Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä ihmiset selostaa arkaluonteisia asioitaan

Vierailija
09.08.2026 |

Julkisissa paikoissa kovaan ääneen, että kaikki varmasti lähellä olevat kuulevat ne, alkaen osoite, hetu, sairaus kertomukset ym asiat, pahimmat kuuluttaa toistenkin asiat. Olenkin ääneen todennut "itsekseni" että kertokaa toki kaikki muutkin asiat tms. On tajuttu sen jälkeen, että ei kannata noin toimia, kun ehkä se ei ole tarkoitus että ympärillä olevat kuulevat kaiken. Tämä käytös on yleistynyt vuosien mittaan ja paljon. Jotenkin ärsyttää- ei kiinnosta kuulla jossain bussissa jonkun seks elämästä vierestä, ajatelkaa edes joskus mitä ja miten puhutte ihmisten ilmoilla. 

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mielenterveyspotilas kuspää täällä kommentoi jokaiseen kommenttiin baskojaan. 

Vierailija
122/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt mielenterveyspotilas se on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaravintolassa mies puhui puhelimessa niin kovaa asuin tietonsa /puh numeron tyyliin kalakuja 5  a4  12345 Kalala ja puh numeron luetteli. Lopuksi vielä kertoi perheestään niin, että tuli selväksi kaikkien nimet ja iät, ja mitä ne harrastaa. 

Vierailija
124/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa katoin suu auki eräs vanhempi nainen kertoi känny korvalla bussissa lastenlastensa täi- ja kihomato tartunnat, heidän nimet, kiukuttelut räkättäen. 

Vierailija
125/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tässä kesällä uniapneaklinikam odotustilassa. Hoitaja (ilmeisesti lounastauolla) riensi käytävällä ja luetteli oman oman lapsensa hetun ääneen puhelimeen niin, että kaikki odottajat kuulivat. Huh. 

No huhhuh! Mitä rikoksia meinasit lapsen hetulla tehdä?

Hetu ei muuksi muutu vuosien myötä. Voi olla käyttöä myöhemmin. 

Vierailija
126/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu helvettiin toi mikä kommentoi melkein jokaisen kirjoitukseen typeriä!! 

Vierailija
127/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kaiken kaikkiaan aika pirun tyhmää ja yksinkertaista sakkia. Ja se näkyy aivan kaikessa. 

Vähän aiheen sivusta, itseäni onkin alkanut ärsyttää henkilötunnuksen vaadittu levittely sinne tänne (en kuitenkaan kailota). 

Vierailija
128/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt tyypit meluaa noin

Vierailija
129/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää käydä täällä terveyskeskuksessa kun se kirjautumisnäyttö osoittaa suoraan sinne muita odottelijoita päin ja sieltä voisi helposti kuikuilla henkilötunnukset ja osoitteet ja kaikki. Ei ole paljoa tietosuojat käyneet aulan söpöyttä suunnitelleiden mielessä ilmeisestikään.

Vierailija
130/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin bussilla Helsingista Lahteen. Koko matkan, 1, 5 h takanani istuva nuori nainen soitti ystävilleen, monelle. Voi vee miten olin humalassa, petin jarkkoa, mitä nyt sanon kun menen kotiin? Kerronko vai en, jos se jättää.

Kertomus oli aika yksityiskohtainen, rumia sanoja ja alatyylisiä ilmauksia.  Ja äänessä ei säästellyt 

Hiljattain minua huvitti, kun joku nuori nainen kävi läpi tällaisia henkilökohtaisia suhdekuvioita bussipysäkillä, luulin ensin videopuheluksi. Mutta sitten se nainen toisti ne samat jutut monta kertaa, ja tajusin, että sehän oli kuvaamassa videota - mihin lie tiktokkiin tai snapchattiin.

Yksityisyys oli siis aivan täysin sivuseikka: nuo arkaluontoiset jutut kuuli sekä tuntemattomat bussipysäkillä, että someyleisö.

Vierailija
131/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
132/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka sanoo, että esim terveydenhuollolle sanovat, et ei voi puhua jos on julkisella paikalla niin osassa tilanteissa tällänen onnistuukin, mut jos on kyseessä esim psyk puolen kontakti niin seuraava mahdollinen aika voi olla vaikka viikon päästä.

Mä oon varmasti monen mielestä tollanen yksityisistä asioista kailottaja. S*ksistä en puhu julkisesti enkä mistään minkä koen esim aiheuttavan jollekin pahoinvointia. Saatan kuitenkin puhua esim parisuhteestani kaverin kanssa, jos mun ainoa mahdollisuus kiireen keskellä on purkaa asiaa jollekin matkalla jonnekin. Tietenkin itekin mieluummin puhun rauhassa, mut aina se ei ole mahdollista ja jotkut asiat on raskaita kantaa yksin. Sit taas yks mistä puhun avoimesti on mun adhd, bipo ja ahdistuneisuushäiriö ja niihen liittyen esim psykiatrilla käynti. Puhun julkisilla paikoilla kuitenkin normaalia hiljempaa puhelimessa, mut jos juttelen esimerkiksi kaverin kanssa matkalla johonkin huomaan välillä puhuvani liian kovaa jolloin hiljennän. Se kovaa puhuminen on muuten adhd oire. Ja kun adhd lisääntyy väestössä esim siksi, että se on vahvasti periytyvää ja adhd ihmiset tuppaa impulsiivisuutensa takia lisääntymään useammin kun neurotyypilliset niin se voi lisätä yleisellä tasolla tätä ilmiötä. 

Ja vielä noihin mun diagnooseihin ja siitä etten peittele niitä julkisesti niin se on tietoinen valinta, koska koen ettei mt ongelmat saa olla tabu ja niitä ei tarvitse salata. En mä niistä pyrkimällä pyri puhumaan, mut jos puhun esim kaverin kanssa, et miks musta ei oo kuulunut saatan kertoa joko adhd hyperfiksaatiosta mikä sillä hetkellä on tai sit saatan kertoa olleeni hypomaniassa ja nyt masennusjaksolla. 

Vierailija
133/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos joku terveydenhuollosta soittaa kun olen julkisella paikalla sanon että en voi puhua nyt. Ei tulisi mieleenkään selittää tuollaista julkisessa paikassa.

Siinä vaan voi jäädä itse tai lapsi ilman hoitoa, jos ei pysty silloin puhumaan, seuraava puhelu voi tulla kun et pysty vastaamaan lainkaan tai sitä ei tule ollenkaan. Täällä ainakin tk:ssa vain takaisinsoitto mahdollisuus ja silloin siihen puheluun vastataan leikkipuistossa/kaupassa/bussissa tai missä ikinä ollaankaan. Samoin kaikki lääkäreiden soittoajat sekä työterveydestä, tk:sta että lapsen pitkäaikaissairauden seurantapolilta tulee "päivän aikana". Joskus jos ehdottaa että voitko soittaa toiseen aikaan, se käy, usein ei.

Vierailija
134/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
135/157 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei julkkiksillakaan tunnu mitään häpyä olevan kun omat seksiasiat ja mielenterveysongelmat vuodatetaan lehdille. Ehkä otetaan mallia asenteesta, ettei mitään väliä.

Vierailija
136/157 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on tullut kuultua vaikka mitä, sänky elämästä, kakkojen koostumukset, haukutaan tunnistettavasti joku henkilö maanrakoon, pankkitilin saldo, luetellaan tarkkaan eri palvelujen tunnukset- ja salasanat jne. 

Vierailija
137/157 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä ja eritteistä jauhamisen kanssa voisi kyllä hieman ajatella aikaa ja paikkaa. Ei kaikkia ulkopuolisia kiinnosta tietää, mitä ja kenen kanssa tapahtui ja miltä se sillä kerralla tuntui. 

Vierailija
138/157 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi äänittää nuo puheet ja jakaa netissä niin ettet huomaa mitään. 

Vierailija
139/157 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. 

Vierailija
140/157 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nuorehko mies junassa katsoi  p ornoa läppäriltä, ja moni sen näki ja kuuli. 

Bussissa keski-ikäinen mies kailotti luuriinsa elimensä mitat ja puhui sexxi asennoista-ja mieltymyksistään. 

Nämä tosi tapauksia 2020-luvulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi