Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kohtaa suhdetta haluat tietää kumppanin tulot, sijoitukset, velat, ulosoton?

Vierailija
13.08.2026 |

Itse haluan tietää rahatilanteen aika tarkkaan, kun suunnitellaan muuttoa yhteen. Lähinnä luottamuksen takia ja että kulut jaetaan reilusti. Ja jos on ulosotossa tai paljon velkoja niin miettisin tarkkaan, haluanko seurustella lainkaan.

Kommentit (283)

Vierailija
261/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on että pysytään sinkkuvanhemmista kaukana.

Vierailija
262/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko vastaisi kysymykseen/kysymyksiin rehellisesti etenkään heistä joilla ei talous ole kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Olla entinen poikaystävä, tuohan on epäluottamuslause. Et ole vielä edes oikeastaan toiseen tutustunutkaan.

Jos on ulosotossa, niin potkaisen poikaa perseelle itse.

Jotkut joutu lainojen takaajaksi.

Vierailija
264/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä keskusteluja, joissa palstan tekopyhyys ilmentyy oivallisesti. Toisissa keskusteluissa kokoomusta arvostellaan ja lytätään joukolla minkä keritään, mutta täällä kuitenkin vaaditaan niitä tasan samoja asioita ja tehdään se vielä niin ylevää esittämällä. Koittaisitte olla edes sitä mitä olette.

Sinä ilmeisesti kuvittelet, että palstalla kaikki ihmiset ovat kaikesta samaa mieltä? 😂 

Ei varmasti ole, mutta yhtä naurettavaa on kyllä väittää, ettei olisi tällaista tekopyhää kaksilla rattailla ajeluakin.

Sä nyt kuvittelet omias.

Täällä on paljon ihmisiä, ja eri ketjuihin vastailee eri tyyppiset ihmiset. Tietysti vastauksissa on eroja, ja se ei ole mitään kaksilla rattailla ajamista. 

Myöskään se, että ei halua itse elättää jotain toista ihmistä ei tarkoita sitä etteikö voisi haluta valtion niin tekevän.

Älä nyt koita väyrystellä asiaa päinvastaiseksi. Kyse on kyllä siitä, että muilta vaaditaan koska pitää saada itse enemmän. Muu ei käy.

Höpsis. Minä en vaadi kumppaniltani mitään muuta rahallisesti kuin että pystyy elättämään itsensä vastaavalla elintasolla kuin minäkin. Ei minua hänen rahansa kiinnosta, enkä myöskään halua että häntä kiinnostaa minun rahani.

Toisin sanoen vaadit ennen kaikkea rahaa ja vaatimus on ehdoton. Miksi vaadit näin? No tietenkin siksi, että sulle itselle jää enemmän.

Olen eri vastaaja. 

Jos minä esim. kannattaisin korkeaa verotusta ja hyviä tukia työttömille, mutta haluaisin, että puoliso pystyy elättämään itsensä, enhän minulle välttämättä jää yhtään enempää. Aika vaikea summia on laskea pilkulleen vain itselleni. Mitään takuuta kun ei esim. ole siitä, että saisin puolison tai ettei eroa tulisi. 

Vierailija
265/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä keskusteluja, joissa palstan tekopyhyys ilmentyy oivallisesti. Toisissa keskusteluissa kokoomusta arvostellaan ja lytätään joukolla minkä keritään, mutta täällä kuitenkin vaaditaan niitä tasan samoja asioita ja tehdään se vielä niin ylevää esittämällä. Koittaisitte olla edes sitä mitä olette.

Mitähän sinäkin sössötät. En kannata kokoomusta. En halua heikentää työntekijöiden asemaa, en usko että työttömyys johtuu laiskuudesta, en halua Suomeen maksullista koulutusta, en halua veroja niin alas, ettei meillä ole enää julkista terveydenhuoltoa ym. ym. 

Miten ihmeessä tämä liittyy parisuhteeseen? Haluan, että Suomessa on yhteiskunnan turvaverkot ja kaikilla mahdollisuus esim. kouluttautua, mutta en minä mitään henkilökohtaista sosiaalitoimistoa ole perustamassa jollekkin elämän kolhimalle. Enemmän tuokin on sitä Kokoomuksen politiikkaa, että läheisten pitäisi elättää väliinputoajat.

Tulot, varallisuus, omaisuus ym. pinnallisuudet ovat vaatimuksissa selkeästi pririsoituja eli kyllä, hyvinkin kokoomuslaista menoa. Kokoomusta jaksetaan kyllä sättiä ja arvostella, mutta silti itse kuitenkin vaaditaan ja priorisoidaan juuri niitä samoja asioita. Tosiaan, olkaa edes rehellisesti sitä mitä olette.

Pitääkö tästä purkauksesta päätellä, että sinä olet parempi ihminen, koska tunnustat olevasi kokoomuslainen, jolle tulot, varallisuus ja muut pinnallisuudet ovat tärkeimpiä? Selvästi sinua ärsyttää kokkareiden haukkuminen, mutta samalla myönnät, että raha on heille tärkeintä. 

Raha mahdollistaa kaiken muun. Lapsuuden jälkeen osa ymmärtää sen tosiasian.

Niin? Rikkaan lapsuuden elänyt voi ymmärtää sen ja köyhän lapsuuden elänyt voi ymmärtää sen. 

Vierailija
266/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ilmeisesti kuvittelet, että palstalla kaikki ihmiset ovat kaikesta samaa mieltä? 😂 

Ei varmasti ole, mutta yhtä naurettavaa on kyllä väittää, ettei olisi tällaista tekopyhää kaksilla rattailla ajeluakin.

Sä nyt kuvittelet omias.

Täällä on paljon ihmisiä, ja eri ketjuihin vastailee eri tyyppiset ihmiset. Tietysti vastauksissa on eroja, ja se ei ole mitään kaksilla rattailla ajamista. 

Myöskään se, että ei halua itse elättää jotain toista ihmistä ei tarkoita sitä etteikö voisi haluta valtion niin tekevän.

Älä nyt koita väyrystellä asiaa päinvastaiseksi. Kyse on kyllä siitä, että muilta vaaditaan koska pitää saada itse enemmän. Muu ei käy.

Höpsis. Minä en vaadi kumppaniltani mitään muuta rahallisesti kuin että pystyy elättämään itsensä vastaavalla elintasolla kuin minäkin. Ei minua hänen rahansa kiinnosta, enkä myöskään halua että häntä kiinnostaa minun rahani.

Toisin sanoen vaadit ennen kaikkea rahaa ja vaatimus on ehdoton. Miksi vaadit näin? No tietenkin siksi, että sulle itselle jää enemmän.

Vaadin samoja asioita kuin itseltänikin, ja taloudenhallinta on vain yksi osa-alue. Vaadin monia muitakin asioita jotka ovat vähintään yhtä tärkeitä. 

Minusta se on täysin kohtuullista. 

Miksi sinua harmittaa niin paljon että joku sinulle vieraalla ihmisellä on kumppanilleen vaatimuksia samalla tavalla kuin itsellensäkin? Miksi sinun mielestäsi on niin tärkeää että muiden pitäisi ottaa suhteeseen jotain hyväntekeväisyyskeissejä? 

Vierailija
267/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 258 pidä päätellä noin. En ole kokoomuslainen (enkä persukaan), vaan aivan muuta. Pyydän vain, että nämä keskustelun kaappikokoomuslaiset akat olisivat rehellisesti ihan koko ajan kokoomuslaisia eikä vain silloin kun itselle sattuu sopimaan.

Vierailija
268/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat, rikosrekisteri ja mielenterveysongelmat heti pöytään, kiitos.

Vierailija
269/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 258 pidä päätellä noin. En ole kokoomuslainen (enkä persukaan), vaan aivan muuta. Pyydän vain, että nämä keskustelun kaappikokoomuslaiset akat olisivat rehellisesti ihan koko ajan kokoomuslaisia eikä vain silloin kun itselle sattuu sopimaan.

Minä taas pyydän, ettet sinä lukisi rivien välistä sellaista, mitä siellä ei välttämättä ole. Näytä jotain faktoja väitteittesi tueksi. Tämä kommenttisi: Toisissa keskusteluissa kokoomusta arvostellaan ja lytätään joukolla minkä keritään, mutta täällä kuitenkin vaaditaan niitä tasan samoja asioita ja tehdään se vielä niin ylevää esittämällä.

Millä sinä todistat, että jossain toisessa ketjussa kokkareita arvosteleva onkin tässä ketjussa niiden puolella? Ihan hatusta vetelet väitteitäsi. 

Minäkin voin väittää, että sinä puolustit jäätelön syöjiä viime viikolla ja eilen arvostelit heitä. 

- se, jolle vastasit 

Vierailija
270/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä nyt kuvittelet omias.

Vaadin samoja asioita kuin itseltänikin, ja taloudenhallinta on vain yksi osa-alue. Vaadin monia muitakin asioita jotka ovat vähintään yhtä tärkeitä. 

Miksi sinua harmittaa niin paljon että joku sinulle vieraalla ihmisellä on kumppanilleen vaatimuksia samalla tavalla kuin itsellensäkin? Miksi sinun mielestäsi on niin tärkeää että muiden pitäisi ottaa suhteeseen jotain hyväntekeväisyyskeissejä? 

Asian voi yhtä hyvin kääntää niinkin päin, että jos toisella ei kummoisia tuloja eikä vaadi niitä sultakaan, niin silloin sä olet se kohtuuttomuuksien vaatija ja tosiaankin raha ratkaisee.

Vierailija
271/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Olla entinen poikaystävä, tuohan on epäluottamuslause. Et ole vielä edes oikeastaan toiseen tutustunutkaan.

Jos on ulosotossa, niin potkaisen poikaa perseelle itse.

Jotkut joutu lainojen takaajaksi.

Aseellako pakotetaan?

Vierailija
272/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. Ja tämä on asia, jonka olen oppinut liian kovan kautta. Olisipa mukava tietää, kuinka paljon naisen korkeampi tulotaso suhteessa mieheen nostaa naiseen kohdistuvan väkivallan uhkaa. Koska omien kokemusteni perusteella se todellakin nostaa... Ja siinä se oma idealismi alkaa kyllä karista, kun joku opettaa elämän realiteettit "isän kädestä".

Vierailija
273/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotto ja velkaantuminen olisi hyvä tietää ennen yhteenmuuttoa, koska silloin yhteenmuuttoa ei tulisi.

Tarkat tulot eivät kuulu toiselle eikä varsinkaan sijoitukset. Raha-asioista on hyvä puhua osana yhteenmuuton suunnittelua, ts. mikä on se yhteinen budjetti ja mitä se mahdollistaa.

Kannattaa muistaa, että avioliittokaan tuo omistus- tai hallintaoikeutta toisen omaisuuteen.

Vierailija
274/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos se on tärkeää niin menet itse tarkastamaan verotoimistoon ei sen kummempaa. Jos joku seurustelukumppani alkaisi minulta vaatia näitä tietoja niin ajattelisin, että mikä on motiivi ja se olisi siinä.

Vierailija
275/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä nyt kuvittelet omias.

Asian voi yhtä hyvin kääntää niinkin päin, että jos toisella ei kummoisia tuloja eikä vaadi niitä sultakaan, niin silloin sä olet se kohtuuttomuuksien vaatija ja tosiaankin raha ratkaisee.

Mitä väliä? Eikö tuossa vaiheessa kellot soita, että tässä ei ole minulle sopiva puoliso? Ihan puolin toisin voidaan tehdä tämä päätelmä. 

eri

Vierailija
276/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hölmöillyt nyt. Ostimme mieheni kanssa yhteisen kesämökin ja laitoin velattoman vakituisen asuntoni miehen lainan täytepantiksi. En olisi halunnut mutta suoraan sanottuna taisin pelätä että suhde päättyy jos en suostu, minkä olisi tietenkin pitänyt vain vahvistaa sitä ajatusta että missään nimessä en voi suostua. 

Mieheni hoitaa kyllä lainansa toistaiseksi mutta entä jos hänelle käy jotain? Olen alkanut menettää yöuniani kun mietin mahdollisia skenaarioita. 

Meni nyt vähän aiheen vierestä mutta ehkä esimerkkinä siitä miten tällaiseen tilanteeseen voi ajautua. Ihan omaa tyhmyyttään varmaan yleensä. 

Vierailija
277/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan siinä vaiheessa kun mies on antanut pakit?

Vierailija
278/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pyydän, ettet sinä lukisi rivien välistä sellaista, mitä siellä ei välttämättä ole. Näytä jotain faktoja väitteittesi tueksi. Tämä kommenttisi: Toisissa keskusteluissa kokoomusta arvostellaan ja lytätään joukolla minkä keritään, mutta täällä kuitenkin vaaditaan niitä tasan samoja asioita ja tehdään se vielä niin ylevää esittämällä.

Millä sinä todistat, että jossain toisessa ketjussa kokkareita arvosteleva onkin tässä ketjussa niiden puolella? Ihan hatusta vetelet väitteitäsi. 

Minäkin voin väittää, että sinä puolustit jäätelön syöjiä viime viikolla ja eilen arvostelit heitä. 

- se, jolle vastasit 

Kuten jo sanoin, en väitä että kaikki ovat tällaisia, mutta on yhtä lailla naurettavaa väittää etteikö tällaisia tekopyhiä kaksoisstandardejakin täällä olisi. Se, että heti tultiin kiistämään ja väyrystelemään todistaa asian.

Vierailija
279/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se, jolle vastasit 

Kuten jo sanoin, en väitä että kaikki ovat tällaisia, mutta on yhtä lailla naurettavaa väittää etteikö tällaisia tekopyhiä kaksoisstandardejakin täällä olisi. Se, että heti tultiin kiistämään ja väyrystelemään todistaa asian.

Onko kukaan väittänyt, ettei koskaan sellaista kommentointia olisi? Sinä olet se, joka tulee huutelemaan ja syyttelemään muita yleisluontoisesti. Teetkö sitä muissakin ketjuissa ja mikä on motiivisi?

Esim. ketju "mikä on lempijäätelösi" Joku kertoo lempijäätelönsä olevan vaniljajäätelö, ja sinä tulet siihen räyhäämään, että yhyyyy, viimeeksi väitit, että se on suklaajäätelö. Sinulle huomautetaan, että kyseessä eri vastaaja, niin möykkäät päälle, että älkää väittäkö, ettei koskaan kukaan olisi tykännyt maanantaina vaniljasta ja tiistaina suklaasta. 

Tai ketju "Minne matkustit viimeeksi?" Joku sanoo, että Mallorcalle ja sinä huutelet, että valetta valetta, sinähän kerroit eilen matkustaneesi Karibialle. Taas eri vastaajat, mutta sinua se ei kiinnosta koska "joskus joku on ajanut kaksilla rattailla". 

Kaikin mokomin, osoita että yksi ja tietty kommentoija on valehdellut, mutta älä väitä, että täysin satunnaiset ihmiset eri ketjuissa saattavat olla eri mieltä asioista, etenkään jos asiayhteys on ihan eri. 

Itse en vastaa sinulle enää, ja toivon, ettei kukaan muukaan, koska tarkoituksesi on vain trollata ja aiheuttaa häiriötä. 

Vierailija
280/283 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- se, jolle vastasit 

Onko kukaan väittänyt, ettei koskaan sellaista kommentointia olisi? Sinä olet se, joka tulee huutelemaan ja syyttelemään muita yleisluontoisesti. Teetkö sitä muissakin ketjuissa ja mikä on motiivisi?

Esim. ketju "mikä on lempijäätelösi" Joku kertoo lempijäätelönsä olevan vaniljajäätelö, ja sinä tulet siihen räyhäämään, että yhyyyy, viimeeksi väitit, että se on suklaajäätelö. Sinulle huomautetaan, että kyseessä eri vastaaja, niin möykkäät päälle, että älkää väittäkö, ettei koskaan kukaan olisi tykännyt maanantaina vaniljasta ja tiistaina suklaasta. 

Tai ketju "Minne matkustit viimeeksi?" Joku sanoo, että Mallorcalle ja sinä huutelet, että valetta valetta, sinähän kerroit eilen matkustaneesi Karibialle. Taas eri vastaajat, mutta sinua se ei kiinnosta koska "joskus joku on ajanut kaksilla rattailla". 

Kaikin mokomin, osoita että yksi ja tietty kommentoija on valehdellut, mutta älä väitä, että täysin satunnaiset ihmiset eri ketjuissa saattavat olla eri mieltä asioista, etenkään jos asiayhteys on ihan eri. 

Itse en vastaa sinulle enää, ja toivon, ettei kukaan muukaan, koska tarkoituksesi on vain trollata ja aiheuttaa häiriötä. 

Sen huomaa vastauksesta koska kyseessä on juuri sellainen tekopyhä kaksilla rattailla ajelija. Onhan niitä jo ilmaantunutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän