Hitto että tää Suomen ilmasto on HIRVEÄ ja kesä oli KYLMÄ
Ja on edelleen. Ei olla edes elokuun puolivälissä vielä ja lämpötilat noin +15 astetta ja taas on pilvistäkin.
Heinäkuussa lähes joka ilta täytyi käyttää jotain takkia, jopa kevyttoppatakkia.
Ihan muutama satunnainen päivä oli, kun oli oikeasti lämmin ja aurinkoa.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34 hellepäivää ollut tähän mennessä:
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/kesa-2026
Ihan normaali kesä! Ja mielestäni aivan huippuilmat!Vähiten hellepäiviä kymmeneen vuoteen. Ja tuohan siis tarkoittaa, että jos jossain päin Suomea on helle hetkenkin, kyseessä on hellepäivä. Satakunnassa, jossa itse asun, on hellepäiviä ollut 2-3. Jossain päin Suomea on sitten varmaan ollut lämpimämpää.
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖH ÖH ÖH ÖH JANKUTI JANKUTI JANKUTI.............................
Unohdit Venäjän. Ei saa haluta lämpimiä säitä, koska putin.
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä hellepäiviä kerättyä, kun Suomen kokoiselta alueelta otetaan yksi lämmin päivä kesässä sieltä ja toinen täältä 800 kilometrin päästä ja sitten hehkutetaan että huhhuh kun oli hellettä. Varsinkin, kun helteeksi määritetään jo naurettavat 25,1 astetta.
Ihan pelkkää tilastokikkailua heidän "helteensä".
Mitäs jos menisit afrikkaan nauttimaan siitä paska helteestä omien joukkoon niin ei tartteisi itkeä täällä.
ainiiiin kela kela ei ole siellä mistä tulit!
Vierailija kirjoitti:
Olen kulkenut kevyttoppatakissa aamutuimaan koko kesän.
Yöt ovatkin viileitä ja minä laitan aikaisin aamulla villatakin kun menen postilaatikolle. Ennen puolta päivää on jo sopivasti lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Saahan niitä hellepäiviä kerättyä, kun Suomen kokoiselta alueelta otetaan yksi lämmin päivä kesässä sieltä ja toinen täältä 800 kilometrin päästä ja sitten hehkutetaan että huhhuh kun oli hellettä. Varsinkin, kun helteeksi määritetään jo naurettavat 25,1 astetta.
Ihan pelkkää tilastokikkailua heidän "helteensä".
Juu, tuo on kyllä vitsi enkä ymmärrä, miksi tuollaista tilastoa edes pidetään. Turussa tai vaikka Vaasassa voi olla kylmää ja Joensuussa pitkä hellejakso (jos sattuu, että Venäjältä tulee lämmintä ilmaa). Utsjoellakin voi olla pitkä hellejakso joka ei Helsingissä lämmitä. Joensuussa muuten satanut tänä kesänä tavallista vähemmän..
Keskilämpötila kertoo jo enemmän ja alueelliset tilastot. Ihmiset eivät juurikaan ajattele kokonaisuutta. Jos heinäkuussa olisi ollut parin viikon kova hellejakso, moni olisi kokenut kesän lämpimänä, olisi kesäkuu sitten ollut millainen tahansa, elokuusta puhumattakaan.
Elokuu on muuten kesäkuukausi sekin. Ja ensi viikonlopuksi on kuin onkin luvattu hellettä - osaan maata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei kesä edes alkanut vielä ja se on jo loppumassa.
Menkääpä valittajat Espanjan aurinkorannikolle, siellä tarkenee! Heikommat kuolee ja koirat kärsii. Savunhaju tunkee mukavasti sieraimiin, ihanaaaaa!
Eniten minua surettaa Espanjan koirien kohtalo. Ne poloiset kärsii yli 40C:n korvennuksessa ja paljon niitä kesällä kuumuuteen kuoleekin. ;(
Kullä ne kulkukoirat ainakin pitäs pelastaa tänne reskuekoirina. Ovat ihan omillaan siellä kun ei ole omistajaa huolehtimassa mistään asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34 hellepäivää ollut tähän mennessä:
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/kesa-2026
Ihan normaali kesä! Ja mielestäni aivan huippuilmat!Vähiten hellepäiviä kymmeneen vuoteen. Ja tuohan siis tarkoittaa, että jos jossain päin Suomea on helle hetkenkin, kyseessä on hellepäivä. Satakunnassa, jossa itse asun, on hellepäiviä ollut 2-3. Jossain päin Suomea on sitten varmaan ollut lämpimämpää.
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖH ÖH ÖH ÖH JANKUTI JANKUTI JANKUTI.............................
Unohdit Venäjän. Ei saa haluta lämpimiä säitä, koska putin.
Te ryssättttt olette patologisia valehtelijoita. ihan lämmintä on ollut mutta ei mitään +30 hikoilu paskaa.
voit lopettaa jo jankutuksen ja paskanpuhumisen!
Mediaa ainakin näyttää harmittavan, kun ei päässyt kirjoittelemaan kotimaan tappohellekäristyskupoleista ja siitä kuinka Suomen tulee yksin pysäyttää ilmastonmuutos.
"Hitto että tää Suomen ilmasto on HIRVEÄ ja kesä oli KYLMÄ"
Oisko parempi jos ois POROA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Itä-Suomessa oli tänävuonna todella ankeat kesäkelit.
Ei täällä itä-suomessa ainakaan.
sinä valehtelija taidat asua viipurissa jankutuksesta ja valehtelusta päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä Norjassa, paitsi että joka päivä myös sataa ainakin vähän. Aurinko olisi kiva, mutta kuuma ei tarvitse olla. Tänne tullaan siksi, ettei ole kiinnostanut olla helleputkikesää kotona. Tänä kesänä sinne olisi ilmeisesti voinut jäädä.
Meidän ystävät kävivät siellä Hurtigrutenin risteilyllä ja viikon jokaisena päivänä kuulema satoi. Maisemia kehuivat hienoiksi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
"Hitto että tää Suomen ilmasto on HIRVEÄ ja kesä oli KYLMÄ"
Oisko parempi jos ois POROA?
Sulla viiraa tänään päässä oikeen kunnolla kun laskivat taas avohoitoon.
Älä valita. Muissa maissa on ollut 35 - 40 hellettä, olisiko se hyvä? Maastopalot ym. Suomessa on juuri sopiva lämpötila nyt.
Just paras kesä ollut moneen vuoteen. En yhtään kaipaa yli 25 asteen kuumuutta.
Mä saanut otettua normaaleja kesävaatteita käyttöön ollenkaan t-paitaa lukuun ottamatta. Takki päällä lähes joka päivä kun on tuullut niin hirveästi. Ei tää nyt ollut mun unelmakesä mutta jos vuoden päästä olisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinä valehtelija taidat asua viipurissa jankutuksesta ja valehtelusta päätellen.
Itä-Suomessa on ollut parhaimmat säät. Senhän näkee helposti sääkartoilta, että sateet tulee aina lännestä ja harvemmin yltävät itään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Suomessa on ollut parhaimmat säät. Senhän näkee helposti sääkartoilta, että sateet tulee aina lännestä ja harvemmin yltävät itään asti.
Näkee näkee mut helle hullu on pää vikainen tuli tänne jankuttamaan ja valehtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin pipoa kesäkuussa pyöräillen ja nyt on kevyttoppaa päällä ja hanskat
Missähän päin Suomea, ehkä Lapissa?
Meillä on ollut Etelä-Karjalassa tosi hyvä kesä. Ollaan nautittu ihanista ilmoista ja harvoin takkia tarvittu.
Verrattuna Lounais-Suomeen Etelä-Karjala oli keskimäärin hieman lämpimämpi. Syy on se, että Kaakkois-Suomi hyötyi ajoittain idästä ja kaakosta virranneista lämpimistä ilmamassoista, kun taas Lounais-Suomessa meri ja lännestä saapuneet matalapaineet pitivät sään useammin viileänä.
Työttömät mt-potilaat aloitti taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa lämpötila jäi useimpina päivinä noin 20 asteen tuntumaan, ja yöt olivat Etelä-Karjalaa viileämpiä. Toisaalta järvet tasoittivat lämpötilavaihtelua, eikä pitkiä kylmiä jaksoja juuri esiintynyt.
Ihana kesä - sydän on voinut hyvin!