihmisten villit kakarat. Kun ne nuoret kyllä osaavat manipuloida, valehdella jne.

Vierailija:

Joidenkin mielestä lapselle ei tarvitse asettaa sen vuoksi rajoja, että voihan se dokata päivälläkin, rajoista huolimatta? Nostetaan ikäänkuin kädet pystyyn? 13-vuotiaalla ei mielestäni ole vielä mitään asiaa notkua kaupungille puolenyön aikoihin viikonloppuna (eikä sen puoleen viikollakaan)

Se, että kaikkea täytyy kokeilla, kuuluu nuoruuteen, mutta se, tarvitseeko vanhempien antaa kaikelle siunauksensa, on sitten eri juttu.

Vierailija
38/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaik kukaan vanhempi toivokaan että lapsi aloittaisi kokeilunsa kovin nuorena, mutta niin voi kaikesta huolimatta tapahtua ja omalla kohdallani se nyt ei kuitenkaan ole mitään katatrofia aiheuttanut elämässäni.

ei kai niitä lapsia voi lasikuvun allakaan tai tynnyrissä pitää loppuelämäänsä...

Vierailija
39/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun päästän, niin haen ite kotiin ja vien samalla vaikka kamutkin, ettei jää kylille hengaan. En päästä diskoiltana kaverille yöks. Ja en oo aatellu antaa lapsilleni periksi sen takia, että " muutkin saa, muutkin menee" .

Vierailija
40/107 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noi jutut että vain huonot vanhemmat ja vanhemmat jotka juo jne. olisivat näitten lasten vanhempia jotka rälläävät kaupungilla kännissä jne. on niin paska puhetta kun olla ja voi.

Minun äitini oli absolutisti ja isä joi viskiä pari lasillista jouluna ja silti minä salaa join teininä alkoholia kylillä! En siis roikkunut kaupungilla vaan oli kylillä, talojen nurkilla, puistoissa " keinumassa" tai kaverilla " lukemassa kokeisiin" . Ja kotiintuloajat olivat kyllä meilläkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi