Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava ei voinut lainata autoa viikonlopuksi

Vierailija
08.08.2026 |

Olisimme tarvinneet viikonloppuna autoa. Tuttava lähti itse perheineen johonkin mökkeilemään. Heillä on kaksi autoa ja se toinen on nyt käyttämättömänä viikonlopun. Ei kuitenkaan voinut lainata sitä meille, jotta olisimme päässeet autoilemaan. 
En voi käsittää.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräskin ääliö rikkoi ajotyylillään autosta sekä kytkimen että jarrut lyhyellä käytöllä. Jarrupaloissa oli kulutuspintaa nolla. 

Paskapuhetta. 

Auton jarrupaloja ei lyhyessä käytössä saa loppuun ajetuksi mitenkään.

Kyllä ne on jo olleet vaihtokunnossa autoa lainaan annettaessa.

Normaaliajossa kytkin kestää ainakin yli 100 tonnia ja jarrupalat pitempään, tämä pösilö oli ajanut ehkä 10-15 tuhatta tuohon saavutukseen. Tiedän myös papparaisen jolle piti aina tehdä kytkinremontti kerran vuodessa. 

Vierailija
82/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lainaisi autoani kenellekään. Jos jollain ystävällä tai muulla läheisellä olisi jokin hätä, voisin tarvittaessa lähteä itse kyyditsemään.

Muista sitten jos itsellesi tulee sama tilanne eteen.

Hänellä arvatenkin sellaisia ystäviä jotka häneen voivat luottaa ja joihin hän voi luottaa, että puolin ja toisin pidetään itsestään selvänä, että lainaaminen korvataan eikä edes yritetä lokkeilla ilmaiseksi ja sitten lainaamansa palautetaan rikottuna ja sotkettuna tmv. 

-eri-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lainaisi autoani kenellekään. Jos jollain ystävällä tai muulla läheisellä olisi jokin hätä, voisin tarvittaessa lähteä itse kyyditsemään.

Ei tule, heillä on varaa hankkia useampi auto, tiedä se lokki.

On ompa kiva että tiedät heidän varallisuuden.

Vierailija
84/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti. Jos olisi sattunut vahinko, olisi tuttavasi kärsinyt siitä pitkään. 

Totta kai otan henkilökohtaisesti. Tää pihi tuttava on nyt entinen tuttava. - ap

Mikä on sun kallein tavara, jota oot lainannut sun tuttavalle?

Varmaan ihan hyvä juttu molemmille, että ette oo enää yhteydessä. Se ei luota suhun ollenkaan sillä tasolla, että haluais lainata autoaan ja sulla taas on ongelmia toisten ihmisten rajojen käsittämisessä.

Vierailija
85/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osta oma auto, lokki

et olisi kuitenkaan tankannut sitä

Tai olisitko ostanut heille uuden auton, jos olisit tötöillyt sen auton lunastukseen?

Vierailija
86/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä arvatenkin sellaisia ystäviä jotka häneen voivat luottaa ja joihin hän voi luottaa, että puolin ja toisin pidetään itsestään selvänä, että lainaaminen korvataan eikä edes yritetä lokkeilla ilmaiseksi ja sitten lainaamansa palautetaan rikottuna ja sotkettuna tmv. 

-eri-

Eihän tämä lainaa kenellekkään vai eikö luetunymmärtäminen onnistu? Tollo

Vierailija
87/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten aina muut ovat ikään kuin velvollisua osallistumaan:

- lainaa autoa

- mennään sun mökille

- lainaa leikkuria

- tule muuttoapuun 

- katsotko mun lapsia

- jne. 

Toki vastavuoroistakin, mutta ei kaikki, esim. auto/mökki/vene…

Vierailija
88/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä et ap ole sellainen, jolle tämä tuttavasi luottaisi autonsa lainaan, tai sitten hän ei ylipäätään halua omaa autoaan lainailla. Kukaan ei ole velvollinen lainaamaan, vaikka sillä hetkellä olisikin vailla käyttöä.

Ap ootko suomalainen?

Yleensä suomalaiset ymmärtää toisten rajoja. Yhteisöllisemmissäkin kulttuureissa ne on yleensä perheenjäseniä, keiltä odotetaan tukea ja palveluksia. 

Vierailija
89/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIstä näitä lokkeja oikein sikiää?

Vierailija
90/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Tollo olet itse. 

Siitä huolimatta saattaa hänkin tehdä luotettaville poikkeuksen ja lainata, koska tietää saavansa takaisin täydellä tankilla ja yhtä ehjänä kuin pihasta lähtikin. 

Lokkeilevat tuttavat ym. ilmaisen perässä kipittävät sontiaiset ovat eri asia. Aina. 

Vierailija
91/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vuokraa autoa viikonlopuksi? Paljon olisitte maksaneet tälle tuttavalle?

Tämäpä juuri. Autoja saa vuokrattua. Tuttavan olisi tietenkin pitänyt antaa omansa käyttöön ilmaiseksi? Lokit! Ei autonpito ole ilmaista, tiedoksi vaan. 

Makasaneet ja maksaneet raha raha, eikö ihmisillä enään mikään muu ole mielessä... Ja minä minä minä en kyllä lainaa itsekästä porukkaa.

Itse olet itsekäs, yrität vain tuttavuutta hyväksi käyttää. Menkää bussiajelulle!

Oon muuten tuo jonka moottoripyörä oli kokokesän lainassa. Mene sinä pyöräileen se on ilmaista.

Vierailija
92/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on iso perhe ja matka on pitkä, niin kyllähän se auto kuluu sen matkan aikana. Kaikki mahdolliset syömiset ja juomiset autossa yms. Kyllä tuollaisesta lainasta täytyisi nyt edes jonkinlaista maksua tai muuta korvausta tarjota.

Vierailija
93/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

osta oma auto, lokki

et olisi kuitenkaan tankannut sitä

Tai olisitko ostanut heille uuden auton, jos olisit tötöillyt sen auton lunastukseen?

Tai edes maalauttanut vaikka sitä kohtaa, johon aiheutit naarmun? Helposti voi tulla monen tonnin korjaustarpeet, jos vähän peruuttaa betoniporsaaseen, mutta tuskin ap niitä maksaisi. 
Ja on ihan todennäköistä, että törmäisi johonkin, jos ei ole omaa autoa, niin tuskin on paljoa ajokokemustakaan. 

Vierailija
94/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamiespojallani on ns. "kakkosauto". Pojanpoika, myös aikamies, on varomaton ja vallaton ja juovuspäissään ajanut kolarin, ajan myötä halusi isältään lainata sitä kakkosautoa kun sai ajolupansa takaisin. Isä sanoi että autossa on täydet bonukset ja jos poika sen romuttaa niin on varma, hänet tuntien, että vahingot ja bonusmenetykset jäävät omistajan piikkiin, eikä lainannut autoa pojalleen.

Vierailija
95/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Tollo olet itse. 

Siitä huolimatta saattaa hänkin tehdä luotettaville poikkeuksen ja lainata, koska tietää saavansa takaisin täydellä tankilla ja yhtä ehjänä kuin pihasta lähtikin. 

Lokkeilevat tuttavat ym. ilmaisen perässä kipittävät sontiaiset ovat eri asia. Aina. 

En todellakaan lainaisi autoani kenellekään. 

EIkö meinaa mennä jakeluun???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi