Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut työttömät saatte aikanne kulumaan?

Vierailija
12.08.2026 |

Olen ollut nyt kohta vuoden työttömänä. Alku oli kivaa, kun sai levätä, ja oin varmaan levon tarpeessakin. Mutta nyt alkaa tuntua, että en saa päivisin aikaani kulumaan oikein millään, eikä mikään tunnu enää mielekkäältä. Pitäisi olla jokin harrastus tai meno. 

Harrastus saa vähän maksaakin, jos ei nyt aivan mahdottoman kallista ole. Ilmaiset harrastukset tai menovinkit voivat olla ihan ok myös. Ei kuitenkaan kannata ehdotella tyyliin leipäjonoissa seisoskelua, pullojenkeruuta tai muuta epätoivoista. En pysty samaistumaan siihen jengiin mitä niissä jonoissa näkee. 

Mitä te muut työttömät teette päivisin, jotta aika kuluu ja elämässä säilyy mielekkyys? Antakaa parhaat vinkit!

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ziizus. 3 ksalolia jäljellä ja tottunu syömään vähintään 3 tai pari päälle joka päivä. Nyt on rahat loppu ja kevyt ahdistus alkamassa. Olen mä tän ennenki käyny läpi mutei jaksais enää tätä paskaa, peukkua vois muutem ruveta vetään ku niitä ei näytä todellisuus paljon hetkauttavan kun niitä näkee tuola kaduilla mutta ne lieveilmiöt. En tarkoita loukata ketään peukkukoukussa olijaa, on vaan vähän paha päivä ja just nyt haluisin samuttaa aivoni on off katkasijasta hetkeksi. Viina on täysin pois suljettu ja vähän kaikki huumeetkin kun ei se kuitenkaan muuta sitä todellisuutta jota mä haluan nyt paeta. Voivittu. Ottaa päähän ja vituttaa, päähänkin menee väljä pipo mut ei tämän hetken todellisuus. Se on sellasta sano.

Vierailija
82/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani kuluu ilmankin, että yritän saada sitä kulumaan. En tee asioita saadakseni aikaa kulumaan vaan teen mielelläni asioita, jotka auttavat minua tarttumaan hetkeen. Elämäni mielekkyys ei tule tekemisistä vaan tekemiset mielekkyydestä. Lisäksi arvostan tylsyyttä: kun on tylsää, se on merkki siitä, että asiat ovat hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä puolisen vuotta ja aika mennyt todella nopeasti! Ekat 2 kk olin kanarialla, muuten aika menee netissä, kirjoja lukien, lenkkeillen, sarjoja katsomalla, siivoillessa, kokatessa, kaupoilla käyden. Talveksi taas 2-3 kk kanarialle kun tuskinpa mä töitä saan.

2-3 kk?? Ymmärtäisin kyllä vikon pari loman Kanarialla työnhakijana,mutta että kuukausia.

Ei sitä loman kestoa ole rajattu. Kunhan pystyy tulemaan tarvittaessa takaisin lyhyellä varoitusajalla. 

Minun kaveri oli varautunut viime talvena, että voisi hyvällä tsägällä tulla työhaastatteluun, ja osti muutoskelpoisen paluulipun. Oli siellä kuukauden verran ja joutui tulemaan työkkärin kuulusteltavaksi jotain pilipalijuttua varten, jonka olisi periaatteessa voinut puhelimessakin hoitaa. Onneksi oli ostanut valmiiksi sen muutoskelpoisen lipun, ja pääsi sinne työkkärin haastatteluun. Se tuli viikon varoitusajalla. Kun oli päässyt Suomeen, tuli yllättäen myös se työhaastattelukutsu, ja se tuli samalle viikolle. Loppuviikosta ilmoittivat, että parin viikon päästä alkaa työt. 

Kävi siis Suomessa välillä viikon verran, ja meni sitten vielä viikoksi takaisin Kanarialle, kun oli majoituksen maksanut sinne, ja peruutti sen majoituksen loppuosan ja haki tavarat pois, ja sitten alkoi työt. 

Eli ei se Kanarialla oleminen ole este ottaa töitä vastaan, jos vain on töitä. Sieltä pääsee takaisin muutamassa tunnissa. 

Vierailija
84/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan pöyristynyt. En tiennyt että työttömyyttäkin pitää suorittaa tietyllä tavalla, mm. jättämällä tekemättä itselle mieluisia asioita!

Tietysti saa tehdä itselle mieluisia asioita, mutta kyllä, jos on työkykyinen kuuluu niitä kokoaikatöitä hakea ja työnhakuvelvoitehan on 4 paikkaa kuukaudessa.

Vierailija
85/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä puolisen vuotta ja aika mennyt todella nopeasti! Ekat 2 kk olin kanarialla, muuten aika menee netissä, kirjoja lukien, lenkkeillen, sarjoja katsomalla, siivoillessa, kokatessa, kaupoilla käyden. Talveksi taas 2-3 kk kanarialle kun tuskinpa mä töitä saan.

2-3 kk?? Ymmärtäisin kyllä vikon pari loman Kanarialla työnhakijana,mutta että kuukausia.

Ei sitä loman kestoa ole rajattu. Kunhan pystyy tulemaan tarvittaessa takaisin lyhyellä varoitusajalla. 

Minun kaveri oli varautunut viime talvena, että voisi hyvällä tsägällä tulla työhaastatteluun, ja osti muutoskelpoisen paluulipun. Oli siellä kuukauden verran ja joutui tulemaan työkkärin kuulusteltavaksi jotain pilipalijuttua varten, jonka olisi periaatteessa voinut puhelimessakin hoitaa. Onneksi oli ostanut valmiiksi sen muutoskelpoisen lipun, ja pääsi sinne työkkärin haastatteluun. Se tuli viikon varoitusajalla. Kun oli päässyt Suomeen, tuli yllättäen myös se työhaastattelukutsu, ja se tuli samalle viikolle. Loppuviikosta ilmoittivat, että parin viikon päästä alkaa työt. 

Kävi siis Suomessa välillä viikon verran, ja meni sitten vielä viikoksi takaisin Kanarialle, kun oli majoituksen maksanut sinne, ja peruutti sen majoituksen loppuosan ja haki tavarat pois, ja sitten alkoi työt. 

Eli ei se Kanarialla oleminen ole este ottaa töitä vastaan, jos vain on töitä. Sieltä pääsee takaisin muutamassa tunnissa. 

Juuri näin, tässä timinnassa en näe moitittavaa työkkärinn toiveet täytetty! Kanarialle menee kyllä sen 6 tuntia..tai hiukan alle.

Vierailija
86/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit esim. opiskella epävirallisesti jotain, josta ajattelet olevan hyötyä työllistymisessä, mutta näistä ei pidä hiiskua mitään työkkärissä. 

Joillakin on aina vain vilppi mielessä.

Käytä nyt vähän aivojasi sinäkin. Tämä ei ole vilppiä, se on työkkärin järjenvastaisen byrokratian väistelyä. Jos työtön opiskelee jotain hyödyllistä, se on kaikin tavoin kansantaloutta hyödyttävää toimintaa. 

Nuo ovat niitä, jotka hyppäisivät kaivoonkin, jos työkkäritäti käskee.

Ironista on, että itse en ainakaan palkkaisi tällaista tyyppiä. Niille pitää kirjaimellisesti ohjeistaa jokainen pieni yksityiskohtakin tai voivat tehdä jotain älytöntä. 

Vierailija
87/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryypätään,ja nussitaan..naapurissa kiimainen työtön misu..menee aika ihan kivasti..

Vierailija
88/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työtön vaan eläkkeellä ja hyvä että tunnit riittää vuorokaudessa!

Tänään käynyt uimassa lähijärvellä, kaupassa ja hammaslääkärissä. Syönyt aamupalan, tehnyt lounasta. Poiminut mustaherukoita ja keittänyt mehuksi. Rapsutellut perennapenkkejä ja laittanut syyslannoitteet. Juonut ip kahvit. Valmistellut päivällisen joka nyt on uunissa.

Hetken rauhallista.

Vielä viikkaan pyykit narulta ja katson tv:tä puolison kanssa ennen iltaa. 

Huomenna sama uinti ja aamiainen, Lidlistä haen lihaa kun on tarjouksessa. Aloitan siivouksen ja valmistelen päivällisen perjantaille kun tulee vieraita. Leivon tarallineja. Teen lounasta ja lämmitän päivällistä. 

Vierailija
89/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan pöyristynyt. En tiennyt että työttömyyttäkin pitää suorittaa tietyllä tavalla, mm. jättämällä tekemättä itselle mieluisia asioita!

Tietysti saa tehdä itselle mieluisia asioita, mutta kyllä, jos on työkykyinen kuuluu niitä kokoaikatöitä hakea ja työnhakuvelvoitehan on 4 paikkaa kuukaudessa.

Kukaan ei saa työpaikkojen hakemiseen menemään noin paljon aikaa kuin kuvittelet. Älä liioittele. Kyllä siinä välissä ehtii pitkästyä tai harrastaa ihan jokainen.

Vierailija
90/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde opiskelemaan alalle jossa parempi työllisyys. 

Hmm, enpä tiedä. Omalla alallani on ollut tähän asti hyvin töitä. Olen ensimmäistä kertaa lähes 30 vuoteen työttömänä. Uskoisin, että kyllä niitä töitä taas tulee, kunhan talous ensin nousee. Jatkan toistaiseksi vain työnhakua, ja yritän saada aikani kulumaan. 

Ap.

Eli olet yli 50 v. ? Vaaravyöhykkeessä siis. Sinuna opiskelisin jotain ajankohtaista, että voit sanoa työnantajalle päivittäneesi osaamistasi. 

Vierailija
91/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin. Teen kotiaskareita, leivon, laitan ruokaa, teen pihahommia, katson Netflixiä, luen uutisia, käyn lenkillä, ulkokuntosalilla, kuntoportaissa, pyöräilemässä... Tähän aikaan vuodesta kerään sieniä ja marjoja.

Vierailija
92/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryypätään,ja nussitaan..naapurissa kiimainen työtön misu..menee aika ihan kivasti..

Pidäpä fantasiasi omana tietonasi, kiitos. 

Vierailija
93/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidäpä fantasiasi omana tietonasi, kiitos. 

Pää kiinni juoppo.

Vierailija
94/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työttömiä muttei toimettomia ja keikkaa pukkaa.

Vierailija
95/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, täällä tuen ehtona on kolmen työpaikan haku viikottain. Eli hakemuksia tekemällä päivät kuluvat, työttömyyskorvaus on ihan kelvollinen ( n. 800 €/viikko), mutta sitä maksetaan vain puoli vuotta minkä jälkeen tulee olla töissä vuosi jotta voi saada korvausta uudemman kerran. 

Vierailija
96/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffojen katselua, pelailua,saunomista,taljajousella ammuskelua ,kalastelua . Paremmin ei voisi mun aika kulua.

Vierailija
97/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön mutta teen 50 % työtä joten minulla on paljon vapaa-aikaa eli olen osa-aikatyötön.

Päiväni kulutan usein näin.

Herätys klo 07.00-08.00.

TV päälle, aamutv tv1 tai/ja mtv3

Aamupala ennen klo 09.00.

Netinselailu. Luen/selailen suomalaisia ja ulkomaisia nettilehtiä n. 10 kpl. Käyn myös FB:n keskustelutyhmissä ja Vauvassa. Tähän voi mennä jopa 2 tuntia.

Liikunta iltapäivisin n 2 tuntia (kävely, pyöräily, hiihto, uinti/sauna, veneily).

Laitan ruokaa x1 päivä. Kahvit juon x2 päivä.

Iltaisin katson TV:tä, katson jonkun sarjan tai luen.

Nukkumaan klo 23.00-24.00 aikoihin.

Teen vaaaehtoistyötä 1-2 kertaa viikossa n. 2 tuntia. Lisäksi minulla on harrastus kerran viikossa jossa näen paljon ihmisiä.

Koen että tärkeintä on ettei "mökkihöperöidy" ja on pelkästään kotona. Toinen tärkeä asia on että tapaa/näkee/puhuu toisten ihmisten kanssa useamman kerran viikossa.

Anteeksi, että nauran, mutta työtön herää klo 7.00 ja sitten selailee pari tuntia vauvaa. 😂

Vierailija
98/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tässä timinnassa en näe moitittavaa työkkärinn toiveet täytetty! Kanarialle menee kyllä sen 6 tuntia..tai hiukan alle.

Tiedän tyyppejä, jotka on työttöminä olleet Aasiassa lomalla, ja sieltäkin pystyvät tulemaan tarvittaessa nopeasti. Ovat tulleetkin. Kerran ihmettelin ja kysyin yhdeltä kaverilta, niin hän sanoi, että Thaikuista pääsee pois nopeammin kuin Kanarialta. Vaikka se lento kestää 10-12 tuntia, niin se on yölento: jos päivällä tulee pyyntö palata, niin hyppää illalla koneeseen ja on seuraavana aamuna perillä. 

Vierailija
99/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu tekemättä mitään kun on tarpeeksi hullu..

Vierailija
100/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti.. harrastukset ja ihan vain kotimeno. kun on yksin .. teet ruuat.. siivoukset lenkkeilyt kahvakuulat.... ja harrastukset joita piisaa niin ettei töihin "varsinaisiin" olisi aikaakaan.... maailma on mielenkjiintoisia asioita täynnä ja aikaa rajallisesti.. miettii ne mielenkiinnon kohteet ja alkaa harrastaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi