Ylen uutisointi mopokolarissa
Ylen uutisointi Tuusulan mopokolafissa herättäö kysymyksiä. Ylen suorastaan maalittaa poliisia. Sen uutisointi ei ole puolueetonta kuten pitäisi vaan selvästi kantaa ottavaa ja yksipuolista. Tällaiseenko toimintaan meidän kaikkien veroja käytetään?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Se oli iltapäivälehti, joka jakoi poliisin arvosanat. Mutta näin se persu taas kokee.
Eikö punikit katso omaa mediaansa Yleä aamulla. Siellä Yle toimittajat maalitti poliisia ja teksti oli niin poliisivastaista kuin voi vsin. Rikollisesti kaahasjasts ei löydetty mitäön vikaa.
Miksiköhän minun autolla tulisi noudattaa mitään sääntöjä, ei ainakaan Ylen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi mun poika niin vyöstä saisi vielä.
Mun pojan mopo ei olisi viritetty. Jos virittäisi salaa, välitön ajokielto ja arestia, kaikki rahoitus nollaan.
Meillä menisi mopo samana päivänä myyntiin.
Meillä ei harkittukaan edes mopon hankkimista. Niin ohimenevä vaihe, ettei mitään järkeä. Ajokortit lupasimme kustantaa 100 % molemmille.
Pappa betalar.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kuvottaa miten Yle maalittaa yksittäistä poliisia. Yle voisi kysyä miksi poliisi oli yksin autossa ja mikä oli johdon rooli tapauksessa. Jos mopolla kaahataan satasta tiellä mikä ei ole suljettu muulta liikenteeltä, niin se on myös todella vaarallista sivullisille, mutta meidänhän täytyy ymmärtää näitä nuoria. Aivot eivät ole näillä nuorilla vielä kehittyneet, niin saavat tehdä mitä huvittaa.
Seuraava nuorten tekemä ryöstö, pahoinpitely, tappo, raiskaus, varkaus, huumeiden välitys, tuhopoltto niin ei saa tuomita eikä rangaista. Pitää ymmärtää heitä. He ovat nuoria eivätkä pysty ajattelemaan kuten aikuiset.
Minusta on hienoa, että nuoret ovat itsekin antaneet haastatteluita miten joillekin on hupia lähteä poliisia karkuun, mutta harmillista minusta on että näiden fiksujen nuorten ääni jäänyt aikuisten täysin päättömän huutamisen alle.
Kuten joku tässä ketjussa joku jo sanoi, kaksi asiaa voi olla totta yhtä aikaa. Tekikö poliisi väärin? Teki. Tekikö nuori väärin? Teki. Nyt kummankin toiminta tutkitaan ja toivotaan, että se tarjoaa myös oppia niin aikuisille, kuin nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Kuvottaa miten Yle maalittaa yksittäistä poliisia. Yle voisi kysyä miksi poliisi oli yksin autossa ja mikä oli johdon rooli tapauksessa. Jos mopolla kaahataan satasta tiellä mikä ei ole suljettu muulta liikenteeltä, niin se on myös todella vaarallista sivullisille, mutta meidänhän täytyy ymmärtää näitä nuoria. Aivot eivät ole näillä nuorilla vielä kehittyneet, niin saavat tehdä mitä huvittaa.
Seuraava nuorten tekemä ryöstö, pahoinpitely, tappo, raiskaus, varkaus, huumeiden välitys, tuhopoltto niin ei saa tuomita eikä rangaista. Pitää ymmärtää heitä. He ovat nuoria eivätkä pysty ajattelemaan kuten aikuiset.
Joo, tämä on jo arkipäivää jos sulla on se suo javäri ja tatut vähän musuilemaan.
Tyyli on levinnyt jo kantiksiin asti, kun otettiin käyttöön se empatiataulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaa seuraavaan tekstiin nuoren tilalle sana lapsi. Siellä kypärän sisällä oli lapsi. Tästä lähtien kaikki alle 25 vuotiaat ovat lapsia. Kaikki alle 25 vuotiaat vaan taputtelemaan naisia takapuolesta ja täräyttämään neurologisella tutkimustiedolla, aivojen etuotsalohkoni on vielä keskenkasvuinen.
N22
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mites se YLE on sitten maalittanut sitä poliisia? Vähän voisi laittaa perusteita ja esimerkkejä kun jotain väittää.
Ylen toiminnassa riipoumattomus loistaa poissaolollaan. Tästä rikollisesta kaahaajasta Yle on tehnyt uhrin, vaikka itse valitsi pakenemisen ja sillä itse aiheutti vammansa. Miksi minun tulee maksaa tällaise puoleellisen median kuluista. Maksakoon ne jotka haluaa.
Oikeistopersut ihannoi Venäjää, jossa miliisi saa tehdä mitä haluaa joutumatta vaikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Se oli iltapäivälehti, joka jakoi poliisin arvosanat. Mutta näin se persu taas kokee.
Ei aloituksessa mainittu mitään poliitikkoja, lue tarkemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopokolarista? Mikä se semmoinen mopokolari on, jossa ajetaan laittomalla moottoripyörällä? Faktat kuntoon ennen vouhotusta.
Mikä se semmoinen mopokolari on, jossa ajetaan tahallaan autolla päälle?
Ihan itse mopopoju kiihdytti. Olisi ehkä kannattanut jarruttaa. No, tällä kertaa selvisi luonnonvalinnasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä poliisia ei ole vielä kuultu median mukaan, miten tämä on mahdollista?
Miksi sitä pitäisi kuulla median mukaan? Kyllä poliisi kuulee sitä ihan oman tapansa mukaan.
Poliisia ei ole vielä voitu kuulla. Se tarkoittaa, että hän on sairas, niin sairas, ettei pysty vastaamaan. Osastolla?
Yleensä ollaan osastolla, jos on sairaalassa. Voi olla tietysti käytävilläkin, mutta harvemmin kai
Vierailija kirjoitti:
Oikeistopersut ihannoi Venäjää, jossa miliisi saa tehdä mitä haluaa joutumatta vaikeuksiin.
Aloitus koski ylen uutisointia, ei venäjää. Venäjä ei liity aiheeseen mitenkään, opi lukemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaa seuraavaan tekstiin nuoren tilalle sana lapsi. Siellä kypärän sisällä oli lapsi. Tästä lähtien kaikki alle 25 vuotiaat ovat lapsia. Kaikki alle 25 vuotiaat vaan taputtelemaan naisia takapuolesta ja täräyttämään neurologisella tutkimustiedolla, aivojen etuotsalohkoni on vielä keskenkasvuinen.
N22
Miksi pitäisi totella tuollaista keskenkasvuista lasta niinkuin sinä? Mene takas sinne tiktokkiin jakamaan tanssivideoita.
Enpä tiedä Ylen uutisten laadusta.
Mutta se mitä esim. tällä palstalla "uutisoitiin", mistä se kaikki "tieto" oli peräisin, sitä vaan voisin funtsia. Eilen mediassa ollut paikalla olleen kuvaama video kun näytti aika paljon siutä "tiedosta" poikkeavaa faktaa!
Että oliko kyseessä sellaiset tiedon jakajat jotka tietävät vaikkeivät tiedä mitään!
Olis parempi pitää pää kiinni, jos tietäminen on oman pään tuotosta!
Vierailija kirjoitti:
No. Mitä sä länkytät siitä poliisista?
Voit aloittaa maalittamisen lopettamisen ihan ittestäs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mites se YLE on sitten maalittanut sitä poliisia? Vähän voisi laittaa perusteita ja esimerkkejä kun jotain väittää.
Ylen toiminnassa riipoumattomus loistaa poissaolollaan. Tästä rikollisesta kaahaajasta Yle on tehnyt uhrin, vaikka itse valitsi pakenemisen ja sillä itse aiheutti vammansa. Miksi minun tulee maksaa tällaise puoleellisen median kuluista. Maksakoon ne jotka haluaa.
Eilen selostettiin verkkouutisissa tilanne tarkkaan kuvien kera. Poika kiihdytti tuolla 600 suoralla, aika-ajot. Siviiliauto oli levikkeellä n.200 metrin kohdalla, kurvasi nuoren perään, oli hetkessä pojan vieressä. Ajoa seuranneet nuoret sanoivat, että kaikki tapahtui niin nopeasti, ettei kukaan ehtinyt edes reagoida tuohon autoon, ei myöskään pyörällä ajava. Siksipä poikaa ei edes epäillä pakenemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö punikit katso omaa mediaansa Yleä aamulla. Siellä Yle toimittajat maalitti poliisia ja teksti oli niin poliisivastaista kuin voi vsin. Rikollisesti kaahasjasts ei löydetty mitäön vikaa.
Miksiköhän minun autolla tulisi noudattaa mitään sääntöjä, ei ainakaan Ylen mielestä.
Itse asiassa YLE on myös debunkannnut monta mopopoikien puolustajien väitettä ja paljastanut ne valehteluksi. Kaverit kuvasivat tapahtumaa someen ja soittivat ambulanssin vasta poliisin jälkeen, joten ambulanssi ei tullut kaverien ansiosta. Kaatunut poika nousi itse pystyyn ja käveli ojasta pois, ei poliisi nostanut häntä tai repinyt. Nopeus oli 90km/h arviolta, ei väitettyä 40km/h, jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopokolarista? Mikä se semmoinen mopokolari on, jossa ajetaan laittomalla moottoripyörällä? Faktat kuntoon ennen vouhotusta.
Mikä se semmoinen mopokolari on, jossa ajetaan tahallaan autolla päälle?
Ihan itse mopopoju kiihdytti. Olisi ehkä kannattanut jarruttaa. No, tällä kertaa selvisi luonnonvalinnasta
Tää oli kyllä ihan poliisin oma valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit lopettivat liikkuvan poliisin !
Liikkuvan poliisin lopetti (yhdistettiin paikallispoliisiin) Jyrki Kataisen hallitus sisäministeri Päivi Räsäsen johdolla.
Et tajunnut. 😂