Tuttava ei voinut lainata autoa viikonlopuksi
Olisimme tarvinneet viikonloppuna autoa. Tuttava lähti itse perheineen johonkin mökkeilemään. Heillä on kaksi autoa ja se toinen on nyt käyttämättömänä viikonlopun. Ei kuitenkaan voinut lainata sitä meille, jotta olisimme päässeet autoilemaan.
En voi käsittää.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota henkilökohtaisesti. Jos olisi sattunut vahinko, olisi tuttavasi kärsinyt siitä pitkään.
Totta kai otan henkilökohtaisesti. Tää pihi tuttava on nyt entinen tuttava. - ap
Pihi tuttavasi kiittää päästyään sinusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli. Ei kukaan oikeasti kuvittele, että joku lainaisi autoaan TUTTAVALLE. Perheenjäsenelle ja ehkä todella hyvälle ystävälle voi lainata, ei muille.
siis onhan näitä. Nuoruudesta muistan jopa yhden luokkakaverin joka alkoi mankua vanhempieni toista autoa käyttöön johonkin viikonloppureissuun. Ei ollut edes läheinen kaveri saati että olisi koskaan tavannut vanhempiani!
Minun vanhemmillani oli mökki vain 20 minuutin ajomatkan päässä kaupungista joten sinne ehti saunomaan ja grillailemaan vaikka arki-iltana. Eikös vain tämäkin kiinnostanut muutamia "kavereita" jotka eivät suinkaan halunneet kutsua itseään minun mukaani saunomaan ja olutta juomaan vaan saada mökin ilmaiseksi lainaksi omiin saunailtoihinsa.
Rölli... Mutta joo, mä en lainaa kenellekään autoani. Se on mun silmäterä ja tärkeä "kapistus."
Autovuokraamot on keksitty. Jos ei ole varaa omaan autoon, niin sitten ollaan ilman (tai vuokrataan). 😄😊
Minäkin lainnaan lapsilleni, palautetussa autossa on yleensä nippanappa saman verran bensaa tankissa kun lainatessakin, muita kuluja ei huomioida, no he ovatkin omia lapsia. Vieraille en enään lainaa, vuokratkoon tai menköön bussilla, jos itse jotain vastapalvelusta kysyy niin sillä on aina jokin hinta tai, juuri nyt ei ehdi mutta parin viikon päästä sopisi kyllä.
Ehkä kaverillasi ei sattunut olemaan autoonsa vuokrakäyttöön sopivaa vakuutusta?
Päästäisitkö sinä jonkun piripään asuntoosi majailemaan silloin, kun et itse yövy siellä?
Ehkäpä et ap ole sellainen, jolle tämä tuttavasi luottaisi autonsa lainaan, tai sitten hän ei ylipäätään halua omaa autoaan lainailla. Kukaan ei ole velvollinen lainaamaan, vaikka sillä hetkellä olisikin vailla käyttöä.
Oon satavarma että tuttavasi olisi kirjoittanut paremman provon.
Herz vuokraa autoja ja muutkin . Vuokraa vaikka viikoksi .
Hö. Ompa täällä pihiä ja nihkeetä porukkaa. Itse lainaan mielelläni autoa tutuille ja kavereille jos tarvetta on. Jos särkyy nii korjataan, ei se sen kummempaa oo. Viime kesänä oli kaverilla lainassa kokokesän moottoripyörä. Sanoin hakiessa et tuo takas sitte ku et enää ajele, syksyllä se sit palautu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräskin ääliö rikkoi ajotyylillään autosta sekä kytkimen että jarrut lyhyellä käytöllä. Jarrupaloissa oli kulutuspintaa nolla.
No ei niitä jarrupaloja saa kerta-ajamalla kulumaan loppuun 😅
30 tonnia taisi olla ajettu kun oli sekä kytkin että jarrut loppu. Ajotyyli oli kiihdytys-jarrutus-kiihdytys-jarrutus-kiihdytys-jarrutus...
VAKUUTUS EI KORVAA SUN TEKEMÄÄ KOLARIA SITTEN .
Naapuri pyysi lainaksi asuntoautoamme, mutta hänen henkilöauton ajokorttinsa ei riittänyt yli 3500 kg:n ajoneuvon ajamiseen, kun siihen tarvitaan kuorma-auton ajokortti.
Jos tuollaiselle olisin lainannut, ja hänen olisi ratsiassa paljastunut, olisi siitä minullekin tullut ainakin huomautus ajoneuvon luovuttamisesta kuljettajalle, jolla ei ole asianmukaista ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritähän käsittää. Itse lainaan vain läheisilleni. Niihin kuuluu kuusi ihmistä.
Itse en lainaa edes läheisille.
Mikset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vuokraisit auton?
https://www.fi.kayak.com/Halvat-Vantaa-autonvuokraukset.6838.cars.ksp
En halua vuokrata vaan lainata, käsitätkö? Vuokraaminen maksaa, lainaaminen on ilmaista. Mulla on ihan paska tuttava. - ap
Heikko povohan tämä on, mutta juuri tässä viestissä paljastuu se syy, ettei tämäntyyppisille kannata vainata edes lyijykynää.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri pyysi lainaksi asuntoautoamme, mutta hänen henkilöauton ajokorttinsa ei riittänyt yli 3500 kg:n ajoneuvon ajamiseen, kun siihen tarvitaan kuorma-auton ajokortti.
Jos tuollaiselle olisin lainannut, ja hänen olisi ratsiassa paljastunut, olisi siitä minullekin tullut ainakin huomautus ajoneuvon luovuttamisesta kuljettajalle, jolla ei ole asianmukaista ajokorttia.
Sakot oisit saanu. Päiväsakoille ois vielä menny. Ja kaverilts ois lähteny kortti. Ajoneuvon kuljettamisesta oikeudetta.
Vierailija kirjoitti:
Eräskin ääliö rikkoi ajotyylillään autosta sekä kytkimen että jarrut lyhyellä käytöllä. Jarrupaloissa oli kulutuspintaa nolla.
Paskapuhetta.
Auton jarrupaloja ei lyhyessä käytössä saa loppuun ajetuksi mitenkään.
Kyllä ne on jo olleet vaihtokunnossa autoa lainaan annettaessa.
Mulla on kaveriperhe, vaimo ollut 40 vuotta ideologisesti työtön ja vähän väliä raskaana, kaveri yritti töissä käydä mutta aina oli jotakin vaivaa ja ongelmaa ettei se työntekokaan oikeastaan onnistunut, yritin auttaa ja töitä miehelle järjestellä, eipä se pitkään kantanut, vähän väliä olisi pitänyt rahaa lainnailla kun oli kokoajan joku sählinki Kelarahojen kanssa (Kelan vika:) ) no nyt on lapset samassa jonossa, aina on vika työnantajassa eikä armeijakaan sovi kun nekään ei osaa asioita hoitaa, ei muuta kuin siviiliin ja toimeentulotuelle. Mietin vaan että onkohan niitä enemmänkin tälläisiä perheitä, ei lopu toimeentulomenot ihan heti?
Vierailija kirjoitti:
Hö. Ompa täällä pihiä ja nihkeetä porukkaa. Itse lainaan mielelläni autoa tutuille ja kavereille jos tarvetta on. Jos särkyy nii korjataan, ei se sen kummempaa oo. Viime kesänä oli kaverilla lainassa kokokesän moottoripyörä. Sanoin hakiessa et tuo takas sitte ku et enää ajele, syksyllä se sit palautu.
Jos sinä lainaat kavereillesi autoa, niin ei se tarkoita sitä että kaikkien pitäisi lainata autojaan tuttavilleen. Itse olen lainannut joskus muuttojen yhteydessä kaverin isoa tila-autoa, kun niillä on monta autoa pihassa. Tankki täynnä aina takaisin ja joku pullo korvaukseksi.
Mitä mä just luin? Pakko olla provo. Kukaan ei ole noin törkeä.