Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut työttömät saatte aikanne kulumaan?

Vierailija
12.08.2026 |

Olen ollut nyt kohta vuoden työttömänä. Alku oli kivaa, kun sai levätä, ja oin varmaan levon tarpeessakin. Mutta nyt alkaa tuntua, että en saa päivisin aikaani kulumaan oikein millään, eikä mikään tunnu enää mielekkäältä. Pitäisi olla jokin harrastus tai meno. 

Harrastus saa vähän maksaakin, jos ei nyt aivan mahdottoman kallista ole. Ilmaiset harrastukset tai menovinkit voivat olla ihan ok myös. Ei kuitenkaan kannata ehdotella tyyliin leipäjonoissa seisoskelua, pullojenkeruuta tai muuta epätoivoista. En pysty samaistumaan siihen jengiin mitä niissä jonoissa näkee. 

Mitä te muut työttömät teette päivisin, jotta aika kuluu ja elämässä säilyy mielekkyys? Antakaa parhaat vinkit!

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää aika tylsää.. Hsl bussilippukin on niin kallis ettei oikein ole varaa siihen.. Koitan kuluttaa aikaa lähiympäristössä, pyöräilen ja kävelen. Käyn myös 3 kertaa viikossa lähisalilla treenaamassa. Joskus käyn uimahallissa. Kirjastossa käyn lukemassa lehtiä. 

Vierailija
162/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivähoidossa naapurilla (pph)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja suunnittelen parhaillani tulevaa viikko-ohjelmaa. Käyn salilla, juoksulenkeillä ja lisäksi otan jonkin ryhmäliikunnan. Sen lisäksi tarkoituksena on tyhjentää moppi-vainajan 100-neliöinen asunto Hgin Kantakaupungissa mm. Iittalan ja Arabian esineistöstä myyntiä varten. Ensin siis myydään tavarat ja sen jälkeen koko asunto.

Lisäksi tietysti kolme pientä lasta tarvitsee jonkin verran apua läksyissä ja harrastuksiin viennissä. Mökilläkin olisi tarkoitus ehtiä olemaan jossain välissä.

Vierailija
164/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja suunnittelen parhaillani tulevaa viikko-ohjelmaa. Käyn salilla, juoksulenkeillä ja lisäksi otan jonkin ryhmäliikunnan. Sen lisäksi tarkoituksena on tyhjentää moppi-vainajan 100-neliöinen asunto Hgin Kantakaupungissa mm. Iittalan ja Arabian esineistöstä myyntiä varten. Ensin siis myydään tavarat ja sen jälkeen koko asunto.

Lisäksi tietysti kolme pientä lasta tarvitsee jonkin verran apua läksyissä ja harrastuksiin viennissä. Mökilläkin olisi tarkoitus ehtiä olemaan jossain välissä.

Ei moppi, vaan anoppi. Vaikka sama asia, kaiketi..

Vierailija
165/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön mutta teen 50 % työtä joten minulla on paljon vapaa-aikaa eli olen osa-aikatyötön.

Päiväni kulutan usein näin.

Herätys klo 07.00-08.00.

TV päälle, aamutv tv1 tai/ja mtv3

Aamupala ennen klo 09.00.

Netinselailu. Luen/selailen suomalaisia ja ulkomaisia nettilehtiä n. 10 kpl. Käyn myös FB:n keskustelutyhmissä ja Vauvassa. Tähän voi mennä jopa 2 tuntia.

Liikunta iltapäivisin n 2 tuntia (kävely, pyöräily, hiihto, uinti/sauna, veneily).

Laitan ruokaa x1 päivä. Kahvit juon x2 päivä.

Iltaisin katson TV:tä, katson jonkun sarjan tai luen.

Nukkumaan klo 23.00-24.00 aikoihin.

Teen vaaaehtoistyötä 1-2 kertaa viikossa n. 2 tuntia. Lisäksi minulla on harrastus kerran viikossa jossa näen paljon ihmisiä.

Koen että tärkeintä on ettei "mökkihöperöidy" ja on pelkästään kotona. Toinen tärkeä asia on että tapaa/näkee/puhuu toisten ihmisten kanssa useamman kerran viikossa.

Etkö pelkää, että Kela saa tietää vapaaehtoistöistäsi? Menetät etuudet, jos kuulutat tuota cv:ssä tai kenenkään kuullen. Varo.. 

En saa mitään tukia enkä ole niitä hakenut. Oli oma valinta tehdä 50 % työaikaa, eläkeikään n. 5 v. Palkka on sen verran hyvä etten saisi ansiosidonnaista päivärahaa. Tulen toimeen n. 2000 euron nettopalkalla.

Vierailija
166/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "moppi-vainaja"? Tarkoitatko anoppi-vainajaa?

Vierailija
167/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön mutta teen 50 % työtä joten minulla on paljon vapaa-aikaa eli olen osa-aikatyötön.

Päiväni kulutan usein näin.

Herätys klo 07.00-08.00.

TV päälle, aamutv tv1 tai/ja mtv3

Aamupala ennen klo 09.00.

Netinselailu. Luen/selailen suomalaisia ja ulkomaisia nettilehtiä n. 10 kpl. Käyn myös FB:n keskustelutyhmissä ja Vauvassa. Tähän voi mennä jopa 2 tuntia.

Liikunta iltapäivisin n 2 tuntia (kävely, pyöräily, hiihto, uinti/sauna, veneily).

Laitan ruokaa x1 päivä. Kahvit juon x2 päivä.

Iltaisin katson TV:tä, katson jonkun sarjan tai luen.

Nukkumaan klo 23.00-24.00 aikoihin.

Teen vaaaehtoistyötä 1-2 kertaa viikossa n. 2 tuntia. Lisäksi minulla on harrastus kerran viikossa jossa näen paljon ihmisiä.

Koen että tärkeintä on ettei "mökkihöperöidy" ja on pelkästään kotona. Toinen tärkeä asia on että tapaa/näkee/puhuu toisten ihmisten kanssa useamman kerran viikossa.

Anteeksi, että nauran, mutta työtön herää klo 7.00 ja sitten selailee pari tuntia vauvaa. 😂

Ei nukuta pidempään. Eniten aamuisin aikaa netissä menee  nettilehtiin, Vauvalla käyn vilkaisemassa onko mitään mielenkiintoisia keskusteluja.

Vierailija
168/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vapaaehtoistyötä. Käyn salilla (ilmainen punttisalu, ei mitään fantsua). Kirjasto kerran viikossa, olen opetellut uudelleen lukemaan kirjoja.

Opettelen: duolingossa uutta kieltä, nettikurssilla pianonsoittoa, perin sukulaiselta 80-luvun syntikan.

Käyn kierrätyskeskuksessa penkomassa ilmaisosastoa ja työstän löytöjä käyttökelpoisiksi vaatteiksi. Ompelukoneen saa kirjastosta.

Ilmoittaudun tapahtumiin ja menen kuokkimaan. Teen nettikursseja, avoimessakin on kaikenlaisia maksuttomia juttuja. 

Sitten ihan perusjutut, pyöräilen, sienestän, katson naapurin lapsia, käyn kaupassa niin tuon naapurin mummulle ostoksia. 

Vierailija
169/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan äärettömän tylsää näin sinkkuna ja lapsettomana kerrostaloasujana. Vaikka harrastuksia on, niin aikaa on silti liikaa ja olo yksinäinen.

Vierailija
170/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aikaa on, niin teen sarjakuvasta elokuvaa tekoälyllä. 

Käytän siis päivän ilmaiskrediitit siihen, että tekoäly työstää promptin mukaan kuvaan liikettä. On aika kokeellista ja välillä tulos on ihan scheissea, joten yhden ruudun tekemiseen menee aikaa.

Taustaksi: olen jo nuorena harrastanut sarjakuvien piirtämistä ja muutenkin. En ole mikään taiteilija. Nyt vaan siirsin tämän digiympäristöön. Ainoa, mistä olen maksanut on wacomin piirtolevy, käytän ilmaisohjelmia. Niin no, tietokoneesta maksoin, netti kuuluu vuokraan.

Tuohon saa päivästä pari tuntia, sitten on ne muut arjen jutut. Julkaista tämän voi vasta, kun on ollut töissä sen aikaa, ettei käry käy luovasta toiminnasta.

Vierailija
171/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kehitin työttömyysjsksoni aikana mielettömän fysiikan, kun kerrankin oli aikaa liikkua ja laittaa terveellistä perusruokaa.

Vierailija
172/172 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTuben ja tekoälyn avulla voi helposti oppia tekemään lähes mitä tahansa. Vain taivas on rajana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi