Hitto että tää Suomen ilmasto on HIRVEÄ ja kesä oli KYLMÄ
Ja on edelleen. Ei olla edes elokuun puolivälissä vielä ja lämpötilat noin +15 astetta ja taas on pilvistäkin.
Heinäkuussa lähes joka ilta täytyi käyttää jotain takkia, jopa kevyttoppatakkia.
Ihan muutama satunnainen päivä oli, kun oli oikeasti lämmin ja aurinkoa.
Kommentit (155)
Sama täällä Norjassa, paitsi että joka päivä myös sataa ainakin vähän. Aurinko olisi kiva, mutta kuuma ei tarvitse olla. Tänne tullaan siksi, ettei ole kiinnostanut olla helleputkikesää kotona. Tänä kesänä sinne olisi ilmeisesti voinut jäädä.
Vierailija kirjoitti:
34 hellepäivää ollut tähän mennessä:
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/kesa-2026
Ihan normaali kesä! Ja mielestäni aivan huippuilmat!
Mut hellehullu on sairas jankuttaja sillä on kylmä.
turpaa vedän heti tollasta sarjajankuttajaa ja valehtelijaa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kyllä järkyttävän kylmää. Eilen lämmittelin jo takkaa. Jääkautta odotellessa...
Imepersettäsaatananhomo!
Vierailija kirjoitti:
Koko viime kesän te valititte palstalla että kun on niin saatanan kuuma. Teille ei kelpaa mikään.
Viime kesä ei ollut kuuma, ja hellepäiviä oli yksi vähemmän kuin tänä vuonna. Toki vuoden lopussa kerrottiin, että oli kamalan kuuma, vaikka todellisuudessa hellepäivien määrä oli vähäisin sitten 2017. Tästäkin vuodesta tullaan kertomaan, että lämmintä oli, vaikka talvi oli poikkeuksellisen kylmä ja kesä on ollut kolea. Ihmisten oma kokemus ei enää ratkaise. "Mees valittaan että sulla on kylmä, niin sulle lyödään käteen sellaset rätingit, ettei sulla VOI olla kylmä", erästä sotakirjaa mukaillen.
Vierailija kirjoitti:
On ollut kyllä järkyttävän kylmää. Eilen lämmittelin jo takkaa. Jääkautta odotellessa...
turpaa pitäis hakata tollasta paskanjauhajaa.
mites sun työnhaku etenee paskaluuseri?
Vierailija kirjoitti:
Kyl olet lapsellinen tyyppi.
ja tämä vuosihan on se lämmin El Nino -vuosi....
Vierailija kirjoitti:
Koko viime kesän te valititte palstalla että kun on niin saatanan kuuma. Teille ei kelpaa mikään.
Niinpä. Eihän näille kermapyllyille mikään ole hyvä. Viime kesänä itkivät, että pitää nukkua kylppärin lattialla kun on niin tukalan kuuma.
Mun mielestä tämä kesä on ollut aivan mielettömän hyvä! Selvittiin hengissä minä sekä kissat. Sopivasti lämmintä (mekko päällä painanut menemään), ihanasti sadetta (luonto ei kuivunut, eikä luonnon eläimet), pysyi virkeänä myös töissä. Kiitos tästä. Toivotaan että ensi kesä olisi myös tälläinen, vaikka jotkut toivovat toisin. Ilmasto muutos ei ole hyvä asia.
Just tunnin lenkki ja hiestä märkänä olen.
Vierailija kirjoitti:
Just tunnin lenkki ja hiestä märkänä olen.
Töissä nyt hyvä helteellä perseestä kun puolet töistä tehdään ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali kesä! Ja mielestäni aivan huippuilmat!
Vähiten hellepäiviä kymmeneen vuoteen. Ja tuohan siis tarkoittaa, että jos jossain päin Suomea on helle hetkenkin, kyseessä on hellepäivä. Satakunnassa, jossa itse asun, on hellepäiviä ollut 2-3. Jossain päin Suomea on sitten varmaan ollut lämpimämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali kesä! Ja mielestäni aivan huippuilmat!Vähiten hellepäiviä kymmeneen vuoteen. Ja tuohan siis tarkoittaa, että jos jossain päin Suomea on helle hetkenkin, kyseessä on hellepäivä. Satakunnassa, jossa itse asun, on hellepäiviä ollut 2-3. Jossain päin Suomea on sitten varmaan ollut lämpimämpää.
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖH ÖH ÖH ÖH JANKUTI JANKUTI JANKUTI.............................
Saahan niitä hellepäiviä kerättyä, kun Suomen kokoiselta alueelta otetaan yksi lämmin päivä kesässä sieltä ja toinen täältä 800 kilometrin päästä ja sitten hehkutetaan että huhhuh kun oli hellettä. Varsinkin, kun helteeksi määritetään jo naurettavat 25,1 astetta.
Ihan pelkkää tilastokikkailua heidän "helteensä".
Ihanteellinen kesä sään puolesta. Minua ärsyttää, että säätiedotuksissakin puhutaan siihen tyyliin, kuin helteet olisivat ihana ja suurimmalle osalle ihmisistä toivottava ilmiö. Ei se todellisuudessa ole niin. Monet kärsivät kuumuudesta, tuo suomalaisille sopivaksi todettu 14-15 astetta tuntuu luontevalta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tämä kesä on ollut aivan mielettömän hyvä! Selvittiin hengissä minä sekä kissat. Sopivasti lämmintä (mekko päällä painanut menemään), ihanasti sadetta (luonto ei kuivunut, eikä luonnon eläimet), pysyi virkeänä myös töissä. Kiitos tästä. Toivotaan että ensi kesä olisi myös tälläinen, vaikka jotkut toivovat toisin. Ilmasto muutos ei ole hyvä asia.
Just noin, kuten ihanasti tuossa kerroit. Olemme saaneet nauttia kesän vehreydestä, lämmintä ja sadetta ollut sopivasti. Paljon saatu kantarelleja!!!
Ehkä ei paras biitseillä makaajille, mutta suurin osa ihmisistä ja eläimistä kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi käyttää shortseja ja tpaitaa
Voi pukea sortsien alle tyylikkäät leggarit ja tpaidan alle pitkähihaisen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kulkenut kevyttoppatakissa aamutuimaan koko kesän.
Sama. Itä-Suomessa oli tänävuonna todella ankeat kesäkelit.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minä vietin kesäni Espanjassa. Oli mukavat +28- +30C koko ajan, vain muutamana päivänä nousi lämpötila yli +30C. Uima-allas oli +27C. Kyllä kelpasi.
Jokainen tietää manner-Espanjan kärventävän kuumuuden ja hirvittävän laajat metsäpalot. Tukalaahan siellä on, ihmisiä ja eläimiä menehtyy tuhansittain. Mikä sitten kenellekin on hyvä? Minä valitsisin tämän Suomen kesän.