Miten voisi olla kaunis ja tyylikäs vanhempana naisena eli 65+ iässä? Millaisia erilaisia vanhan naisen tyylejä?
Jos olet vanhempi nainen ja tyylikkyys ja kauneus on sinulle tärkeää ja sulla on tietoinen tyyli niin millainen se on? Tai jos olet vielä nuorempi, esim. alle 50 v nainen, niin oletko jo miettinyt millaisen tyylin otat vanhempana? Huom! tämä on positiivinen aloitus vanhenemisesta eli ihan turha tulla ämpyttämään jotain sosiaalisen-oikeudenmukaisuuden kakkaa tänne!
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 55, en tiedä millaisen tyylin haluan kymmenen vuoden päästä jos silloin vielä elossa olen. Varmaan aika saman kuin nyt koska teini-iästä asti se on ollut sama, vähän "jalostunut" ja aikuistunut vain iän myötä.
Noinhan se on. Suomalaisten ikääntyneden naisten tyyli ei ole muuttunut 40-50 vuodessa ja sen huomaa.
Niin. Olen aina saanut kehuja tyylistäni ja saan edelleen. Ja vaikken saisikaan pukeutuisin silti kuten itse tahdon ja oloni kotoisaksi tunnen. Huomasitko että kirjoitin tyylini aikuistuneen ja "jalostuneen", en samalla lailla pukeudu kuin teininä ja nuorena aikuisena mutta ns punainen lanka on ja pysyy.
Älä nyt ainakaan yritä näyttää väkisin vanhalta naiselta äläkä myöskään väkisin ikäistäsi nuoremmalta. Moni on jämähtänyt vielä 65 v. täytettyään ja vanhempanakin kampauksensa js muun ulkonäkönsä sekä pukeutumisensa suhteen sille tasolle minkä ikäisenä on omasta mielestään näyttänyt hyvältä ja nyt se sitten lähinnä näyttää muitten silmissä jokseenkin koomilliselta ja joskus vähän säälittävältäkin. 65 täyttänyt ja vaikka 100 vuotiaskin nainen voi pukeutua kuitenkin harkitusti nuorekkaisiinkin vaatteisiin ja näyttää hyvältä. 92 v. ystäväni on edelleen farkkutyttö ja se tyyli sopiikin juuri hänelle.
Tuossa on mennyt muutama sen ikäinen ihminen ohitse. Heillä on pehmeät vaatteet eli ei ihonmyötäiset laadukkaat pehmeää kangasta olevat housut, ehkä laadukas t-paita tai paita ja sitten pehmeää kangasta oleva ns. takki. Väreinä pehmeät värit. Näyttää tyylikkäältä mutta rennolta. Tämä siis sellaista kesä-alkusyksy pukeutumista. Kenkinä valkoiset lenkkaritossut tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mallia vaikka
Kuningatar Elisabet
Kuningatar Silvia
Aira Samulin
Lenita Airisto
Seela Sella
Noiden tyyli sopii 80 - 90-vuotiaalle.
Juuri niin.
Ikäryhmä oli 65+
Vierailija kirjoitti:
Mallia vaikka
Kuningatar Elisabet
Kuningatar Silvia
Aira Samulin
Lenita Airisto
Seela Sella
En kyllä näistä kenestäkään ottaisi itse mallia. Kauhistus. Mutta jokainen toki valitsee esikuvansa oman elämäntyylinsä ja omien tavoitteidensa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aion jatkaa omalla tyylilläni loppuun asti.
Pukeudun murretunvärisiin vaatteisiin, joissa hyvä olla. En aio siirtyä tanttavaatteisiin, kun en ole tantta, vaan hoikka N76.
Voit lohduttautua sillä, että sun vaatteista on jo tullut tanttavaatteita ja sinä olet jo tantta, vaikka olisit hoikkakin.
Olen jo nelkytvuotiaasta alkaen ostanut vaatteita loppuiän käyttöön. Saa nähdä, miten sitten mahtuvat kaikki iän karttuessa. Nyt olen 52-vuotias. Sellaista ajatonta ja laadukasta pienellä tvistillä ostan. Pidän esim. epäsymmetrisistä leikkauksista. Ei haittaa, onko rouvamaista vai ei. En yritä olla nuorekas vaan tyylikäs. Oma tyyli lähtee laadusta, väriyhdistelmistä, leikkauksista, materiaalista ja ennen kaikkea hoikasta vyötäröstä, jota koetan ylläpitää.
Otsikossa ja aloituksessa puhuttiin nimenomaan tyylikkyydestä ja "vanhalle" naiselle sopivasta pukeutumisesta yms. Silti jotkut ryntäsivät ilkkumaan kuinka turha on kuvitella näyttävänsä nuorelta ja nuorekas tyyli tai siihen pyrkiminen vain säälittää.
Musta on kova väri eikä sovi kovin monelle suomalaiselle koskaan vaikka sitä ns turvavärinä moni pitääkin. Etenkin iän myötä kun omat värit haalistuvat se ei tosiaan ole paras mahdollinen valinta, vanhentaa ja saa varjot ja uurteet näkymään voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuttaisin tyyliäni? En tosiaankaan aio muuttaa mitään vain sen takia, että täytän 65.
N55
kertoisitko mikä tyylisi on, kiitos.
Hän käyttää edelleen samaa napapaitaa kuin parikymppisenä sekä matalalanteisia farkkuja. Eikä häntä haittaa, vaikka ylimääräisiä röllyköitä tursuaa yli sieltä sun täältä.
Turussa huomaa, että nimenomaan monet noin 60 - 75 -vuotiaat naiset pukeutuvat laadukkaasti ja elegantisti. Paljon paremmin kuin nuoret, kauniit naiset.
Vierailija kirjoitti:
Selkeys, helppous, luonnnonmateriaalit, kauniit yhteensointuvat värit.
Asusteissa vähempi on parempi.
Sama myös meikissä ja hiuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeys, helppous, luonnnonmateriaalit, kauniit yhteensointuvat värit.
Asusteissa vähempi on parempi.
Sama myös meikissä ja hiuksissa.
Hiusten vähemmyys on käynyt ihan luonnostaan. Juu ymmärsin mitä tarkoitit ja olen samaa mieltä, piti vain päästä olla olemaan muka vitsikäs. Näin vaihdevuosien aiheuttamasta hiusten vähenemisestä "iloiten".
Se oiskin kun 65 ja siitä eteenpäin naiset täällä alkaisivat pukeutua kuin Elisabet II :D
Se mikä sopi hänelle ei sovi kaikille muille.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nelkytvuotiaasta alkaen ostanut vaatteita loppuiän käyttöön. Saa nähdä, miten sitten mahtuvat kaikki iän karttuessa. Nyt olen 52-vuotias. Sellaista ajatonta ja laadukasta pienellä tvistillä ostan. Pidän esim. epäsymmetrisistä leikkauksista. Ei haittaa, onko rouvamaista vai ei. En yritä olla nuorekas vaan tyylikäs. Oma tyyli lähtee laadusta, väriyhdistelmistä, leikkauksista, materiaalista ja ennen kaikkea hoikasta vyötäröstä, jota koetan ylläpitää.
Joo, mutta vaikka ne vaatteet olisi oikeasti ajattoman tyylikkäitä ja sun vyötärö pysyisi edelleen hoikkana, ne vaatteet lakkaavat olemasta tyylikkäitä SUN päällä kun sun selkäranka lyhenee (Tapahtuu väistämättä siinä 60-70 iän välissä) ja rinnat ja takapuoli pienenee (Tapahtuu jo seuraavan 10 vuoden sisään jos nyt olen 52 vaikka miten treenaisit.) ja nuo vaatteet ei enää vaan istu SINULLE samalla lailla kuin nelivitosena.
Varsinainen klisee mutta pitää paikkansa: tyytyväinen, muut ja elämän hyväksyvä olemus ja hymy kasvoilla kaunistaa kaikkia ja luo jopa sitä tyylikkyyttä.
Kiva ragebait. Tietysti jokainen pukeutuu sillä lailla kun kokee itselleen mukavaksi. Ei kai minkään ikäisen naisen omaa tyyliä voi ulkopuolinen määritellä. Huokaus.
Äitini on mielestäni tyylikäs 70 vuotias. Käyttää paljon värikkäitä vaatteita ja paljon jopa ihan samanlaisia vaatteita kuin mitä itsekin käytän. Kyllä vanhemmat ihmiset voivat pukeutua samalla tavalla kuin nuoremmat. Tyylikkyys ei ole iästä kiinni vaan siitä että ymmärtää minkä malliset vaatteet sopii omalle vartalotyypille ja mitkä värit sopivat omiin väreihin.