Missä kohtaa suhdetta haluat tietää kumppanin tulot, sijoitukset, velat, ulosoton?
Itse haluan tietää rahatilanteen aika tarkkaan, kun suunnitellaan muuttoa yhteen. Lähinnä luottamuksen takia ja että kulut jaetaan reilusti. Ja jos on ulosotossa tai paljon velkoja niin miettisin tarkkaan, haluanko seurustella lainkaan.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten tulot voi tarkistaa verotoimiston tietokoneelta ihan jokainen jos siltä tuntuu.
Tulot voi, muttei menoja. Ei esim. ulosottoa.
Tavallisesti lähtökohta on, että ihminen ei ole missään ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tulotaso ja velkaisuus selviä elämäntavasta kyselemättäkin. Näin vanhemmiten siis. Jos asiat on hoidettu hyvin, niin ihmiselle on kertynyt varallisuutta pienemmistäkin tuloista, oma asunto jne. perusasioita.
Kaikki eivät halua kerryttää varallisuutta, eikä omistusasunto / talo ole kaikille mikään onnistumisen mittari. Taloudellisesti ahdingossa oleva saattaa olla ahdingossa myös osittain ilman omaa syytä, esimerkiksi korona-aikana moni (yrittäjä) ylivelkaantui.
En missään kohtaa. En enää suunnittele yhteenmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisten tulot voi tarkistaa verotoimiston tietokoneelta ihan jokainen jos siltä tuntuu.
Puoli miljoonaa suomalaista on ulosotossa ja lisäksi sitten vielä ne, jotka ei ole, mutta joilla ei ole talous hallinnassa. Varmaan enemmän on aikuisia ihmisiä, joilla on raha-asiat sössitty kuin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2025 aikana ulosoton asiakkaana oli yhteensä yli 608 000 eri velallista.
-Ulosottolaitos.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ulosotossa on yli kymppitonneja niin oishan se hyvä tietää aika alkuvaiheessa.
Jos jollain on ulosotossa eurokin, kertoo se aikapaljon tyypin elämänhallinasta. Ulosottoon pääsemiseksi tarvitaan jo aika pitkä aika holmöillä.
Riippuu mistä ulosottovelka on syntynyt. On asioita, jotka menevät suoraan ulosottoon ja asioita, joista tulee ensin monta maksuhuomautusta laskuttajalta, sitten perintätoimistolta, perintätoimiston maksuvaatimukset ja lopulta käräjäoikeuden ilmoitus asian vireille tulosta. Oikeuden tekemän päätöksen jälkeen tulee sitten ulosotolta lasku ja kun et sitä maksa alkaa varsinainen ulosotto, jos jotain ulosmitattavaa tuloa/omaisuutta on. Kaikilla ei ole.
Miksi? Yhtä hyvin voi ottaa liikaa velkaa yrityksen nimiin kuin omiin, ihan sama käytännössä. Sitten jos joku kirjastosakko on vaan unohtunut maksaa, luottotiedot saa nykyään heti takaisin, kun sen vaan hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin hauska palsta, kun täällä keskustelee samassa ketjussa esim. työtön kouluttamaton 20 v., jonka äiti käy pesemässä hänen pyykkinsä ja joka istuu päivät pitkät koneella, keski-ikäiset, joilla maksetut asunnot ja mökit, eläkeläiset jotka tietävät että todennäköisempää on että on viiden vuoden päästä kuollut kuin rakastunut. Osa ihmisistä asuu ulkomailla. Toisilla on parisuhde, joka on kestänyt kymmeniä vuosia, toiset ei ole koskaan seurustelleet. Joku on perinyt puoli miljoonaa eikä ole mitään rahahuolia, toinen laskee pulloja, että riittäisikö makaronipussiin rahat.
Ihmisten todellisuudet eroaa toisistaa dramaattisesti. Se millaisesta suhteesta kukakin pystyisi jotain positiivista saamaan, riippuu omasta elämäntilanteesta.
Sitten arvostellaan toisten vastauksia siitä näkökulmasta mikä se oma todellisuus on.No tällä palstalla ainakin tulee toistuvasti ilmi, tässäkin keskustelussa, tulotasoon, varallisuuteen ja velattomuuteen liittyvien vaatimusten ehdottomuus. Selvästi asioita, joista ei tingitä. Tästä huolimatta samaan aikaan kehdataan kuitenkin väittää "ei, missään tapauksessa kyse ei silti ole rahasta."
Eikö enemmän ole kyse siitä, että siinä kohtaa, kun on harkinnassa yhteisiä taloudellisia vastuita (vuokra, lemmikki, auto, laina, lapset, yms) niin on syytä tietää, mikä on toisen maksukyky ja -halukkuus erilaisissa skenaarioissa kuten työttömyyden sattuessa. Jos ei tällaisia yhteisiä sitoumuksia ole tekemässä, mitä väliä eikä kuulu minulle niin kauan, kun toinen hoitaa satunnaiset sovitut asiat kuten osuutensa vaikka ravintolalaskusta. Ja tässä puhun nimenomaan myös maksuhalukkuudesta: kun itse koettaa olla kaikille raha-asioissa reilu ja omille läheisille kuten lapsille, tärkeille sukulaisille ja läheisille ystäville myös antelias kun siihen kerran on varaa, niin ärsyttäisi joku, joka pihistelisi omille läheisilleen tai koettaisi koko ajan hyötyä muista taloudellisesti. Itse pärjään mainiosti omillani eikä minun elämääni tarvitse kenenkään rahoittaa, mutta tuollainen kitsas elämänasenne, joka näkyy suhteessa kaikkiin ei vaan sytytä, vaikka voikin johtaa suurempaan vaurauteen. Olen seurustellut myös ulosotossa olevan mutta vähistäänkin anteliaan miehen kanssa eikä ollut mitään ongelmaa, ei vaan lähdetty yhteisiin isompiin taloudellisiin hankkeisiin kun lähtökohdat olivat niin erilaiset. Kiva kaveri, suhde päättyi ihan muista syistä.
Joopa joo, seliseli :D
Samat tekopyhät tekosyyt kierrätetään uudestaan ja uudestaan vuodesta toiseen. Irvokasta.
Etsi joku itseäsikin köyhempi, äläkä vain kitise monta vuotta. Joku täysin yhteiskunnan turvaverkkojen ulkopuolelle pudonnut vaikka. Vai etkö haluakaan sellaista, joka saattaisi tarvita sinun tukeasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuka? Kaikkia ei ehkä kiinnosta raha, vaikka sulle se onkin kriteereistä tärkein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuka? Kaikkia ei ehkä kiinnosta raha, vaikka sulle se onkin kriteereistä tärkein?
Kyllä se raha kiinnostaa ihan kaikkia, eniten niitä kuppaajia ja lokkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin hauska palsta, kun täällä keskustelee samassa ketjussa esim. työtön kouluttamaton 20 v., jonka äiti käy pesemässä hänen pyykkinsä ja joka istuu päivät pitkät koneella, keski-ikäiset, joilla maksetut asunnot ja mökit, eläkeläiset jotka tietävät että todennäköisempää on että on viiden vuoden päästä kuollut kuin rakastunut. Osa ihmisistä asuu ulkomailla. Toisilla on parisuhde, joka on kestänyt kymmeniä vuosia, toiset ei ole koskaan seurustelleet. Joku on perinyt puoli miljoonaa eikä ole mitään rahahuolia, toinen laskee pulloja, että riittäisikö makaronipussiin rahat.
Ihmisten todellisuudet eroaa toisistaa dramaattisesti. Se millaisesta suhteesta kukakin pystyisi jotain positiivista saamaan, riippuu omasta elämäntilanteesta.
Sitten arvostellaan toisten vastauksia siitä näkökulmasta mikä se oma todellisuus on.No tällä palstalla ainakin tulee toistuvasti ilmi, tässäkin keskustelussa, tulotasoon, varallisuuteen ja velattomuuteen liittyvien vaatimusten ehdottomuus. Selvästi asioita, joista ei tingitä. Tästä huolimatta samaan aikaan kehdataan kuitenkin väittää "ei, missään tapauksessa kyse ei silti ole rahasta."
Eikö enemmän ole kyse siitä, että siinä kohtaa, kun on harkinnassa yhteisiä taloudellisia vastuita (vuokra, lemmikki, auto, laina, lapset, yms) niin on syytä tietää, mikä on toisen maksukyky ja -halukkuus erilaisissa skenaarioissa kuten työttömyyden sattuessa. Jos ei tällaisia yhteisiä sitoumuksia ole tekemässä, mitä väliä eikä kuulu minulle niin kauan, kun toinen hoitaa satunnaiset sovitut asiat kuten osuutensa vaikka ravintolalaskusta. Ja tässä puhun nimenomaan myös maksuhalukkuudesta: kun itse koettaa olla kaikille raha-asioissa reilu ja omille läheisille kuten lapsille, tärkeille sukulaisille ja läheisille ystäville myös antelias kun siihen kerran on varaa, niin ärsyttäisi joku, joka pihistelisi omille läheisilleen tai koettaisi koko ajan hyötyä muista taloudellisesti. Itse pärjään mainiosti omillani eikä minun elämääni tarvitse kenenkään rahoittaa, mutta tuollainen kitsas elämänasenne, joka näkyy suhteessa kaikkiin ei vaan sytytä, vaikka voikin johtaa suurempaan vaurauteen. Olen seurustellut myös ulosotossa olevan mutta vähistäänkin anteliaan miehen kanssa eikä ollut mitään ongelmaa, ei vaan lähdetty yhteisiin isompiin taloudellisiin hankkeisiin kun lähtökohdat olivat niin erilaiset. Kiva kaveri, suhde päättyi ihan muista syistä.
Samat tekopyhät tekosyyt kierrätetään uudestaan ja uudestaan vuodesta toiseen. Irvokasta.
Et sinä vielä kaikkein köyhin ole, kun sinulla on vielä pääsy nettiin. Kannattaa tsekata vaikka jotkut yömajatyyppiset paikat, jos niissä olisi sinua köyhempiä naisia. Etkä sitten tule selittämään, että niillä on jotain ongelmia, tai me sanotaan sulle että eikö köyhä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihan kysyä että miksi ette voisi seurustella henkilön kanssa joka on ulosotossa?
Seurustella voisin, mutta en miettisi yhteistä elämää.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ulosottolaitos.fi
Eli 5 miljoonaa ihmistä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ulosottolaitos.fi
Eli 5 miljoonaa ihmistä ei ole.
Niistä miljoona on lapsia ja pitää vielä poistaa joukosta väärä sukupuoli ja väärät ikäluokat.
Miehet luulee, että naiset etisii miestä, joka elättäisi naisen.
Vaikka se menee niinpäin, että naiset etsii miestä, joita naisen ei tarvitse elättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa elämänhallinta ja silloin asiat eivät ole ulosotossa
Ei hyvää päivää. Parisuhteen tärkein asia ei ole raha vaan rakkaus. Tulee aika surullinen olo lukiessa palstan rahaan ja/tai parisuhteeseen liittyviä ketjuja. Olen itse ollut 24 vuotta naimisissa ja vähän pidempään parisuhteessa saman ihmisen kanssa. On ollut taloudellisesti helpompia ja vaikeampia aikoja, mutta rakkaus on pitänyt aina yhdessä. Palstalla monet ihmiset tuntuvat ajattelevan parisuhdetta yritystoimintana. Onneksi eivät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Parisuhteen tärkein asia ei ole raha vaan rakkaus. Tulee aika surullinen olo lukiessa palstan rahaan ja/tai parisuhteeseen liittyviä ketjuja. Olen itse ollut 24 vuotta naimisissa ja vähän pidempään parisuhteessa saman ihmisen kanssa. On ollut taloudellisesti helpompia ja vaikeampia aikoja, mutta rakkaus on pitänyt aina yhdessä. Palstalla monet ihmiset tuntuvat ajattelevan parisuhdetta yritystoimintana. Onneksi eivät kaikki.
Ei rakkaus missään tyhjiössä synny. Se tarvitsee kaverikseen sellaisia tunteita kuin turvallisuudentunne, ihailu, kunnioitus, luottamus, haaveet yhteisestä tulevaisuudesta. En minä ainakaan rakastu sellaiseen ihmiseen, joka herättää lähinnä sääliä.
Aika alussa kyseltiin toistemme velat yms.
Kyllä hän tiesi että köyhä nainen olen.
Itse maksan omat vuokrani, ruokani ja laskuni.
Hän maksaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa elämänhallinta ja silloin asiat eivät ole ulosotossa
Oi itse täydellisyys kultalusikka suussaan on saapunut keskusteluun. Toivottavasti sun yritys nimeltä parisuhde ei koe kovia taloudellisia takaiskuja. Jossakin vaiheessa kuitenkin elämän realiteetit saattavat tulla sinunkin kohdalle ja esimerkiksi yrityskumppanisi, jota puolisoksi kutsutaan, saattaa löytää menestyvämmän liikekumppanin.