Miten voisi olla kaunis ja tyylikäs vanhempana naisena eli 65+ iässä? Millaisia erilaisia vanhan naisen tyylejä?
Jos olet vanhempi nainen ja tyylikkyys ja kauneus on sinulle tärkeää ja sulla on tietoinen tyyli niin millainen se on? Tai jos olet vielä nuorempi, esim. alle 50 v nainen, niin oletko jo miettinyt millaisen tyylin otat vanhempana? Huom! tämä on positiivinen aloitus vanhenemisesta eli ihan turha tulla ämpyttämään jotain sosiaalisen-oikeudenmukaisuuden kakkaa tänne!
Kommentit (50)
Vaikka olen värianalyysin mukaan talvi ja hiukseni ovat jo valkoiset, en koskaan käytä mustaa (paitsi hautajaiset). Suosin kyllä kylmiä sävyjä, kun ne sopivat minulle hyvin, mutta vältän niitä tummempia värejä. Katson että vaatteet ovat istuvia ja sopivat vartalolleni. Tyylini on klassinen ja hivenen sporttinen. Meikki on hillitty (ei mustia kulmakarvoja tai liian punaista huulipunaa), samoin korut klassisia ja hillittyjä. Ollut aina sama tyyli. 65+
Olen huomannut, että monet eläkeläisnaiset käyttävät hippi-boheemityyppisiä pitkiä mekkoja ja laukkuja & asusteita. Niitä kannattaa siis välttää, jos ei halua näyttää vanhalta. Nuoremmat pukeutuvat sporttisemmin ja yksinkertaisemmin, joten mieluummin mallia sieltä, jos haluaa näyttää siltä, että seuraa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mallia vaikka
Kuningatar Elisabet
Kuningatar Silvia
Aira Samulin
Lenita Airisto
Seela Sella
Ei kukaan näistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että monet eläkeläisnaiset käyttävät hippi-boheemityyppisiä pitkiä mekkoja ja laukkuja & asusteita. Niitä kannattaa siis välttää, jos ei halua näyttää vanhalta. Nuoremmat pukeutuvat sporttisemmin ja yksinkertaisemmin, joten mieluummin mallia sieltä, jos haluaa näyttää siltä, että seuraa aikaansa.
Luulen että tää on sukupolvikysymys ja tyyli tulee ihan nuoruudesta. Esim mun äiti käytti boheemivaatteita jo nuorena. Useimmiten ihminen pukeutuu vanhana vähän siihen tyyliin kuin nuorena. Huomaat vielä että tulevat keski-ikäiset ja sitten vanhukset jumittuu nuoruuden sporttityyliinsä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä he ovat niitä 70-luvun hippejä? Olen nähnyt heitä. Kiva tyyli, joka näytti luontaiselta. Kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Kun on yli 50, kaikki on myöhäistä.
Joo mut sitä voi silti elää jopa 50 vuotta vielä. Sen ajan voi näyttää hyvälle vaikka vanha onkin.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan somessa ranskalaisia naisia, heillä on tyyliä esim Philippine Leroy-Beaulieau, 63 v.
Katsoin tämän ig-tilin mutta en lämmennyt. Ei ole sellainen mun tyylinen koska Suomessa ei vaan voi näyttää tuolta. Suomalainen hiuslaatu ei enää vanhempana ole noin hyvä useimmilla, kun ei ole nuorempanakaan. Etsin sellaisen "esikuvan" jonka matkiminen ei ole ihan mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tää on sukupolvikysymys ja tyyli tulee ihan nuoruudesta. Esim mun äiti käytti boheemivaatteita jo nuorena. Useimmiten ihminen pukeutuu vanhana vähän siihen tyyliin kuin nuorena. Huomaat vielä että tulevat keski-ikäiset ja sitten vanhukset jumittuu nuoruuden sporttityyliinsä.
Kyllä, esim 1930-1940 syntyneiden permanenttinaisten sukupolvi oli jo nuorena samantyylinen. Hipit vuorossa ainakin.
Kummallinen kysymys. Kuka ylipäätään ajattelee tuollaista? Kysyykö joku tuollaista miehiltä? Kauniita vanhan miehen tyylejä?
Kananpersetukka huomiovärillä.