Missä kohtaa suhdetta haluat tietää kumppanin tulot, sijoitukset, velat, ulosoton?
Itse haluan tietää rahatilanteen aika tarkkaan, kun suunnitellaan muuttoa yhteen. Lähinnä luottamuksen takia ja että kulut jaetaan reilusti. Ja jos on ulosotossa tai paljon velkoja niin miettisin tarkkaan, haluanko seurustella lainkaan.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tupakoitsijat taitavat seurustella toistensa kanssa, tupakointi on yleisintä alimmissa tuloluokissa ja vähän koulutettujen keskuudessa. En itse tunne yhtään ainoaa tupakoitsijaa. Nekin vanhukset, jotka nuorena tupakoivat, ovat kaikki lopettaneet. En näe tupakointia enää missään arkiympäristössäni."
Ai. Minä kävin eilen taas tupakalla verisuonikirurgin kanssa. Edellisellä viikolla teholääkärin.
Tule sairaalaan töihin niin näet että tupakointia esiintyy edelleen ihan kaikissa sosiaaliluokissa.
Sairaaloissa työskentelee enimmäkseen duunareita. Itse asiassa ainoa tuntemani tupakoitsija oli sairaanhoitaja, nyt jo edesmennyt. Itse tunnen todella paljon lääkäreitä, mutta yksikään ei polta. Yksi hammaslääkäri polttaa sikareita joskus, siinäpä se.
Tosi vaikea kyllä uskoa, että verisuonikirurgi polttaa, mutta onhan se mahdollista. Oliko kenties muualta kuin Suomesta, sillä minun tuntemistani lääkäreistä ulkomaalaistaustaiset ovat välillä boheemeja. Löytyy pyöreävatsaisia viininystäviä ym.
Ihan tavissuomalainen. Kirurgeista iso osa polttaa, lääkäreistä myös tosi moni. Eivät varmaan sitä sinulle mainosta, kun tietävät asenteesi.
Juoppolääkäreillähän on stadissa oma salainen aa-ryhmä, jonka olemassaolo kyllä tiedetään, mutta tietenkään kukaan kävijä ei halua ammatillisen ryhmäpaineen ja töiden menettämisen pelossa hiiskua missä ja milloin kokoonnutaan ja ketkä siellä käy.
Mitä tarkoitat, että kulut jaetaan reilusti? Eikö se riitä, että teillä on tuloja vaikka 3000+4000 ja niiden perusteella elätte. Miksi ne sijoitukset siinä vaiheessa kiinnostelee?
Tupakointi on muuten kielletty useimmissa Suomen sairaaloissa henkilökunnalta. Myöskään tupakointipaikkoja potilaille ei ole mutta jos kykenee itse kauemmas ulko-ovesta, niin tupakointia ei voi kieltääkään.
Joten jo tuosta näkee, ettei tämä tupakoiva "sairaalatyöntekijä" ole ollut sairaalassa töissä ainakaan 15 vuoteen, sillä tupakointikielto on tosi vanha asia jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tupakoitsijat taitavat seurustella toistensa kanssa, tupakointi on yleisintä alimmissa tuloluokissa ja vähän koulutettujen keskuudessa. En itse tunne yhtään ainoaa tupakoitsijaa. Nekin vanhukset, jotka nuorena tupakoivat, ovat kaikki lopettaneet. En näe tupakointia enää missään arkiympäristössäni."
Ai. Minä kävin eilen taas tupakalla verisuonikirurgin kanssa. Edellisellä viikolla teholääkärin.
Tule sairaalaan töihin niin näet että tupakointia esiintyy edelleen ihan kaikissa sosiaaliluokissa.
Tähän vielä se, että tupakoinnistahan on paljon tilastotietoa, kun sitä on yritetty monin keinoin vähentää. Tekstini siitä kuka tupakoi ja kuka ei perustui tilastolliseen faktaan, ei mielipiteeseen tai fiiliksiin tai tuttaviini. Mutta tuttavat ja ystävät kyllä vahvistavat tilastotiedon. Jos sinä tunnet lääkäreitä, jotka polttavat, tunnet poikkeustapauksia. Sellaiset eivät kumoa tilastollisia todennäköisyyksiä.
Toisille on tärkeämpää ja osalle jopa käytännössä pakollista pitää kulisseja yllä. Tuollaisia tilastoja ei pidä ottaa minään pyhänä totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloissa työskentelee enimmäkseen duunareita. Itse asiassa ainoa tuntemani tupakoitsija oli sairaanhoitaja, nyt jo edesmennyt. Itse tunnen todella paljon lääkäreitä, mutta yksikään ei polta. Yksi hammaslääkäri polttaa sikareita joskus, siinäpä se.
Tosi vaikea kyllä uskoa, että verisuonikirurgi polttaa, mutta onhan se mahdollista. Oliko kenties muualta kuin Suomesta, sillä minun tuntemistani lääkäreistä ulkomaalaistaustaiset ovat välillä boheemeja. Löytyy pyöreävatsaisia viininystäviä ym.
Ihan tavissuomalainen. Kirurgeista iso osa polttaa, lääkäreistä myös tosi moni. Eivät varmaan sitä sinulle mainosta, kun tietävät asenteesi.
Juoppolääkäreillähän on stadissa oma salainen aa-ryhmä, jonka olemassaolo kyllä tiedetään, mutta tietenkään kukaan kävijä ei halua ammatillisen ryhmäpaineen ja töiden menettämisen pelossa hiiskua missä ja milloin kokoonnutaan ja ketkä siellä käy.
AA-ryhmissä ei kenenkään tarvitse kertoa ammattiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on muuten kielletty useimmissa Suomen sairaaloissa henkilökunnalta. Myöskään tupakointipaikkoja potilaille ei ole mutta jos kykenee itse kauemmas ulko-ovesta, niin tupakointia ei voi kieltääkään.
Joten jo tuosta näkee, ettei tämä tupakoiva "sairaalatyöntekijä" ole ollut sairaalassa töissä ainakaan 15 vuoteen, sillä tupakointikielto on tosi vanha asia jo.
Ainakaan taysissa spaddua vetävät hoitajat eivät ole harvinainen näky ja kyse on sentään yliopistollisesta sairaalasta. Lääkäreille on korkeimman rakennuksen ylimmässä kerroksessa oma "rentoutumispaikka", jossa voivat porsastella silmien ulottumattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä usko sinua. Ja se on varmaa, että et ole kovin laajalti asiaan perehtynyt, olet vain tupakoitsija, joka normalisoi tupakointiaan. Ei mulla mitään asennetta ole, tupakoin nuorena itsekin viihteellä ja silloin tupakointi oli yleistä. Mutta maailma muuttuu tai on muuttunut Suomessa. Saksassa tupakointi on esim. paljon yleisempää kuin Suomessa. Ja tupakkapaikoilla käytiin ennen hyviä keskusteluja, tutustuttiin ihmisiin jne.
Polttaisin varmaan itsekin vielä, jos uskaltaisin :)
Ei tarvitsekaan uskoa, ei se mitään muuta. Ei mulla ole tarvetta normalisoida tupakointia, se on ihan normaalia puuhaa. Ja ei, en ole laajalti perehtynyt enkä sellaista väittänyt, vaan näen itse tupakoitsijoita sattuneesta syystä usein ja heissä on kyllä kaikki yhteiskuntaluokat edustettuna. Yläkoulun valistustunneilla tietysti kerrottiin että vain tyhmät ja köyhät polttavat, ja siihen on syynsä miksi niin kerrottiin.
Tupakkaan ei kyllä pienituloisella ole nykyään varaakaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
On se tosiaan ollut kielletty meilläkin jo ainakin 10 vuotta, mutta ei se ole tupakointia vähentänyt yhtään. Siirtänyt sen vain eri paikkaan.
Potilaille on kyllä vielä tupakkapaikat olemassa. Ei ehkä enää kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AA-ryhmissä ei kenenkään tarvitse kertoa ammattiaan.
No ei tarvitse, mutta ei ne silti voi voi käydä tavallisissa ryhmissä, koska joku tunnistaisi ja jutut alkaisi kiertämään. Kyllä se on tiedossa, että niille oma ryhmä, johon ulkopuolisilla ei ole mitään asiaa.
Ennen ensimmäistä tapaamista.
Mutta en ole koskaan tajunnutkaan miten joku voi harrastaa seksiä miehen kanssa, jonka kanssa ei voi puhua testistatuksesta, omasta ja hänen menneisyydestä, raha-asioista, elämäntavoista, taustoista, tulevaisuudensuunnitelmista. Kävin nämä läpi ennen kuin edes tavattiin ja mies oli ilahtunut avoimuudesta, kumppani kun haussa niin hyvä tietää mitä kaikkea siellä on.
Ja meillä ei kummallakaan ollut tavatessa mitenkään kivat ne taloudelliset speksit :D
Mutta eipä se haitannut, valehtelu tai välttely olisi haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten tulot voi tarkistaa verotoimiston tietokoneelta ihan jokainen jos siltä tuntuu.
Tulot voi, muttei menoja. Ei esim. ulosottoa.
Tavallisesti lähtökohta on, että ihminen ei ole missään ulosotossa.
Miksi kuka? Kaikkia ei ehkä kiinnosta raha, vaikka sulle se onkin kriteereistä tärkein?
Minua kiinnostaa elämänhallinta ja silloin asiat eivät ole ulosotossa
Oi itse täydellisyys kultalusikka suussaan on saapunut keskusteluun. Toivottavasti sun yritys nimeltä parisuhde ei koe kovia taloudellisia takaiskuja. Jossakin vaiheessa kuitenkin elämän realiteetit saattavat tulla sinunkin kohdalle ja esimerkiksi yrityskumppanisi, jota puolisoksi kutsutaan, saattaa löytää menestyvämmän liikekumppanin.
Tästä syystähän näihin tulotason, varallisuuden ja velattomuuden kyttääjiin ei olekaan luottamista. Maksullisia ihmisiä, jotka ovat ostettavissa muualle paremmalla rahallisella tarjouksella.
En minä seurusteluvaiheessa kysellyt. Puoliso kertoi oma-aloitteisesti ulosottovelastaan, siihen johtaneista olosuhteista, tuloistaan ja maksusuunnitelmastaan kun yhteenmuutto tuli puheeksi, kuten mielestäni kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä usko sinua. Ja se on varmaa, että et ole kovin laajalti asiaan perehtynyt, olet vain tupakoitsija, joka normalisoi tupakointiaan. Ei mulla mitään asennetta ole, tupakoin nuorena itsekin viihteellä ja silloin tupakointi oli yleistä. Mutta maailma muuttuu tai on muuttunut Suomessa. Saksassa tupakointi on esim. paljon yleisempää kuin Suomessa. Ja tupakkapaikoilla käytiin ennen hyviä keskusteluja, tutustuttiin ihmisiin jne.
Ei tarvitsekaan uskoa, ei se mitään muuta. Ei mulla ole tarvetta normalisoida tupakointia, se on ihan normaalia puuhaa. Ja ei, en ole laajalti perehtynyt enkä sellaista väittänyt, vaan näen itse tupakoitsijoita sattuneesta syystä usein ja heissä on kyllä kaikki yhteiskuntaluokat edustettuna. Yläkoulun valistustunneilla tietysti kerrottiin että vain tyhmät ja köyhät polttavat, ja siihen on syynsä miksi niin kerrottiin.
Tupakkaan ei kyllä pienituloisella ole nykyään varaakaan Suomessa.
Silloin kun olin yläkoulussa, oli tupakointi vielä aika yleistä (kasarilla). Sinä et ole liiemmin uutisia seuraillut, kun et tiedä miten vähäistä tupakointi nykyisin on. Tosin viime vuosina nuuska on tullut nuorison keskuudessa muotiin. Esim. vävyni nuorempana nuuskasi.
On hyvää ja huonoa kehitystä, nuoriso on alkanut kiinnostua ruuasta vähän liikaakin ja mättää ruokavaliossaan kovia rasvoja ihan toiseen malliin kuin me kasarin nuoret, jotka olimme Pohjois-Karjala projektin valistamia.
Ei tarvitse tietää. Eikä tarvitse muuttaa yhteen välttämättä. En kerro omista lähes 200k säästöistä kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se tosiaan ollut kielletty meilläkin jo ainakin 10 vuotta, mutta ei se ole tupakointia vähentänyt yhtään. Siirtänyt sen vain eri paikkaan.
Potilaille on kyllä vielä tupakkapaikat olemassa. Ei ehkä enää kauaa.
Kiellot eivät lopeta tupakointia, mutta ne vähentävät sitä eli ihan sama ilmiö kuin alkoholin saatavuuden suhteen. En ole vähään aikaan sairaalassa töissä ollut, joten ehkä siellä nuuskaavista nuorista on tullut tupakoivia aikuisia, jos he haluavat olla "kapinallisia". Oman sukupolveni ja sitä vähän nuoremman ja vanhemman keskuudessa ei ole tupakoivia juuri ketään lääkäreistä. Vain tuo yksi sikareita nautiskeleva. Kieltämättä tekisi itsenikin mieli maistaa sikaria. Ja polttaa tötsyt...
vaikka henkilöllä olisikin fyrkkaa, niin hän saattaa elää varsin vaatimattomasti. Joillekin riittää vanha kerrostaloyksiö eikä haluta kuluttaa rahaa harrastuksiin, jne, vaikka olisikin varaa.
Vierailija kirjoitti:
vaikka henkilöllä olisikin fyrkkaa, niin hän saattaa elää varsin vaatimattomasti. Joillekin riittää vanha kerrostaloyksiö eikä haluta kuluttaa rahaa harrastuksiin, jne, vaikka olisikin varaa.
Luuletko tosiaan, että tuollainen kelpaa palstan naisille? Ei todellakaan kelpaa, koska sehän on pihi ja siten taloudellinen ja materiaalinen hyöty jää käytännön tasolla laihaksi.
En edelleenkään tiedä noita ihan tarkasti yli 30 yhteisen vuoden jälkeen ja vaikka meillä käytännössä yhteinen talous on koko yhdessä olo ajan ollut.