Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto että tää Suomen ilmasto on HIRVEÄ ja kesä oli KYLMÄ

Vierailija
12.08.2026 |

Ja on edelleen. Ei olla edes elokuun puolivälissä vielä ja lämpötilat noin +15 astetta ja taas on pilvistäkin.

Heinäkuussa lähes joka ilta täytyi käyttää jotain takkia, jopa kevyttoppatakkia.

Ihan muutama satunnainen päivä oli, kun oli oikeasti lämmin ja aurinkoa.

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan suomen kesää. Saaristossa oli aurinkoista ja kuumaa. Valittajat valittaa. Muuttakaa pois jos on niin kanala maa. En halua ilmaston lämpenevän missään enää yhtään, toivottavasti kylmemmäksi menee!

Vierailija
122/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sellainen ihmistyyppi joka elää valittamisesta. Jos tänä kesänä olisi ollut kaksi viikkoa yli 30 astetta hellettä samat valittaisi kuumuudesta. Ja silloin tietenkään ei voi kotiin hankkia ilmastointilaitetta tai ilmalämpöpumppua. Kohta alkaa valitus syksyn säistä. Talvella valitetaan, että ei ole kunnon talvi tai toisaalta että on liian kylmää ja liian paljon lunta. Koskaan mikään ei ole hyvin. Se on tärkeintä näille ihmisille.

Sitten kun oikeasti verrataan pitkän ajan tilastoihin säässä, niin ei se sää koskaan ole mikään poikkeuksellinen. Mutta nämä valittaa, että tämä kesä tai talvi oli jotenkin erityisen huono.

No en jaksa valittaa, ja olen onneksi päässyt nauttimaan Etelä-Euroopan kesästä ja pääsen vielä uudelleenkin tälle kesälle. 

Mutta en todellakaan koskaan valita helteistä, niinku ikinä. Jos jostain joskus valitan, niin vain ja ainoastaan kylmästä.

Miksi ihmeessä kylmän inhoajat helteistä valittaisivatkaan? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät mt-potilaat aloitti taas.

Ja sinä bongasit ja tulit mukaan.

Vierailija
124/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin heinäkuussa hetken Puolassa, ja siellä oli vielä kylmempää kuin Suomessa.

+12, kylmä sade ja viima, perunan näköiset ihmiset ja pasca tunnelma. Isoäitini juuret ovat siellä, eikä ihme, ettei ole koskaan siellä käyty. En itsekään aio mennä enää ikinä. Todella surkean oloinen maa, säätä myöten. 

Vierailija
125/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä kesä on ollut aivan mielettömän hyvä! Selvittiin hengissä minä sekä kissat. Sopivasti lämmintä (mekko päällä painanut menemään), ihanasti sadetta (luonto ei kuivunut, eikä luonnon eläimet), pysyi virkeänä myös töissä. Kiitos tästä. Toivotaan että ensi kesä olisi myös tälläinen, vaikka jotkut toivovat toisin. Ilmasto muutos ei ole hyvä asia.

Ja jos kesät olisi kylmiä, toivottaisiin lämmintä, koska "ilmastonmuutos ei ole hyvä asia".

Vierailija
126/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkäsin tästä kesästä! Lämpötila pysytteli 20 tienoilla ja yli, ja jaksoi tehdä ulkona vaikka mitä, mutta ei ollut kylmä. Sadetta tuli säännöllisesti, joten pihalla kasvaa hyvin eikä ple tarvinnut kantaa kasteluvesiä. Nämä viileämmätkin päivät sopii minulle, nyt on hyvä keli lähteä ulos metsään tai lenkille.

Laihduta.

Vierailija
127/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen juuri matkalla Suomeen ja innoissani odotan ihanan raikkaita säitä. Säätiedotteet näyttää täydellisiltä! Kaverit jäivät tänne kotimaani helteisiin kateellisina. 

Vierailija
128/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lisäksi vielä paska ukko, ihan täysi paska, paskemmaksi ei voi tulla ja telkkarista tulee vaan paskoja ohjelmia.  Kyllä vtuttaa kassajonossa kun ihmiset hidastelee ja kaupassa nojailevat kärryyn.  Naapurin koira räksyttää kokoajan ja naapuri polttaa parvekkeella tupakkaa

Jäkä jäkä. Tässä ketjussa puhutaan säästä. 

Vierailija
129/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saanut otettua normaaleja kesävaatteita käyttöön ollenkaan t-paitaa lukuun ottamatta. Takki päällä lähes joka päivä kun on tuullut niin hirveästi. Ei tää nyt ollut mun unelmakesä mutta jos vuoden päästä olisi parempi. 

Joo, takki päällä taas tänäänkin, harmaata ja ankeaa, varmaan tulee taas vettäkin. Enkä asu lapissa vaan etelä-suomessa. Eilen tukka päästä- tuuli.

Vierailija
130/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pihalla ja tällä paikkakunnalla on koko kesän pyörinyt porukkaa shortseissa. 20-23 c on heille riittänyt. 

Terveelle ihmiselle riittääkin mut jankuttava hellehullu ei ole terve.

Vierailija
131/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lisäksi vielä paska ukko, ihan täysi paska, paskemmaksi ei voi tulla ja telkkarista tulee vaan paskoja ohjelmia.  Kyllä vtuttaa kassajonossa kun ihmiset hidastelee ja kaupassa nojailevat kärryyn.  Naapurin koira räksyttää kokoajan ja naapuri polttaa parvekkeella tupakkaa

Jäkä jäkä. Tässä ketjussa puhutaan säästä. 

Ei vaan hullut jankuttaa säästä!

Vierailija
132/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tämä kesä on ollut aivan mielettömän hyvä! Selvittiin hengissä minä sekä kissat. Sopivasti lämmintä (mekko päällä painanut menemään), ihanasti sadetta (luonto ei kuivunut, eikä luonnon eläimet), pysyi virkeänä myös töissä. Kiitos tästä. Toivotaan että ensi kesä olisi myös tälläinen, vaikka jotkut toivovat toisin. Ilmasto muutos ei ole hyvä asia.

Mun mielestä vettä on tullut (meilläpäin) näin loppukesästä aivan liikaa ja usein. Minulla ainakin monet kasvit ovat menneet ihan pilalle kun ne eivät kuiva koskaan, eli kukkapenkeissä on semmoista märkää mössöä. Olisi nyt jossain vaiheessa parikin päivää satamatta.

Vierailija
133/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vapaa muuttamaan minne tahansa. Miksi keskityt netissä vinkumiseen sen sijasta, että pakkaisit kamasi ja sanoisit Suomen kylmälle ilmastolle heido?

Vierailija
134/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä vettä on tullut (meilläpäin) näin loppukesästä aivan liikaa ja usein. Minulla ainakin monet kasvit ovat menneet ihan pilalle kun ne eivät kuiva koskaan, eli kukkapenkeissä on semmoista märkää mössöä. Olisi nyt jossain vaiheessa parikin päivää satamatta.

Jankuta enemmän  täällä niin sää paranee.

Vierailija
135/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vapaa muuttamaan minne tahansa. Miksi keskityt netissä vinkumiseen sen sijasta, että pakkaisit kamasi ja sanoisit Suomen kylmälle ilmastolle heido?

Siksi koska tää vammanen elää kelan rahoilla  harvassa maassa elätetään tollaistaluuseriaaaa.

Vierailija
136/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä päähäsi tulee tuollainen ajatus, että ihminen voisi vaikuttaa säähän?

Vierailija
137/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käyttää shortseja ja tpaitaa

Suomi on väärä maa sinulle. Muuta enemmän etelään vai onko sitten liian kuuma..

Vierailija
138/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä päähäsi tulee tuollainen ajatus, että ihminen voisi vaikuttaa säähän?

Itke lisää toi on hauskaa!

Vierailija
139/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käyttää shortseja ja tpaitaa

Suomi on väärä maa sinulle. Muuta enemmän etelään vai onko sitten liian kuuma..

Etelässä ei ole kelaa!

Vierailija
140/155 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali ja vali.

Monet tulevat jopa keski euroopasta tänne kun he eivät halua olla siellä kuumuudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän