Mitä ihmettä ihmiset selostaa arkaluonteisia asioitaan
Julkisissa paikoissa kovaan ääneen, että kaikki varmasti lähellä olevat kuulevat ne, alkaen osoite, hetu, sairaus kertomukset ym asiat, pahimmat kuuluttaa toistenkin asiat. Olenkin ääneen todennut "itsekseni" että kertokaa toki kaikki muutkin asiat tms. On tajuttu sen jälkeen, että ei kannata noin toimia, kun ehkä se ei ole tarkoitus että ympärillä olevat kuulevat kaiken. Tämä käytös on yleistynyt vuosien mittaan ja paljon. Jotenkin ärsyttää- ei kiinnosta kuulla jossain bussissa jonkun seks elämästä vierestä, ajatelkaa edes joskus mitä ja miten puhutte ihmisten ilmoilla.
Kommentit (107)
En minäkään ymmärrä sitä et kerrotaan vaikka koko elämä muiden kuulleen esimerkiksi bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Toi on mielenterveyspotilas mikä jankkaa että on perus menoa avautua tuntemattomille ties mistä heti tai hänelle tullaan paljon avautumaan.
ÄLä mene henkilökohtausuuksiin ja hauku toisia. Älä projisoi omia sairauksi toiseen. Se, että sinulla on eri kokemus ei tarkoita, etteikö jollain toisella tai toisenlaissa piireissä liikkuvalla voisi olla. En ole myöskään väittänyt omia kokemuksiani yleisiksi, vaan kerroin omista havainnoistani. Älä vääristele toisen sanomisia tai tee oletuksia toisesta ja hänen terveydentilastaan. Lue myös palstan säännöt, kiitos.
Tämä on valitettavasti totta, matkustin kerran bussissa joka oli melkein täynnä, ja siellä alkoi keski-ikäinen mies puhelin korvalla kertomaan oman sähköpostinsa tunnusta ja salasanaa, sekä pankki tunnuksensa, sen salasanan ja avainlukulistan lukuja,että ne kuuli kaikki matkustajat. Kyllä moni katsoi miestä päin niin et onkohan sillä kaikki kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Myös luottamukselliset työasiat esim. junassa
Meillä oli joskus työpaikalla niin paljon kiireellisiä työasioita, että oli aivan pakko hoitaa näitä junassa matkalla asiakastapaamisiin (Esimerkisi saattoi yllättäen tulla uusi tehtävä asiakkaalta ja tämä piti saada valmiiksi 4 tunnin sisällä, just silloin kun satuit olemaan junassa) Siinä sitten koitti vaan muotoilla puhelimessa sanat silleen ettei mitään kovin luottamuksellista tule sanottua, mutta vaikeaksi tämä välillä kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joskus työpaikalla niin paljon kiireellisiä työasioita, että oli aivan pakko hoitaa näitä junassa matkalla asiakastapaamisiin (Esimerkisi saattoi yllättäen tulla uusi tehtävä asiakkaalta ja tämä piti saada valmiiksi 4 tunnin sisällä, just silloin kun satuit olemaan junassa) Siinä sitten koitti vaan muotoilla puhelimessa sanat silleen ettei mitään kovin luottamuksellista tule sanottua, mutta vaikeaksi tämä välillä kävi.
Ja tietoturva ei kärsi yhtään?
Kaupassa mies pieraisi pruuut kova pieru ruokaostoksilla ja vaimo sanoi älä nyt piere, suuri market pk-seudulla. Oksettavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietoturva ei kärsi yhtään?
"Siinä sitten koitti vaan muotoilla puhelimessa sanat silleen ettei mitään kovin luottamuksellista tule sanottua,"
Youtubessa jo selostavat sukupuolitautinsa, alkoholisminsa, huumekokeilut, kuka ollut minkäkin sossupaatin kanssa parisuhteessa. Kaikki kerrotaan omalla naamalla ja nimellä. Sitten heidän pitäisi käydä vielä töissä....
Kosmetiikkakaupassa teinari tyyppinen meikkimuija - nainen kovaääninen puhelimessa selosti ystävälle kannattaako lapsi pitää vai ei ja neuvoi. Tiesi tietysti myös heti millainen lapsesta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaks entistä kaveria (huom entisiä) jotka sairastuttuaan mielenterveyden sairauksiin alkoivat käyttäytymään niin että alkoivat vieraille ihmisille ykskaks juttelemaan vaikka mitä ns outoa, esimerkiksi kuinka benis ei nouse tietyn läkkeen takia prkl, miks tuijotat mua kuin saastaa yms. Sitten vielä ihmettelivät miksi ihmiset eivät halunneet jutella enempää. Laitoin heihin välit poikki, kun alkoivat mulle puhumaan vaikka mistä et joudun manalaan, oon vaarallinen mukamas heille ym, ja alkoivat uhittelemaan mulle.
Minun entinen kaveri meni myös ns. Tillin tallin. Alkoi selittää mielikuvitus poikaystävän tärkeyttä joka tietysti asui kaukana. Poimi kuvakin oli, silti oli yksin. Kovasti tyhjälle puhelimella selitti ja ääntä ei kuulunut toisesta päästä. Alkoi vältellä kaikkia muita ihmisiä, poikaystävä niin tärkeä. Ei tainnut olla olemassa tai sitten oli vain joku netti tuttu.
Yksi läheinen tyyppi tai ei enää läheinen keksii ihme nimiä ihmisille. Etenkin kännissä huutaa julkisella paikalla kovaan ääneen "puutarha tonttu!" ja vastaavaa. Ei muuten ole miss maailma hän itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin hävisi mielenterveyspotilas?
Kun tajusi että puhuu höpöjä kun jäi iltalääkkeet ottamatta 😂
Taitaa itselläsi olla, kun olet yksinkertainen ja olet ilkeä toista kohtaan, vaikka hän on kirjottanut asiallisia viestejä. Henkilökohtaisuuksiin meneminen, toisen pilkkaaminen ja häirintä on epäasiallista käytöstä.
Ihmiset tunnistavat ilkeyden, eivätkä ole avoimia sellaisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa jo selostavat sukupuolitautinsa, alkoholisminsa, huumekokeilut, kuka ollut minkäkin sossupaatin kanssa parisuhteessa. Kaikki kerrotaan omalla naamalla ja nimellä. Sitten heidän pitäisi käydä vielä töissä....
Mitä sitten? Jokaisella on oikeus puhua henkilökohtaisista asioistaan. Se osoittaa rohkeutta ja aitoutta, että uskaltaa olla avoin, kun jotkut ihmiset haluaa tuomita toisen ja painaa muita alas ja solvata heitä. Itse ainakin suhtaudun empaattisesti avautumiseen rankoista kokemuksista.
Jos toisten ihmisten puheet häiritsevät, kannattaa kysyä itseltään, miksi näin.?
Muistan kun olin teini ja bussipysäkille tuli joku outo tyyppi (nainen) multa tenttaamaan olenko miten harrastanut petipuuhia, olenko kokenut jne, onneksi olin sen verran rohkea että vastasin et sulle ei kuulu mun asiat ja jos et lopeta niin soitan poliisit, ihme kyllä nainen lähti pois. Epäilen nykyään et oli mielenterveyspotilas.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tää on totta, itsekin kuullut väkisin toisten ihmisten henk koht asioista, alkaen hetusta vankila-aikaan..
Jooh. Oli karseeta kerran kuulla erään sankarin kerskailua metrossa kuinka on käsiksi käynyt moneen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen monen kailottajan puheeseen kommentoinut että ei tarvitse kokoo elämää kertoa kaikille jotka ynpärillä sen kuulee väkisin.
Ei sun tehtävä ole päättää siitä, mistä muut ihmiset puhuvat. Huolehdit vain omista puheistasi.
Mulla kaks entistä kaveria (huom entisiä) jotka sairastuttuaan mielenterveyden sairauksiin alkoivat käyttäytymään niin että alkoivat vieraille ihmisille ykskaks juttelemaan vaikka mitä ns outoa, esimerkiksi kuinka benis ei nouse tietyn läkkeen takia prkl, miks tuijotat mua kuin saastaa yms. Sitten vielä ihmettelivät miksi ihmiset eivät halunneet jutella enempää. Laitoin heihin välit poikki, kun alkoivat mulle puhumaan vaikka mistä et joudun manalaan, oon vaarallinen mukamas heille ym, ja alkoivat uhittelemaan mulle.