Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä ihmiset selostaa arkaluonteisia asioitaan

Vierailija
09.08.2026 |

Julkisissa paikoissa kovaan ääneen, että kaikki varmasti lähellä olevat kuulevat ne, alkaen osoite, hetu, sairaus kertomukset ym asiat, pahimmat kuuluttaa toistenkin asiat. Olenkin ääneen todennut "itsekseni" että kertokaa toki kaikki muutkin asiat tms. On tajuttu sen jälkeen, että ei kannata noin toimia, kun ehkä se ei ole tarkoitus että ympärillä olevat kuulevat kaiken. Tämä käytös on yleistynyt vuosien mittaan ja paljon. Jotenkin ärsyttää- ei kiinnosta kuulla jossain bussissa jonkun seks elämästä vierestä, ajatelkaa edes joskus mitä ja miten puhutte ihmisten ilmoilla. 

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostelet ketjua?

Vierailija
182/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nostelet ketjua?

Tarkoitatko yhtä vai useampaa ihmistä😂 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
184/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monesti tehnyt niin kun ihmiset luettelee puh numeroaan julkisissa paikoissa, niin oon pian soittanut siihen et hei sä äsken kerroit numerosi kovaan ääneen paikassa x..on oltu ihan häkeltyneitä..? 

Vierailija
185/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on totta. Pidetään jopa kaiutin päällä tai ollaan videopuhelussa, ja sujavasti kerrotaan vaikka mitä. 

Vierailija
186/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus 2010-luvulla linja-autossa mies porukka rehvasteli isoon ääneen naiss seikkailujaan, oli muilla matkustajilla pokassa pitämistä. 

Vierailija
187/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe

Vierailija
188/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Huomannut samaa. Kerran puutuin erään äidin puheeseen kun kiroili ja haukkui oman lapsensa maanrakoon junassa (vttu älä puhu, lopeta kysely, älä valita zaatanan tyhmä vttu tyylistä), sanoin vain että sinäkään et haluisi että sulle noin puhutaan ala-arvoisesti, jäi äiti vain kattomaan suu auki, lopetti kyllä. 

Minäkin kerran puutuin tilanteeseen jossa äiti haukkui sovituskopissa olevan tyttärensä lihavaksi valaaksi, joka oli sovittamassa vaatteita. Äiti haukkui minut pystyyn, mutta pidin pintani ja sanoin että minkälainen äiti julkisesti nolaa tyttärensä kuuluvalla äänellä kaupassa? Sitten meni äiti ihmeen hiljaiseksi. Ihan oikein. 

Vierailija
189/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
190/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on sulle arkaluontosia asioita. oon kertonu kaikille mun pukamoista jotka vaan kuuntelee, ollut 5sormet hanurissa ja hirtetty oppilaitten edessä. hauskaa se on eikä noloo

Vierailija
191/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. 

Vierailija
192/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä osattu ennenkin. Vuosia sitten vastasynnyttänyt äiti nousi vaunuineen ruuhkabussiin, alkoi heti soitella kavereilleen ja selostaa isoon ääneen synnytyksen yksityiskohtia, montako tikkiä oli ommeltu jne. Bussi teki silloin ympyrälenkin pienessä lähiössä ja päät alkoivat kääntyä, millä pysäkillä mahtaa jäädä pois ja missä osoitteessa asuu :D Raasu ei tajunnut, että oli sama kuin olisi kailottanut lähiön marketin kassatiskillä kaikkien naapureiden edessä 

Mikä raasu?  Ehkä synnytykseen liittyvät tarinat ei ole enää niitä mitä pitää hyssytellä ja viedä hiljaisena hautaan asti. Ei se haikara sitä lasta tuo siistinä nyyttinä syliin. 

Vierailija
193/205 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilaisten ongelmia

Vierailija
194/205 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

. 

Vierailija
195/205 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei katso ikää tms että kuulutetaan asioitaan että muillekaan ei jää epäselväksi. Eniten on kyse huonoista käytöstavoista. 

Vierailija
196/205 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset möykkää asioitaan myös niin lujaa että olen mennyt sanomaan ettei ole järkevää noin toimia, ihme on kyllä uskottu eikä ole haistateltu, kait ne lapset itsekin ymmärtää. 

Vierailija
197/205 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut kuultua vaikka mitä, riitelyä minkälaista maitoa ostetaan, miksi naapurilla oli päällä keltainen mekko, rintojen kuvailua jollekin siipalle ym. 

Mä kerran kuulin kun riideltiin ruoka-ravintolassa minkälainen pölynimuri ostetaan..?(sanoja ja haukkuja ei säästelty). Tilanne eteni siihen et henkilökunnan piti mennä huomauttamaan perheelle häiritsevästä käytöksestä. 

Vierailija
198/205 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
199/205 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seniorit, mielenterveys/päihde ongelmaiset on monesti kailottanut pankki ym tunnuksiaan julkisilla paikoilla. Ja vielä huutamalla. 

Vierailija
200/205 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä, avoimuus auttaa ihmisiä voimaan paremmin. Ärsyttää tuo ajatusmaailma, että kaikki ongelmat pitäisi piilottaa. Itse haluan olla niin aito kuin mahdollista, en jaksa pinnallista, teeskenneltyä maailmaa.