Miten voisi olla kaunis ja tyylikäs vanhempana naisena eli 65+ iässä? Millaisia erilaisia vanhan naisen tyylejä?
Jos olet vanhempi nainen ja tyylikkyys ja kauneus on sinulle tärkeää ja sulla on tietoinen tyyli niin millainen se on? Tai jos olet vielä nuorempi, esim. alle 50 v nainen, niin oletko jo miettinyt millaisen tyylin otat vanhempana? Huom! tämä on positiivinen aloitus vanhenemisesta eli ihan turha tulla ämpyttämään jotain sosiaalisen-oikeudenmukaisuuden kakkaa tänne!
Kommentit (143)
Googleta Tiina Jylhä tai Susanna Penttilä.
Molemmat ovat sellaisia ajattoman tyylikkäitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Googleta Tiina Jylhä tai Susanna Penttilä.
Molemmat ovat sellaisia ajattoman tyylikkäitä naisia.
Luonnonkauniita.
Iästä huolimatta, mutta varsinkin kolmenkympin jälkeen, jos haluaa näyttää tyylikkäältä kannattaa ostaa vain hyvin istuvia vaatteita. Vartalon malli ei ole ongelma , vaan se, että se usein puetaan huonosti istuviin vaatteisiin, eikä näky miellytä omaa silmää. Säkit voi jättää perunoille ja itse pitää ryhdikkäitä vaatteita, jotka antavat ryhtiä olemukseen. Osta vaatteita, joita voi helposti yhdistellä, niin aina on satavarma asu. Nahkakengillä ja asusteilla viimistelet tyylin. Äläkä unohda hoidettuja hiuksia.
Jos huolestuttaa mummoutuminen, niin kannattaa unohtaa tyypilliset mummovetimet, kuten kuviolliset röhnöttävät trikoopaidat ja caprihousut. Jos taas pelkää näyttävänsä epätoivoisesti nuorekkuutta esittävältä, hylkää trendivaatteet, kuten kroppaa haastavat farkut ja muodottomat housut sekä selkeäti teni-iän kanssa flirttailevat vaatteet.
Yleensä ihminen joko on tyylikäs tai ei, iästä huolimatta. Jos sinulla on kiva tyyli nelikymppisenä, on se sinulla myös kuusikymppisenä. Aina voi tietenkin oppia ja harva meistä ei ole joskus sortunut virhearvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nelkytvuotiaasta alkaen ostanut vaatteita loppuiän käyttöön. Saa nähdä, miten sitten mahtuvat kaikki iän karttuessa. Nyt olen 52-vuotias. Sellaista ajatonta ja laadukasta pienellä tvistillä ostan. Pidän esim. epäsymmetrisistä leikkauksista. Ei haittaa, onko rouvamaista vai ei. En yritä olla nuorekas vaan tyylikäs. Oma tyyli lähtee laadusta, väriyhdistelmistä, leikkauksista, materiaalista ja ennen kaikkea hoikasta vyötäröstä, jota koetan ylläpitää.
Kuulostaa että sinulla on homma hallussa.
Mulla on ollut sama tyyli aina, siis aikuistuttuani. Olen nyt 58v, enkä aio muuttaa tätä mihinkään. Tyyli on klassinen, vähän romanttinen, en osaa tarkemmin kuvailla. Tykkään suorista farkuista ja esim jakuista/neuleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää varautua siihen että on kuin petolintu nuorempien mielestä. Ei voi luulla että on pelkästään nätti. Söpö tiettyyn pisteeseen saakka, jos ok luonne. Joku tietysti näkee kuoren alle jos yrittää..
Ei niin mitään väliä, mitä nuoremmat ajattelevat.
Nuoret nyt pitää just sen herkistä muotia hienona. 60 asia on ihan päinvastainen. Kaikki ne korotukset on jo nähty kerran tai kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pystyynkuolleille tyylittärille vekkihame, bleiseri, valkaistut hampaat ja Trump-rusketus, tietenkin, että näyttää palsamoidulta. Ah, ja alipaino, joka altistaa osteoporoosille ja lonkkamurtumakuolemalle eikä edes näytä hyvältä.
Hampaita kannattaa valkaista kerran vuodessa jo paljon ennemmin. Ja ylipäätään käydä hammaslääkärillä ja hygienistillä. Alipaino ei ole hyvä, mutta normaalipaino on paras. Raskas lihaskuntoliikunta ehkäisee parhaiten osteoporoosia ja näyttää muutenkin paremmalta. Liikkuvuutta pitää harjoittaa paljon, että askel kulkee tuossa iässä.
Tyylin puolesta, hyvä kampaaja, raikas meikki, hoidetut kynnet, klassinen pukeutuminen, asusteet.
Klassisia ja tyylikkäitä vaatteita. Punavuoressa ja Eirassa näkee huoliteltuja ja upeita vanhempia naisia.
Varakkuudella on tietenkin merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan somessa ranskalaisia naisia, heillä on tyyliä esim Philippine Leroy-Beaulieau, 63 v.
Katsoin tämän ig-tilin mutta en lämmennyt. Ei ole sellainen mun tyylinen koska Suomessa ei vaan voi näyttää tuolta. Suomalainen hiuslaatu ei enää vanhempana ole noin hyvä useimmilla, kun ei ole nuorempanakaan. Etsin sellaisen "esikuvan" jonka matkiminen ei ole ihan mahdotonta.
Sitten voi käyttää tuuhennoksia.
Vierailija kirjoitti:
Iästä huolimatta, mutta varsinkin kolmenkympin jälkeen, jos haluaa näyttää tyylikkäältä kannattaa ostaa vain hyvin istuvia vaatteita. Vartalon malli ei ole ongelma , vaan se, että se usein puetaan huonosti istuviin vaatteisiin, eikä näky miellytä omaa silmää. Säkit voi jättää perunoille ja itse pitää ryhdikkäitä vaatteita, jotka antavat ryhtiä olemukseen. Osta vaatteita, joita voi helposti yhdistellä, niin aina on satavarma asu. Nahkakengillä ja asusteilla viimistelet tyylin. Äläkä unohda hoidettuja hiuksia.
Jos huolestuttaa mummoutuminen, niin kannattaa unohtaa tyypilliset mummovetimet, kuten kuviolliset röhnöttävät trikoopaidat ja caprihousut. Jos taas pelkää näyttävänsä epätoivoisesti nuorekkuutta esittävältä, hylkää trendivaatteet, kuten kroppaa haastavat farkut ja muodottomat housut sekä selkeäti teni-iän kanssa flirttailevat vaatteet.
Yleensä ihminen joko on tyylikäs tai ei, iästä huolimatta. Jos sinulla on kiva tyyli nelikymppisenä, on se sinulla myös kuusikymppisenä. Aina voi tietenkin oppia ja harva meistä ei ole joskus sortunut virhearvioihin.
Just tää. Eri vartalotyypit tarvitsevat ihan eri vaatteet näyttääkseen hyvältä. Jos naapurin ritvalla on jakkupuku ja näyttää hyvältä ap.l voi sopia paremmin pillifarkut ja neule. Tai toisin päin. Eli sellainen että ostan tällaiset kun hänelläkin on ei toimi.
Miten te 60 kymppiset pystytte kävellen korkkareissa ja nahkakengissä koko päivän? Vai käytättekö niitä vain edustaessanne. Itse kävelen työmatkat. Ja muutenkin paljon. En voisi kuvittelevan käyttäväni nahkakenkiä. Korkkareista puhumattakaan. Olen jättänyt tyylikkäiden kenkien oston tuossa 40 paikkeilla. Juhlakengät tietysti erikseen.
Sukkanauhaliivit ja sukat toimii aina. Klassisen kaunista. Mekon alla. Laadukkaat rintaliivit jotka muotoilee rinnan ilman toppauksia.
M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan somessa ranskalaisia naisia, heillä on tyyliä esim Philippine Leroy-Beaulieau, 63 v.
Katsoin tämän ig-tilin mutta en lämmennyt. Ei ole sellainen mun tyylinen koska Suomessa ei vaan voi näyttää tuolta. Suomalainen hiuslaatu ei enää vanhempana ole noin hyvä useimmilla, kun ei ole nuorempanakaan. Etsin sellaisen "esikuvan" jonka matkiminen ei ole ihan mahdotonta.
Sitten voi käyttää tuuhennoksia.
Kuka viitsii vaivautua? Ainakaan 60 kymppinen.
Pidän ruotsalaistyylisestä, luonnollisesta. Hyvin vähän meikkiä jos ollenkaan. Kosteusvoiteita, aurinkosuojakert. voiteita. Ei luomivärejä, ei meikkivoiteita. Jos niin hyvin kevyesti kuultavaa hehkua poskipäille, ehkä hiukan ripsiväriä, kevyesti huulikiiltoa tms. Hiukset luonnolliset, voi olla pitkätkin, hoidetut. Pukeutuminen pelkistetyn rentoa, hillityt sävyt. Esim. housut, vaalea tai valk. rento paitapusero, ei liikaa koruja. Jakut yms. hieman väljähköjä, ei tyköistuvia. Jokin kiva yksityiskohta vaatteessa voi olla tai huivi tms.
Tyylikkyys on paljolti sitä, että olet sinut itsesi kanssa ja olet olemukseltasi luonnollinen ja arvokas yhtaikaa. Hanki vaatteita, jotka istuvat päällesi hyvin. Opettele kantamaan itsesi ja vaatteesi kauniisti ja luonnollisesti. Painon pitäminen kurissa auttaa tässä, kuten myös jumpalla ja perusliikunnalla hyvässä kunnossa pidetty kroppa. Valitse itsellesi sopivia värejä ja pitäydy niissä. Yksinkertainen on yleensä tyylikkäämpää kuin monet värit ja tehosteet, mutta pientä piristystä asu silti vaatii. Hyvä, kohtelias ja muita huomioon ottava käytös on osa tyylikkyyttä. Katso luontevasti silmiin, älä luo vain vaivihkaisia silmäyksiä. Ystävällinen ja arkisen iloinen olemus herättää myönteistä vastakaikua.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen kysymys. Kuka ylipäätään ajattelee tuollaista? Kysyykö joku tuollaista miehiltä? Kauniita vanhan miehen tyylejä?
Kyllä miehetkin näitä miettii, jos oma ulkonäkö kiinnostaa.
Nainen voi olla kaunis 10+ iässä jos on hoikka ja tatuoimaton, 30+ ikäisenä korkeintaan hyvin säilynyt. Edes Hollywoodin maailmantähtöset eivät ole kauniita enää 50+ iässä vaikka ovat puolivuosittain maanneet kirurgin pukilla ja on täytteitä kilokaupalla eri puolilla ruumistansa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi olla kaunis 10+ iässä jos on hoikka ja tatuoimaton, 30+ ikäisenä korkeintaan hyvin säilynyt. Edes Hollywoodin maailmantähtöset eivät ole kauniita enää 50+ iässä vaikka ovat puolivuosittain maanneet kirurgin pukilla ja on täytteitä kilokaupalla eri puolilla ruumistansa.
Tarkoitit miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te 60 kymppiset pystytte kävellen korkkareissa ja nahkakengissä koko päivän? Vai käytättekö niitä vain edustaessanne. Itse kävelen työmatkat. Ja muutenkin paljon. En voisi kuvittelevan käyttäväni nahkakenkiä. Korkkareista puhumattakaan. Olen jättänyt tyylikkäiden kenkien oston tuossa 40 paikkeilla. Juhlakengät tietysti erikseen.
omasta mielestäni nahkakengät on todellakin paljon mukavammat kuin nämä muovi/tekstiliverkkolenkkarit, joita nykyään on kaikkialla. Nahka muotoutuu jalkaan, tekee tilaa jalan liikkeelle eikä hiosta tai haise, toisin kuin nuo tekstiilit ja muovit. Nahkakengällä pystyy olemaan koko päivän, tekstiili on vaihdettava johonkin birkenstockeihin jo lyhyen ajan päästä.
itse käytän kyllä paljon myös matalia ja jopa paljasjalkakenkiä, eikä tyylikkyys korosta kiinni ole - muttei ole käveltävyyskään, niin kauan kuin korko on alle 6 senttiä. Koron korkeutta tärkeämpiä tekijöitä käveltävyydelle ovat se mitä ainetta pohja ja korko ovat (kumi on noin miljoona kertaa mukavampaa ja myös kestävämpää kuin muovi - nahkapohja on myös tosi mukava, muttei Suomen kosteissa säissä ihan niin kestävä), missä korko on jalan alla (eli kantapään alle tukevasti kareutuva korko on paljon helpompi kävellä kuin sellainen suora kantapään takaa suoraan maahan tököttävä) ja jonkun verran myös siitä, miten paksu se korko on (ihan stiletto ja tosi paksu tolppa ovat molemmat hankalia, hyvä on siinä välimaastossa).
Se on se paras asuste!