Tuttava ei voinut lainata autoa viikonlopuksi
Olisimme tarvinneet viikonloppuna autoa. Tuttava lähti itse perheineen johonkin mökkeilemään. Heillä on kaksi autoa ja se toinen on nyt käyttämättömänä viikonlopun. Ei kuitenkaan voinut lainata sitä meille, jotta olisimme päässeet autoilemaan.
En voi käsittää.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Ei kukaan oikeasti kuvittele, että joku lainaisi autoaan TUTTAVALLE. Perheenjäsenelle ja ehkä todella hyvälle ystävälle voi lainata, ei muille.
siis onhan näitä. Nuoruudesta muistan jopa yhden luokkakaverin joka alkoi mankua vanhempieni toista autoa käyttöön johonkin viikonloppureissuun. Ei ollut edes läheinen kaveri saati että olisi koskaan tavannut vanhempiani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota henkilökohtaisesti. Jos olisi sattunut vahinko, olisi tuttavasi kärsinyt siitä pitkään.
Totta kai otan henkilökohtaisesti. Tää pihi tuttava on nyt entinen tuttava. - ap
Tuttava on tyytyväinen kun ei tarvitse olla kanssasi tekemisissä.
Tavara ei lainassa parane sanoi mummuvainaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritähän käsittää. Itse lainaan vain läheisilleni. Niihin kuuluu kuusi ihmistä.
Itse en lainaa edes läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vuokraisit auton?
https://www.fi.kayak.com/Halvat-Vantaa-autonvuokraukset.6838.cars.ksp
En halua vuokrata vaan lainata, käsitätkö? Vuokraaminen maksaa, lainaaminen on ilmaista. Mulla on ihan paska tuttava. - ap
Aha, tämä onkin trolli.
Eiköhän se ollut aloituksesta asti itsestäänselvää.
Eräskin ääliö rikkoi ajotyylillään autosta sekä kytkimen että jarrut lyhyellä käytöllä. Jarrupaloissa oli kulutuspintaa nolla.
Tiedän elävästä elämästä ap:n kaltaisia ihmisiä, joilla ajatuksenjuoksu on tasan tuota luokkaa. Varsinkin, jos omistaa pakettoauton, niin tulee huomaamaan, miten typeriä ja itsekkäitä ihmuset on!
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Ei kukaan oikeasti kuvittele, että joku lainaisi autoaan TUTTAVALLE. Perheenjäsenelle ja ehkä todella hyvälle ystävälle voi lainata, ei muille.
Minulla on kaksi niin hyvää ystävää että voisin lainata näille autoa siksi ettei kummankaan mieleen edes juolahtaisi pyytää autoa minulta autovuokraamon sijaan kuin todellisessa hätätilanteessa. "Apua ollaan just lähdössä häihin ja auto ei lähdekään käyntiin vaan kaikki varoitusvalot syttyivät kojelautaan".
Näistä tietää 100% varmasti että mikä tahansa kolhu tai kolari hoidetaan lainaajan piikkiin eikä jätetä minun bonuksiani kuluttamaan.
Muut saavat minun puolestani kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän elävästä elämästä ap:n kaltaisia ihmisiä, joilla ajatuksenjuoksu on tasan tuota luokkaa. Varsinkin, jos omistaa pakettoauton, niin tulee huomaamaan, miten typeriä ja itsekkäitä ihmuset on!
Hanki pakettiauto niin viikon sisään alkaa puhelin soida kun kaikki 50v takaiset "ystävät" hiekkallaatikolta, päiväkodista ja ala-asteelta" lähtien muistivat yhtäkkiä sinut ja haluavat palavasti kuulla mitä sinulle nykyään kuuluu. "Olisi niin kiva tavatakin ja hei, olisi yks toinenkin juttu kun kuulin että olet just ostanut pakun.."
Tässäpä hyvä vinkki yksinäisyydestä kärsivälle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota henkilökohtaisesti. Jos olisi sattunut vahinko, olisi tuttavasi kärsinyt siitä pitkään.
Totta kai otan henkilökohtaisesti. Tää pihi tuttava on nyt entinen tuttava. - ap
Tämä on varmasti teille kummallekin hyvä asia.
Mutta ei kai sulla vain yhtä tuttavaa ole? Nyt kysymään kaikilta autoa lainaksi. Se, joka ei suostu, on entinen tuttava. Tämähän on hyvä keino nyt sulle päästä itsekkäistä ja toksisuata tuttavista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua vuokrata vaan lainata, käsitätkö? Vuokraaminen maksaa, lainaaminen on ilmaista. Mulla on ihan paska tuttava. - ap
Aha, tämä onkin trolli.
Oli ja ei ollut. Käytännössä jokainen ketjuun vastannut tuntee tai on ainakin tuntenut täsmälleen tällaisen tyypin. Monet useampiakin.
Jos hankit aivan mitä tahansa, olet automaattisesti velvollinen lainaamaan sitä ilmaiseksi tälle "kaverille" joka palauttaa, jos palauttaa lainatun tavaran kolhuisena tai törkeästi väärin käytettynä eikä osoita pienintäkään aikomusta korvata aiheuttamaansa vahinkoa. Tuollainen ajaa nopeuskameraan 100km ylinopeutta ja kertoo ajaneensa auton ojaan josta voit käydä sen itse noutamassa maksettuasi hinausauton. Onhan sulla vakuutukset niin miten julkeat vaatia multa euroakaan korvauksia!
Vierailija kirjoitti:
Meidän pakettiauto oli yrityksen nimissä, ja yhdelle jankkaajalle jopa alennuin rautalangasta vääntämään, että auton kilometreistä yli puolet on oltava ajopäiväkirjan mukaan yritysajoa tai tulee isoja vaikeuksia ja siksi ajamme itsekin säästeliäästi ja tarkasti yksityisajot. Mutta tämä tuttava oli sitä mieltä, että kyllä me nyt voitaisiin silti hänen vuokseen joustaa tai tarvittaessa olla "luovia" ajopäiväkirjan kanssa. Siis ehdotti, että otamme valtavia riskejä koska hän sattuu tarvitsemaan autoa! En ymmärrä ihmisiä, en sitten yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, tämä onkin trolli.
Onhan näitä lokkeja tosielämässä
Vierailija kirjoitti:
Eräskin ääliö rikkoi ajotyylillään autosta sekä kytkimen että jarrut lyhyellä käytöllä. Jarrupaloissa oli kulutuspintaa nolla.
No ei niitä jarrupaloja saa kerta-ajamalla kulumaan loppuun 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki pakettiauto niin viikon sisään alkaa puhelin soida kun kaikki 50v takaiset "ystävät" hiekkallaatikolta, päiväkodista ja ala-asteelta" lähtien muistivat yhtäkkiä sinut ja haluavat palavasti kuulla mitä sinulle nykyään kuuluu. "Olisi niin kiva tavatakin ja hei, olisi yks toinenkin juttu kun kuulin että olet just ostanut pakun.."
Tässäpä hyvä vinkki yksinäisyydestä kärsivälle..
Ihan riittää neliveto ja peräkoukku, niin kyllä kaikki vanhat tutut kyselee mökilleen saunomaan.
Törkein oli tuttavapariskunta, jotka pyysivät mökilleen viettämään viikonloppua. Mökki meidän kotikunnassa. Sanoivat että voitaisiin samalla hakea puuta ja lautaa rautakaupasta kun tulemme, he vuokraa kärryn. Sitten saunotaan ja syödään.
No, tavattiin byggmaxin pihassa, autettiin puut vuokrakärryyn ja ajettiin mökille. Siellä purettiin kärrystä puut, kesti kauan kun piti kantaa varastoon asti tontilla ja laittaa siististi kasoihin.
Sen jälkeen kaverin mies tokaisi että ei maksanut kärrystä kuin 2h vuokran, että teidän pitää se nyt palauttaa, mutta tulkaa joskus toiste saunomaan. Saimme jonkun hikisen kotiviinipullon "palkaksi".
Loppui yhteydenpito heihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuttavalla on paska tuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei niitä jarrupaloja saa kerta-ajamalla kulumaan loppuun 😅
Lainaa autosi minulle niin keskustellaan viikonlopun jälkeen uudestaan teoriastasi.
Voi siinä kyllä olla vaihtokunnossa muutakin kuin jarrupalat. Renkaat ainakin.
Lakisääteinen liikennevakuutus korvaa liikennevahingossa aiheutuneet henkilövahingot sekä ulkopuolisille aiheutuneet omaisuusvahingot. Ei ole väliä kuka autoa ajoi, sinä tai tuttavasi tai vaikka varas.
Kaskovakuutus korvaa sitten sinun omalle ajoneuvolle tapahtuneet vahingot siinä tapauksessa jos
olet syyllinen vahinkoon, riippumatta siitä kuka autoa ajoi.
Autollehan se vakuutus on otettu, ei kuljettajalle tai perheenjäsenille.
Jos kaskoa ei ole, niin silloin korvausvelvollinen on autoasi kuljettanut henkilö, mikäli
hän on syyllinen vahinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaaminen voi olla ilmaista mutta ei sen bensatankin täyttäminen jota varmaankaan olisi ollut valmis maksamaan omasta pussistasi eli ainoa paska koko jutussa olet sinä itse ja vieläpä sieltä paskavammaisimmasta päästä. Onneksi olkoon.
Ja sä olet ihan paßka provo.