Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava ei voinut lainata autoa viikonlopuksi

Vierailija
08.08.2026 |

Olisimme tarvinneet viikonloppuna autoa. Tuttava lähti itse perheineen johonkin mökkeilemään. Heillä on kaksi autoa ja se toinen on nyt käyttämättömänä viikonlopun. Ei kuitenkaan voinut lainata sitä meille, jotta olisimme päässeet autoilemaan. 
En voi käsittää.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vuokraisit auton?

https://www.fi.kayak.com/Halvat-Vantaa-autonvuokraukset.6838.cars.ksp

En halua vuokrata vaan lainata, käsitätkö? Vuokraaminen maksaa, lainaaminen on ilmaista. Mulla on ihan paska tuttava. - ap

Aha, tämä onkin trolli.

Tuttu suljetulta lomille päässyt jankkaajahullu...

Tunnistaa kirjoitustavastaan.

Vierailija
62/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hö. Ompa täällä pihiä ja nihkeetä porukkaa. Itse lainaan mielelläni autoa tutuille ja kavereille jos tarvetta on. Jos särkyy nii korjataan, ei se sen kummempaa oo. Viime kesänä oli kaverilla lainassa kokokesän moottoripyörä. Sanoin hakiessa et tuo takas sitte ku et enää ajele, syksyllä se sit palautu.

Jos sinä lainaat kavereillesi autoa, niin ei se tarkoita sitä että kaikkien pitäisi lainata autojaan tuttavilleen. Itse olen lainannut joskus muuttojen yhteydessä kaverin isoa tila-autoa, kun niillä on monta autoa pihassa. Tankki täynnä aina takaisin ja joku pullo korvaukseksi.

Entäpä jos kaveriski ois ollu pihi ja nihkee? Mites sun suu sitte ois laitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua vuokrata vaan lainata, käsitätkö? Vuokraaminen maksaa, lainaaminen on ilmaista. Mulla on ihan paska tuttava. - ap

Lainaaminen EI tod ole ilmaista. Ihan vähimmäisvaatimus, että olisit tankannut auton täyteen reissun jälkeen. Pikkuautoni tankkaus puolesta tankista täyteen maksoi eilen noin 70 euroa, eikä ole iso tankki. Mies kävi tankkaamassa autonsa, 120 euroa.

Lainaisin vain perheenjäsenille ja sittenkin on nihkeätä selvitellä, jos jotakin sattuu.

Jos todella tarvitset autoa, mene vuokraamoon. Sieltä ne muutkin autottomat kärryn lainaa.

Vierailija
64/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri noin hän näytti sinulle kuinka ei luota tai arvosta. Olet vaan sellainen "paremman puutteessa"-kuuntelija. Ajatella, oikein kaksi autoa :D

Vierailija
65/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heh.

Vierailija
66/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän elävästä elämästä ap:n kaltaisia ihmisiä, joilla ajatuksenjuoksu on tasan tuota luokkaa. Varsinkin, jos omistaa pakettoauton, niin tulee huomaamaan, miten typeriä ja itsekkäitä ihmuset on!

Hanki pakettiauto niin viikon sisään alkaa puhelin soida kun kaikki 50v takaiset "ystävät" hiekkallaatikolta, päiväkodista ja ala-asteelta" lähtien muistivat yhtäkkiä sinut ja haluavat palavasti kuulla mitä sinulle nykyään kuuluu. "Olisi niin kiva tavatakin ja hei, olisi yks toinenkin juttu kun kuulin että olet just ostanut pakun.."

Tässäpä hyvä vinkki yksinäisyydestä kärsivälle..

Ihan riittää neliveto ja peräkoukku, niin kyllä kaikki vanhat tutut kyselee mökilleen saunomaan. 

Törkein oli tuttavapariskunta, jotka pyysivät mökilleen viettämään viikonloppua. Mökki meidän kotikunnassa. Sanoivat että voitaisiin samalla hakea puuta ja lautaa rautakaupasta kun tulemme, he vuokraa kärryn. Sitten saunotaan ja syödään. 

No, tavattiin byggmaxin pihassa, autettiin puut vuokrakärryyn ja ajettiin mökille. Siellä purettiin kärrystä puut, kesti kauan kun piti kantaa varastoon asti tontilla ja laittaa siististi kasoihin.

Sen jälkeen kaverin mies tokaisi että ei maksanut kärrystä kuin 2h vuokran, että teidän pitää se nyt palauttaa, mutta tulkaa joskus toiste saunomaan. Saimme jonkun hikisen kotiviinipullon "palkaksi".

Loppui yhteydenpito heihin.

Ihan riittää se peräkoukku. 

Vierailija
67/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lainaisi autoani kenellekään. Jos jollain ystävällä tai muulla läheisellä olisi jokin hätä, voisin tarvittaessa lähteä itse kyyditsemään.

Vierailija
68/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan lainaisi autoani kenellekään. Jos jollain ystävällä tai muulla läheisellä olisi jokin hätä, voisin tarvittaessa lähteä itse kyyditsemään.

No ompa nihkeetä!

Vierailija
69/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Pakko olla provo. Kukaan ei ole noin törkeä.

Juuri noin törkeitä tyyppejä valitettavasti on ihan todellisessa elämässä. 

Vierailija
70/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lainaa autoa kenellekään, johon en luota. Lainaajan täytyy vähintään olla kuntoinen tulemaan meille kotitalousorjaksi. 

Vierailija
71/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vuokraa autoa viikonlopuksi? Paljon olisitte maksaneet tälle tuttavalle?

Tämäpä juuri. Autoja saa vuokrattua. Tuttavan olisi tietenkin pitänyt antaa omansa käyttöön ilmaiseksi? Lokit! Ei autonpito ole ilmaista, tiedoksi vaan. 

Vierailija
72/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse ovat kaikken eniten pihejä. Kukaan ei saa heiltä mitään mutta toisia haukkuvat niuhottajiksi jos kaikki tule ilmaiseksi. 

Vierailija
73/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse ovat kaikken eniten pihejä. Kukaan ei saa heiltä mitään mutta toisia haukkuvat niuhottajiksi jos kaikki tule ilmaiseksi. 

Yups. 
Jatkuvasti pitäisi olla lainaamassa milloin mitäkin ja ilman korvaamista alkaen bussikortista ja suoratoistopalvelun salasanoista lähtien ... 
Mitä nopeammin heistä hankkiutuu eroon, sitä parempi.  

Vierailija
74/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vuokraa autoa viikonlopuksi? Paljon olisitte maksaneet tälle tuttavalle?

Tämäpä juuri. Autoja saa vuokrattua. Tuttavan olisi tietenkin pitänyt antaa omansa käyttöön ilmaiseksi? Lokit! Ei autonpito ole ilmaista, tiedoksi vaan. 

Makasaneet ja maksaneet raha raha, eikö ihmisillä enään mikään muu ole mielessä... Ja minä minä minä en kyllä lainaa itsekästä porukkaa.

Vierailija
75/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavasi teki ihan oikein, ei teille venkuloille kannata autoa lainata, tuskin siistinä ja ehjänä takaisin toisitte. Olette vain tuttavia, ette ystäviä ettekä perheenjäseniä.

Vierailija
76/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten jos itsellesi tulee sama tilanne eteen.

Vierailija
77/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makasaneet ja maksaneet raha raha, eikö ihmisillä enään mikään muu ole mielessä... Ja minä minä minä en kyllä lainaa itsekästä porukkaa.

Minkälainen moukka (itsekkyyttä unohtamatta) pitää olla että juolahtaa edes pieneen mieleen olla mankumassa lainaksi jotain minkä ylläpito maksaa ja vieläpä olettaa ettei tarvitse olla sen enempää kaiken sen luottamuksen arvoinen ja huolellinen lainaamansa suhteen, lainaamisen korvaamista unohtamatta?

Vierailija
78/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet itsekäs, yrität vain tuttavuutta hyväksi käyttää. Menkää bussiajelulle!

Vierailija
79/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ap ei tainnut palata vastailemaan, joten minäpä kirjoitin hänen nimissään pari komenttia nähdäkseni miten te reagoitte. 

Vierailija
80/95 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten jos itsellesi tulee sama tilanne eteen.

Ei tule, heillä on varaa hankkia useampi auto, tiedä se lokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi